Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2016

Gepost door Pyama 
Pyama 14 augustus 2016 11:31
Vuelta a España 2016
Pyama 14 augustus 2016 11:31
Op 20 augustus a.s. begint de Ronde van Spanje. Tijd om eer te doen aan de derde grote ronde van het jaar.
Een verzameltopic voor ploegenselecties, verwachtingen en lijstjes winking smiley.

De bekende sites zijn -in tegenstelling tot de Tour- wel redelijk bij met startlijsten. Ik zal dan ook geen eigen startlijst bijhouden.
Wel hieronder de reeds bekende definitieve ploegen.

Route
20.08. Etappe 1 (TTT): Ourense - Castrelo de Miño (27,8 km)
21.08. Etappe 2: Ourense - Baiona (160,8 km)
22.08. Etappe 3: Marín - Dumbría/Mirador de Ézaro (176,4 km)
23.08. Etappe 4: Betanzos - San Andrés de Teixido (163,5 km)
24.08. Etappe 5: Viveiro - Lugo (171,3 km)
25.08. Etappe 6: Monforte de Lemos - Luintra/Ribeira Sacra (163,2 km)
26.08. Etappe 7: Maceda - Puebla de Sanabria (158,5 km)
27.08. Etappe 8: Villalpando - Alto de La Camperona/Valle de Sabero (181,5 km)
28.08. Etappe 9: Cistierna - Oviedo/Alto del Naranco (164,5 km)
29.08. Etappe 10: Lugones - Lagos de Covadonga (188,7 km)
30.08. Rustdag
31.08. Etappe 11: Colunga - Peña Cabarga (168,6 km)
01.09. Etappe 12: Los Corrales de Buelna - Bilbao (193,2 km / 164,7 km + 28,5 km)
02.09. Etappe 13: Bilbao - Urdax-Dantxarinea (213,4 km)
03.09. Etappe 14: Urdax-Dantxarinea - Col d'Aubisque/Aubisque-Gourette (FRA) (196,0 km)
04.09. Etappe 15: Sabiñánigo - Aramón Formigal/Sallent de Gállego (118,5 km)
05.09. Etappe 16: Alcañiz - Peñíscola (156,4 km)
06.09. Rustdag
07.09. Etappe 17: Castellón - Alto Mas de la Costa/Llucena/Camins del Penyagolosa (177,5 km)
08.09. Etappe 18: Requena - Gandía (200,6 km)
09.09. Etappe 19 (TT): Xàbia - Calp (37,0 km)
10.09. Etappe 20: Benidorm - Alto de Aitana/Escuadrón Ejército del Aire (193,2 km)
11.09. Etappe 21: Las Rozas - Madrid/Plaza Cibeles (104,1 km / 57,7 km + 8x 5,8 km)

Totaal afstand: 3314,7 km






Alle hoogteprofielen vind je hier: [06.live-radsport.ch]

Met in het kort: 6 sprintkansen (toch nog!) en maar 10 aankomsten bergop.
1. Ag2r-La Mondiale
Latour, Bagdonas, Bakelants, Bidard, Domont, Jauregui, Minard, Peraud, Riblon

2. Astana
Cataldo, Gruzdev, M.A.Lopez, D.Malacarne, L.L.Sanchez, Scarponi, Smukulis, Vanotti, Zeits

3. BMC
S.Sanchez, Atapuma, Dillier, Drucker, P.Gilbert, Hermans, Teuns, Van Garderen, D.Wyss

4. Cannondale-Drapac
Talansky, Bevin, S.Clarke, Dombrowski, Formolo, B.King, Moser, Rolland, Villela

5. Dimension Data
Anton, Dougall, Farrar, Fraile, Haas, J.Janse van Rensburg, Kudus, Sbaragli, Venter

6. Etixx-Quickstep
G.Brambilla, Bouet, De La Cruz, Lampaert, Meersman, Serry, Stybar, Terpstra, M.Velits

7. FDJ
Elissonde, Fischer, Geniez, Ladagnous, Le Bon, Manzin, Pichon, Reza, Eiking

8. Giant-Alpecin
Arndt, Barguil, De Kort, Frohlinger, Haga, T.Ludvigsson, Lunke, Stamsnijder, Waeytens

9.Iam Cycling
Frank, Chevrier, Devenyns, Laengen, Pellaud, V.Reynes, Van Genechten, Warbasse, M.Wyss

10. Katusha
Bystrøm, Kochetkov, Lagutin, Losada, Machado, Mamykin, Restrepo, Silin, Taaramäe

11. Lampre-Merida
Meintjes, Arashiro, Cattaneo, Conti, M.Costa, Durasek, Grmay, Koshevoy, Zurlo

12. Lotto-Soudal
Armee, B.de Clerq, De Gendt, G.Dockx, Hansen, Monfort, Van der Sande, Vervaeke, Jelle Wallays

13. Lotto NL-Jumbo
Kruijswijk, Battaglin, G.Bennett, Bouwman, Campenaerts, Gesink, Keizer, Tankink, Van Emden

14. Movistar
Valverde, N.Quintana, Castroviejo, Erviti, R.Fernandez, Jose Herrada, D.Moreno, Rojas, Sutherland

15. Orica-GreenEdge
Chaves, Bewley, Cort Nielsen, Gerrans, Haig, Howson, Keukeleire, Tuft, S.Yates

16. Sky
Froome, Boswell, Golas, Kennaugh, Knees, Konig, Kwiatkowski, D.Lopez, Puccio.

17. Tinkoff
Contador, Bennati, Boaro, Gogl, J.Hernandez, R.Kiserlovski, Paulinho, Rovny, Trofimov

18. Trek-Segafredo
Beppu, Bernard, Bonifazio, Didier, Felline, Irizar, K.Reijnen, Zoidl, H.Zubeldia

19. Bora-Argon18
C.Benedetti, Herklotz, Huzarski, Mendes, Muhlberger, Pfingsten, Schwarzmann, Selig, Thwaites

20. Caja Rural
Arroyo, Bilbao, Carthy, J.Goncalves, Madrazo, Mas, Pardilla, Prades, Roson

21. Cofidis
Bagot, Chetout, Cousin, Hardy, Mate, Molard, Rossetto, Senechal, Vanbilsen

22. Direct Energie
Sicard, Anderson, Calmejane, Cardis, Hurel, Jeandesboz, Morice, Nauleau, Quemeneur



13 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2016 20:05 door Pyama.
Pyama 14 augustus 2016 11:35
Grote namen lijken te worden: Contador, Froome, Landa, Valverde, N.Quintana, Chaves, Kruijswijk, Latour, M.A.Lopez, S.Sanchez, Van Garderen, Gilbert, Talansky, Dombrowski, Anton, Elissonde, Geniez, Barguil, Carthy, Pardilla.

De Franse ploegen komen vooral met hun C-ploeg waardoor het kwaliteitsverschil met de grote teams wel erg duidelijk wordt.

De topsprinters kiezen massaal voor de EnecoTour... alle ruimte voor Arndt om een aantal sprintzeges toe te voegen aan zijn toevalstreffer in de Giro. Concurrentie krijgt hij van types als Danny van Poppel, Bonifazio, Drucker en Sbaragli. Dit had toch een ideale gelegenheid geweest voor Nacer Bouhanni om nog iets van zijn seizoen te maken?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2016 11:41 door Pyama.
Massimo 14 augustus 2016 11:45
Voor Movistar start José Herrada, met slechts js voor de achternaam kan je bij deze broertjes beide kanten op.
Miquel1983 14 augustus 2016 12:03
Ik zag van Poppel laatst op de deelnemerslijst staan, maar nu plots weer niet.

Jammer overigens dat dat team uit Colombia niet mee doet dit jaar. Die hebben hier meer te zoeken dan gedevalueerde opstellingen van Cofidis en Direct Energie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2016 12:06 door Miquel1983.
Eazster 14 augustus 2016 12:30
Geen Pinot ,die had ik van FDJ toch wel hier verwacht na z'n mislukte Tour. Movistar beresterk weer ,maar dat geld ook voor SKY . Benieuwd hoe Kruiswijk zich gaat houden, vooralsnog is het vooral in Italie waar hij Furore maakt. Leuk om te gaan kijken hoe jonge talenten Latour en MA .Lopez zich houden tussen de Big Boys.
Tinuz 14 augustus 2016 12:56
Valverde rijdt ook nog even door...
Slimmerd 14 augustus 2016 13:30
Landa gaat ze dus ook alle drie rijden?
malheur 14 augustus 2016 16:07
Die moest er natuurlijk redelijk rap uit in de giro en ook in de tour is ie niet helemaal boven het theewater gegaan en vervulde hij een relatief bescheiden rol.
Ridder Kale Knikker 14 augustus 2016 16:18
Ik kijk enorm uit naar de Vuelta! Mooi parcours, hoop op veel strijdlust.
Hoentie 14 augustus 2016 21:27
Dat ritje naar de Aubisque mag er zijn zeg. Ook leuk: extreem korte bergrit - dat wordt hoop ik een lange finale.
Miquel1983 15 augustus 2016 07:45
Zo indrukwekkend vind ik het team van Sky dit keer niet, tenminste zoals hij nu op touretappe staat. Nicolas Roche is geschrapt en ook van Poppel nog steeds niet vermeld. Wel 10 andere renners, waaronder B-rijders Knees, Kennaugh en Puccio, de vaak tegenvallende Kwiatkowski, de mindere van de 2 broertjes Henao en de altijd redelijke maar nooit excellerende Konig. Intxausti leuke ex-Movistar knecht. Froome, Landa en Kiryenka zijn de enige renners met Tour-niveau. Okay, nog steeds een leuke ploeg maar niet eentje die alles van A t/m Z zal kunnen controleren. Gelukkig ook maar.

Wat mij betreft had Poels hier beter gepast dan menig ander renner uit die ploeg. En als je met Viviani, Swift en van Poppel 3 leuke sprinters hebt, moet je er toch zeker eentje opstellen in een Vuelta waarin verder nauwelijks sprinters meedoen. Viviani zal wel Eneco Tour gaan rijden maar die andere 2 toch niet??



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2016 07:48 door Miquel1983.
Pyama 15 augustus 2016 09:12
Konig rijdt waarschijnlijk ook niet.

Astana: Cataldo, Gruzdev, Lopez, Malacarne, Sanchez, Scarponi, Smukulis, Vanotti, Zeits
Pyama 15 augustus 2016 09:47
9. Katusha
Bystrøm, Chernetckii, Kochetkov, Lagutin, Losada, Machado, Mamykin, Restrepo, Taaramäe
Shinzawai 15 augustus 2016 09:48
Lopez kopman of gaat Scarponi nog eens voor het klassement op zijn oude dag?
MarcoV 15 augustus 2016 09:54
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lopez kopman of gaat Scarponi nog eens voor het
> klassement op zijn oude dag?


het één sluit het ander niet uit, ze zijn toch geen van beiden topfavoriet
Jacco Banaan 15 augustus 2016 10:18
Gesink zal wel meedoen met de Vuelta, maar verwacht maar niet teveel in de L'ain kon hij ook niet mee met de beste.
Robert is in ieder geval wel weer in koers

Shinzawai 15 augustus 2016 10:51
Matig ploegje dit jaar.
Shinzawai 15 augustus 2016 10:53
Sky

FROOME Chris
BOSWELL Ian
GOLAS Michal
KENNAUGH Peter
KNEES Christian
KÖNIG Leopold
KWIATKOWSKI Michal
LANDA Mikel
PUCCIO Salvatore
Miquel1983 15 augustus 2016 11:41
Ploeg van Sky dus nog minder dan ik gedacht had. Froome en Landa kunnen mogelijk goed scoren in het klassement, maar verder is dit niet een ploeg om de Vuelta te controleren. Gelukkig maar, want dan krijgen we open koers. Overigens vreemd dat Roche en Intxausti niet meedoen; die zou je beiden wel verwachten aangezien ze nog geen enkele grote ronde reden dit jaar. Ik zie Landa trouwens nog wel door het ijs zakken, evenals Kwiat natuurlijk. En wanneer Froome dan weer op zijn snufferd gaat, moet Konig met een 8e plek in AK de meubelen redden. Nee, dan toch liever Wout Poels en Danny van Poppel aan de start.
Walnoot 15 augustus 2016 12:02
Intxausti heeft een paar maanden thuis gezeten met de ziekte van Pfeiffer, daarna nog niet echt potten kunnen breken, dus ze zullen het wel niet aandurven. Roche vind ik wel wat verrassend (al heeft hij wel de Giro gereden), aangezien zijn vorm best oké was de afgelopen weken, en hij wel vaker goed is geweest in de Vuelta.

Maar toch is het best een aardig ploegje hoor, snap ook niet zo goed waarom je zou zeggen dat het zoveel minder is dan in de Tour. Van Nieve, Poels van vóór de Tour, Thomas en Henao zou je op basis van resultaten uit het verleden ook niet direct hebben verwacht dat ze alles op een hoop zouden rijden, toch? Köning heeft volgens mij betere resultaten neergezet in grote rondes dan wie dan ook van die vier. En Kennaugh en Kwiatkowski hebben ook zeer sterke momenten gehad bergop de afgelopen jaren. Kwiatkowski minder in het hooggebergte, maar daar is ook een stuk minder van in de Vuelta. En Knees en Golas zullen en stukkie minder zijn dan Stannard en Kyrienka, maar kunnen ook best een stukkie door de wind rijden...
Shinzawai 15 augustus 2016 12:05
Roche is ziek.
Pyama 15 augustus 2016 12:16
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
Van Nieve, Poels
> van vóór de Tour, Thomas en Henao zou je op
> basis van resultaten uit het verleden ook niet
> direct hebben verwacht dat ze alles op een hoop
> zouden rijden, toch?

eye rolling smiley
Hoentie 15 augustus 2016 12:25
Kennaugh B-rijder? Vaak tegenvallende Kwiatkovski? Say whut?

Knees is redelijk onderschat trouwens, prima knecht.
Viviani is nu bezig in Rio op het omnium dus niet beschikbaar, Swift is snel maar geen topsprinter en van Poppel moet nog veel leren imho.

Ik denk dat Sky hier gewoon een prima ploeg heeft, mits Froome en Landa hun niveau halen (wat ik niet vermoed). Verder denk ik dat Kwiat gewoon wil racen en niet uit zal rijden met het oog op het WK.
Eindhovuh 15 augustus 2016 12:25
Miquel1983 15 augustus 2016 12:28
Ik steek ook een beetje de draak omdat ik vind dat Poels de Vuelta had moeten rijden, zeker met die korte steile beklimmingen. Hij heeft in Valencia begin dit jaar al laten zien dat hij dat zeer goed kan. Verder vind ik het vreemd dat Sky geen sprinter mee neemt. Met Swift of van Poppel had je hier prima etappes kunnen winnen. Geen topsprinters inderdaad, maar die zijn uberhaupt niet aanwezig in de Vuelta, vandaar dus gemiste kans...

Konig zijn 6e plek in Giro en 8e plek in Tour kwamen puur door aanklampen en verlies beperken; verder nooit iets speciaals laten zien bergop, zeker niet in 2015 als knecht in de Tour, toen Thomas, Porte en Poels allen voor mij meer indruk maakten dan Konig.

Landa vond ik dit jaar ook matig in de Tour; was de minste van de knechten bergop. Hij mag nu laten zien dat zijn 3e plek in Giro vorig jaar geen toevalstreffer was.

Kwiat reed goed in Rio (wel als knecht) maar laten we al die keren niet vergeten dat hij door het ijs zakte (Strade Bianchi, LBL, AGR en RVV 2016; Dauphine 2016; Tour 2015). Okay, hij wint de E3 dit jaar en vorig jaar een gelukkige sprint in de Amstel en een behoorlijke klassering op WK Richmond, maar verder stelt hij na zijn topjaar 2014 vooral veel teleur. Kan behoorlijk hard rijden op het vlakke en tegenwoordig nog maar een beetje bergop; dat zal zijn rol dan ook wel zijn in de Vuelta.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2016 12:33 door Miquel1983.
Ron Meijers 15 augustus 2016 12:52
Ik ga Quim hier wel missen, hoor. Had niet gedacht dat hij afscheid zou nemen na de OS en toch nog zeker zijn opwachting zou maken in de ronde door eigen land.
Massimo 15 augustus 2016 14:24
Even een kleine correctie: de Henao'tjes zijn neven en de jongste heeft ongelooflijk veel potentie, niet voor niets al heel jong bij Sky gekomen.
Shinzawai 15 augustus 2016 15:30
Silin i.p.v. Chernetskiy, die een ruggenwervel heeft gebroken in Rio.
malheur 15 augustus 2016 15:45
Die Lopez misschien wel de leukste outsider om eens vol op in te zetten wanneer je gokverslaafd bent en tevens vast iemand waarbij je op de voorletters letten moet indien je aan gekke prikspelletjes meedoet.
Shinzawai 15 augustus 2016 16:16
Sebastian Henao doet het goed, maar ongelooflijk veel potentie heeft hij vooralsnog niet laten zien. Vergelijk hem eens met Robert Gesink op die leeftijd smiling smiley
Walnoot 15 augustus 2016 20:13
Kusje terug...
Walnoot 15 augustus 2016 20:14
Ah, gemist, dank u beiden!
Slimmerd 15 augustus 2016 20:17
Qua team steekt Movistar er toch wel flink bovenuit, maarja in de laatste Tour lieten ze zich ook naar de slachtbank rijden (en waren Quintana en Valverde niet de sterkste in koers uiteraard). Deze ploeg van Sky lijkt me niet in staat om een koers geheel dood te leggen, dus graag weer een leuke open Vuelta als verleden jaar. En dat lijkt me met mannen als Chaves, Quintana, Lopez, Kruijswijk zeker wel mogelijk.

Vanuit Franse zijde komt wel heel weinig, de ploegen van Cofidis en FdJ zijn redelijk om te huilen. Bij AG2R mag Latour waarschijnlijk op ontdekking aan de zijde van Peraud.

Over Movistar nog even gesproken, waar is Betancur gebleven. Leek in het voorjaar weer enig niveau te hebben, de Giro niet uit kunnen rijden en sindsdien weer geen wedstrijd gereden. Is hij weer een tonnetje geworden??
Columbus SLX 16 augustus 2016 10:31
Gesink doet ook mee

Een deelnemer doet mee op therapeutische basis: geen verwachting, "hopen dat"...
(ik weet het niet)

sad smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2016 10:40 door Columbus SLX.
ton duk 16 augustus 2016 10:31
TLJ.NL bestaat uit kopman Kruijswijk die de volgende 8 meekrijgt: Gesink, vEmden,Bouwman, Keizer ,Tankink ( 6x HOL dus) en Battaglin, Bennett en Campenaerts
Duidelijke selectie met slechts 1 doel : het AK voor Kruijswijk
gr
Inigo 16 augustus 2016 11:58
Kruijswijk schijnt ziek te zijn geweest na Rio. Niet te hoge verwachtingen dus..
Heisenberg 16 augustus 2016 12:45
Hopen dat Kruijswijk hersteld / in vorm is.

Met Bennett, Gesink en Battaglin wel wat renners die je mee kunt sturen in een ontsnapping.

Misschien ook kansrijk voor de ploegentijdrit? Met Campenaers, Van Emden en Keizer een paar sterke tijdrijders. Bouwman, Gesink, Kruijswijk en Tankink kunnen ook aardig tijdrijden. Vooral Bennett lijkt me een zwakke schakel.
Shinzawai 16 augustus 2016 13:41
Ik vind de Vuelta sowieso niet echt iets voor Kruijswijk. Veel explosief werk, weinig slopende etappes door het hooggebergte.
Shinzawai 16 augustus 2016 15:12
Orica:
Sam Bewley
Magnus Cort
Esteban Chaves
Simon Gerrans
Jack Haig
Damien Howson
Jens Keukeleire
Svein Tuft
Simon Yates
Walnoot 16 augustus 2016 15:20
Met Haig en Simon Yates houdt het ook niet over qua steun in de bergen voor een van de favorieten voor een podiumplaats...
Pyama 16 augustus 2016 16:24
Je vergeet Howson.

Inmiddels zijn Bora en DD ook bekend.

Bora: Benedetti, Pfingsten, Huzarski, Mendes, Muhlberger, Selig, Schwarzmann, Thwaites, Herklotz

DD: Anton, Fraile, Sbaragli, Farrar, JJvR, Dougall, Venter, Haas, Kudus
Pyama 16 augustus 2016 17:54
Lampre met Meintjes, Arashiro, Cattaneo, Conti, Mario Costa, Durasek, Grmay, Koshevoy en Zurlo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2016 17:55 door Pyama.
Slimmerd 16 augustus 2016 20:10
Zal Meintjes na een Tour vol aanklampen en een 8e plek hier weer meedoen voor top-10?
Pyama 17 augustus 2016 12:14
Ook IAM en Tinkoff inmiddels bekend.

IAM: Frank, Chervrier, Devenyns, Laengen, Pellaud, V.Reynes, Van Genechten, Warbasse, M.Wyss
Tinkoff: Contador, Bennati, Boaro, Gogl, J.Hernandez, Kiserlovski, Paulinho, Rovny, Trofimov
Walnoot 17 augustus 2016 13:47
Das niet van vergeten. Denk simpelweg niet dat Chaves veel aan hem gaat hebben op de momenten dat het er toe doet.
Slimmerd 17 augustus 2016 14:34
Uiteraard nog wachten op AG2R en Cannondale en verder moet enkel Etixx de ploeg nog bekend maken
Pyama 17 augustus 2016 15:52
Je noemt Haig wel. Daar verwacht je dat dus wel van?
shake 17 augustus 2016 20:01
Geen Landa Tweet van @TeamSky: [twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2016 20:01 door shake.
Walnoot 17 augustus 2016 21:11
En blijkbaar Lopez als vervanger.
malheur 17 augustus 2016 21:32
Zie je wel dat je moet opletten met die voorletters.
avhhsc 17 augustus 2016 22:24
zit Cannondale niet boven het deadline voor bekent maken ploeg
Slimmerd 17 augustus 2016 22:38
Ik denk dat Cannondale al jaren de laatste ploeg is die voor welke ronde dan ook zijn selectie bekend maakt, best apart maar het is nu eenmaal zo.
Slimmerd 17 augustus 2016 22:40
AG2R:
Bagdonas
Bakelants
Bidard
Domont
Jauregui
Latour
Minard
Peraud
Riblon

Etixx:
Brambilla
Bouet
De la Cruz
Lampaert
Meersman
Serry
Stybar
Terpstra
Velits
NoekieM 18 augustus 2016 08:09
Volgens mij heeft Cannondale zijn negen man al bekend gemaakt. Je moet alleen nog kunnen ontdekken in vijf seconde wie het zijn:

Bekijk de Tweet van @Ride_Argyle: [twitter.com]
Carlos Danger 18 augustus 2016 10:55
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> TLJ.NL bestaat uit kopman Kruijswijk die de
> volgende 8 meekrijgt: Gesink, vEmden,Bouwman,
> Keizer ,Tankink ( 6x HOL dus) en Battaglin,
> Bennett en Campenaerts
> Duidelijke selectie met slechts 1 doel : het AK
> voor Kruijswijk
> gr


Goeie renner, Bennett, maar hij lijkt me fors te worden uitgeknepen dit seizoen.
queceracera 18 augustus 2016 14:18
Zou het kunnen dat Ten Dam alsnog is toegevoegd bij Giant? Wat doet hij anders in Galicie?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen