Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mooi wk-parcours of wereldkampioen?

Gepost door tvm 
tvm 16 oktober 2016 21:59
Peiling
Kiest u maar:
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 67 stemmen ontvangen.
Mooie wereldkampioen, saai parcours/koersverloop 45
 
67%
Mooi parcours/koersverloop, geen mooie wereldkampioen 22
 
33%



In veel discussies en bespiegelingen m.b.t. dit wk hoor ik mensen zowel hun voorkeur uitspreken over een specifiek type parcours, als hun voorkeur voor een bepaalde winnaar die zogenaamd "wereldkampioenwaardig" is (ofwel die een uithangbord voor de sport of iets dergelijks zou zijn). Maar als je moet kiezen, zie je dan liever een mooie naam winnen op een saai wk, of een type Romāns Vainšteins wereldkampioen worden na een prachtig apotheose, maar die het jaar daarna rondrijdt als een natte krant?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2016 22:01 door tvm.
Cecchini 16 oktober 2016 22:10
Ik vond het in de woestijn een mooi parcours én een mooie wereldkampioen.
Walnoot 16 oktober 2016 22:31
Vond Vainstains best een aardige wereldkampioen. Van de afgelopen 15 jaar kom ik zo snel niet verder dan Astarloa wat betreft de winnaars waarvan ik dacht, tja. Dus sowieso liever wel een wat betere parcours en een wat enerverendere koers dan vandaag. Dan neem ik af en toe een 'ongepaste' winnaar maar voor lief. En daarnaast, fucking Leezer won hem bijna vandaag, dat was pas een nietszeggende wereldkampioen geweest (no hard feelings, vast een aardige jongen).
Pyama 16 oktober 2016 23:00
Dat is de vraag niet.
Horsie is back 16 oktober 2016 23:02
Om met Prikdude te spreken: een bakzeil WK.
Alleen Sagan maakt er met zijn back-to-back wk titels nog iets van.

Dit betreft dus 2016.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2016 23:43 door Horsie is back.
Pyama 16 oktober 2016 23:02
Astarloa was, vooral bij Saeco, gewoon een goede renner. Anders win je de Waalse Pijl niet.
cyclingfreakske 16 oktober 2016 23:03
mooie winnaar, verder gewoon "k**parcours en idem UCI die de flaters flink opgestapeld hebben voor het geld.

de ultieme was wel die toen ze bij de beloften, vlak voor de start vroegen aan de renenrs of het niet te warm was en ze niet moeten inkorten...
sterk staaltje onkunde.

Hier is eigenlijk niemand als winnaar uitgekomen, en de UCI heeft nu wel het laatste greintje respect van de teams en renners verloren.
en de deur voor meer van die mistoestanden in de toekomst wagenwijd opengezet. (bv in rittenkoersen)
predator 16 oktober 2016 23:26
Linkebal 16 oktober 2016 23:30
Ik wil als tv-kijker vermaakt worden.

Dus ik heb gestemd op een mooie wedstrijd met een "kleine" naam als winnaar. Bovendien zijn overwinningen van "mindere" renners vaak degene die me het meeste emotioneren.

Van mij hoeft er geen rechtvaardigheid te zijn dat de beste renner van het seizoen ook wereldkampioen wordt. Daar zijn renner-van-het-jaar-verkiezingen voor.
Carlos Danger 16 oktober 2016 23:51
Het was vandaag bijna: "Wil de echte Harm Ottenbros nu opstaan".

En verder sloeg dit hele WK natuurlijk helemaal nergens op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2016 23:52 door Carlos Danger.
Cecchini 17 oktober 2016 01:19
Van de laatste 10 WK's was dit een WK die het meeste opviel. De keuze voor Qatar natuurlijk, maar ik kan me niet herinneren dat er ooit een WK is geweest waarbij de waaier een rol speelde zoals vandaag.
ton duk 17 oktober 2016 08:36
Ik opteer voor een WK2022 in het Groene Hart....
gr
Karig Hutje 17 oktober 2016 08:52
Tom Leezer was bijna wereldkampioen geworden. I rest my case.
Wanny 17 oktober 2016 10:10
Geen reclame voor het wielrennen. Kan me niet voorstellen dat niet wielergekken die hele 7 rondjes op dat geestdodende circuit hebben zitten kijken.
Jacco Banaan 17 oktober 2016 10:28
Achteraf nog geluk dat er zoveel wind stond, dan maakte de koers nog mooi. Wat dat betreft waren de weergoden ons gunstig. Verder een ijzersterk podium, geen krabbers die op het podium stonden. 1x in de 20 jaar jaar mogen ze wat mij betreft best zo'n WK organiseren, maar daar blijft het dan wat mij betreft dan ook bij. Volgend jaar lekker in de regen en kou in Noorwegen!
Curzio 17 oktober 2016 10:43
Als ze het parcours de andere kant op hadden gereden had het inderdaad leuk kunnen zijn. Een waaier die zich formeert op 180 km is gewoon eigenlijk alsof je met een veel kleiner peloton fietst maar zegt niets over hoe mooi de koers was.
Robert Koopman 17 oktober 2016 11:34
Ik kies mooi parcours en een fantastische wereldkampioen
Bromertà 17 oktober 2016 11:54
We reden door de woestijn. Eerst hadden we wind tegen. Toen kwam er een bocht naar rechts. Toen nog een. De kadavervogel met een voorkeur voor de klapmongool variant van de walnoot was afwezig. We gingen in waaiers terug. Daarna nog een criterium van honderd kilometers tussen de flatgebouwen. De Belgen sloofden zich uit. José had tijdens de EnecoTour gezegd om nooit met Sagan naar de streep te rijden. José moest zijn mond houden, want Wuyts stond alleen positief denken toe. De Belgen hadden de koers vermoord en op slot gegooid. Niemand kon ontsnappen. Terpstra werd aangeboden om zevende Belg te worden. Hij voldeed als een volleerd strijkijzer. Tom Leezer reed de zuidertrein in de poep. Conducteur Roelandts knipte naast het kaartje van Boonen. Passagier Sagan stapte als eerste uit.



"43,6 º C , k û h u t !!"
Horsie is back 17 oktober 2016 12:06
Horsie is in the shock van LuckyBromertà.

Eén klein minpuntje. Passagier Sagan stapte als laatste in.
Bromertà 17 oktober 2016 12:27
Phorum Database Error

Sorry, a Phorum database error occurred.
Please try again later!
Error:

Unknown column 'uroot' in 'where clause' (1054): SELECT * FROM phorum_forums WHERE uroot = 0 ORDER BY display_order ASC, name
Backtrace:

Function phorum_database_error called at
{path to Ph/include/db/mysql/mysqli.php:212
----
Function phorum_db_intera_t called at
{path to Ph/include/db/mysql.php:2038
----
Function phorum_db_get_forums called at
{path to Ph/include/api/user.php:2881
----
Function phorum_api_user_check_access called at
{path to Ph/common.php:797
----
Function include_once called at
{path to Ph/list.php:21
Walnoot 17 oktober 2016 13:33
Dat is volledig bezijden de kwestie of het een goede renner is. Anthony Roux is ook best een aardige renner. Maar een beter voorbeeld, Gasparotto heeft behalve dat WK een erelijst die vergelijkbaar is met die van I.A., maar Gasparotto zou ik persoonlijk ook een weinig interessante wereldkampioen vinden.

En ja, dat is subjectief. Maar dat betekent niet dat er geen argumenten voor zijn.
Luijt 17 oktober 2016 14:11
Mij valt op dat drie kwart kiest voor een saai parcours met mooie kampioen. Ik niet.

Graag een selectief parcours; de kans dat een krabber dan wint is minimaal.

Graag ook een mooi parcours, althans in ieder geval een parcours met publiek erlangs.

De Belgen doen er volgend jaar beter aan met zwakkere ploeg te verschijnen. Misschien dat ze dan niet zo oliedom koersen.

Wie gaat er nu in vredesnaam een pelotonnetje met Cavendish, Sagan, Boasson Hagen en Matthews naar de finish loodsen? Boonen heeft al een paar jaar de benen niet meer die dit rechtvaardigen, hoe groots Boonen ook was jarenlang. De Belgen hadden lekker met Terpstra en Leezer achter in de groep moeten gaan zitten. Had die Noor met z'n shirtje open in zijn eentje het werk mogen doen.

Goedemiddag!
Horsie is back 17 oktober 2016 14:43
Laten we wel wezen, het meeste wat we gemist hebben: de toeristische informatie van Herbert Dijkstra.
Er stonden toch kastelen genoeg en waar bleven de interviews met de kasteelvrouwen? "Everyone is gone to the moon", zong Jonathan Richman al ver terug.

Och, wielrennen op een vlak parkoers.
Altijd zal Horsie dit WK blijven herinneren als:
van 1 naar 21 in 11s
van 1 naar 17 in 18s
Luijt 17 oktober 2016 15:02
OK, hotschik peerd!
Curzio 17 oktober 2016 15:43
Ik denk dat veel mensen gewoon kijken naar de twee opties en die toepassen op het WK van zondag.
Zonder de tekst eronder te lezen.
Jacco Banaan 17 oktober 2016 15:58
Na maanden gebakkelei over de locatie van het wereldkampioenschap wielrennen was het dan eindelijk zover. Te warm, te lang, te weinig toeschouwers… Het zijn allemaal verwijten die Qatar de laatste weken en dagen heeft moeten verdragen. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Een vlak parcours betekent doorgaans een massasprint, maar dankzij het spektakel dat we ieder jaar zien in de Ronde van Qatar wisten we eigenlijk al van te voren dat er nog duizend andere scenario’s zijn waar de race kon op uitdraaien. Uiteindelijk heeft maar 53 man bij de mannen profs de wedstrijd uitgereden. Dan kan je simpel gezegd de conclusie gerust trekken dat het een loodzware koers is geweest. Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met een Amstel Gold Race. Dat is al jarenlang een grote optocht. Met een mannetje of 100 naar de voet van de Cauberg waarna in 2,5 minuut de hele koers wordt beslist.

Dit geldt ook voor koersen als KBK, Gent-Wevelgem en Dwars voor Vlaanderen. Die koersen zijn enkel leuk met slecht weer, anders is het gewoon een optocht en een massasprint met een kleine kans dat een paar eenlingen sterk genoeg zijn om het peloton voor te blijven.

Enige minpuntje was het vrouwen wielrennen. Bij de mannen gingen ze gelukkig nog een groot gedeelte door de woestijn (zijwind). Bij de dames was het helemaal een wandeloptocht waarbij er denk over de gehele wedstrijd 36 gemiddeld is gereden. Die plaatselijke rondjes op de Pearl hadden ze beter kunnen beperken tot 1 of 2 rondjes.

Waar er op een heuvelachtig parkoers hoogstens 5 favorieten zijn hadden we er nu wel een stuk of 20 die geloofde dat ze de WK trui zouden pakken. Overigens ben ik het er wel mee eens dat België oliedom heeft gereden. Vraag me serieus af waarom ze het niet hebben geprobeerd om voor een 2e keer alles op de kant te gooien. Hoppa met zes man een waaier van een halve baan en gassen maar. Nu was en bleef het een grote waaier over de gehele weg. Op die manier hadden ze het een Sagan en Cavenish een heel stuk moeilijker kunnen maken. In feiten was de bocht naar rechts nu het sleutelmoment. Daarna was het lekker in de eerste waaier blijven hangen en sprinten maar.

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medeprikkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2016 16:00 door Jacco Banaan.
Andere Peter 17 oktober 2016 17:06
Bedoelde Prikdude met 'Bakzeil-WK' niet juist dat veel mensen bakzeil zouden moeten halen vanwege hun voorbarige kritiek op dit WK?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2016 17:06 door Andere Peter.
Andere Peter 17 oktober 2016 17:20
Ik heb moeite met de vraagstelling omdat er in die negatieven een soort schijntegenstelling wordt gepresenteerd. Er is juist een licht positief causaal verband. Een mooi parcours geeft een iets grotere kans op een mooie winnaar.

Het waaier-WK gaf toch iets aardigs. een paar uur later starten/finishen zou beter zijn geweest. Bij zonsondergang op het circuit aankomen.
malheur 17 oktober 2016 18:12
De woestijnlus was harstikke leuk en de ronde op de pearl tenenkrommend verschrikkelijk > 50/50
De winnaar is tof maar de manier waarop hij won suf > 50/50
Horsie is back 17 oktober 2016 19:39
Bak is afgeleid van het Engelse woord back (rug of achterkant).
Twee marathons binnen korte tijd zijn back-to-back marathons.
Dus noem ik de twee wereldtitels achtereen van Sagan ook back-to-back.

En wat Prikdude bedoelt? Hij praat niet meer met me. Maar je zou gelijk kunnen hebben.
avhhsc 17 oktober 2016 19:59
leezer was wel grappig geweest.
een knecht als wereldkampioen wat wil je nog meer als kopman
Horsie is back 17 oktober 2016 20:26
@JaccoBanaan heeft een lezenswaardig stuk afgeleverd. Mag Horsie dat zeggen, dat mag Horsie.

Alleen moet Jacco wel beter opletten bij het rekenen.
Bij de mannen werden bij binnenkomst van de stad hele groepen wielrenners tegelijkertijd uit de wedstrijd gehaald. Vandaar slechts 53 aan de finish.
De vrouwen reden gemiddeld toch bijna 2 meter per seconde sneller (6,247 km/h) dan Jacco ons wil doen geloven. 103 aan de finish.
De mannen hadden overigens een lekker gemiddelde van 45,31 km/h.
Jacco had ook wel kunnen vermelden dat het WK uiteindelijk werd beslist bij een snelheid van 73 km/h en dat was niet aan de finish. grinning smiley
Snorfietser 17 oktober 2016 20:36
Sluit ik me volledig bij aan.
Andere Peter 17 oktober 2016 21:11
Luijt 18 oktober 2016 00:04
Shinzawai 18 oktober 2016 10:51
Liever een mooi parcours, maar een niet-mooie wereldkampioen heeft m.i. weinig met het parcours te maken. Wat ik een niet-mooie wereldkampioen zou vinden, is Simon Gerrans of een renner die door toeval of lamme-takkerigheid van de favorieten de titel min of meer cadeau krijgt. Gelukkig gebeurt dat vrijwel nooit, al had de zege van Ballan wel iets in die richting. Als een outsider de sterkste is, zoals Rui Costa bijvoorbeeld, dan vind ik dat alleen maar leuk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2016 10:52 door Shinzawai.
Goozzer 18 oktober 2016 20:20
Als Simon Gerrans ooit nog wereldkampioen zou worden, zou die palmarescorrectie hem waarschijnlijk het leven kosten...
Prikdude 19 oktober 2016 13:46
Hij is volgend jaar niet kansloos als hij nog eens sterk terug komt. Dan kan hij voor die extreme palmarescorrectie en de vloek van de regenboogtrui twee vliegen in een klap slaan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen