Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nederlandse wielrenner van het jaar?

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 18 oktober 2016 12:13
Peiling
Wie is de Nederlandse wielrenner van het jaar?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 105 stemmen ontvangen.
Tom Dumoulin 32
 
30%
Dylan Groenewegen 4
 
4%
Bauke Mollema 4
 
4%
Wout Poels 35
 
33%
Nikki Terpstra 1
 
1%
Steven Kruijswijk 28
 
27%
Robert Gesink 1
 
1%
Anders nl: 0
 
0%



Naar aanleiding van de vorige peiling ben ik benieuwd.
Naar mijn gevoel hebben we één van de beste wielerjaren gehad in tijden.
Eindhovuh 18 oktober 2016 12:13
Zelf sla ik overwinningen in klassiekers en eindklassementen hoger aan dan etappezeges.
Hoe mooi de overwinningen van Dumoulin, Groenewegen en toch ook wel die van Gesink ook waren haalde Poels als enige een echte echte hoofdprijs binnen (sorry Mollema en Terpstra, ook leuke overwinningen maar toch net iets minder op de ladder).
Frederik D. 18 oktober 2016 13:32
Poels (LBL) , prachtig. Zo ook Mollema (CSB ) . Maar ik ga toch voor Kruijswijk (Giro). Drie enerverende weken tegenover één zeer mooie dag. Uiteraard is mijn oordeel subjectief. Iedereen die op Poels of Mollema stemt, krijgt mijn volle zegen. Maar ik zelf vind het algemeen klassement in grote rondes wielrennen pur sang. Daarna komen de eendagsklasiekers. En daarna weer de etappe-overwinningen in grote rondes.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2016 13:40 door Frederik D..
Linkebal 18 oktober 2016 13:59
Helemaal mee eens
El Mik 18 oktober 2016 14:18
Als Kruijswijk had gewonnen had hij zeker mijn stem gekregen, maar nu heeft hij eigenlijk niets behalve een wat-als.

Poels is de eerste Nederlander die tijdens mijn bewuste leven een grote klassieker won buiten Roubaix. Dumoulin en Mollema zet ik ook hoger dan Kruijswijk (al hebben zij ook hun wat-als verhalen).
Sub Culture 18 oktober 2016 14:19
Ik zou opteren voor Poels.
Steengoed renner maar wel zeer onregelmatig qua prestaties.
Heisenberg 18 oktober 2016 14:19
Het ontloopt elkaar niet veel. Zo zou ik ze rangschikken:

1. Dumoulin
Drie etappes in GT, plus aantal dagen roze, NK tijdrijden, zilver OS
2. Poels
Luik-Bastenaken-Luik en nog vijf overwinningen waaronder etappe Catalonië
3. Mollema
San Sebastian, 11e Tour
4. Groenewegen
Elf overwinningen waaronder NK en etappe EnecoTour
5. Kruijswijk
4e Giro, aantal dagen roze trui
6. Terpstra
Eindzege EnecoTour, WK ploegentijdrit
7. Gesink
Ritzege Vuelta

Kruijswijk was er bijna, maar dat is in dit geval helemaal niet. Niet eens podium. Top gereden 20 dagen lang, maar dat is drie dagen te weinig voor deze eretitel. Vind ik tenminste.
Ridder Kale Knikker 18 oktober 2016 14:23
Ook ik geef mijn stem aan Steven, want wat een geweldige prestatie was het! Bovendien woont die rooie in de gezelligste stad van Nederland en is het ook nog eens een hele leuke gozer. Hoop dat Steven op 11 november in het Autotron ook daadwerkelijk deze onderscheiding krijgt, want dan mag ik er ook weer bij zijn.
Walnoot 18 oktober 2016 14:30
Waarom is Gesink hier een van de opties en Leezer niet?
Eindhovuh 18 oktober 2016 15:00
Omdat ik de poll gemaakt heb.
Leezer heeft als wapenfeit een mooie aanval in de finale van het WK. Verder is zijn best individuele uitslag een 11de plek in een etappe van de ronde van Engeland...
Gesink won een bergetappe in de Vuelta.
Maar goed, ik neem eigenlijk aan dat je het niet helemaal serieus bedoelde.
Eindhovuh 18 oktober 2016 15:02
Kruijswijk heeft heel mooi gereden maar uiteindelijk niets gewonnen. En daar draait profsport uiteindelijk toch om. Komt nog bij dat dit ook nog voortkwam uit een eigen fout.
Nee dan leg je het wat mij betreft af tegen renners die wel een overwinning boekte.
Walnoot 18 oktober 2016 15:38
Ik bedoel niet serieus dat Leezer er bij moet, maar ik vind het wel meer dan opmerkelijk dat Gesink erbij staat. Die anderen hebben allemaal serieus een goed seizoen gedraaid. Gesink totaal niet. Die etappe in de Vuelta is zijn enige wapenfeit. Om even een perspectief te plaatsen: Jos van Emden en Pieter Weening pakken meer CQ-punten dan Gesink dit seizoen.
Shinzawai 18 oktober 2016 15:39
Ik twijfelde hevig tussen Poels en Dumoulin, maar vind dat Poels het wel verdiend heeft door het winnen van een monument.
Tinuz 18 oktober 2016 16:03
Weer een jaar waarin geen enkele renner er echt bovenuit stak.
Het had natuurlijk Kruijswijk moeten worden als die de Giro had gewonnen. Nu verdient niemand hem wat mij betreft.
Dan toch maar Poels.
Eindhovuh 18 oktober 2016 16:25
In een jaar waarin Nederlandse renners Luik-Bastenaken-Luik, Classica San Sebastian, de Eneco tour, een olympische medaille, en etappes in alle grote rondes wonnen vind jij dat niemand de titel verdient?
Iedere hier genoemde renner had de afgelopen 15 jaar in zeker 7 jaar de titel kunnen winnen?

Of begrijp ik je niet goed en vind jij het allemaal goede kandidaten en steekt er niemand boven uit?
Tinuz 18 oktober 2016 17:01
Beetje van beide. Niemand steekt er echt bovenuit. Ik begin nu toch weer te twijfelen, tussen Dumoulin en Poels.
Overigens, Mollema had hem ook kunnen winnen als hij niet op zijn kokosnoot was gegaan in de Tour.
Het was best een frustrerend jaar, al bij al. :-( Met die wetenschap verliest deze uitverkiezing een hoop waarde naar mijn aanvoelen.
malheur 18 oktober 2016 17:04
Poels, Dumoulin, Kruijswijk en Mollema waren allemaal toppie breezer ananas, geen zin om te wikken en wegen.
Anony 18 oktober 2016 17:08
Heb voor Poels gekozen. Een van de vijf monumenten winnen is voor een Nederlander toch de bijzonderste prestatie van het jaar.
Andere Peter 18 oktober 2016 18:20
Voor Kruijswijk gekozen vanwege de meeslependheid van zijn wapenfeit. Het is een gevoelskwestie, hè? Zou het puur rationeel/kwantitatief zijn dan zou je puntjes kunnen turven.

Desalniettemin: het zou als eerbetoon het meest passend zijn als ook deze prijs Kruijswijk op het allerlaatste moment aan de neus voorbij gaat.
Frederik D. 18 oktober 2016 18:42
Jammer dat Mollema er zo bekaaid vanaf komt. CSB winnen is klasse.
Eazster 18 oktober 2016 19:59
Dan toch maar Poels. Luik toch wel de grootste van de klassiekers en Poels die deze 18 jaar na de laatste Nederlandse winnaar daar weet te winnen.Verder imponeerde hij in het prille begin van het seizoen ook wel behoorlijk en weet daar nog wat andere leuke overwinningen te boeken (Valencia,Catalonie).

Dumoulin heeft heel het seizoen mooie dingen laten zien en met zijn tijdrit in de Tour straalde hij zoveel klasse uit ,net als zijn heroische overwinning bergop daar.
Zilver op de Olympische spelen TT was met deze aanloop ook geweldig ,en als het goud zou zijn geweest denk ik niet dat je om hem heen zou kunnen.

Het zegt voor mijn gevoel ook wel dat er echt een hoofdprijs moet zijn binnengehaald om het predikaat Nederlands renner van het jaar te verdienen.
Kruiswijk domineerde in de Giro,maar pist toch naast de pot . Een vierde plaats daar is echt erg mooi en was het podium geweest (Toch ook een soort prijs) lagen de zaken weer anders.
Mollema had naar mijn gevoel ook nog wel een kans op het Tourpodium zonder die val ,maar we will never know. met San Sebastian heeft hij ook een grote vis op zijn palmares ,maar Luik staat een dikke trede hoger.
Gesink's overwinning in de Vuelta was de zoveelste revanche op zichzelf na een krabbelseizoen. Voor hem persoonlijk is het mooi ,dat die smet van nooit een "grote overwinning" boeken toch nu mag worden bijgeschreven op zijn palmares,maar verder was zijn sezioen niet bijzonder genoeg.

Terpstra's Eneco Tour overwinning is het beste wat hij in het naseizoen nog eruit kon slepen ,het WK was niet lastig genoeg uiteindelijk. Sorry maar dat ploegentijdrit WK vind ik in waarde nietszeggend. Volgend jaar weer op en top in Maart en April in de keienklassiekers aub.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2016 20:01 door Eazster.
Goozzer 18 oktober 2016 20:12
Hoe lief Wout ook is, de monumentale winst die hem een selectie voor Rio opleverde brengt hem niet boven Dumoulin...
Fashionisto 18 oktober 2016 20:23
Gekozen voor Dumoulin. Niet om wat hij heeft neergezet, maar juist om hoe hij heeft gekoerst en zijn karakter buiten de koers.
ton duk 18 oktober 2016 20:34
Zonder enige twijfel POELS , aangezien het winnen van een Monument gewoon nog zeldzaam is voor ons ( Ger en ik)
gr
Luijt 19 oktober 2016 07:19
Mollema had podium tour in zicht tot zijn val. Wat een renner.
Curzio 19 oktober 2016 09:54
Kruijswijk omdat hij gedurende tweeenhalve week de beste man in koers was in een grote ronde. Iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt.

Dat hij niet wint is voor deze prijs irrelevant, er zijn geen vaste criteria.
Prikdude 19 oktober 2016 11:53
In een zin de kern bij de ballen.
SS3000 19 oktober 2016 13:33
Van der Breggen dan maar. Duidelijk de beste.
Linkebal 19 oktober 2016 13:59
Het is gek, maar ik heb bij Dumoulin niet één moment het idee gehad dat hij echt in vorm was dit jaar. En dan bedoel ik de supervorm zoals hij die vorig jaar in de Vuelta had. En dan tóch zo'n erelijst bij elkaar fietsen dit seizoen, petje af.
ton duk 19 oktober 2016 14:50
SS3000 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van der Breggen dan maar. Duidelijk de beste.

Nee,dat was vVleuten....
Frederik D. 19 oktober 2016 23:18
Iedereen geeft goede redenen voor zijn keuze.
Tinuz 19 oktober 2016 23:37
Zelfde gevoel heb ik. Het was niet echt een fantastisch jaar voor Dumoulin. Steeds half-half.
Ik hou het uiteindelijk bij Poels.
Prikdude 20 oktober 2016 00:44
Poels zijn eerste reactie na zijn Tourzege in 2018: "Ik denk dat ik die nominatie voor wielrenner van het jaar nu wel verdiend heb."
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen