Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Franse WK-selectie mikt op twee treinen

Gepost door Shinzawai 
Shinzawai 26 september 2016 13:33
De Franse bondscoach gaat met twee sprinttreinen naar het WK in Qatar. Nacer Bouhanni (Cofidis) krijgt zijn knechten Laporte, Lemoine en Soupe mee, terwijl Arnaud Démare (FDJ) steun krijgt van Offredo, Bonnet en Sarreau. Adrien Petit (Direct Energie) maakt de selectie compleet, terwijl er geen plaats is voor zijn ploegmaat Coquard.

Ik zie het zo voor me dat de Fransen in de finale dus echt met twee treintjes gaan sprinten, gezien de niet al te beste relatie tussen Bouhanni en Démare. Verstandig om het zo aan te pakken? We gaan het zien. Wel logisch dat Coquard niet mee mag, die is al een tijdje niet meer in topvorm.
Luijt 26 september 2016 14:08
Als Bouhanni weer eens iemand voor zijn bek slaat zou dat de kansen voor Frankrijk aanmerkelijk vergroten.
König 26 september 2016 14:10
Demare is veel meer een renner die een echte trein nodig heeft. Bouhanni dient goed afgezet te worden en daarna vind hij zijn plek wel.
Shinzawai 26 september 2016 14:12
Ook wanneer Démare dan het slachtoffer is?
zumsteg 26 september 2016 14:48
Leuk idee!

Nu Duitsland met drie treinen voor Degenkolb, Greipel en Kittel.

Italië met negen treinen voor:
Nizzolo
Viviani
Modolo
Colbrelli
Guardini
Mareczko
Belleti
Trentin
F. Gavazzi
Shinzawai 26 september 2016 14:52
Démare heeft vooral een goede ploegleiderswagen nodig.
Arsimo 26 september 2016 15:01
Mwah, het WK heeft tenslotte geen Poggio en Cipressa.

(Gelukkig voor Démare dan, ietsje jammerder voor de Sagans, Matthews, fitte Degenkolbs e.d. van het peloton)
Prikdude 26 september 2016 15:07
Positief nieuws voor de waaierspeculanten. De ene trein zal niet inhouden wanneer de ander achterop raakt en in het geval van duomissie zal er waarschijnlijk weinig cohesie ontstaan. In het negatiefste geval is er 75% (25% kans beiden achterop, 25% kans Démare achterop, 25% kans Bouhanni achterop, 25% kans beiden mee) ruwe kans dat Frankrijk ('altijd') wel wat zal bijdragen aan achtervolgen doch zalft de wetenschap dat hardrijvolk überhaupt niet wordt mee getorst.

Benieuwd naar deze extreem eenzijdige tactiek van kansenspreiding. En Petit? Had dat dan niet beter nog een soort van als Koenraads kleefpasta fungerende wegkapitein kunnen zijn? Chavanel, Voeckler of Gallopin.

Niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen Lodjan, maar hup Adrien.
Erik S. 26 september 2016 15:30
Gaat de TGV Sagan eigenlijk nog die kant op?
Carlos Danger 26 september 2016 16:03
Qatar heeft geen spoorwegen.
Arsimo 26 september 2016 16:16
Klopt.

Ik werd ff nieuwsgierig nu. Ze zijn er wel mee bezig blijkt: [www.qr.com.qa]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2016 16:16 door Arsimo.
lodjan 26 september 2016 18:19
winking smiley

Hup Petit!
Die andere Adrien doet niet mee.
Andere Peter 27 september 2016 02:27
Carlos & Arsimo: complimenten voor deze alleraardigste zijsprong. Want ze zijn inderdaad niet zo zuinig bezig met spoorwegen, maar pakken het systematisch aan. Past goed in de pogingen om minder te focussen op olie. Qatarizatie = het streven om meer Qatari (Qatarezen?) als werknemers in te zetten. Ik heb overigens meer koninklijke hoogheden dan geldbedragen aangetroffen in het jaarverslag. Kennelijk is geld niet schaars genoeg om er lang bij stil te staan eye rolling smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 02:28 door Andere Peter.
Carlos Danger 27 september 2016 12:12
Olie én rails. Zal wel gesmeerd lopen, zeker?
zumsteg 27 september 2016 12:29
Denk het ook! Als er tenminste niet teveel bladeren of ijs en sneeuw op ligt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen