Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Belgisch wielrenner van het jaar

Gepost door Anony 
Anony 18 oktober 2016 17:17
Peiling
Wie is de Belgische wielrenner van het jaar?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 75 stemmen ontvangen.
Tom Boonen 1
 
1%
Victor Campenaerts 5
 
7%
Thomas De Gendt 0
 
0%
Dries Devenyns 0
 
0%
Timothy Dupont 1
 
1%
Philippe Gilbert 0
 
0%
Oliver Naesen 2
 
3%
Baptiste Planckaert 3
 
4%
Jasper Stuyven 1
 
1%
Wout Van Aert 0
 
0%
Greg Van Avermaet 60
 
80%
Tim Wellens 0
 
0%
Iemand anders? 2
 
3%



Omdat wij ook meetellen op het Wielerprikbord!
Vooral benieuwd naar lijstjes eigenlijk, er is maar 1 mogelijke winnaar in deze peiling.
Anony 18 oktober 2016 17:22
1. Greg Van Avermaet
2. Tom Boonen
3. Timothy Dupont
4. Thomas De Gendt
5. Tim Wellens
6. Oliver Naesen
7. Baptiste Planckaert

etc.
Slimmerd 18 oktober 2016 17:47
Boonen mag/gaat natuurlijk nooit op twee eindigen in deze poule. De winnaar staat uiteraard buiten kijf, maar een renner als Naesen/Dupont zou wel op het virtuele podium mogen staan wat mij betreft.
Anony 18 oktober 2016 18:45
Parijs-Brussel en Londen Classic gewonnen, en met Parijs-Roubaix en het WK geschitterd én een uitslag behaald in twee van de allergrootste wedstrijden. Dat vind ik nog altijd een niveau hoger dan wat de rest heeft gedaan. Memorabeler ook, zal langer over gesproken worden.
El Chaba 18 oktober 2016 19:26
Van Avermaet uiteraard op één, stond op eenzame hoogte dit jaar, wat een fantastische dingen heeft hij laten zien.

Boonen inderdaad net aan op twee, maar wel bij gebrek aan beter.
En als de gekleurde Boonen-bril wordt afgezet kun je natuurlijk vraagtekens zetten bij het woord 'schitteren' in P-R en het WK. Je kan dan even zo makkelijk zeggen dat hij daar gefaald heeft met name door overschatting van zijn eigen (sprint)kwaliteiten. Maar goed ik weet ook wel dat het een zinloze missie is om zoiets te opperen omdat vrijwel niemand in België die bril nou eenmaal af kan zetten. Sven Nys en vooral Matthias Vangenechten zijn gelukkig de positieve uitzonderingen die de regel bevestigen.
[www.extrasport.be]



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2016 19:47 door El Chaba.
Sub Culture 18 oktober 2016 19:42
Tja, Belgische renner van het jaar makkelijk te kiezen, blijft jammer dat hij de grootste koersen in het Vlaamse voorjaar moest missen dit jaar.

Naesen revelatie voor mij. Heerlijke persoonlijkheid op en naast de fiets, aanvalslustig en hopelijk meer van dat in 2017.

Algemeen beschouwd een mss net iets te matig seizoen van de Belgen.
Anony 18 oktober 2016 19:56
Qua klassiekers, misschien. Maar wel ritten gewonnen in alle grote rondes, vier dagen gele trui én olympisch goud.
Anony 18 oktober 2016 19:57
Qua WK kan ik je enigszins volgen. In Roubaix heeft hij wel 130 kilometer lang geschitterd.
Goozzer 18 oktober 2016 20:08
Bert van Lerberghe...
Eazster 18 oktober 2016 20:14
Van Avermaet zonder ook maar enige twijfel. Nooit gedacht dat hij de Olympische wegwedstrijd kon winnen, maar hij deed het wel (Met enig fortuin).
Wint verder een bergetappe in de Tour en gaat in de aanval met de gele trui. Wat een panache! . Ik kijk erg uit naar de clash tussen een fitte Sagan en van Avermaet in verschillende zware klassiekers en etappes volgend jaar.

Boonen op 2 .Mwah voor mijn gevoel toch zeker niet. 3e worden op een WK dat telt zeker ,maar imponeren deed hij voor mijn gevoel niet echt dit seizoen.
Zelfs in Roubaix zat het voor mijn gevoel erg mee voor Boonen (Stannard,Hayman en Vanmarcke waren elkaar aan het kapotmaken en Boonen en Boasson Hagen profiteerden) en wint hij alsnog niet in een sprint van een uitgepierde Hayman. Mooi dat hij er nog staat op deze leeftijd en op dit punt van zijn carriere,maar het is toch zijn afgebotte sprint, normaal zijn wapen dat hem dit jaar in de steek liet. Die 2 wedstrijden die hij wint zijn niemendalletjes en mag toch zeker niet meewegen.
Ik denk inderdaad dat veel Belgen met een te gekleurde bril naar Tom kijken.

Voor plek 2 dan Wellens met z'n raid in Polen (Wat ik helaas niet heb gezien) . Misschien Jasper Stuyven met z'n mooie overwinning in Kuurne Brussel Kuurne.
ton duk 18 oktober 2016 20:37
Ik heb natuurlijk op iemand anders gestemd
gr
Wanny 18 oktober 2016 20:43
Als een jonge renner deze uitslagen had gereden, hadden we hem zonder twijfel op twee gezet achter Van Avermaet. Maar Boonen heeft al zoveel gewonnen dat dit voor hem niet echt een opvallend jaar is.
Walnoot 18 oktober 2016 22:35
Greg, Boonen, Sep, in die volgorde?
Anony 18 oktober 2016 22:41
Waarom Sep? Voor die ene goeie week?
Carlos Danger 19 oktober 2016 00:50
Greg op één natuurlijk.
Op twee Thomas De Gendt (heb ik van genoten), vlak voor Boonen.
ton duk 19 oktober 2016 07:43
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom Sep? Voor die ene goeie week?

Ster ZLM Tour kan je hoogstens een midweekje noemen,hoor
gr
Walnoot 19 oktober 2016 09:44
Omdat het een van de weinige Belgische renners is die dit seizoen potten kon breken in de grote wedstrijden tussen de grote jongens. En Vanmarcke heb je in meer wedstrijden van voor gezien dan een Naesen hoor (of zou je moeten hebben). Het verschil is alleen dat Vanmarcke al vanaf de Tour nauwelijks meer in beeld is geweest.
thja 19 oktober 2016 10:21
Ik vertik het gewoon om ook maar enig positief gevoel bij GvA te krijgen! Stuyven, leuke gast, goed jaar, marge voor verbetering.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen