Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

2e etappeTour du Poitou Charentes (2.1)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 24 augustus 2016 13:46
La Rochelle - Niort -180 km



Uitslag eerste etappe (massaprint)



1Bouhanni Nacer
2Jans Roy
3Napolitano Danilo
4Feillu Romain
5Ruffoni Nicola
6Van Asbroeck Tom
7Coquard Bryan
8Laporte Christophe
9HutarovichYauheni
10Démare Arnaud

Startlijst

[www.procyclingstats.com]
Shinzawai 24 augustus 2016 13:58
Bouhanni voor zijn tweede?
D. Marrage 24 augustus 2016 16:56
Nee, speciaal voor Ton DUK: Van Asbroeck voor zijn eerste!
Tinuz 24 augustus 2016 16:57
En een verrassende winnaar: Tom van Asbroeck, uitkomende voor het hier vaak bekritiseerde LottoNL-Jumbo!
D. Marrage 24 augustus 2016 17:07
1 Tom VAN ASBROECK (Team Lotto NL-Jumbo)
2 Manuel BELLETTI (Wilier-Southeast)
3 Marco BENFATTO (Androni Giocattoli)
4 Romain FEILLU (HP BTP-Auber 93)
5 Andrew FENN (Team Sky)
6 Roy JANS (Wanty - Groupe Gobert)
7 Matteo BUSATO (Wilier-Southeast)
8 Daniel MCLAY (Fortunéo - Vital Concept)
9 Jorge ARCAS (Movistar Team)


o.a. Bouhanni en Barbier gevallen
ton duk 24 augustus 2016 17:13
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, speciaal voor Ton DUK: Van Asbroeck voor zijn
> eerste!

Ja, het zit me deze week niet mee....
2 belgen gecontracteerd en die andere wint eindelijk 's

gr
Cyclad 24 augustus 2016 18:29
Bouhanni wint niet, want gevallen. Zou hij de valpartij zelf veroorzaakt hebben?
D. Marrage 24 augustus 2016 20:36
Quote
Cyclad
Bouhanni wint niet, want gevallen. Zou hij de valpartij zelf veroorzaakt hebben?
Nee.....
Cecchini 24 augustus 2016 22:38
Kippevel

Tom Van Asbroeck heeft de tweede etappe van de Tour du Poitou Charentes gewonnen. De Belgische sprinter van Team LottoNL-Jumbo reed de laatste kilometers van de rit met kippenvel rond vanwege de perfecte lead-out van zijn ploeggenoten en hield de andere sprinters op afstand. Van Asbroeck is ook de nieuwe leider in het algemeen klassement.

“Hier heb ik geen woorden voor”, zei Tom Van Asbroeck na zijn eerste overwinning in dienst van Team LottoNL-Jumbo. “Ik verlangde zo enorm naar een overwinning. Het team stond volledig achter me. Zij geloofden nog meer in mijn capaciteiten dan ikzelf. Ik kreeg kippenvel van hoe goed de ploeg was. Bert-Jan Lindeman vloog in de laatste 4 kilometer dwars door de wind naar voren. Toen we nog maar 1,5 kilometer moesten, had ik nog vier man voor me. Toen dacht ik: “shit, dit gaat goed!” Ik zat zo op mijn gemak dat ik er euforisch van werd. Na Bert-Jan nam Robert Wagner het over, daarna bracht Dennis van Winden ons naar de voet van het laatste heuveltje en daar reed Sep Vanmarcke vervolgens zo hard naar boven dat ik ervan schrok. Met nog 300 meter te gaan, zette hij nog eens aan. Echt ongelooflijk, Sep is een beer. De ploeg heeft fenomenaal gereden en ik had me echt geschaamd als ik dit niet had afgemaakt. Dan had ik me niet meer durven vertonen.”

Valpartij

Ploegleider Frans Maassen genoot van de samenvatting van zijn sprinter. “Het is heel mooi om Tom dit te horen zeggen”, gaf hij aan. “In de sprint ontstond er nog een valpartij, maar volgens Sep waren de sprinters die daarbij ten val kwamen nooit meer bij Tom gekomen. Hij heeft deze overwinning zeker niet gestolen. Het enige smetje op deze overwinning is dat Wilco Kelderman bij die valpartij betrokken was, maar hij heeft gelukkig bijna geen schade opgelopen.”
Tinuz 24 augustus 2016 22:44
Kelderman morgen in de tijdrit voor een extra pleister op de wonden.
Ik verwacht wel wat van hem.
Eddy Veen 24 augustus 2016 22:57
Is er nog meer selectiefs in deze ronde dan de tijdrit zodat Oomen nog iets kan doen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2016 22:57 door Eddy Veen.
cyclingfreakske 24 augustus 2016 23:15
wow..... de beelden vertraagt... dat lijkt sterk op een voorwielbreuk als oorzaak. (sec 4 -6 van het flimpje)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2016 14:26 door cyclingfreakske.
Cecchini 24 augustus 2016 23:47
Welk filmpje Freakske, maak het nou niet zo spannend voor ons.
lodjan 25 augustus 2016 06:27
Zie de nee-link van D-marrage.
cyclingfreakske 25 augustus 2016 14:25
Christophe Laporte et Kragh Andersen krijgen elk 200 Zw.Fr en een strafminuut boete wegens het robbertje vechten als oude vrouwen, na aankomst.
de commisaris noemt het een "geschil tussen renners onderling" ipv ongeoorloofd gedrag. toch altijd grappig die Fransen, als er Fransen bij betrokken zijn.
cyclingfreakske 25 augustus 2016 14:48
hier zie je duidelijk de breuk in het voorwiel (ongeveer naast de elleboog van Van Asbroeck in beeld)
(al uitvergroot om nog is te checken en, ja... wielbreuk)





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2016 14:48 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen