Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Boonen mist het hele voorjaar

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 09 maart 2015 21:57
De kogel is door de kerk: Tom Boonen zal niet kunnen schitteren in de Vlaamse klassiekers. Boonen heeft bij een val in Parijs-Nice geen breuken opgelopen, maar heeft wel een schouderverrekking. "Hij zal drie à zes weken out zijn en mist de Vlaamse klassiekers", zegt zijn ploeg.

Tom Boonen zat op 18 kilometer van de aankomst met ploegmaat Nikolas Maes helemaal achteraan het peloton. Aan de rechterkant was Boonen even niet aandachtig genoeg. Hij tikte het achterwiel van ploegmaat Maes aan en kwam met zijn linkerschouder zwaar op de grond.

Boonen bleef minutenlang op de grond zitten en tastte meteen naar zijn schouder. De opgave was onvermijdelijk en er werd meteen gevreesd voor een sleutelbeenbreuk. Maar na onderzoek in het ziekenhuis kwam er aanvankelijk hoopgevend nieuws: Boonen heeft geen sleutelbeenbreuk opgelopen, wel een verrekking in zijn schouder.

Maar vanavond heeft zijn ploeg Etixx-Quick Step laten weten dat Boonen er hoe dan ook niet bij zal zijn in de Vlaamse klassiekers. Hij moet drie à zes weken rusten door de verrekking van de ligamenten in zijn linkerschouder.

"Die blessure heeft tijd nodig om te herstellen. Dat hebben we al bij andere renners gezien", legt ploegdokter Yvan Van Mol uit. "Boonen zal de Vlaamse klassiekers dus jammer genoeg niet kunnen rijden. In België zal Tom verder onderzocht worden en zullen we bepalen of hij geopereerd moet worden."



In sportief opzicht schat ik er wel een 2-tal sterker in voor de voorjaarsklassiekers bij Etixx, maar als je reeds een decennia lang een uithangbord bent voor de Vlaamse klassiekers, is dat wel een domper voor de Vlaamse wielersupporter.
Ook al het 3de jaar op rij intussen dat hij serieuze problemen kent in het voorjaar.

Heel stiekem wrijft een Tsjech zich in de handjes.
Brieske 09 maart 2015 22:01
De Taaienberg zal saai zijn zo zonder Tommeke.

Groet
Blueprint 09 maart 2015 23:00
Zou Niki dit heel erg vinden?
Carlos Danger 10 maart 2015 00:09
Denk toch van wel. Het gewicht van de voorjaarsklassiekers lag altijd op de 'schouders' van Tom. Niki heeft daar mooi en knap van kunnen profiteren. Nu zal hij dat gewicht zelf moeten torsen en dat gaat er teveel aan zijn.
Zorro 10 maart 2015 01:17
Ja, ik denk wel dat Niki en Styby dit niet leuk vinden. Altijd handig een sterke ploegmaat.
Lucho Herrera 10 maart 2015 08:49
Vooral voor Tom Boonen zelf is dit erg. In 2013 hard gevallen in De Ronde, vorig jaar kreeg hij prive veel tegenslag toen zijn vriendin een miskraam kreeg en nu deze val in Parijs - Nice. Dit zal er flink inhakken. Tom is ondertussen 34. Zoveel kansen komen er niet meer. Erg jammer. En je kunt zeggen wat je wilt over Boonen, maar hij koerst altijd aanvallend in Vlaanderen en Roubaix. Ik wens hem een goed en voorspoedig herstel toe.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2015 09:31 door Lucho Herrera.
Rouleur 10 maart 2015 09:21
Renners zijn vervangbaar dokter ibarguren niet.
Slimmerd 10 maart 2015 09:25
De tegenvraag is natuurlijk zal het voorjaar Boonen missen?
Ik denk zelf van niet, coureurs zijn uitermate goed vervangbaar en de Etixx-ploeg zal de te kloppen ploeg blijven, enkel nu met een knecht meer ipv een (schaduw)kopman.
Snorfietser 10 maart 2015 10:15
Zonde, toch altijd een smaakmaker.
Eindhovuh 10 maart 2015 10:18
Zonde, leuke attractieve renner. En een sympathieke kerel.
Trouwens, ik sluit niet uit dat Tommeke zelf nog hoop heeft...
Ron Meijers 10 maart 2015 10:47
Doodzonde. Moeten we de klassieke tweestrijd Cancellara-Boonen missen. Erg jammer. Al zijn er genoeg renners die voor attractieve koers kunnen zorgen. Zelden zo uitgekeken naar RVV en P-R. The king is dead, long live the king!
zumsteg 10 maart 2015 12:07
Ben absoluut geen fan van Boonen en de ploegen van Lefevere maar dit vind ik toch erg jammer. Het is gewoon een van de sterkste renners voor deze koersen en een kopman/boegbeeld die/dat minder sterk is dan de luitenanten zorgt voor mooie koers op tv. Als ik Lefevere was zou ik nu de 'koers niet meer dragen' en andere ploegen het vuile werk laten opknappen en vervolgens 1e, 2e en 3e worden.
Arsimo 10 maart 2015 12:34
Jammer voor Boonen, maar ik kijk hierdoor nu al uit naar het a.s. WK met de "kasseien". Dit wordt zowel voor Cancellara als Boonen de laatste kans op een WK-wegtitel en voor Boonen nu de enige kans op een topoverwinning die seizoen. En als hij niet snel serieus betert t.o.v. afgelopen weekend ook voor Cancellara ben ik bang.
MarcoV 10 maart 2015 14:32
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer voor Boonen, maar ik kijk hierdoor nu al
> uit naar het a.s. WK met de "kasseien". Dit wordt
> zowel voor Cancellara als Boonen de laatste kans
> op een WK-wegtitel en voor Boonen nu de enige kans
> op een topoverwinning die seizoen. En als hij niet
> snel serieus betert t.o.v. afgelopen weekend ook
> voor Cancellara ben ik bang.


op het WK lijkt me de kans marginaal dat de specifieke vaardigheid 'kasseirijden' de doorslag gaat geven, en is Boonen maar een verre outsider t.o.v. Kristoff, Degenkolb, Sagan etc. Terwijl Boonen zijn kasseikwaliteiten natuurlijk in Parijs-Roubaix nog altijd optimaal tot z'n recht komen, zelfs al is hij niet meer zo dominant als jaren geleden. Dus het WK lijkt me niet zo'n heel troostende gedachte ...
Slimmerd 10 maart 2015 14:54
Met een breuk ter hoogte van de elleboog lijkt me dat toch wel erg moeilijk
Erik S. 10 maart 2015 15:11
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met een breuk ter hoogte van de elleboog lijkt me
> dat toch wel erg moeilijk

Waar vind je dat?
Massimo 10 maart 2015 15:14
Erik S. 10 maart 2015 15:29
Boonen voorjaar en nu dus definitief. Voor de P-R en de Ronde wel jammer, voor de voorbeschouwingen wel plezierig. Voor de nabeschouwingen dan weer jammer omdat de'n Belg altijd zal benadrukken dat een goede Boonen hier zeker voor de winst had kunnen gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2015 15:41 door Erik S..
Arsimo 10 maart 2015 15:48
Tuurlijk PR is meer een specialiteit voor Boonen. Maar hij heeft met dit WK tenminste nog iets groots om op te richten dit seizoen. Een of vlak parkoers of meer heuvelparkoers was sowieso niets geweest voor Boonen. En wat zou er dan resteren? Proberen hier en daar een etappe te winnen?
Andere Peter 10 maart 2015 21:26
Nee, Blueprint. Ik denk dat Niki dit voor zijn eigen kansen wel gunstig vindt. Leuk, die cliché-reacties als zou de ploeger hier zwakker van worden en zo. Maar deze ploeg gaat het gewicht van deze koersen ook dragen zonder Boonen. Dat de aanwezigheid van Boonen de boel onnodig compliceert zagen we recent heel goed in OHN.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen