Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Le Tour de Langkawi 2015 (2.HC), etappe 1

Gepost door El Chaba 
El Chaba 07 maart 2015 18:55
Le Tour de Langkawi 2015 (2.HC)




De leukste 2.HC koers die in Aziƫ wordt gereden is mijns inziens al enige jaren de Tour de Langkawi. Niet de minste renners wisten hier de afgelopen jaren te winnen en dit jaar lijkt het deelnemersveld zelfs sterker dan ooit, zowel voor de vele sprintetappes als voor het AK.
Wel is op het laatste moment de traditionele etappe naar Genting Highlands geannuleerd omdat de weg daarnaar toe beschadigd zou zijn. Een vervangende etappe is ook al aangewezen, maar lijkt veel minder zwaar dan eerstgenoemde.

Startlijst en andere info: [www.cyclingfever.com]

etappe 1: Langkawi - Langkawi (101 km)

Een rustig opwarmertje in en rond Langkawi, massasprint voor 99% gegarandeerd.

Profiel:




Top 10 vorig jaar:
(Volledige uitslag: [www.cqranking.com])

1. IRI POURSEYEDI GOLAKHOUR Mirsamad TPT 35h07'16" 160
2. ERI KUDUS GHEBREMEDHIN Merhawi MTN 08" 120
3. COL BOLIVAR HERNANDEZ Isaac UHC 11" 100
4. COL CHAVES RUBIO Jhoan Esteban OGE 20" 84
5. RUS IGNATENKO Petr KAT 36" 74
6. RSA JANSE VAN RENSBURG Jacques MTN 40" 68
7. NED KRUIJSWIJK Steven BEL 52" 62
8. ITA ZILIOLI Gianfranco AND 01'09" 56
9. IRI GHAFFARI Vahid TPT 01'27" 50
10. COL QUINTERO NORENA Carlos Julian COL 01'37" 44




El Chaba's favorieten dit jaar:

***
Valerio Agnoli
****
Sebastian Henao, Jacques Janse van Rensburg
***
Caleb Ewan, Francisco Mancebo, Alexandr Dyachenko
Leon 07 maart 2015 19:05
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> dit jaar lijkt het
> deelnemersveld zelfs sterker dan ooit, zowel voor
> de vele sprintetappes als voor het AK.

Dat lijkt me niet zo: ik tel nul Iraniers aan de start.

Toch vreemd aangezien MPG vorig jaar won en zijn jeugdhelden Mizbani en Askari hier ook altijd schitterden.
Blueprint 08 maart 2015 00:12
Caleb Ewan als favoriet voor het AK? Moet niet gekker worden...
Massimo 08 maart 2015 00:37
White van GreenEdge zegt dat er slechts een paar kansen op een massasprint zijn. Ik zie Ewan dus niet zo snel het eindklassement winnen. Er zijn naast de nieuwe bergrit sowieso nog twee zwaardere heuveletappes. Ik ga voor Kudus.
lodjan 08 maart 2015 07:05
1 Guardini
2 Ewan
3 Manan
lodjan 08 maart 2015 07:08
Ik hoop dat Kudus nog beter doet dan vorig jaar, maar zonder de klim naar Genting Highlands zal dat lastig worden.
Leon 08 maart 2015 09:13
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> White van GreenEdge zegt dat er slechts een paar
> kansen op een massasprint zijn. Ik zie Ewan dus
> niet zo snel het eindklassement winnen. Er zijn
> naast de nieuwe bergrit sowieso nog twee zwaardere
> heuveletappes.

Ik tel 7 kansen op een massaspurt. Ben wel benieuwd welke ritten jij en White dan als (zwaardere) heuveletappes zien: die rit waarin men in de eerste koershelft in 40 kilometer van 500 naar 1000 meter stijgt en waarin na de afdaling de vlakte wacht, de rit met 2 cols van 55 meter hoogte in de laatste 30 km, of de rit met een Driedaagsevanwestvlaanderendisproportionele piek op 10 km voor het eind?
Op de helling in die laatste rit zie ik trouwens nog wel een handjevol Vanhummelachtigen afhaken,maar dat terzijde.

Ergo: de websiteprofielmakers hebben zowel beroepsmatige als hobbyvolgers weer een flink rad voor de ogen weten te draaien. Daarom: UCI grijp in en laat deze mensen onze mooie sport niet kapot maken!!
ton duk 08 maart 2015 11:12
Zou de UCI uberhaupt de wetenschap hebben dat ware wielerliefhebbers deze profielen bekijken ???
gr Ton DUK
Sticky Bottle 08 maart 2015 11:30
Waar jullie je al niet druk om maken zeg. UCI houdt zich hier echt niet mee bezig hoor
Slimmerd 08 maart 2015 11:40
Guardini is het seizoen toch ook wel sterk begonnen! Gaat hier waarschijnlijk ook wel weer een keer of drie/vier de bloemetjes meenemen
Leon 08 maart 2015 11:44
happerdehapperdepap.
Rudy t. 08 maart 2015 11:46
Bijna zeker... En dan mss in turkije nog eens winnen straks en als het echt meezit nog ergens in china later dit jaar. Bekend syndroom voor Nederlandse wielervolgers....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen