Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De hypocrieten van BMC

Gepost door Massimo 
Massimo 08 maart 2015 19:01
Is het niet vreemd dat Ballan en Santambrogio door BMC gelijk op non-actief werden gezet toen ze "genoemd" werden in een dopingzaak en dat Van Avermaet gewoon mag doorkoersen? Ik heb serieus mijn twijfels bij de integriteit van de ploeg in deze omdat ze geen belang heeft bij het uit koers houden van Van Avermaet met het oog op de klassiekers. Wellicht een goed recht. Ik heb toch meer iets van bah. De eerste die met "ok" reageert krijgt van mij een pint.
Sub Culture 08 maart 2015 19:04
ok.

Eerst en vooral heb ik een hekel aan de 'ik heb iets van' cultuur die zich helaas ook op het prikbord meer en meer manifesteert.
Ten tweede is er in 'de zaak' Van Avermaet geen sprake van dopinggebruik.

Zijn totaal niet te vergelijken met wat Ballan overkwam.

Greg vrijuit! En opdat hij nog veel 2de plaatsen mag vergaren in de toekomst, of mss zelfs winnen.
Al is het maar om nog meer van deze zeurtopics/reacties te krijgen.
Massimo 08 maart 2015 19:12
Ik zeg nergens dat Avermaet iets met doping heeft gedaan, wel dat hij in opspraak is en dat hij m.i. op non-actief moet worden gezet tot er een uitspraak is gedaan of hij wel of niet doping heeft gebruikt. Zoals de ploeg dat ook met Ballan en Santambrogio deed (en die waren ook niet betrapt op dat moment).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2015 19:13 door Massimo.
JW 08 maart 2015 19:55
Rudy t. 08 maart 2015 19:56
[www.wielerflits.nl]


Ik vind niet dat Greg op non actief moet. Maar dat het beleid wellicht iets is versoepeld mag je best concluderen. Al zijn de zaken natuurlijk niet te vergelijken....
Quarantanove 08 maart 2015 19:59
Niemand moet op nonactief voor onomstotelijk is bewezen dat hij iets verkeerd heeft gedaan.
Massimo 08 maart 2015 20:48
Hoezo zijn de zaken niet te vergelijken? De vergelijking is bijna 1 op 1 te maken.
Ron Meijers 08 maart 2015 21:15
Eens. Dit is haast niet te rechtvaardigen. Alleen met argumenten als 'de wielrennerij heeft zichzelf in deze positie gemanouvreerd'. Maar met zulk soort absurde generalisaties kun je niks. Overigens is het natuurlijk niet alleen in de wielrennerij gebruikelijk om personen die 'verdacht' zijn op non-actief te zetten. Dat gebeurt eigenlijk in alle beroepen waarin betrouwbaarheid en integriteit een belangrijke rol spelen. Tegenwoordig word je in de wielrennerij al door je ploeg aan de kant gezet als je hond uit hetzelfde nest komt als die van een malafide arts.
malheur 08 maart 2015 21:45
Ballan en Santambrogio is al van langer geleden, tijden veranderen. En iedere liefhebber is er natuurlijk blij mee dat juist van Avermaet mag doorkoersen.

Met bah heb ik verder niks.
Massimo 09 maart 2015 06:44
Ik zou dat "iedere liefhebber" even min 1 doen aangezien ik niet zo blij ben dat hij mag doorkoersen. En dat de tijden veranderd zijn is natuurlijk onzin: de WT-ploegen zijn strenger dan ooit m.b.t. eventuele gevalletjes, op BMC na dus. Geef één voorbeeld van een renner naar wie een onderzoek is/was gestart in de laatste twee jaar die gewoon door mocht koersen. Zelfs Tinkoff hielt Kreuziger een tijd aan de kant, zonder lid te zijn van de MPCC en zonder dat er een schorsing was uitgesproken. Idem voor Henao trouwens.
malheur 09 maart 2015 07:07
Nou, naar mijn mening was dat allemaal onterecht geeft BMC nu, bij deze kwestie van Avermaet, aan hoe het wel moet.

Ik snap dat hele voorlopige schorsen wanneer er halfgaar (of iig onvoldoende) bewijs niet helemaal. Gewoon opstellen tot men werkelijk een zaak heeft.
JW 09 maart 2015 09:20
",.....Vrijdag op de hoorzitting laat ik mij vertegenwoordigen door mijn advocaat. Hij gaat vragen om de zaak uit te stellen. We krijgen slechts tien dagen de tijd en dat is te weinig om goed voorbereid te zijn. (Resoluut) Ik wil me heus wel persoonlijk komen verantwoorden maar niet in mijn voorbereiding op of tijdens de klassiekers...".’
[sportwereld]

Dus niet op non-actief maar gewoon doorrijden, niet naar de zitting maar gewoon uitstel aanvragen... ja,ja.
Dikker kan die opgestoken middenvinger moeilijk zijn.
El Chaba 09 maart 2015 10:01
En terecht.
Dit onderzoek loopt al vier jaar (!) en nu zou hij hij ineens maar tien dagen de tijd krijgen om zich te verdedigen?!?
Dat vind jij wel fair, begrijp ik?
JW 09 maart 2015 10:38
Klinkt sterk (4jaar, 10 dagen), maar is scheve beeldvorming

Er is niet vier jaar onderzoek naar Greg gedaan.

Dat de voorbereidingstijd te kort is lijkt een smoes, die de anderen nog niet hebben gebruikt.
Waarom zou hij een lange voorbereidingstijd nodig hebben ?
Zijn enige doel, zoals hijzelf ook zegt, is gewoon blijven rijden.
Chekie 09 maart 2015 20:05
Ze weten zelf toch al jaren dat ze gebruiken dan wel gebruikten. Dan moet je vanaf dag 1 ook je smoes klaar hebben. Dus je smoes voorbereiden.
Maar allemaal een misverstand, in België wordt niet gebruikt. Nu niet en vroeger niet.En Knaven trouwens ook niet!! ( zegt ie zelf )
Andere Peter 11 maart 2015 00:17
Dat is dan een belachelijke wijziging van de non-actief-stelling. Niet voor het eerst voer je zo je geheel eigen definities. Je bent in de war met schuldig bevonden worden. Dát doen we na onomstotelijk bewijs. Non-actief-stelling is een uitstekend arbeidsrechtelijk middel gedurende een (beperkt) onderzoek. Per definitie is er dan nog geen sprake van onomstotelijk bewijs. Non-actief-stelling is géén sanctie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2015 00:50 door Andere Peter.
Andere Peter 11 maart 2015 00:19
Precies. Het komt overal voor. Non-actief-stelling. Op scholen. in fabrieken, in gemeentehuizen, op ministeries, in parochies, op kantoren, etc. Het enige wat in het wielrennen bijzonder is, is dat de duur van die non-actie-stelling ongemakkelijk lang kan worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen