Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Floris De Tier tekent contract bij LottoNL-Jumbo

Gepost door Crocmaz 
Crocmaz 23 augustus 2016 13:13
LottoNL-Jumbo heeft na Jurgen Van den Broeck een tweede Belg aangetrokken. Floris De Tier gaat de ploeg volgend seizoen versterken. De 24-jarige renner komt over van Topsport Vlaanderen-Baloise en tekent tot 2019.

“Floris De Tier is een talentvolle klimmer”, stelt technisch directeur Nico Verhoeven in een persverklaring. “Zo gaan we hem ook inzetten. Hij startte zijn fietscarrière als veldrijder, blonk uit als klimmer en maakte de overstap. Hij is pas laat overgestapt van de atletieksport naar het wielrennen en is nog volop in ontwikkeling. Nu gaat hij de volgende stap zetten op WorldTour-niveau. Zijn komst past binnen onze filosofie om jong talent op te leiden voor het hoogste niveau.”
De Belgische renner is blij met zijn nieuwe werkgever. “Na de eerste contacten voelde ik mij onmiddellijk op mijn gemak bij het team”, geeft De Tier aan. “De professionaliteit spreekt me
aan. LottoNL-Jumbo is voor mij de meest logische stap in het vervolg van mijn carrière. De ervaring die het team heeft, gaat mij zeker verder helpen. Op aanraden van mijn oude ploegmaat Sven Nys maakte ik de overstap naar de weg. Dit is mijn derde seizoen als wegrenner. Ik kijk ernaar uit om volgend jaar meer wedstrijden in het hooggebergte te rijden. Daar word ik sterker van.”

De Tier maakte dit seizoen indruk op Green Mountain in de Ronde van Oman. Daar eindigde hij tussen klimmers van WorldTour-niveau als negende. De Belg werd dit jaar ook 21e in de Amstel Gold Race. Hij wacht nog altijd op zijn eerste profzege.

[www.wielerflits.nl]
JW 23 augustus 2016 13:15
Voor mijn gevoel een betere aankoop dan Jurgen.
Slimmerd 23 augustus 2016 13:17
Bullshit, totaal geen idee of hij kan knechten op terrein dat hij nog moet ontdekken. VdB zal daar zeker zijn mannetje kunnen staan, njet alleen wel die rol houden.
Cyclad 23 augustus 2016 13:43
Mijn gevoel zegt iets heel anders. Dat zegt, dat JVDB een prima aankoop is en Kruijswijk-Gesink direct kan ondersteunen in het hooggebergte. Van Floris de Tier is alleen bekend dat hij in kleinere wedstrijden redelijk met de subtop mee klimt. Best mogelijk dat hij nog progressiemarge heeft, maar als directe ondersteuning voor bijvoorbeeld Kruijswijk in de Giro van 2017 lijkt De Tier mij allerminst een zekerheid.
El Mik 23 augustus 2016 13:45
Is er een Belgische sponsor die het Vanmarcke geld perse weer geherinvesteerd in Belgen wil zien ?

Hopelijk loopt dit beter af dan van Asbroeck..
JW 23 augustus 2016 13:51
Als jouw gevoel wint van het mijne heb ik daar geen enkele moeite mee winking smiley
Heisenberg 23 augustus 2016 14:01
Veel middelmatige buitenlanders. Het zal financieel niet meer haalbaar zijn om buitenlandse toppers te contracteren. Vooralsnog staat er een ploeg die waarschijnlijk in niet veel koersen een hoofdrol kan spelen.

Italië
Battaglin Enrico

Nieuw-Zeeland
Bennett George

Nederland
Boom Lars
Bouwman Koen
Castelijns Twan
Gesink Robert
Groenewegen Dylan
Keizer Martijn
Kruijswijk Steven
Lammertink Steven
Leezer Tom
Lindeman Bert-Jan
Roosen Timo
Tolhoek Antwan
van Emden Jos

België
Campenaerts Victor
De Tier Floris
van den Broeck Jurgen
Wynants Maarten

Spanje
Lobato Juan José

Duitsland
Martens Paul
Wagner Robert

Slovenië
Roglič Primož

Verenigde Staten
Vermeulen Alexey
Shinzawai 23 augustus 2016 14:12
Lijkt me een prima aanwinst als knecht voor heuvelklassiekers en rondewerk. Niet direct degene die Kruijswijk's concurrenten eraf rijdt, maar wel iemand met talent.
Walnoot 23 augustus 2016 14:23
Das niet best inderdaad. Als het bij de middelmatigheid blijft die nu aangetrokken wordt, hebben ze bij Jumbo met de verkoop van Vanmarcke aan naaste concurrent Cannondale alvast een optie genomen op de titel van meest kansloze WT-poeg in 2017. Tis te hopen dat Lobato en Groenewegen nog wat stappen kunnen zetten, anders wordt het wel heel erg afhankelijk van Kruijswijk.
Arsimo 23 augustus 2016 14:39
Volgend jaar wint Boom eindelijk zijn Vlaamse klassieker.

(je mag me in mei uitlachen)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2016 14:39 door Arsimo.
myrd 23 augustus 2016 14:42
Ik ken hem niet, maar als ik dan op Wielerflits lees "Zijn komst past binnen onze filosofie om jong talent op te leiden voor het hoogste niveau.” dan heeft dat voor mij alweer de uitstraling dat ze voor de poedelprijs in de WT gaan.
Eindhovuh 23 augustus 2016 14:44
Zouden ze voor Boom dan echt de hoofdprijs betalen?
Cyclad 23 augustus 2016 14:54
Walnoot 23 augustus 2016 14:54
Zie hem Dwars door Vlaanderen best een keertje winnen...
Shinzawai 23 augustus 2016 15:01
Daar vindt Boom zichzelf een te grote meneer voor.
cyclingfreakske 23 augustus 2016 15:10
Dat Wagner Robert nog een protour contract krijgt....eye rolling smiley
en Campenaerts Victor..... er rijd nog wel wat beters rond dat een kans verdiend.
cyclingfreakske 23 augustus 2016 15:16
we zullen in 2017 en 2018 zien wat verschil het geeft, als hij hier eindelijk weer het hele weizoen zijn kans mag gaan.
Bij Astana kreeg hij maar een zeer kleine periode om voor zichzelf te gaan, vaak zonder steun, de rest was in dienst rijden...
naar de publieke opninie toe koste hem dat flink wat pluimen,
Dus kan hij hier op dat vlak weer wat rechttrekken.
Heisenberg 23 augustus 2016 15:16
Wel Belgisch kampioen.

En Wagner viel me van de week juist op als topknecht voor Groenewegen. In de zware koersen heb je echter weinig aan hem.
cyclingfreakske 23 augustus 2016 15:24
geen echte kapitaalinjectie... LTJ blijft voortborduren op een gezamelijk budget voor diverse sporttakken.
... Kruijswijk mag je wel de domste van allemaal noemen, die liet een zekere toekomst, mooie loonvoorwaarden, ervaring in begeleiding liggen, voor een team dat versterkt is en nog op papier toch de zwakte vertoont van 2015. Helaas.
Walnoot 23 augustus 2016 15:26
Das natuurlijk heel flauw en niet waar. Kan me nog herinneren dat Boom vorig jaar zijn week van de waarheid om zeep hield door teveel risico's te nemen in dezelfde Dwars door Vlaanderen.
cyclingfreakske 23 augustus 2016 15:38
ja... in het tijdrijden.... de weg was een DNF.
Voor de meesten is dat geen contractbevestiging waard, omdat het in fel contrast staat met de rest van zijn prestaties..
hij kent vooral middelmaat, wel iemand die meer rondewerk reed met zijn ploeg maar je kan het niet geweldig noemen.
Altijd door bepaalde personen als een groot talent bestempeld, maar eerlijk gezegd nooit echt iets van zien bovendrijven, op geen enkel moment.
Betekent niet dat hij slecht is, maar is gewoon te licht voor het echte werk als prof.... ik heb nooit de echte pure wilskracht gezien als het er echt op aankwam.
als hij ontwikkelt, zal men een jaar of 4-5 geduld moeten hebben.
of dat de investering waard is ? dan zal hij vooral echte wilskracht moeten tonen en niet denken..ik ben prof, voila tis klaar.
ik hoop het mis te hebben, maar nu denk ik vooral aan geld weggooien..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2016 15:39 door cyclingfreakske.
Tinuz 23 augustus 2016 22:14
Het lijkt erop dat LottoNL vooral Belgische shopt.
De Nederlandse talenten kiezen meestal voor andere ploegen. Al zijn die sowieso dun gezaaid momenteel, op Sam Oomen na.

Deze Joris de Tier is een versterking voor de ploeg lijkt me.
Snorfietser 23 augustus 2016 23:38
Campenaerts heeft vooral in tijdritten best leuke dingen laten zien. Hij werd voor het seizoen een beetje aangekondigd als de Belgische evenknie van Steven Lammertink. Waar Campenaerts doet wat je van hem mag verwachten heb ik dat bij Lammertink helaas nog niet gezien.
Carlos Danger 24 augustus 2016 01:30
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Deze Joris de Tier is een versterking voor de
> ploeg lijkt me.


Floris en Joris. De nieuwe Fränk en Andy?
SS3000 24 augustus 2016 08:44
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Das niet best inderdaad. Als het bij de
> middelmatigheid blijft die nu aangetrokken wordt,
> hebben ze bij Jumbo met de verkoop van Vanmarcke
> aan naaste concurrent Cannondale alvast een optie
> genomen op de titel van meest kansloze WT-poeg in
> 2017. Tis te hopen dat Lobato en Groenewegen nog
> wat stappen kunnen zetten, anders wordt het wel
> heel erg afhankelijk van Kruijswijk.
Kunnen ze samen met Sunweb strijden om deze titel. Zonder Degenkolb blijkt de ploeg weinig voor te stellen.
ton duk 24 augustus 2016 09:45
thumbs up en dat was op weg naar de overwinning
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2016 09:46 door ton duk.
Shinzawai 24 augustus 2016 09:48
Excuus, dat heb ik gemist. Kan me nog de Boom herinneren die voor Rabobank eigenlijk alleen op Vlaanderen en Roubaix wilde pieken, in plaats van eerst eens te proberen een kleinere koers te winnen.
Eindhovuh 24 augustus 2016 11:01
Matthews, Dumoulin, Barguil en dan eventueel nog Kelderman plus de ontwikkeling van Oomen. Lijkt me niet dat je dan laatste wordt in de WT.
Dan zijn Kruijswijk, Gesink en Boom toch echt mindere puntenpakkers bij elkaar opgeteld.
ton duk 24 augustus 2016 12:02
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
A: > Wel Belgisch kampioen.
>
B: En Wagner viel me van de week juist op als
> topknecht voor Groenewegen. In de zware koersen
> heb je echter weinig aan hem.

A: zo'n adelbrief is dan ook wel van grote waarde.....

B: Wagner was bij alle overwinningen Groenewegen 2016 betrokken (op 1 na maar daar kon ie niks aandoen winking smiley
gr
Jacco Banaan 24 augustus 2016 13:04
Kruiswijk rijdt welgeteld 3,5 week per jaar hard. Ja de Giro was mooi. Maar als je dan toch maar zo kort in vorm bent per jaar, doe dat dan maar in de Tour. Boom had ik sowieso niet aangenomen. Verkeerde mentaliteit die andere om hem heen aansteekt. Die worden dan ook lui/gemakzuchtig. Robert Gesink mag als pelotonvulling worden gezien. Sinds vorig jaar de Tour heeft hij werkelijk niks laten zien, maar ondertussen wel vrolijk zijn contract verlengt.
Columbus SLX 24 augustus 2016 14:02
Zouden ze maar 's wat meer een 2 sporenbeleid voeren.

Die grote namen voor grote wedstrijden.
Laat Boom maar proberen zijn klassieker te winnen (ik betwijfel het, maar goed... even aannemen dat hij het echt kan)
Laat Kruijswijk en Gesink hun grote rondes maar rijden.

En vooral die talenten.
Kleinere rondjes / koersen - vinger opsteken...
en gaan, probeer maar te winnen...
Maar nee - daar zit dan ook weer een hele taktiek achter, en moeten alle kaarten op Moreno Hofland oid...
(niks tegen Morena hofland overigens)

Die Sam Oomen die laatst won. Geen rondje wat direct iedereen van zijn stoel doet vallen, maar gewoon. Dan laat je zien dat je kan winnen.
Ik vind het zo jammer dat bij Lotto weinig lijkt te gebeuren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen