Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Koers van het jaar

Gepost door Shinzawai 
Shinzawai 19 oktober 2016 12:19
Als we toch bezig zijn, wat vonden jullie de mooiste koers van het jaar?

Zelf heb ik erg genoten van Parijs-Roubaix met alle wisselende kansen en een zeer verrassende winnaar. De Giro vond ik leuk tot de val van Kruijswijk, de Tour was bagger en de Vuelta had wat leuke momenten, maar kon mij iets minder boeien. Rio was wel weer top, Lombardia idem. Luik vond ik, ondanks Poels toch weer wat minder gaaf. Uiteindelijk ga ik voor Rio als mooiste koers.
Brieske 19 oktober 2016 12:44
Rio idd, en P-R ook.

Groet
Von Kármán 19 oktober 2016 12:48
Parijs-Roubaix
Sticky Bottle 19 oktober 2016 12:59
Quebec-Montreal
ton duk 19 oktober 2016 13:01
Bij Rio heb ik dan weer het gevoel dat de beste(n) niet won
Ik ga voor P-R , zeker door de wisselende kansen.Ik had wel liever Vanmarcke zien winnen als sluitstuk van een goede dag TLJ.NL
gr

ps: Zelf niet gezien maar Terpstra die op de slotdag de Eneco naar zijn hand zette...lijkt me ook een mooie koersdag geweest ??



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2016 13:11 door ton duk.
Halve Belg 19 oktober 2016 13:06
Rio.... vooral omdat ik Parijs-Roubaix niet live gezien heb.
Linkebal 19 oktober 2016 13:21
Roubaix en Rio idd.

Ik heb toevallig vorige week nog dat filmpje van Orica in Roubaix terug gekeken, kippenvel...
El Mik 19 oktober 2016 13:34
Lombardije denk ik qua eendagskoersen en Roubaix ja. Rio niet live gezien en winnaar was al gespoilerd in de trein dus had het wel opgenomen, maar veel doorgespoeld.
Vrouwenkoers was ook wel leuk op die val na al gaf dat ook een extra verhaal waardoor ik het nooit zal vergeten.
Walnoot 19 oktober 2016 13:34
De Ronde van Vlaanderen en Paris-Nice, vooral de laatste etappe.
Sub Culture 19 oktober 2016 13:36
Vlaamse koersen, en daar reken ik Roubaix voor het gemak ook maar bij, waren steevast smullen.
Daarna meestal decompressie met Amstel en vooral de Ardennenkoersen.

Qua rittenkoersen vond ik de Vuelta dit jaar by far de leukste.
De Giro was te belabberd qua deelnemersveld, SKY te dominant in de Tour.
Slimmerd 19 oktober 2016 13:46
Spijtig genoeg is er gewoon niet een koers die direct in mijn gedachte springt, Rio niet geheel live gezien, dus dat speelt misschien mee.
PR was aardig, maar helaas mis ik dit seizoen een koers die even heroïsch was als Gent-Wevelgem 2015.
Prikdude 19 oktober 2016 13:47
Niet vaak gezien dat een reeds fantastische koers het allerbeste nog eens voor op de streep bewaard. Roubaix dus.
Columbus SLX 19 oktober 2016 13:57
Roubaix - evenzeer van genoten hoe Tom Boonen verliest, als dat Hayman wint.

Ik "gun" het Boonen niet dat hij verliest, beleef daar geen plezier aan. Maar dat zo'n toprenner er alles aan doet en dat het dan net-niet-lukt... Die dramatiek vind ik mooi, dat hoort voor mij net zozeer bij sport, als dat een favouriet juist voor de zoveelste keer wint. En Hayman - wat was het 13X meedoen, en de 14e X winnen? Zoiets. Prachtige winnaar.

Zelden gezien - zeer van genoten.
Carlos Danger 19 oktober 2016 13:59
Luijt 19 oktober 2016 15:49
De Giro, geldt voor ieder jaar.
Bromertà 19 oktober 2016 16:13
Una Giornata Particolare: 27 mei 2016.



... ben er nog stuk van.
Bromertà 19 oktober 2016 16:24
Kuiperberg 19 oktober 2016 17:07
Toch de zege van Gesink in de 14de etappe van de Vuelta. Ergste etappe 19de etappe Giro, val van Kruijswijk.
Fanny 19 oktober 2016 17:48
Beste eendaagse koers 2016: OS Rio (zowel dames als heren).

Grote ronde 2016 : 1 Vuelta (veel verschillende winnaars met o.a. Gesink en dito wisselend verloop) 2 Giro (start NL en Kruiswijk) en het minst de TdF.

De TdF was dit jaar voor mij erg saai, behalve op de valpartij van Froome en slecht weer heroïsche etappeoverwinning van Dumoulin na.
Het wordt komend jaar met de TdF vlgs mij ook niet beter op en het zal dus waarschijnlijk opnieuw saai zijn tegenover komende goed bezette 100ste Giro en de afwisselende Vuelta.
Dit terwijl eigenlijk de TdF voor mij de grootste en de meest meeslepende ronde moet zijn van het wielerjaar.
Het is volgens mij ook de belangrijkste ronde voor alle grote sponsors en dito wielerploegen.
JW 19 oktober 2016 18:13
malheur 19 oktober 2016 22:36
Lombardia en PR waren de beste koersen
predator 19 oktober 2016 23:08
PR, Rio (dames en heren), etappe Gesink, Eneco Terpstra. Meest bizar loopetappe Froome.

Vond Poels ook tof, maar klotekoers verder.
Jacco Banaan 19 oktober 2016 23:53
Alle grote rondes. Waren allemaal leuk om na te kijken
Arsimo 20 oktober 2016 01:07
Rio OS

runners up: San Sebastian, Giro, tijdrit TdF met TD, PR, RVV, LBL en Strade Bianche.
MarcoV 20 oktober 2016 09:18
alle grote rondes waren boeiend. Giro met een omwenteling, Vuelta met een omwenteling, Tour met een maf middendeel (de Sagan-Froome waaier was één van de hoogtepunten, lopen op de Ventoux was raarrr ...)
Van de klassiekers staat me vooral bij dat ene Hayman won en dat Sagan heerste in Vlaanderen. Heuvelklassiekers al weer een beetje vergeten ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2016 09:40 door MarcoV.
Miquel1983 20 oktober 2016 09:33
Meest indrukwekkend vond ik de winst van Sagan in de Ronde van Vlaanderen. Parijs-Roubaix was nog spannender maar door die valpartij 125 km voor de finish konden de besten (Sagan, Cancellara) nooit meer vooraan komen. Verder inderdaad de OS, Ronde van Lombardije en E3 Harelbeke. Allemaal koersen waar 50 - 70 km voor het einde de favorieten al uit hun hok kwamen.

Qua rondewerk denk ik aan de laatste etappe van de Eneco Tour, de dag waarop Kruiswijk de roze trui pakte (aanval met Chaves) maar bovenal nog wel die etappe in de Vuelta waarin Contador en Quintana de Sky-ploeg in de kreukels reden. Ronde van Polen heb ik niet gezien, maar wat Wellens daar in de stromende regen flikte, lijkt me ook indrukwekkend.
Curzio 20 oktober 2016 13:54
Anony 20 oktober 2016 23:34
Roubaix, nooit een koers 130 kilometer lang zo intens beleefd. De uitkomst was een ontgoocheling voor mij als supporter, maar qua verhaal uiteraard wel mooi.

Rio. Eveneens een lange finale, met een heuse climax en een vriend in een hoofdrol die ook nog eens een meer dan verdiende winnaar is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen