Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de l'Eurométropole 2014 (2.1), Etape 4

Gepost door El Chaba 
El Chaba 04 oktober 2014 19:36
Morgen de vierde en laatste etappe.

Etappe 4: Mons - Tournai (155km)

Profiel:



Kan Démare stand houden? Ik denk het wel.

Top 10 na etappe 3:
1. DEMARE Arnaud FDJ 11:52:34
2. BOS Theo BEL 0:00:06
3. DEBUSSCHERE Jens LTB 0:00:12
4. LAMOISSON Morgan EUC 0:00:15
5. VAN GENECHTEN Jonas LTB 0:00:16
6. KEUKELEIRE Jens OGE 0:00:20
7. BRESCHEL Matti TSB 0:00:21
8. PORSEV Alexander KAT 0:00:22
9. TULIK Angelo EUC 0:00:23
10. FARRAR Tyler GRS 0:00:24



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2014 19:35 door El Chaba.
Niels 04 oktober 2014 19:45
Gaat te zwaar zijn voor Bos vermoed ik, ik zet m'n geld op Demare.
Blueprint 04 oktober 2014 21:56
Ik houd het op Breschel.
Cyclad 04 oktober 2014 23:54
Hmm, was Blankenberge niet vandaag?
De finale lijkt qua plaatje op de Croix de Jubaru, het zal wel finish in Doornik zijn?
Eindhovuh 05 oktober 2014 08:55
Hoe zwaar is dat heuveltje?
lodjan 05 oktober 2014 09:05
Volgens Erik Dekker is Bos de afgelopen twee jaar niet gelost op dat heuveltje:

BOS WINT IN EUROMETROPOLE TOUR ALS AFSCHEIDSCADEAU
15 UUR GELEDEN

Theo Bos heeft zaterdag de derde etappe van de Tour de l’Eurometropole gewonnen. De Belkin Pro Cycling TEAM renner is bezig aan zijn laatste wedstrijden in het shirt van de ploeg en had van tevoren al gezegd dat hij dolgraag wilde afsluiten met een overwinning. Na afloop van de 174-kilometerlang etappe van Blankenberge naar Middelkerke was de sprinter dan ook dolblij.

Een kopgroep van vijf reed lange tijd voorop, maar in de laatste tien kilometer werden de vluchters bijgehaald, waarna Bos de concurrentie zijn wil oplegde in een massasprint.

“Super cool! Ik ben heel blij”, jubelde Bos na afloop. “Ik voelde in de sprint dat ik rake klappen maakte. Op het laatst zag ik twee wieltjes nog dichtbij komen, maar gelukkig kon ik het houden, ook al leek het even spannend te worden. Het was mijn doel om hier nog wat te laten zien. Ik heb echt naar deze wedstrijd toegewerkt, wat mentaal nog best lastig is zo aan het einde van het seizoen. Daarom ben ik extra blij.”

Complimenten
De teamgenoten van Bos deelden in de feestvreugde en kregen complimenten van de winnaar. “Dennis van Winden en Graeme Brown hebben me super ondersteund. Dennis reed me in de laatste kilometer naar voren en Graeme bracht me in een goede positie. Toen het op een lijn getrokken werd, kon ik focussen, wachten en aangaan. Dit is een mooi afscheid. We gaan het vanavond nog wel eventjes vieren met de ploeg.”

Traditionele slotrit
De focus zal echter ook snel weer richting zondag verlegd worden. Dan wacht de traditionele slotrit van Mons naar Tournai. Na een korte aanloop moeten de renners acht keer een ronde met een klimmetje afleggen.

“De tactiek is duidelijk”, aldus ploegleider Erik Dekker. “We willen met Theo aanhaken, zodat hij opnieuw een goede sprint kan rijden. De afgelopen twee jaar lukte het hem om bij de eerste groep te blijven. We gaan zien wat er dit keer inzit.”
lodjan 05 oktober 2014 13:18
Na zeer snelle en enerverende beginfase (met vele ontsnappingspogingen, waaiers, valpartijen en lekke banden) is er eindelijke een kopgroep en wat rust in het peloton.

Kopgroep met een voorsprong van 3 minuten:
Tom Dernies (Wallonie-Bruxelles), Romain Pillon, Jimmy Turgis (Roubaix-Lille Métropole), Jasper De Buyst (Topsport Vlaanderen-Baloise), Rob Ruijgh (Vastgoedservice-Golden Palace), Lasse Norman Hansen (Garmin-Sharp).

Nog 75 km.
lodjan 05 oktober 2014 13:38
Weer waaiers! Het eerste peloton volgt nu op 1.35. Nog 60 km.
Heisenberg 05 oktober 2014 15:54
1 DÉMARE ArnaudFDJ.fr
2 DEBUSSCHERE JensLotto Belisol
3 FARRAR TylerGarmin Sharp
4 VAN POPPEL DannyTrek Factory Racing
5 NAPOLITANO DaniloWanty - Groupe Gobert
6 KREDER RaymondGarmin Sharp
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen