Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mondory test positief op EPO

Gepost door Sticky Bottle 
Sticky Bottle 10 maart 2015 16:23
UCI Statement on Lloyd Mondory
10 March 2015
The Union Cycliste Internationale (UCI) announces that it has notified French rider Lloyd Mondory of an Adverse Analytical Finding of EPO in a sample collected in the scope of an out-of-competition control on 17 February 2015.

The rider has the right to request and attend the analysis of the B sample.

In accordance with the UCI Anti-doping Rules, the rider has been provisionally suspended until the adjudication of the affair.

At this stage of the procedure, the UCI will not comment any further.
Leon 10 maart 2015 16:36
Ongeloofwaardig, Fransen rijden toch schoon?
Massimo 10 maart 2015 16:39
Best wel pijnlijk voor Lavenu dat hij, als bestuurslid van de MPCC, nu in een paar jaar tijd een aantal dopinggevallen heeft in zijn ploeg.
Sticky Bottle 10 maart 2015 16:42
Drie stuks in 2 1/2 jaar tijd: Houanard, Georges en Mondory
Prikdude 10 maart 2015 16:51
Carlos Danger 10 maart 2015 16:58
Dom, heel dom als je nu nog wordt betrapt op EPO
Ron Meijers 10 maart 2015 17:14
Wat een ontzettende sukkel. Kan er niks anders van maken.
TomDJ 10 maart 2015 18:17
Ik hoor het morgen al weer op het werk:
Ah, zie je wel, alle wielrenners gebruiken doping.
Gisteren zeiden ze nog in het nieuws dat 90% gebruikt, en hier heb je dus het bewijs.

Tja, hoe ga ik dit nuanceren tegenover mijn collega's...

Weer zwaar klote tov iedereen die hard werkt op het imago weer wat op te vijzelen.
El Chaba 10 maart 2015 19:58
Je geeft een concreet voorbeeld van waarom ik dus vind dat dat CIRC rapport beter niet openbaar gemaakt had moeten worden.
Quarantanove 10 maart 2015 20:13
Je moet dat helemaal niet nuanceren. Ik geef die collega's in dit geval gelijk want ze hebben nog ook en voeg daar alleen aan toe dat er niets mis mee is.
Dopinggebruik en omkoping zijn onlosmakelijk aan topsport verbonden en dat zal altijd zo blijven.
Walnoot 10 maart 2015 21:47
Morgen bij hoog en laag blijven beweren dat doping marginaal is, omdat Dekker en Knaven schoon waren en toch mooie wedstrijden hebben gewonnen in het zogenaamde 'doping-tijdperk'. Je luisteraars hebben dan drie opties: 1) inzien wat voor debielen het zijn, 2) inzien dat het sneue mongolen zijn, of 3) opgeven omdat ze te achterlijk zijn om door te hebben dat je ze niet serieus neemt, en denken dat jij ze niet allemaal op een rijtje hebt. Ik denk dat je binnen tien minuten van ze af bent, en minstens tot de Tour van 2016 van het gezeik verlost zal zijn.
JW 10 maart 2015 22:10
Maar..maar....
Dan hadden Telegraaf en verwanten ongetwijfeld gisteren met chocoladeletters ALWEER OPERATIE DOOFPOT ! en waren die collega's daarmee Tom komen plagen...

Nergens in het rapport staat dat 90% doping gebruikt, maar dat journalisten niet de moeite mee nemen zo'n rapport te lezen zegt alles over hen en hun berichtgeving.
In veel topsporten wordt nog steeds doping gebruikt. En worden sporters betrapt op fraude, tenzij er niet wordt gecontroleerd op doping. Mondory is een bewijs dat er in de wielersport nog steeds gecontroleerd wordt. Dat collega's dat niet snappen lijkt me zorgelijk....
TomDJ 10 maart 2015 23:26
Bedankt voor jullie advies.
Ik troost me maar met aangeven dat ook andere sporten hun probleem hebben.
Zoals doping in rolstoel curling, door de wereldtopper stenenschuiver Armstrong, die eigenlijk niet eens altijd een rolstoel nodig heeft...
Velodroom 11 maart 2015 12:51
TomDJ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bedankt voor jullie advies.
> Ik troost me maar met aangeven dat ook andere
> sporten hun probleem hebben.
> Zoals doping in rolstoel curling, door de
> wereldtopper stenenschuiver Armstrong, die
> eigenlijk niet eens altijd een rolstoel nodig
> heeft...

Als ik al eens naar curling kijk, dan zie ik alleen meisjes/vrouwen, die zonder kruk lopen als Bo Diddley.
Dat moet toch gegarandeerd dopefree zijn. smiling smiley
Blueprint 11 maart 2015 17:25
Krijgt Ag2r nu ook een audit door de UCI?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen