Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jurgen van den Broeck voor twee seizoenen naar LottoNL-Jumbo

Gepost door TdJ 
TdJ 19 augustus 2016 15:36
[www.teamlottojumbo.nl]

Team LottoNL-Jumbo versterkt zich met ingang van het seizoen 2017 met Jurgen van den Broeck. De Belgische klassementsrenner verbindt zich voor twee seizoenen aan de Nederlandse World Tour-formatie.

“Jurgen van den Broeck komt in eerste instantie als ondersteuning voor onze klassementsmannen Robert Gesink en Steven Kruijswijk in de grote rondes”, legt technisch directeur Nico Verhoeven uit. “Zijn eerste hoofddoel wordt de Giro d’Italia met Steven Kruijswijk. Jurgen heeft een goed trackrecord en bewezen dat hij een grote ronde aankan. Hij heeft in het verleden veel grote rondes gereden en is daardoor een meerwaarde voor onze ploeg in het plan richting 2018. Bij Katusha was hij de luitenant van de kopman en dat maakt hem interessant voor ons. Zijn drive is om vanuit die rol naar onze ploeg te komen. In de kleinere rondes en de heuvelklassiekers kan hij voor zijn eigen kansen gaan.”

Ieder detail

“Ik ben zeer verheugd met mijn tweejarige contract bij Team LottoNL-Jumbo”, geeft Van den Broeck aan. “De omkadering van het team spreekt me aan. Het is een mooie omgeving om in te werken. Dat motiveert me. Ik zie dat er aan ieder detail gewerkt wordt van trainingskampen tot materiaal en voeding. Mijn specifieke doel is als eerste het bijstaan van Steven Kruijswijk in de Giro. Daarnaast wil ik in de kortere rondes en de Waalse klassiekers mooie resultaten boeken voor het team.”



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2016 15:38 door TdJ.
Shinzawai 19 augustus 2016 16:18
Quote
Nico Verhoeven
Jurgen van den Broeck komt in eerste instantie als ondersteuning voor onze klassementsmannen Robert Gesink en Steven Kruijswijk in de grote rondes

Dat lijkt me dan de bevestiging dat Kelderman definitief vertrekt.
Arsimo 19 augustus 2016 16:19
Beetje een gok lijkt me. Maar hij zal niet (meer) zo duur zijn en als hij er echt voor wil gaan en ellendevrij blijft zou de gok goed uit kunnen pakken.

Echt dure klimknechten die zekerheid bieden kan TLJ zich niet veroorloven dus als ze 2 of 3 van zulke gokjes aantrekken dan zal er vast wel minimaal een bij zitten die goed uitpakt.

Hopelijk gaan ze ook met Clement in zee. Of staat die deur niet meer open?
Heisenberg 19 augustus 2016 16:47
Al ver over z'n top. Verwacht er niet veel van. Ook publicitair weinig waarde voor de sponsors.

Wel mooi duo voor de Tour: Van den Broeck / Gesink. Dan weet je zeker dat er wat te klagen valt.
Clavan 19 augustus 2016 16:52
Met Tankink in de gelederen en nu Jurgen Vd B is het wel een heel lelijk team zeg.
Eindhovuh 19 augustus 2016 16:53
Tja als je het positief wil bekijken kan hij best een goede knecht worden.

Maar qua uitstraling en mentale weerbaarheid toch een risico. Geen Clement willen maar wel deze aankoop past wel bij hun uitstraling.
Zonde dat Kruijswijk gebleven is.
El Chaba 19 augustus 2016 17:04
Heb altijd wel een zwak gehad voor Jurgen Van den Broeck, niet in de laatste plaats omdat hij schijt had aan de grotendeels ééndimensionale, Belgische wielerpers, maar of deze overgang (voor beide partijen) een verstandige zet is? Laten we het hopen..
Michael B. 19 augustus 2016 18:22
zou er niet teveel van verwachten. Jurgen Van den Broeck lijkt ieder jaar minder te worden... titanic..
Pyama 19 augustus 2016 18:52
Klagen = vallen, stop de tijd.
Snorfietser 19 augustus 2016 20:01
Clement zal wel duurder zijn. Maarja, dan heb je wel een renner waar je op kunt bouwen. Nog een Nederlander ook.
Cyclad 19 augustus 2016 23:55
Dit is wel een klimversterking. Stop met zeuren. Goede aankoop, Als kopman is JVDB door de mand gevallen, maar als luxe berghelper kan hij enorm van waarde zijn. Ik ben wel content met deze transfer.
predator 20 augustus 2016 00:18
Eens met Cyclad. Rare reacties hier. Is toch een prima knecht voor het klimwerk.
ton duk 20 augustus 2016 09:03
Lijkt me ook belangrijk als sfeermaker in de bus....

Kruijswijk zal zijn fiat hebben gegeven ,dus wie ben ik dan om te zeuren....
Als Jurgen de steun blijkt voor Steven volgende GIRO, zal ik de 1e zijn die dat erkend
gr
Miquel1983 20 augustus 2016 10:36
Begrijp de kritiek ook niet. V/d Broeck oogde goed in de Tour, totdat hij uitviel met een blessure. Bovendien kan hij aardig tijdrijden, wat ook handig is wanneer je hem als knecht nodig hebt op vlak terrein tussen bergen in. Alleen afdalen is volgens mij niet zijn sterkste punt, maar daar hebben er meer last van bij Lotto-Jumbo winking smiley

Nog steeds jammer van Clement inderdaad, maar v/d Broeck lijkt me goed keuze.Als kopman kwam hij te kort, maar als knecht leek hij zich in de Tour wel op zijn plek te voelen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2016 10:38 door Miquel1983.
Miquel1983 20 augustus 2016 10:37
foutje --> delete



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2016 10:37 door Miquel1983.
cyclingfreakske 20 augustus 2016 14:22
vergeten hoeveel pech op kritieke momenten hij had ? de helft van zijn Tourcampagnes waren goed en gingen de mist in door valpartijen.
Columbus SLX 22 augustus 2016 09:15
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> vergeten hoeveel pech op kritieke momenten hij had
> ? de helft van zijn Tourcampagnes waren goed en
> gingen de mist in door valpartijen.

Pech... Pech....Welk jaar in de Tour was dat nou dat hij zichzelf bij de ploegentijdrit op vlak stukje weg zichzelf ten val bracht?
Geloof ik in laatste positie, geen bocht, geen hobbel niks... maar opeens hup daar lag hij. Dat deed hij toch echt zelf.
En gewezen individualisten die opeens het van loyaliteit en opofferingsgezintheid moeten hebben?
Ik weet het niet - een "onverwachte" aankoop, en voor dat direct voor 2 jaar.
Ik hoop van harte voor Kruijswijk dat ik ongelijk heb.
MarcoV 22 augustus 2016 12:33
Columbus SLX Schreef:
-------------------------------------------------------
> cyclingfreakske Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > vergeten hoeveel pech op kritieke momenten hij
> had
> > ? de helft van zijn Tourcampagnes waren goed
> en
> > gingen de mist in door valpartijen.
>
> Pech... Pech....Welk jaar in de Tour was dat nou
> dat hij zichzelf bij de ploegentijdrit op vlak
> stukje weg zichzelf ten val bracht?
> Geloof ik in laatste positie, geen bocht, geen
> hobbel niks... maar opeens hup daar lag hij. Dat
> deed hij toch echt zelf.
> En gewezen individualisten die opeens het van
> loyaliteit en opofferingsgezintheid moeten hebben?
>

& Contador die het onhandige gedrag van Van den Broek als oorzaak gaf van de Vogezenvalpartij die hem de Tour 2014 kostte is me ook bijgebleven ...
Ik herinner me ook dat hij het een keer in de Giro totaal niet kon uitstaan dat Monfort 11e ging worden en hijzelf niet verder kwam dan 12e. Waarom hij dan nu de 'modelknecht' moet zijn, is mij ook een raadsel ...
Goed, z'n gebrek aan populariteit zal zich ook wel in salaris-eisen doorvertalen ...
cyclingfreakske 22 augustus 2016 17:21
In die Vogezenrit waren er wel andere renners (oa Nibali als ik het nog herinner) die hem voorbij zagen vliegen, langs een plaats met erg weinig ruimte. En zich de vraag stelden wat die aan het doen was... met alle gevolgen.
Later zei Contador in een interview een inschattingsfout te hebben gemaakt en plots net naast het asfalt zat, met alle gevolgen vandien.

Monfort en VDB.. ja, was mooi om te zien hoe Monfort J. VDB lik op stuk gaf.
Terecht, want VDB deed al dagen niks dan zagen en klagen, maar gaf nooit in wedstrijd aan dat het niet goed liep...
de renners waren het kotsbeu, en ook het team? s'avonds zette men VDB op zijn plaats en normaal moest die voor Monfort gaan rijden, maar hij vertikte het.

Die instelling van kopmanschap heeft hij nu wel laten varen, na het debacle de afgelopen Tour dat hem een verlenging bij Katusha koste, en weer een looninkrimping als gevolg had.
Zonder de abnormale looneisen vanuit zijn manager, had hij bij Katusha niet 1 maar 2 tot 3j gekregen.
Bakelands en Degendt waren slimmer...die gooiden diezelfde manager buiten nadat hij diverse aanbiedingen deed mislukken door abnormale eisen - terwijl de renners zelf wel inschikkelijker waren. Lefevere profiteerde ervan en betaalde zelfs geen 3e van hun vorig loon.
cyclingfreakske 22 augustus 2016 17:24
Jurgen heeft zich meer leren schikken in een helpende rol, zonder dat hij al zijn ambitie moet opzij zetten en ook een deftig klassement mag rijden als het kan.
Voor LTJ zou je dit zeker een aanwinst kunnen noemen. En misschien komt hij na de Giro ook nog eens in de Vuelta uit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen