Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

SAGAN verveelt zich op de weg

Gepost door cyclingfreakske 
cyclingfreakske 24 augustus 2016 20:52
Peter Sagan heeft opnieuw van hem doen spreken. De Slovaakse wereldkampioen heeft een interview net voor de Spelen toegegeven dat hij zich eigenlijk wat verveelt op de weg.



kan er wel inkomen dat mtb een verademing is voor hem, de afwisseling die motivatie geeft.

artikel :


Peter Sagan stond op de Spelen in Rio nog aan de start van het mountainbiken. De wegrit liet hij links liggen omdat die te zwaar was. En nu komt de Slovaak dus met een opvallende biecht. "Persoonlijk verveel ik me op de weg", geeft hij toe bij Sport.aktuality.sk. "Ik heb al heel wat goede resultaten gereden, maar bevredigend is het niet."

"Niet altijd eerlijk"

Sagan - die in heel wat koersen zelf al tweede werd - hekelt het feit dat de beste niet altijd wint. "Na een koers van vijf uur kan je de beste zijn, maar met vijf centimeter verschil verliezen. Het gaat er niet altijd eerlijk aan toe en het is niet altijd de beste die wint", volgens Sagan.

"In de Tour zijn het vaak de beste klimmers die winnen. Maar andere keren is het vaak een heel ander verhaal", aldus de wereldkampioen. "In het mountainbiken ervaar je meer plezier. Maar je kan beide dingen niet met elkaar vergelijken, het is zoals parachutespringen met surfen vergelijken."
Prikdude 24 augustus 2016 20:59
Dat de beste altijd wint is inderdaad helemaal niet saai. Als Sagan het al saai heeft wat ondergaan de andere renners dan? Klinkt als een bende astronomen op de administratie van het lokale zwembad.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2016 20:59 door Prikdude.
Pyama 24 augustus 2016 21:15
Sagan heeft dit niet letterlijk zo gezegd. Schijnt dat het interview nogal uit zijn verband is getrokken. Kwestie van vertalen Slowaak/Engels, Engels/Slowaak.
Leon 24 augustus 2016 22:29
In die zin is het ook logisch dattie voor een kleine ploeg als Bora gaat rijden. Bij Etixx koersen is veel saaier.
cyclingfreakske 24 augustus 2016 22:49
hij geeft hiermee toch wel aan dat hij de lossere en het flamboyante, alsook dat uitleven op een mtb wat mist. de weg kan met een zwaar seizoen vaak steenververend gaan worden.
AFgelopen winter heeft hij bijna geen dag stilgezeten, en dat zal er ook wel een beetje aanzitten.... plus de talloze 2e-3e-4e plaatsen....
Met weer terug in de mtb te rijden dit jaar - vooral in zijn thuisland - hervind hij toch weer het echte plezier in het fietsen.

en wees maar gerust dat die WK trui toch begint te wegen... iedereen wil je overal hebben, je word echt geleefd - al probeer je de controle te houden...
zeer goed mogelijk dat hij komend seizoen in een gewoon shirt, zich toch weer rustiger voelt.

het mag gezegd worden, ondanks al die druk(te) rond die WK trui dit jaar.... hij was de meest waardige wereldkampioen sinds lange tijd.

ARTIKEL SPORZA



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2016 22:51 door cyclingfreakske.
Carlos Danger 25 augustus 2016 00:01
Sagan moet fietsen, niet lullen.
utrecht 25 augustus 2016 09:32
Ga toch lekker Crossen Peter.
Sjorsoll 25 augustus 2016 15:49
De eerste 140 kilometer van een vlakke etappe of eendagskoers van 220 kilometer is voor de renners neem ik aan ook doodsaai. Mountainbike is op dat vlak een stuk enerverender.
cyclingfreakske 25 augustus 2016 16:50
vermoed ook wel dat er wat mentale vermoeidheid bij is....
heeft tot nu einde seizoen bijna 2j op 1 stuk doorgestoomd. afgelopen winter dacht men eerst dat hij vakantie nam, maar hij zat dagelijks uren in de fitness om dan nog in het veld of weg te gaan trainen.
het stopt ooit, en hij is aan echte vakantie toe lijkt me....
Slimmerd 25 augustus 2016 16:59
En dan is de planning om zondag al weer te starten in de GP Plouay
Zorro 25 augustus 2016 18:47
Ik begrijp Sagan wel. Zelf heb ik jaren lang op de weg gereden. Trainen, wedstrijden, knallen met groepjes vrienden enz. Tot ik de mountainbike ontdekte... Wat is dat gaa zeg. Een totale verademing. Continue op je hoede zijn voor onverwachte obstakels. Klimmen, dalen, veel meer variatie. Helemaal wanneer ik in Frankrijk of Italiƫ aan het mountainbiken ben. Met de racefiets op de weg rijden is nu saai inderdaad ja.
malheur 25 augustus 2016 19:52
Mountainbike is hartstikke leuk om te doen maar als kijksport een regelrecht drama
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen