Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Eneco Tour 2016 (2.UWT), etappe 3

Gepost door Bromertà 
Bromertà 21 september 2016 11:04
Eneco Tour 2016 (2.UWT), etappe 3

Etappe 3 van Blankenberge naar Ardooie over 182,3 km.



Profiel: _________________________________

AK:
1 Rohan Dennis 4:24:48
2 Jos Van Emden 0:00:05
3 Peter Sagan 0:00:13
4 Jasha Sütterlin 0:00:14
5 Wilco Kelderman 0:00:15
6 Matthias Brandle 0:00:15
7 Taylor Phinney 0:00:16
8 Primoz Roglic 0:00:16
9 Marcel Kittel 0:00:17
10 Alex Dowsett 0:00:18







Uitzending om een uurtje of 15:00 bij Sporza en Eurosport (?).

Hangende vraag: wordt de Gouden Kilometer nog wat?

Verder richt ik mijn aandacht op Kelderman. Gewoon, omdat ie bestaat ; - )
Bromertà 21 september 2016 11:17


Op woensdag krijgen de sprinters een nieuwe kans op succes. Vorig jaar trok Boonen in Ardooie aan het langste eind, maar de kans dat Etixx-Quick Step dit jaar de kaart Kittel trekt is groot. Startschot: 12u20, aankomst: 16u40.



Belangrijkste tussenpunten
nog 168 km Primus Checkpoint Sprint 1
nog 34 km Primus Checkpoint Sprint 2
nog 24 km Eneco Gouden Kilometer
Walnoot 21 september 2016 13:51
Hup topicopeners, en bedankt voor het profieltje!
Eindhovuh 21 september 2016 14:39
De meest teleurstellende WT-koers qua parcours van 2016.
Von Kármán 21 september 2016 14:47
De Tirreno mocht er ook zijn.
JW 21 september 2016 15:02
Op dit parkoers kun je geen mooie koers verwachten.
Ik vind het nog steeds een onzalig idee om deze ronde afte stemmen op het (eveneens rampzalige) wk-parkoers.

.
ton duk 21 september 2016 15:10
Wel een orgineel WT-etappe:

Spermalie is een gehucht in de Belgische provincie West-Vlaanderen. Het ligt in de Polders op de grens van Schore, Slijpe en Sint-Pieters-Kapelle, deelgemeenten van Middelkerke. Het was in de jaren 70 ook een aantal jaar een gemeente. Door Spermalie loopt de Lekevaart....

gr
ton duk 21 september 2016 15:11
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op dit parkoers kun je geen mooie koers
> verwachten.
> Ik vind het nog steeds een onzalig idee om deze
> ronde afte stemmen op het (eveneens rampzalige)
> wk-parkoers.


Een bietje wind , hier in West-Vlaanderen....
EENS voor deel 2
gr
Wanny 21 september 2016 15:37
Zou Tom Boonen hier nog eens een laatste keer mogen winnen?
D. Marrage 21 september 2016 15:48
Prima kopgroep: Steels, Asselman, McNally, Elmiger en Arashiro.
Slimmerd 21 september 2016 15:50
Nog 39km voor die koplopers met 2'45 voorsprong
Slimmerd 21 september 2016 16:10
Resultaten Gouden Kilometer:

Elmiger 9"
Arashiro 4"
Steels 2"
Asselman 2"
McNally 1"

Elmiger nu op de 4e plek in AK.

Nog 24km en 1'30
Slimmerd 21 september 2016 16:27
Nog 10km en 58"
Slimmerd 21 september 2016 16:32
De sprintersploegen hebben geen haast, op 6km van de streep nog 45"
Slimmerd 21 september 2016 16:36
Nog 2.5km voor de koplopers en 25"
Slimmerd 21 september 2016 16:39
1. Sagan
2. D. van Poppel
3. Bouhanni
4. Groenewegen
5. McNally
6. Nizzolo
7. Elmiger
8. Kittel
9. Greipel
10. Kristoff



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2016 16:42 door Slimmerd.
Slimmerd 21 september 2016 16:39
De kopgroep stopte met rijden op 800m van de streep en daardoor kwam de rest terug en was de wereldkampioen weer de beste
Linkebal 21 september 2016 16:40
Zelden zo'n domme kopgroep gezien
Prikdude 21 september 2016 16:53
Vooral Elmiger erg onhandig, voor een bijna 38-jarige onervaren gehandeld. Laat hier een waarschijnlijke leiderstrui en goede positie in het eindklassement slingeren.
Slimmerd 21 september 2016 16:59
Staat wel gewoon 4e nu natuurlijk
ton duk 21 september 2016 17:01
Mozes Sagan wint op zijn onnavolgbare wijze en ja,hoor....het gaat hier over de domme kopgroep smileys with beer
gr
Prikdude 21 september 2016 17:09
Meneer 60% 21 september 2016 17:57
Rohan Dennis krijgt bij het interview nog effe een televisielamp op zijn kop. Liep gelukkig goed af.
Bromertà 21 september 2016 18:58
De grootsheid van Sagan begint meer dan mythische vormen aan te nemen. Zo gebruikte hij vandaag de Mozes-Rode-Zee tactiek om vrijbaan naar de meet te verkrijgen.
JW 21 september 2016 19:38
Dankzij de 3 sprintjes die hij mocht winnen.
Maar daar hadden ook nog boni-seconden bij gekund, èn eventueeel enkele seconden voorsprong op het peloton.

Ze zullen wel moe zijn geweest, maar als je zo'n hele rit op kop rijdt en de kans op een mooie klassering voor het grijpen hebt vind ik het toch verbazend dat ze het laten lopen.
JW 21 september 2016 19:58
Op Sagan stond weer eens geen maat.
Maar in zijn schaduw toch ook een knappe uitslag van Van Poppel en Groenewegen, in dit sterke veld.

Het was opnieuw totale chaos, met onzichtbare treintjes.
En Kittel, Greipel en Kristof ie er ondanks het werk van hun ploegen niet aan te pas komen.
Slimmerd 21 september 2016 20:02
Dat werk van hun ploegen was dan ook minimaal. De chaos in de sprint kwam natuurlijk ook omdat den sprintend peloton om vijf renners heen, of tussen vijf renners door, moest sprinten. Knap dat alles goed ging, je zag Bouhanni toch wel even schrikken toen Sagan een gaatje indook dat hij ook in gedachte leek te hebben.
Slimmerd 21 september 2016 20:03
Ze reden perfect samen tot dat Arashiro op 900meter van de streep probeerde weg te rijden, hij werd teruggehaald en toen was het klaar.
Carlos Danger 21 september 2016 20:18
Het was ook wel gewoon op bij de vijf.
Sagan op zijn Tomos, niets aan te doen.
Cecchini 21 september 2016 20:37
Van de Lotto Jumbo site

Team LottoNL-Jumbo renner Dylan Groenewegen is vierde geworden in de derde etappe van de Eneco Tour. In straten van Ardooie sprintte Peter Sagan (Tinkoff) naar de winst. Sagan stijgt door de bonificatie seconden naar de 2e plaats in het algemeen klassement, ten koste van Jos van Emden (LottoNL-Jumbo). Rohan Dennis (BMC) blijft leider.

De etappe startte in Blankenberg en al vroeg wisten er vijf man te ontsnappen. De vijf man leken het te gaan halen totdat zij in de laatste 500 meter werden gegrepen. Sagan sprintte er omheen en kwam als eerste over de streep. “De sprint was erg hectisch omdat de kopgroep in volle sprint werd teruggepakt. Daardoor moesten wij overal tussendoor sprinten en het leek erop dat alleen Sagan daar geen last van had,” zei Dylan Groenewegen.

“Het is balen dat ik hier als vierde over de streep kom, we zijn hier gekomen om massasprints te winnen en als dat niet lukt mag je niet tevreden zijn.” Toch ziet Dylan Groenewegen ook positieve punten. “Ik ben in vorm en met mijn snelheid zit het ook wel goed. Ik denk dat er weinig sneller waren vandaag, maar moest ik net teveel inhouden in de sprint.”

Merijn Zeeman

Ploegleider Merijn Zeeman: “In de finale was het erg spannend omdat veel ploegen begonnen te pokeren. Er zijn veel belangen in het peloton. Sommige ploegen rijden alleen voor de massasprint en er zijn ploegen met klassementsambities. Er was weinig samenwerking in het peloton.”

Toch werd de kopgroep gegrepen. “Dat was niet omdat het peloton zo goed reed, het was meer omdat de renners in de kopgroep achterom begonnen te kijken.” Zeeman bleef op de sprint focussen. “Ons doel was om Dylan zo goed mogelijk door de laatste bocht te krijgen, dat is gelukt alleen raakte Groenewegen daarna zijn ploeggenoten kwijt. In de sprint liet hij opnieuw zien dat hij in orde was, maar helaas kon hij niet vrijuit sprinten.”

Algemeen klassement

Jos van Emden zakt een plaats in het algemeen klassement, maar die positie handhaven was niet het doel vandaag. “We zijn tevreden dat we nog steeds met 3 man in de top 10 van het algemeen klassement staan. Vandaag hebben we volledig gereden voor een massasprint, Jos van Emden heeft er alles aan gedaan om Dylan van voren te houden.”


Opvallend is dat verteld wordt dat Groenewegen niet vrijuit kon sprinten en zich teveel moest inhouden. Of hem dat overkwam. Duidelijk te zien was dat Sagan weer zijn brutale zelf was, en Groenewegen uit vermoedelijke angst dat vrijkomende gaatje aan Sagan gunde, en zichzelf daardoor te kort deed.
JW 21 september 2016 20:49
Ik heb het gezien.
Arashiro verdient inderdaad de Zwarte Piet.
Horsie is back 21 september 2016 21:54
Fred kijkt de film "Excuzez moi, je passe".
Horsie komt binnen en zegt: "Fred, waar zijn mijn vitamine pillen?".
Horsie kijkt even op en antwoordt: "Ik zie het al".
Bromertà 21 september 2016 23:00
Staat een paard in de gang. Zegt tegen buurvrouw Jansen: "Ik zie he-le-maal niets. Mag ik uw bril even lenen?"
Horsie is back 22 september 2016 00:12
smiling smileysmiling smiley Die Bromertà. Snap je het eigenlijk wel? Uit jouw antwoord, denk ik, de conclusie te mogen trekken: neuh.
Linkebal 22 september 2016 07:45
Arashiro is juist de enige die vol voor de overwinning is gegaan. Dat kun je van die andere vier niet zeggen.
Bromertà 22 september 2016 09:31
Die buurvrouw Jansen kijkt naar het gebit en vraagt:

"Moet ik het afmaken?"
Luijt 22 september 2016 10:33
WHOEHAHAHA!

T'is dat ik afgelopen weekend er zo hard op gevallen ben, maar anders hadden we hier een regelrechte dijenkletser te pakken!
Jacco Banaan 22 september 2016 10:44
Bij gebrek aan wind en kasseien is dit rondje verweven tot een soort Olympia's Tour. Jammer dat een Wim Stroetinga hier niet aan de start staat. Die had ook wel een etappe kunnen pakken.
Horsie is back 22 september 2016 11:58
Voordat El Chaba om verheldering vraagt.....

"Excusez-moi, je passe" vond ik op het internet als bijschrift bij een fraaie opname van bovenaf van de bewuste Peter Sagan sprint.
Je zou het Frans (let op geen komma's) kunnen vertalen met "Opzij, opzij, opzij, ik heb vreselijke haast" van Herman van Veen o.i.d.
Horsie op zoek naar zijn vitaminepillen, ziet nog net nog die indrukwekkende sprint op het scherm en concludeert meteen, dat Peter Sagan zijn vitaminepillen op heeft.
Zijn redenatie als wonderpaard: hoe kan ie anders ineens zo hard sprinten.
Bromertà 22 september 2016 12:20
Aan zijn "plaatsing" te zien, is het paard een beetje het spoor bijster. Als het nou bij zijn vondst op dat open riool de naam @Festinaboy alias Antoine Vayer had geplakt dan doet het een beetje recht aan bronvermelding.

Hoe het ook zij. Ik ga even bijkomen.

Horsie is back 22 september 2016 12:50
Als je (@Bromertà) dan toch de puntjes op de i wilt zetten, doe dan je bril op. @ Thomas Maheux
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen