Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Stybar

Gepost door bakfiets 
bakfiets 18 oktober 2016 09:20
Wat denken jullie van Stybar? Toch een wat flets seizoen, zou het een beetje op zijn voor deze op en top prof. Zou hij teveel hebben gevraagd van zijn lichaam? Of gewoon een minder seizoen. Het zou jammer zijn want is toch wel een favoriet van mij.
Karig Hutje 18 oktober 2016 09:32
Als ik de feiten even voor zich laat spreken: dit was z'n 2e beste jaar bij Quick-Step, afgaande op z'n CQ-ranking. En zó slecht reed hij nu ook weer niet. In ieder geval leidt mij niks tot de conclusie dat het 'op' zou zijn.
Jacco Banaan 18 oktober 2016 10:50
Maak mij eerder meer zorgen om Lieuwe Westra. Die heeft werkelijk een knollenseizoen achter de rug. Hopen dat hij hersteld van zijn mentale inzinking. Dat hij niet aan de drugs raakt of iets dergelijks. In de paar jaar dat hij gestopt was met wielrennen was het ook ieder weekend een pilletje en gabberen maar. Sinds de Ronde van Romandie heeft hij geen koers meer uitgereden. Ja, ok de na Tour de France criteriums maar die tel ik niet mee. Vraag me af hoe vaak Vinokourov hem al gebeld heeft om hem te ondersteunen. Ik hoop voor Lieuwe dat ze een goede bedrijfsarts hebben in Monaco.

09.10 DNF Paris - Tours Elite (1.HC)252.5 more
15.09 DNF Coppa Agostoni - Giro delle Brianze (1.1)199 more
14.09 DNF Coppa Bernocchi - G.P. BPM (1.1)192 more
04.09 DNF GP de Fourmies / La Voix du Nord (1.HC)205 more
03.09 DNF Brussels Cycling Classic (1.HC)199.3 more
30.07 DNS Clasica Ciclista San Sebastian (1.UWT)220.2 more
11.06 › 19.06 Tour de Suisse (2.UWT)more
16.06 DNF Stage 6 - Weese › Amden162.8
09.06 DNF GP du canton d'Argovie (1.HC)188.7 more
25.05 › 29.05 Baloise Belgium Tour (2.HC)more
29.05 DNF Stage 4 - Tremelo › Tongeren174.2



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2016 10:50 door Jacco Banaan.
Shinzawai 18 oktober 2016 10:54
Gewoon een flets jaar, die staat er volgend jaar wel weer. Verder altijd een wisselvallige renner geweest, geen stabiele wereldtopper.
Lucho Herrera 18 oktober 2016 12:02
Het is wel wat erger dan een tijdelijke mentale inzinking: relatiebreuk, eenzaamheid in Monaco, depressie, geen plezier meer op de fiets, het bed niet meer uit kunnen komen etc. Laten we vooral hopen dat Lieuwe deze depressie weet te overwinnen. Of het dan nog iets wordt op de fiets is van secundair belang.
Eindhovuh 18 oktober 2016 12:06
Was dit jaar eigenlijk op zijn best in de Tirreno, viel daarna wat tegen in de klassiekers. Al was hij in de RvV nog wel 8ste.
Ik zou me geen enorme zorgen maken. Een keer een griepje op het verkeerde moment en een valpartij op een ander en het seizoen ziet er al ineens slecht uit.
Curzio 18 oktober 2016 12:21
Haha, hoe is het mogelijk. De topictitel is 'Stybar', en tenzij dat in het Tsjechisch dezelfe betekenis heeft als 'Westra' is er geen enkele reden om over Lieuwe te beginnen hier.
Curzio 18 oktober 2016 12:22
En de Vuelta reed hij voor Meersman, terwijl hij daar zelf in behoorlijk goede doen leek te zijn.
MarcoV 18 oktober 2016 13:39
Stybar liet vorig jaar wel dingen zien die niet zoveel CQ's binnenbrachten, maar wel veel indruk maken. In een Tour-aankomst heuvel op van iedereen wegrijden en vooruit blijven. In de finale van het WK samen met Degenkolb proberen weg te rijden. Dat soort dingen was dit jaar toch minder. Lijkt bij Etixx ook al wat in de hiërarchie gezakt.
bakfiets 18 oktober 2016 16:49
dat punt probeerde ik te maken, strade bianchi klassiekers, en het wk had ik hem ook wel verwacht eigenlijk.
El Chaba 18 oktober 2016 17:39
bakfiets 18 oktober 2016 17:54
misschien is te concurrentie binnen de ploeg ook wel te groot, en zou hij beter tot zijn recht komen als hij meer voor zijn eigen kansen kan rijden.
Miquel1983 19 oktober 2016 10:13
Strade Bianchi werd Stybar gewoon 2e achter Spartacus. Daarna was het in de klassiekers inderdaad matig, maar dat gold voor de hele Ettix-ploeg, behalve Vakoc in Brabantse Pijl en Boonen in Roubaix.

Ik denk sowieso dat Stybar te jong is om dit soort conclusies te trekken; wel jammer dat hij nog nooit echt een grote klassieker heeft kunnen winnen op de weg, maar dat kan altijd nog.
Sub Culture 19 oktober 2016 11:09
Stybar wordt er volgend seizoen alweer 32, intrinsiek is die niet slechter dan de andere kopmannen voor het voorjaar bij Etixx.

Etixx heeft een prima ploeg voor de kasseiklassiekers maar die ene topper ontbeert.
Miquel1983 19 oktober 2016 11:42
Ow jeetje ik dacht dat hij een jaar of 28 was winking smiley Maarja taaiheid komt met de jaren en inderdaad altijd wat wisselvallig geweest; hij heeft nog een paar jaar om Roubaix een keer te winnen.
Miquel1983 19 oktober 2016 11:43
Ik ben sowieso benieuwd naar Ettix komend voorjaar. Met Gilbert nog een extra mede-kopman, maar inderdaad geen absolute topper en de twee beste knechten (v/d Bergh en Martin) zijn vertrokken, dus wordt tactisch gezien behoorlijk puzzelen.
bakfiets 19 oktober 2016 16:39
waar gaan ze gilbert inzetten, het waalse werk? Alaphillipe, Vakoc, Dan Martin zijn die niet beter? Of gilbert voor het vlaamse werk+ gold race?
cyclingfreakske 20 oktober 2016 16:10
relatiebreuk ??
een aantal DNF's zijn er in minder belangrijke wedstrijden, die als doorgedreven training in het teken stonden van andere wedstrijden op zijn kalender.
het is niet zijn seizoen met de wauw factor geworden maar het was ook niet slecht.
Bovendien werkt hij aan zijn toekomst na de koers, wat erop kan wijzen dat hij op zijn 34e definitief een streep erdoor trekt (er waren al gedachten in die richting)
En definitief met zijn gezin tijd doorbrengt, en op Mallorca de zaak helemaal uit te bouwen...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen