Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Welke ploeg verliest zijn plaats in de WorldTour?

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 29 september 2016 10:06
Een verhelderend artikel op Wielerflits: [www.wielerflits.nl]

In de titel gaat het over Sunweb-Giant, maar mijn conclusie is dat het vooral voor Dimension Data leen probleem is. Maar met Cavendish en Hagen zal de ploeg in alle grote wedstrijden (waar ze wat te zoeken hebben) wel aan de start mogen verschijnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2016 10:06 door Heisenberg.
Sub Culture 29 september 2016 10:32
Ik heb Dimension Data enkel zien schitteren in de Tour dit seizoen.
Daar zullen ze ook volgend jaar wel mogen starten omwille van Cavendish.
In het Vlaamse voorjaar zullen ze ook overal startrecht krijgen omwille van Hagen.

Alsof de overige koersen op de wielerkalender relevant zijn.
zumsteg 29 september 2016 10:55
De laatste jaren zie je steeds meer dat de Pro-continental ploegen zwakker worden en weinig toevoegen aan een World Tour-koers.

Ook wordt de World Tour uitgebreid van 27 naar 37 koersen en bij 27 koersen zag je al dat niet alle ploegen even blij waren om daar te moeten starten en waren de selecties niet altijd even goed.

Ik denk dat zowel Giant, Dimension Data, Bora en Bahrein mogen starten waar ze willen starten als ze een Wildcard aanvragen.

Ik ben overigens wel van mening dat Dimension Data het beste een niveautje lager kan gaan zingen.
Shinzawai 29 september 2016 11:58
Ergens hoop ik dat de UCI ASO alsnog kan overtuigen om voor 18 WT-ploegen te gaan, dan is er ook geen probleem. We zien tegenwoordig ook dat het gat tussen WT- en PCT-ploegen zodanig groot is dat een organisator normaliter geen WT-ploeg zou willen overslaan om een extra PCT-ploeg de kans te geven.
Sticky Bottle 29 september 2016 13:26
Dat hele nooit echt gebruikte riders values systeem is de prullenbak ingegooid?
Halve Belg 29 september 2016 14:52
Er zullen volgend jaar gewoon 18 pro tour ploegen zijn.... de UCI en eigen regels tsja....
Luijt 29 september 2016 18:02
Dat gelul over 17 of 18 WT-ploegen; het zou beter als men eens ging nadenken over een structureel beter verdienmodel.
Tinuz 29 september 2016 19:01
Giant-Alpecin moet punten pakken in Lombardije, anders degradatie.
Slimmerd 29 september 2016 19:08
Weten we meteen waarom Dumoulin daar start, gewoon een moetje vanuit de ploeg
Pyama 29 september 2016 21:02
Tja dat staat in het topic hieronder van drie dagen geleden ook al.
cyclingfreakske 30 september 2016 15:13
dat ze gewoon de 18 teams aanhouden.
Bovendien totaal ondoordacht van de UCI om daar nu ineens de 17 teams norm op te leggen, na eerst wat inhoudloos gebazel.
Ze beweerden altijd dat ze het eerst goed gingen bekijken en het plan tijdig uiteen zouden zetten met overleg van de teams etc, kwestie van een verbeterde structuur te bekomen.
niet dus, zegt de praktijk...... het geld dat ze ontvangen van alle bijdragen en sponsors, word gewoon vergooien aan hun megalomane structuur en gebouw te Aigle.

de UCI van Cooke verschilt dan uiteindelijk toch niet veel, van de UCI onder McQuad.... veel geblaat, geld in foute richtingen en ondoordachte beslissingen.
Goozzer 30 september 2016 15:29
Een verschrikking, inderdaad, Baden Cooke. Om over Nicole nog maar te zwijgen...
Bromertà 30 september 2016 17:04
Yeah men, ids ee tootellie diffurunt koek.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen