Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

EK

Gepost door lodjan 
lodjan 18 september 2016 10:10
Effe voor elven begint het EK. Vanaf 14.20 te zien bij Sporza.
lodjan 18 september 2016 10:17
Tot die tijd via deze liveticker: [www.directvelo.com]
predator 18 september 2016 10:40
Andere Peter 18 september 2016 10:56
Ik heb er moeite mee het belang van deze wedstrijd te duiden. Met wat voor wedstrijd moet je dit qua waarde nu vergelijken? Misschien wordt het op termijn meer waard dan het nu is. Zoals ook de Olympische titel voor het wegwielrennen in waarde heeft gefluctueerd (en nu heel hoog aangeschreven staat).
testa della corsa 18 september 2016 11:15
Ik vind het ook lastig, denk dat het vergelijkbaar is met de EK titel in het veldrijden (open deur), en ook daar zijn ze nog zoekende naar de status. Al is het crosswereldje klein, en krijgt zo'n evenement wel alle toppers aan de start.
Als eendaagse wedstrijd zou ik dit EK gevoelsmatig inschalen als een wedstrijd ergens tussen Plouay, de Canadese Wedstrijden of het huidige Parijs-Tours.
Maar ik ben erg benieuwd hoe anderen de status zien.
lodjan 18 september 2016 11:32
Wordt gewoon een mooie koers!

Bert-jan Lindeman doet waar ie goed in is:

11h01
Composition du quatuor de tête : Bert-Jan LINDEMAN (Pays-Bas), Pirmin LANG (Suisse), Adrii BRATASHCHUK (Ukraine) et Risto RAID (Estonie).

Voorsprong loopt al snel op tot boven de 4 minuten.
lodjan 18 september 2016 11:58
10 minuten nu. Nog beetje doorrijden en en het peloton is gedubbeld. Nee, de Fransen beginnen te rijden. In de eerste twee rondjes pakten de leiders 4,5 minuut en in de laatste nog maar een minuut.
lodjan 18 september 2016 12:16
Belgen, Italianen en Fransen op kop van het peloton kunnen niet voorkomen dat de voorsprong groeit naar boven de 11 minuten.
Bromertà 18 september 2016 14:03
Deze wedstrijd past bijzonder slecht in het pollenseizoen.
Bromertà 18 september 2016 14:05
Leon 18 september 2016 14:12
Allemaal Geheimfavorite...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2016 14:13 door Leon.
Curzio 18 september 2016 15:52
Toch wel een aardige koers zo. Die landentruien geven het het nodige cachet.

Belgie rijdt in dienst van Sagan. Blijkbaar denken sommigen nog steeds dat Gilbert op dit soort aankomsten de topfavoriet is. Misschien vier jaar geen koers gekeken ofzo. Hermans leek me kansrijker in die grote kopgroep.
Sub Culture 18 september 2016 16:25
Zo, Sagan prima het werk van zijn 9 zwart-geel-rode ploegmaats afgewerkt.
Curzio 18 september 2016 16:27
Echt, zelden zo'n tactisch domme koers gezien als van de Belgen vandaag, en in mindere mate van de andere landen behalve Italië.
Dat de Nederlandse commentatoren het nog spannend leken te vinden in de laatste 3 km begrijp ik ook niet, Sagan kon met geen mogelijkheid verliezen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2016 16:28 door Curzio.
Slimmerd 18 september 2016 16:28
Inderdaad, Bakelants en Hermans waren na de Vuelta natuurlijk veel meer kopmanwaardig dan Gilbert, maar hebben zich nu opgeofferd voor de slechtste Belg denk ik.

Sagan reed met een peloton knechten.

Poels ook lachwekkend zwak in de slotkilometer
Slimmerd 18 september 2016 16:29
1. Sagan




2. Alaphilippe
3. D. Moreno
4. S. Dumoulin
5. Vakoc
6. R. Costa
7. Gallopin
8. Gilbert
9. Ulissi



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2016 16:32 door Slimmerd.
predator 18 september 2016 17:27
Fenomeen die gast.
El Chaba 18 september 2016 18:58
Leuk voor de Belgische bondscoach dat Meersman ongegeneerd de sprint aantrok voor Vakoc.
Eddy Veen 18 september 2016 19:53
Oomen laat (keer op keer) zien nog maar één stapje van grootse daden verwijderd te zijn.
Miquel1983 19 september 2016 05:00
Voor Vakoc en Alaphilippe. Netjes gedaan van Meersman winking smiley 2 ploeggenoten in top-5. Alleen was tsaar Peter zoals zo vaak niet te kloppen.
Jacco Banaan 19 september 2016 09:28
Heerlijke koers van de Nederlanders (ahummoody smiley)

DNFLindemanBert-JanTeam LottoNL - Jumbo
96KeizerMartijnTeam LottoNL - Jumbo
81CastelijnsTwanTeam LottoNL - Jumbo
71BouwmanKoenTeam LottoNL - Jumbo
46DuijnHuubRoompot - Oranje Peloton
35de KortKoenTeam Giant - Alpecin
20OomenSamTeam Giant - Alpecin
18PoelsWoutTeam Sky

Lindeman die meegaat met de ontsnapping vervolgens doodleuk afstapt, kan je dan serieus niet uitrijden?
Aantal renners de mogelijkheid om voor eigen kans te gaan, maar dat doodleuk verzaken (Koen de Kort?)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2016 09:29 door Jacco Banaan.
Arsimo 19 september 2016 10:23
Je overdrijft.

Lindeman was veruit de sterkte van de ontsnapping van de dag en toen hij als laatste werd ingehaald door een groep van een man of twintig heeft hij zich in die groep nog helemaal leeg gereden voor Sam Oomen om die groep zoveel mogelijk voorsprong te geven. Toen moest hij uiteraard helemaal op lossen op de klim en wat had het voor zin om dan nog door te ploeteren? Prima koers van Lindeman.

Sam Oomen reed heel sterk.

Koen de Kort heeft zich ook nog in de finale in een groep leeggereden voor Oomen, maar ook die tweede poging van een groep met Oomen slaagde helaas niet.

Wout Poels deed wat hij moest doen en reed behoorlijk oplettend de hele koers. Maar was jammerlijk niet in staat in de laatste klim naar de streep met de besten mee te sprinten. Dat was ietswat teleurstellend na de Ronde van GB.

De rest heb ik (inderdaad) niet iets bijzonders zien doen de laatste 60km, maar kan iets gemist hebben.

Groots was het niet, maar de kopmannen Oomen en Poels werden goed gesteund tot in de finale, met name door Lindeman en de Kort.
Jacco Banaan 19 september 2016 10:47
Bij Giant was Koen de Kort in het voorjaar bij afwezigheid van Degenkolb de kopman voor o.a. Gent Wevelgem. Daar bakte hij er ook maar weinig van. Arsimo, je opmerking slaat als een tang op een varkendrinking smiley
ton duk 19 september 2016 10:49
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oomen laat (keer op keer) zien nog maar één
> stapje van grootse daden verwijderd te zijn.

Dat wat Sam nu 1 à 2 rondes te vroeg doet ( Canada en EK) zal ie de komende jaren idd in de laatste ronde en in de finale gaan doen....
gr
testa della corsa 19 september 2016 10:53
Nederland reed juist een hele goede koers, naar mijn mening.
Lindeman hele dag op kop, bleef als laatste over. Dan in de voorfinale voortdurend oranje mee in de kopgroepjes, vooral Oomen indrukwekkend, maar de Kort ook goed.
Vervolgens naar de slotklim zag ik de Kort opnieuw goed bezig om Poels in positie te brengen. Poels sowieso hele koers attent. Waren nog veertig man in de kopgroep en daarbij zat genoeg oranje.

Wat er niet goed ging was het eindschot van Poels. tot 1km zat hij gewoon bij de eerste tien plekken. daarna weg.

Kortom, wie alleen scoreborden bekijkt ziet wat hij wil zien, maar ziet in elk geval geen koers verlopen.
Luijt 19 september 2016 10:55
Ik hoorde gisteren de reactie van Poels op de radio. Kwam er op neer dat het allemaal eigenlijk heel goed was gegaan; enige smetje was eigenlijk dat hij het zelf niet had kunnen afmaken. Hij had zich de hele koers kunnen sparen, alleen de benen wilden op het laatst niet meer, dat was wel een beetje jammer. Verder heel tevreden.

Ik mis Peter Post en Jan Raas soms zo........

Groet, Luijt
Arsimo 19 september 2016 11:23
We hebben het hier over de EK-koers van gisteren. En daarin reed Koen de Kort prima.
Slimmerd 19 september 2016 11:24
Misschien moet je ook eens koers kijken in plaats van alleen maar debiele opmerkingen maken aan de hand van uitslagen.

Koen de Kort zat prima mee km een omvangrijke vluchtgroep en deed daar, zoals Arsimo al zei, prima werk voor Oomen.
Jacco Banaan 19 september 2016 12:01
Dus nu gaan we roepen dat Koen de Kort de eeuwige knecht is? Leuk hoor dan heb je het talent en de kwaliteit en eindelijk de mogelijkheid om jezelf te profileren en dan ga je je nog wegcijferen voor een ander. Eerder een zwaktebod tussen de oren als je als renner zo'n instelling hebt. De winnaarsmentaliteit is bij Koen de Kort ver te zoeken. Vooral blijven knechtendrinking smiley
ton duk 19 september 2016 13:25
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
>Eerder een zwaktebod tussen de oren als
> je als renner zo'n instelling hebt.

Of een goede, welbewuste keuze waarmee hij een gewaardeerde renner is geworden (en dat zal ook wel financieel zijn)
gr
Eindhovuh 19 september 2016 15:38
Alsof de Kort met een andere mentaliteit een grote kopman was geworden. Pertinente onzin. In zijn beginjaren heeft hij dat geprobeerd in koeren zoals Parijs Roubaix en hij merkte dat hij simpelweg te kort kwam op de echte toppers. Uiteindelijk een prima carrière.
JB is nog erger dan MB.
Luijt 19 september 2016 16:14
Wel fijn dat ie overal zo'n toeterende smiley aan toevoegt; alsof het permanent carnaval is bij Jacco.
Arsimo 19 september 2016 16:28
Het is een drinkende smiley. Wat wel e.e.a. zou verklaren...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen