Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tom Dumoulin rijdt Lombardije voorafgaand aan WK

Gepost door Tinuz 
Tinuz 26 september 2016 19:28
Ik vond hem toch prima rijden gisteren. Volgens mij moet hij mee kunnen doen om de overwinning in Lombardije.

[www.nu.nl]
Goozzer 26 september 2016 19:33
Milaan-Turijn ook nog rijden riekt naar overdaad...
Pyama 26 september 2016 19:34
Puntjes scoren. Wie zei ook alweer steeds dat die punten niet belangrijk waren als een commentator daar over begon?
Carlos Danger 26 september 2016 20:09
Ná het WK heeft niet veel zin, hé?
Tinuz 26 september 2016 20:15
Gewoonlijk vindt eerst het WK plaats en dan Lombardije. Dat is dit jaar dus omgekeerd.
Brieske 26 september 2016 21:15
Ik vind het een behoorlijk zwaar programma. Oppassen dat hij geen astma krijgt vlak voor een grote ronde volgend jaar.

Groet
Carlos Danger 26 september 2016 21:48
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gewoonlijk vindt eerst het WK plaats en dan
> Lombardije. Dat is dit jaar dus omgekeerd.


Anders was het te koud in Lombardije, toch?
Cecchini 26 september 2016 22:37
Normaal zijn je grappen veel leuker.
Tinuz 26 september 2016 22:40
Te weinig vallende bladeren, naar verluidt.
Bromertà 26 september 2016 22:52
Goed bezig hoor, onze Tom. Pittige onderbouwde en bovenal deskundige mening, en hij verstopt zich niet op een eiland of ergens diep in de onzalige Andes, maar pakt de ene na de andere voorbereidingswedstrijd mee. Dat zouden meer renners moeten doen. Hoe is 't eigenlijk met het wedstrijdritme en de -hardheid van Gesink?
Brieske 26 september 2016 23:04
Klopt, lastig om altijd 100% te zijn.

Groet
diravi 26 september 2016 23:20
Gesink is nu toch rittenkaper?
Prikdude 26 september 2016 23:40
Daar staan de afgelopen twee maanden meer koersdagen op de teller dan bij Tom. Nu even de (korte) rustperiode die al vaker zo succesvol bleek voor Gesink en toverownen, dat bladerdeeg.
Luijt 27 september 2016 00:32
Op nu.nl staat "ter voorbereiding op het wk" in jouw topictitel: "voorafgaand aan het wk". Dat laatste is al beter. Wat mij betreft had je mogen volstaan met: "Dumoulin rijdt Ronde van Lombardije".
Wat er daarna in Qatar volgt is bijzaak.
El Chaba 27 september 2016 06:08
Dit nieuws lijkt me wel een topic waard, ja.
diravi 27 september 2016 08:28
Bromertà 27 september 2016 10:30
"Koersdagen?" Als rittendief valt minstens tweederde in de categorie spaarstand. Nee, Gesink heeft zich dit jaar veel te weinig binnenstebuiten getrokken. Als Lombardije aanvangt, zit ie al weer zo'n 20 dagen zonder competitie. Dan kan ie niet scherp (meer) zijn, van supercompensatie is al helemaal geen sprake, maar hij kan daarentegen wel vol (met teveel) reserves van start gaan.
Trouwens, zo'n 20 minuten piek van pakkembeet 440 watts is te weinig om de absolute top partij te bieden. Neem zo'n Bardet (met veel minder massa) die ver in de derde week van de Tour er nog ruim 27 minuten lang meer dan 440 watts uit perst. In watt per kilogram spreken we dan over 6,2 tegenover 6,8. Asjeblief.
Horsie is back 27 september 2016 12:40
13. op de bank toegeven, dat ie moe is,
14. even serieus blijven praat hij zich moed in.
15. makkie op de grint ondergrond.
16. koffietijd met Tineke.
17. opstarten weer.
19. herstel.
20. 4 uur rustig peddelen.
21. lekker 4 uur peddelen.
22. qualitiy time met family.
23. tocht van 200 km.
24. 3 uur met daarin 8 x 4 minuten max begroeten.

Het zou inderdaad niet moeten mogen, de spaarstand.

Dansen zullen we, totdat de filmregisseur B. cut roept.
Prikdude 27 september 2016 14:55
Bardet is dan ook een uitzonderlijk coureur. Die eet die molens bij het ontbijt. Een spaarrit in vooral de afgelopen Vuelta zal ongeveer wel gelijk staan aan een kasseienritje in de Eneco, niet?

Bij normale renners had ik ook liever gezien dat ze nog wat Italiaans grut voorafgaand aan Il Lombardia rijden maar Gesink heeft het merendeel van zijn grotere overwinningen behaald na rust (relatief lange periodes van relatieve of gehele koersstilte).

California '12 -> voorafgaand drie weken niks gekoerst
Quebec '13 -> in 1,5 maand enkel de Tour of Alberta vlak er voor
Montreal '10 -> in bijna anderhalve maand voorafgaand enkel Quebec daags er voor
Emilia '10 -> Een maand na Montreal en in die maand enkel 't Circuit Franco-Belge beslecht
Oman '11 -> eerste koers na winter
Emilia '09 -> in de drie weken er voor enkel het WK weg gereden
Lombardije '16 -> drie weken niks gereden

(zelfs de ronden van zijn twee grotere ritzeges (Vuelta/Zwitserland) werden vooraf gegaan door langere rust (blessures))



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 14:56 door Prikdude.
Jacco Banaan 27 september 2016 15:03
Waarschijnlijk traint Gesink ongelooflijk hard, kan hij tot in tegenstelling tot zijn collega's veel beter opbrengen om intensief te trainen. Achteraf kan je dan ook weer zeggen dat je dan net zo goed een paar wedstrijden extra kan rijden.
El Chaba 27 september 2016 16:05
Jouw perceptievermogen is echt dat van een lieveheersbeestje, zoals je met deze opmerking voor de zoveelste keer laat zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2016 16:08 door El Chaba.
Tinuz 27 september 2016 23:20
Dumoulin start dus niet in Milaan-Turijn, in tegenstelling tot eerder bericht.
diravi 28 september 2016 08:03
Wat verwacht je van zo'n opmerking? Dat iedereen het met je eens is en zijn reacties verwijdert? Of Spaak het hele topic?
Je beledigt hiermee iedereen die hier heeft gereageerd als zijnde sukkels die hun tijd verprutsen. Tirannetje is ook van toepassing.
El Chaba 01 oktober 2016 13:56
Gewoon een cynische opmerking waarmee ik aangeef dat de nieuwswaarde van dit topic voor mij nul is.
Wat jij er verder nog allemaal achter meent te moeten zoeken is voor jouw rekening en is - zoals gezegd - tekenend voor jouw stuitende domheid.
Misschien volgend jaar toch maar eens mee gaan naar Luik om orde op zaken te stellen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen