Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poll: Eigen subforum voor veldrijden / off-road

Gepost door Spaak 
Spaak 05 oktober 2014 12:02
Peiling
Moet het veldrijden / off-road een eigen subforum krijgen?
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 104 stemmen ontvangen.
Ja 40
 
38%
Nee 64
 
62%



Beste medeprikkers,

De afgelopen dagen is een discussie ontstaan over of het veldrijden (en de andere off-road wielersporten) al dan wel of niet ondergebracht moeten worden in een eigen subforum. Omdat ik in de lopende discussie zowel voor- als tegenstanders heb gehoord, ben ik benieuwd hoe de meerderheid erover denkt. De vraag is dus simpel: wel of geen eigen subforum? Stemmen kan tot dinsdag a.s. 12:00 uur, daarna sluit ik deze poll en zal de optie met de meeste stemmen worden ingevoerd.

Groet,
Spaak
Gebruikernaam 05 oktober 2014 12:05
Ja. Met name omdat dat een constante ruzie tussen liefhebbers en haters kan voorkomen.
Pyama 05 oktober 2014 12:12
Nee. Een gemixt forum houdt deze prik alle maanden van het jaar levendig. Veldrijden en wegwielrennen wisselen elkaar mooi af.
Zeurpieten waarschuwen en bannen ;-).
Erik S. 05 oktober 2014 12:15
Nee, juist een manier om ook in de winter flink leven in de prik te houden.
Sub Culture 05 oktober 2014 12:52
Veldrijden interesseert mij niet.
Toch mogen de topics hier gerust tussen staan, dan negeer ik ze gewoon simpelweg.
Zorro 05 oktober 2014 12:55
Nee! Geen eigen subforum. Veldrijden is alleen in de hefst- wintermaanden. Lekker hier laten.
lodjan 05 oktober 2014 13:11
Ik vind dat er hier in ieder geval plaats moet zijn voor het off-road fietsen, of dat nu via een subforum is, of gewoon tussendoor maakt mij niet zoveel uit.
Als het tussendoor wordt, waarom dan ook niet dameswielrennen, baanwielrennen en jeugdwielrennen hier tussendoor?
lodjan 05 oktober 2014 13:14
Wat moeten degenen stemmen die vinden dat hier geen plaats is voor veldrijden, ook niet in een subforum?
Linkebal 05 oktober 2014 13:34
Ik vind dat alles door elkaar moet staan. Dus ook vrouwen, veldrijden, baan, materiaal enz. Zo hou je het forum een beetje levend in de wintermaanden. Als je overal een subforum van maakt worden die zo klein dat ze doodbloeden ben ik bang.
Olano 05 oktober 2014 13:50
Gewoon gemixed houden met dit forum!
Andere Peter 05 oktober 2014 13:56
Eens met 'Gebruikernaam'. Alles op één plek is vragen om eeuwig dezelfde discussie tussen blinde haters en blinde liefhebbers. Scheid dat. Ik vind overigens dat vrouwenwielrennen hier wel gewoon hoort. Dat is namelijk dezelfde sport. Veldrijden is dat niet. Het lijkt op wielrennen als hockey op ijshockey, als basketbal op rolstoelbasketbal.
Andere Peter 05 oktober 2014 13:58
Ik voorzie wel een probleem met de poll. Zoals bij veel internetpolls is de pool verziekt. Het gaat mis bij de benaming van het topic. De haters skippen dit onderwerp gewoon. Omdat ze het woord veldrijden zien. Je houdt dus een pool over die veel meer geneigd zal zijn vóór het veldrijden te stemmen dan de gemiddelde bezoeker.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2014 13:59 door Andere Peter.
rustdag 05 oktober 2014 14:02
Van mij mag het dames wielrennen er ook bij.
Slimmerd 05 oktober 2014 14:06
Vrouwenwielrennen is bijvoorbeeld net als het vrouwenvoetbal ook een andere sport, het heet bijvoorbeeld al niet voor niks vrouwen.....
Bij de mannelijke sport staat er ook geen mannenwielrennen of mannenvoetbal, als je spreekt over voetbal of wielrennen spreek je over de mannelijke equivalent!

En dus graag scheiden middels een subforum, zoals reeds prima is gedaan.
Sub Culture 05 oktober 2014 14:11
Ik zie hier iemand die naast de misplaatste vergelijking wegwielrennen veldrijden - basketbal rolstoelbasketbal, het duidelijk niet kan hebben dat de poll niet doorweegt naar de mening die hij zelf heeft.
Ik ga alles opgeteld allicht ook geen 2 minuten veldrijden kijken deze herfst/winter, maar je aversie ervoor kan je ook met wat meer klasse duiden.
JW 05 oktober 2014 14:12
+ 1
(ik heb voor subfora gestemd, maar ik heb er geen enkele moeite mee als het één groot prikbord blijft. Ieder kan aanklikken wat hem interesseert)
Robert Koopman 05 oktober 2014 14:27
Nee, het is toch wielrennen?
En als je het niets vindt lees je het toch niet?
Ik ben bezig met een wijnforum en er is geen forum voor wit of rood.
Ok rosé misschien wel grinning smiley
veluweracer 05 oktober 2014 14:35
Ja gestemd.
Er zijn er wat die er de schoonheid niet van inzien en die dat dan steeds kenbaar willen maken.
Laat ons maar ergens alleen over de sport dwepen.
Arsimo 05 oktober 2014 14:47
Mij maakt het niet veel uit zolang een Nee-uitslag niet betekent dat er niet over veldrijden gesproken mag worden op dit prikbord, of het nu het hoofdforum of een subforum betreft. Veldrijden boeit me veel minder dan vroegah maar zo af en toe steekt het de kop weer bij me op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2014 14:47 door Arsimo.
diravi 05 oktober 2014 15:46
Mag er gewoon tussen van mij. Wegrenners genoeg die veldrijden en vice versa. Het loopt elkaar ook niet in de weg omdat beide disciplines nauwelijks gelijktijdig rijden.
Museeuw 05 oktober 2014 15:56
Ik heb hier geen mening over, dus stem ik het tegenovergestelde van andere peter.
Meneer 60% 05 oktober 2014 16:48
Zou erg vreemd zijn om offroad er gewoon tussen te zetten en vrouwenwielrennen een aparte hoek te geven. Of alles bij elkaar. Of meerdere subforums.
Ben 05 oktober 2014 17:13
Geen subforum, er zijn hooguit 3 crossen per jaar op de zelfde datum als een wegkoers.
Rudy t. 05 oktober 2014 18:52
Een sub forum voor polls lijkt me een leuk idee. Of voor andere Peter.
lodjan 05 oktober 2014 19:43
Spannend: 26-26. Hoe gaat dit uitpakken? Menig wielerkoers is minder spannend..
Cyclad 05 oktober 2014 19:58
Grappig, zo'n fifty-fiftyscore, al heb ik het weer uit elkaar getrokken. Geen subforum, nergens voor nodig.

Van mij mag het vrouwenwielrennen hier ook worden geïntegreerd.
Eindhovuh 05 oktober 2014 20:05
Gewoon hier, je hoeft niet te klikken.
Zolang renners in beide disciplines uitkomen is de vergelijking van sommigen met andere sporten wat onzinnig.
Brieske 05 oktober 2014 22:06
Een democratisch forum waarin de minister-president luistert naar de wensen van de prikkers en snel actie onderneemt, en dmv referendums knopen doorhakt.
It's a perfect world!

Groet
Andere Peter 05 oktober 2014 23:03
Ik zie geen reden om mijn aversie te verbergen. Is je mening of gevoel verbergen voor jou een teken van klasse? Oh, daar denk ik anders over. Mijn aversie is trouwens niet zozeer gericht tegen de sport of de sporters, als wel tegen de mening van mensen die deze sport hoog waarderen.
Andere Peter 05 oktober 2014 23:11
Ieder zijn mening. Ik ben liefhebber van mannenwegwielrennen op het hoogste niveau. Vrouwenwegwielrennen staat daar voor mij, samen met bv wegwielrennen voor andere categorieën, één kringetje buiten. Weer een kring verder staat voor mij het baanwielrennen. Totaal ander kunstje, maar ik herken er nog wel wielrennen in.

Veldrijden staat daarvoor mij nog een kring verder buiten. Ik vind het nauwelijks nog op wielrennen lijken. Met die fiets op de schouder door het mulle zand, waar niemand zou gaan fietsen. En die gekunstelde trapjes en hekjes. Het is wielrennen met handicaps (vandaar dat ik rolstoelbasketbal noemde). Mountainbiken sla ik iets hoger aan. Omdat het tenminste nog een tamelijk natuurlijke manier van verplaatsen is op dat terrein.
Hoentie 06 oktober 2014 07:51
Ik vind het juist wel prettig dat alles lekker door elkaar heen staat. Topics die mij niet interessant lijken open ik niet.
waterfietser 06 oktober 2014 09:16
Voor mij valt alle sport waarbij op een fiets met een krom stuur wordt gereden onder wielrennen. En dat is volgens mij ook de mening van veel andere licentiehouders. Gewoon hier houden dus.
Velodroom 06 oktober 2014 12:18
Een mix op dit forum is het mooiste, maar aan de andere kant is een subforum voor topics over vrouwenfietsen wel zo handig. Straks als er weer 1000 pagina's zijn gevuld is het weer zo moeilijk zoeken naar de krulspelden in de hooiberg. Nu en ook dan nog veronderstel ik, zie je het in één oogopslag.
Velodroom 06 oktober 2014 12:46
Ik zou toch graag een verschil blijven maken tussen een handicap van degene, die op de renfiets zit en de eventuele handicap van de renfiets zelf.
In dit kader hebben alle historische wielrenners op een gehandicapte fiets rondgereden. De terecht zo bewierookte Eddy Merckx zou nu voorbij gereden worden door sommige tienermeisjes en sommige middelbare heren op een renfiets.

De Engelsen hebben het zogenaamde paracycling wel in hun armen gesloten.
Veldrijden is dus gewoon wielrennen met hindernissen.
Zorro 06 oktober 2014 13:12
Welnee, weet je wat is jongens? Zondag 22 februari 2015 is alweer de laatste veldritwedstrijd op tv.
Dan is er een weekje rust en gaan we lekker kletsen over en kijken naar De Omloop het Nieuwsblad
(zaterdag 28 februari 2015)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2014 13:13 door Zorro.
Sehnsucht 06 oktober 2014 13:35
Ik vind dat hier over alle competities van de UCI gesproken mag worden. Of dat nou veldrijden betreft of kunstfietsen het hoort hier (hoop ik) gewoon thuis op het hoofdforum.
tdm 06 oktober 2014 13:51
Alles in èèn prik, ook het vrouwenwielrennen.
malheur 06 oktober 2014 14:27
Toch wel op pleite gestemd omdat het mij gewoon niet zo heel veel boeit dat blubbertrappen.
JW 06 oktober 2014 14:34
Ik was even bang dat het 50-50 of 49-51 zou eindigen.
Maar inmiddels hebben de voorstanders van "alles-in-één" een overtuigende voorsprong.

Prima, deze manier van besluitvorming
Andere Peter 06 oktober 2014 16:08
Tuurlijk, ik chargeer.
Blueprint 06 oktober 2014 16:24
Dat is het jammere van democratie: nou gaat er iets gebeuren waar ik geen voorstander van ben.
Goozzer 06 oktober 2014 18:15
En, kun je het aan?

Ik ben in principe ook geen voorstander, overigens, maar kan er mee leven om (zeker omdat het hier nieuw is en de boel aan de gang te houden) alles bij elkaar te plempen...
Andere Peter 06 oktober 2014 19:56
Dat nieuwe is eigenlijk wel een prima argument om alles op één hoop te gooien, ja.
TomDJ 06 oktober 2014 21:50
Wegwielrennen wordt gedurende het seizoen netjes afgewisseld met baanwielrennen en veldrijden.
Het hoeft echt niet alleen over profs te gaan, en niet alleen over mannen.
Misschien dat vrouwenfietsen ook meer vrouwelijke prikkers trekt, alleen maar toe te juichen.
Onderwerpen over materiaal/techniek moet ook kunnen.

Zolang er maar geen honden langskomen.
Brieske 06 oktober 2014 22:41
Hoop dat er dan ook ruimte is om te praten over Andrea Bagioli, Stijn Daemen, Michele Gazzoli, Michiel Hillen, Julius Johansen, Matteo Jorgenson, Mateusz Manowski, Niklas Markl, Sean McElroy, Tristan Parotta, Tom Peters, Godfrey Slattery, Ronann Vivier en natuurlijk Truls Aasland Saedberg. En al die andere 15 jarige internationale toppertjes waar we over 4 a 5 jaar pas op zijn vroegst over gaan horen.

Waar blijft het overzicht als we alles wat wieler gerelateerd is toelaten. Sporadisch een boeken of Prikmavera topic ok maar waar ligt de grens?
Laten we naast het veldrijden dan ook vrouwen, baan, off-road, MTB, Maas van Beek, tandem, Paralympics, wielerspellen, materiaalshit, verkoop fietsen, fietstochten, fietsvakantie's, fietsendragers en dan nog alle beloften, junioren, nieuwelingen, cadetten en dikke banden races toe?

Democratie lijkt al te hebben beslist, hoop echter wel dat deze poll volgend jaar weer verschijnt en verwacht dan een andere uitslag.

Groet
lodjan 06 oktober 2014 22:49
Hoofdelijk stemmen op 25 oktober?
Zorro 06 oktober 2014 22:59
Brieske Brieske, rustig toch. De soep wordt nooit zo heet gegeten, als zij wordt opgediend.

Brieske 06 oktober 2014 23:04
Weet ik, ik overdrijf om meer tegenstemmers te krijgen. Was overigens strava geneuzel vergeten...
Btw, is dat verse Nijmeegse ossenstaartsoep? Ik zou er zo voor thuis blijven.

Groet
sijbriskie 06 oktober 2014 23:24
Hoewel ik zelf een grote (letterlijk en figuurlijk) veldritliefhebber ben, heb ik uiteindelijk tóch voor een eigen subforum gekozen. Ben voor overzichtelijkheid en ook gehecht aan het prikbord zoals het was: een forum over wegwielrennen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2014 23:24 door sijbriskie.
Velodroom 07 oktober 2014 00:53
Volgens mij hoeft een subforum voor Maas van Beek niet, omdat die al tijden in quarantaine is geplaatst.grinning smiley
Ik ben ongetwijfeld de grootste criticaster van dit fenomeen, maar aan de andere kant vind ik het ook raar, dat er niet (meer) zinnig over de man geschreven wordt al hoeft dat niet persé te betekenen, dat hij ook zinnig bezig is en/of denkt.

Maas laat overigens de NSA meekijken al weet ik nog niet of die dit forum al heeft gevonden.
Linkebal 07 oktober 2014 06:00
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar blijft het overzicht als we alles wat wieler
> gerelateerd is toelaten. Sporadisch een boeken of
> Prikmavera topic ok maar waar ligt de grens?
> Laten we naast het veldrijden dan ook vrouwen,
> baan, off-road, MTB, Maas van Beek, tandem,
> Paralympics, wielerspellen, materiaalshit, verkoop
> fietsen, fietstochten, fietsvakantie's,
> fietsendragers en dan nog alle beloften, junioren,
> nieuwelingen, cadetten en dikke banden races toe?

Al bovenstaande onderwerpen interesseren niemand. De meesten komen hier voor het mannen-wegwielrennen. Daarom lijkt het me geen ramp als 1 op de 10 topics ergens anders over gaat.

Kunnen we anders geen proeftijd afspreken? De komende maand(en) al bovengenoemde onderwerpen toelaten en als blijkt dat het een rommeltje wordt alsnog subfora invoeren?
stoempert 07 oktober 2014 06:30
De poll gaat over veldrijden wel/niet. Niet al die andere meuk die er nu bij wordt gehaald. Maar vooruit, mijn mening: Zolang het over competitief fietsen op twee wielen gaat heb ik er geen problemen mee dat het toegestaan is er hier over te spreken. Ik denk dat de interesse in, en animo voor het posten van topics over iets anders dan profwielrennen zo klein gaat zijn dat het geen problemen oplevert. Als we dan ook de categorie in de topictitel vermelden kan een ieder zijn eigen filtering maken.

Voor de duidelijkheid: materiaal, tecniek, toertochten, fietsvakanties e.d. horen zeker niet op het prikbord.
Robobas 07 oktober 2014 09:51
Hoewel ik alleen geinteresseerd ben in profwielrennen lijkt he me toch niet nodig om subfora te maken. Eens met stoempert.
sijbriskie 07 oktober 2014 11:22
Lijkt me een goed idee, een proeftijd.
Studio Badmuts 07 oktober 2014 12:30
Inderdaad, proeftijd goed idee. Heb ook nee gestemd om die reden.
Mocht het één grote teringzooi van topics worden na verloop van tijd, dan nog eens herstemmen. De uitkomst zal dan ook vast anders zijn.
Eerst maar eens kijken of het zo'n vaart wel loopt.
Spaak 07 oktober 2014 12:51
De peiling is afgelopen.
In het begin leek het er lange tijd op dat het een nek-aan-nek race zou gaan worden, maar uiteindelijk heeft het "Nee"-kamp met een overduidelijke meerderheid gewonnen. Dit houdt in dat discussies over veldrijden en andere off-road wielersporten gewoon op het hoofdprikbord gevoerd mogen worden. Mocht dit goed verlopen dan zal ik hetzelfde doen met het vrouwensubforum.

Iedereen bedankt voor deelname!
Andere Peter 07 oktober 2014 16:47
Okee ik zie het. Een gelijk spelletje dus. winking smiley

Zonder gekheid: gefeliciteerd, Nee-kamp.

Argumentatie als ''het moet niet zo zijn dat je hier niet over veldrijden mag praten'' en ''de wedstrijden overlappen elkaar niet'' verrast mij overigens wel. De fietsvierdaagse overlapt ook nauwelijks met koersen. Hele andere tijdstippen. Maar wat zegt dat over slim ordenen? En je mag wat mij betreft hier overal over praten. De vraag was naar mijn mening echter welke ordening daarbij zinvol is.

Ik zie dat veel mensen zich wel zorgen maken over de overzichtelijkheid. Spaak, misschien kun je denken aan een icoontje voor elk topic. Eentje voor veldrijden, eentje voor dameswielrennen. En misschien nog een paar. Topicstarter kan dan kiezen waar het topic bij hoort. Misschien is het zelfs denkbaar dat de lezer daarna zelf kan filteren van welke icoontjes hij de topics wil zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2014 16:48 door Andere Peter.
sijbriskie 07 oktober 2014 17:41
Goeie voorstellen! thumbs up
Spaak 07 oktober 2014 20:51
Uitstekend idee, ik zal eens kijken of ik daar iets mee kan.thumbs up
veluweracer 09 oktober 2014 13:37
malheur Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch wel op pleite gestemd omdat het mij gewoon
> niet zo heel veel boeit dat blubbertrappen.

Zou er zich werkelijk één mens zich afgevraagd hebben wat jij van veldrijden vindt?
Brieske 09 oktober 2014 16:19
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen