Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ion Izagirre mogelijk naar Bahrain Merida

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 21 september 2016 10:08
De laatste dagen doen Bora (König), TJ Sport / Lampre (Atapuma) en Bahrain (Naverdauskas) goede zaken om de teams voor 2017 op niveau te krijgen. Met de transfer van Izagirre (artikel Wielerflits) zou Bahrain een hele goede slag slaan. Ook worden de nodige WT-punten binnengehaald.

Goede zaak dat de sterke renners meer verdeeld worden over de verschillende ploegen. Wat mij betreft mag het bij Sky, Movistar en in mindere mate BMC wel wat minder sterk worden in de breedte.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2016 10:10 door Heisenberg.
Walnoot 21 september 2016 10:56
Noem dan Quick-Step. Bij Movistar zijn er exact 4 renners in geslaagd om dit seizoen meer dan 500 CQ punten te pakken: Valverde, Quintana, Ion en Visconti. Bij Sky zijn dat er 7, bij Quick-Step 10, bij BMC 7. Ja, Movistar heeft inderdaad twee absolute wereldtoppers, maar dat maakt het team niet direct heel sterk in de breedte. Als je niet meer wil zien dat Movistar in elke wedstrijd van voren rijdt, moeten we misschien gewoon het fenomeen Valverde afschaffen.

Oh, en voor de record: met Visconti, Colbrelli, Gasparotto en Nibali heeft Bahrein natuurlijk ook al vier renners in de tas met meer dan 500CQ punten in 2016.
Heisenberg 21 september 2016 11:28
Ik heb niks tegen Movistar (in tegendeel), maar ik vind het wel leuk als er meer sterke teams aanwezig zijn in bijvoorbeeld de grote rondes. De overheersing van Sky en Movistar vond ik af en toe iets te bepalend in de Tour en Vuelta.

Dat Movistar niet veel renners heeft met veel CQ-punten neemt natuurlijk niet weg dat de ploeg in klimkoersen vaak nog met een man of 7 / 8 aanwezig is als de mindere ploegen er al volledig af liggen.
Pyama 21 september 2016 12:34
En met WT punten?
Walnoot 21 september 2016 13:48
Jou kennende heb je net op zitten zoeken hoe ze het daar doen in verhouding tot de andere teams. Maar ik gok dat ze er 1 hebben met meer dan 500 punten...

@ Heisenberg: met 7/8 man aanwezig zijn terwijl andere ploegen al weg zijn is natuurlijk zwaar overdreven. In de minder bezette wedstrijden doen mannen van het kaliber Castroviejo, Moreno, Fernandez inderdaad lang mee en zouden ze voor andere teams misschien wel kopman mogen spelen. Maar wat Sky doet kan Movistar eigenlijk nooit in wedstrijden met topbezetting in de breedte.

Persoonlijk ben ik overigens van mening dat Ion niet zoveel beter af is met Nibali voor hem dan met Quintana en Valverde. Dit jaar heeft hij ook veelal zijn eigen kaart mogen spelen, en met het ouder worden van Valverde zal dat in de rondes waarschijnlijk alleen maar meer worden. Denk dat het vooral een kwestie is geweest dat Movistar niet kon betalen wat Bahrein wel wilde geven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2016 13:50 door Walnoot.
Goozzer 21 september 2016 14:33
Ion zal ook wel dik betaald worden voor de 250 punten die hij meebrengt. Zelfs nog een paar meer dan Nibali. Afhankelijk van hoe die 17 plekjes en bijbehorende regels geïnterpreteerd gaan worden, kun je maar beter het zekere voor het onzekere nemen als je (min of meer) zeker wil zijn...
Pyama 21 september 2016 15:55
Nee hoor, ik zoek nooit wat op.
Ik verwacht dat Movistar meer renners heeft die WT punten hebben gescoord dan de 4 die jij noemt.
Walnoot 21 september 2016 17:00
Nou, speciaal voor jou dan, Fernandez is als 4e van Movistar de 55ste op de lijst met 88 punten. Ter vergelijking: er staan 7 mannen van Sky voor hem. Sky met totaal 10 in de top 100, QS met 11, Movistar met 8 (genoemde vijf plus Amador, Moreno, Erviti).

[www.uci.ch]
Leon 21 september 2016 23:25
Los van die rankings: het is natuurlijk wel zo dat bij Movistar pakweg 15 man rijden die goed bergop gaan en bij veel koersen top-10 zouden kunnen rijden, ware het niet dat ze 90% van hun seizoen in dienst rijden van ofwel Valverde, ofwel Quintana, ofwel 1 van de 14 andere ploeggenoten die goed bergop gaan.
Ik vind het prima dat 1 van die schapen losbreekt om in een andere wei veel vaker voor zichzelf te mogen rijden.
Fashionisto 22 september 2016 09:37
El Mik 22 september 2016 11:48
Zal Ion in de ploeg van Nibali zo veel vaker voor eigen kans kunnen gaan dan?

Hij heeft dit jaar nauwelijks met Valverde en Quintana gereden, laat staan in dienst.
Eigenlijk alleen in de Waalse klassiekers, Romandië (waar hij alsnog 3e werd) en de Tour (waar hij alsnog een rit won en Nibali net zo goed zijn kopman zal zijn).
Kreeg zat eigen kansen in rondes als Paris-Nice en Zwitserland en kleinere rondes, misschien dat hij bij deze ploeg het eens voor zichzelf mag proberen in de Vuelta?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2016 11:49 door El Mik.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen