Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Irritantste prikker van het jaar

Gepost door lodjan 
lodjan 19 oktober 2016 17:48
Peiling
Irritantste prikker?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 73 stemmen ontvangen.
Andere Peter 8
 
11%
Cyclingfreakske 12
 
16%
Horsie is back 13
 
18%
Jacco Banaan / Micheal B 14
 
19%
Pyama 6
 
8%
Ton Duk 4
 
5%
Sub Culture 4
 
5%
JW 2
 
3%
Lodjan 2
 
3%
Iemand anders, namelijk: 8
 
11%



Laat ik ook nog een duit in het zakje doen. Welke prikker kun je missen als kiespijn?

Disclaimer: ik heb ook prikkers genomineerd die ik zeer waardeer, maar over wie ik wel eens wat weerstand heb bemerkt. Natuurlijk ben ik er nog een aantal vergeten, maar daarvoor kan op de laatste optie gestemd worden. Je kunt dan in een reactie aangeven op wie je wil stemmen.
Prikdude 19 oktober 2016 18:06
Het prikbord komt de winter wel door zo...
Linkebal 19 oktober 2016 18:12
Ik kan nooit zo goed tegen semi-literaire Nico Dijkshoorn-achtige imitaties. Sla ze ook meteen over.
Von Kármán 19 oktober 2016 19:05
SS3000 19 oktober 2016 19:14
Prikdude, met zijn gebruik van een ernstige ziekte.
Eindhovuh 19 oktober 2016 19:18
Iedere prikker kan ik hebben, met mate...
Horsie is back 19 oktober 2016 20:32
Horsie nomineert bij deze toch nog even Velodroom met zijn WUR exercities. Hè, Prikdude?

Verder ontbreken er in de lijst volgens mij enkele kandidaten voor dark matter. Voor ontdekking ligt er ongetwijfeld een Nobelprijs in het verschiet. grinning smiley
Maar wie zou dan toch Walnoot of Bromertà kunnen missen, kiespijn heeft toch niemand meer? Horsie niet, Fred niet, Fredje niet. Anyone?
Frederik D. 19 oktober 2016 21:39
En nu de verkiezing "De meest onopvallende prikker". Of heb ik die verkiezing al gewonnen? smiling smiley
Slimmerd 19 oktober 2016 21:47
Helaas, die laat je hier net aan je voorbijgaan. Ik zeg Het Steile Stuk, present bij de Prik en VSS, verder onzichtbaar
Robert Koopman 19 oktober 2016 21:53
Deze sla ik over.
Jacco Banaan 19 oktober 2016 23:46
Eigenlijk is iedereen wel te pruimen op het forum. Alleen maar goed dat niet iedereen dezelfde mening heeft. Alleen blijkt de helft wel te werken met stokpaardjes. Een aantal renners kan in hun ogen nooit wat fout doen. Desondanks wil ik via deze weg iedereen bedanken voor alle bijdragen van alle forumleden.

Overigens had ik deze peiling met overmacht gewonnen als ik mee had gedaan op het Prikmavera evenement, had ik flat er wel op zijn Thomas Voecklers erbij gelapt, maar ik had echter mijn eigen wedstrijd die dag. Kon niet komen.
Prikdude 20 oktober 2016 00:38




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2016 00:38 door Prikdude.
Luijt 20 oktober 2016 01:01
De Jantjes Irritantjes van dit forum weten zelf dondersgoed dat ze hun medeprikkers het bloed onder de nagels vandaan halen. Bij mij niet overigens. Ik heb ze dur gêhre bai. Ja, ook aptje, banaan, de knol en al die andere usual suspects.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2016 08:27 door Luijt.
Horsie is back 20 oktober 2016 01:38
Horsie verdenkt Luijtenant er stiekum van op het paard gestemd te hebben. Waarvoor uiteraard dank! .
Horsie is back 20 oktober 2016 02:05
Horsie pleit er wel voor dat de winnaar minstens 2/3 van alle stemmen moet hebben gescoord.
veluweracer 20 oktober 2016 02:40
Sub. Voor zijn galgenhumor.
Leon 20 oktober 2016 08:37
Miquel1983 20 oktober 2016 09:18
Ik kan eerlijk gezegd meestal wel lachen om de posts van Jacco Banaan / Michael B en van CyclingFreakse. Je moet het niet allemaal te serieus nemen en soms zeggen ze ook zinnige dingen.
Luijt 20 oktober 2016 09:28
Dat gebruik van de 3e persoonsvorm voor een dier heeft de doorslag gegeven.

Het is trouwens: "stiekem", niet "stiekum"
Karig Hutje 20 oktober 2016 11:01
Ik, aangezien ik alleen maar hier opduik rond de Tour.
Linkebal 20 oktober 2016 11:46
En vandaag dus voor de Abu Dhabi Tour, ook een soort Tour
Linkebal 20 oktober 2016 11:47
O ja, de taaltaliban hier vind ik ook vaak irritant : D
Hoentie 20 oktober 2016 12:08
Waarom staat Lodjan hier tussen?
Pyama 20 oktober 2016 12:26
Waarom staan Prikdude, Brieske, Cyclad en Cecchini hier niet tussen?
Die eerste twee natuurlijk serieus, die laatste twee natuurlijk niet....
lodjan 20 oktober 2016 13:31
Vanwege het steeds weer aandacht geven aan onbelangrijke koersen in Azië en Afrika en zijn irritante gedweep met Afrikaanse wielrenners in het algemeen en Adrien Niyonshuti in het bijzonder. Degene die dat deed met Zuid Amerikaanse koersen/renners heeft het al opgegeven, maar die Lodjan gaat maar door.
Luijt 20 oktober 2016 13:40
Taalfouten ook, behalve die van bepaalde prikkers.
Linkebal 20 oktober 2016 13:43
Geen last van.

Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet...
Horsie is back 20 oktober 2016 14:12
Wanneer sluit het stembureau? Voordat alle 8000 unieke bezoekers hier hun stem hebben uitgebracht is het Pinksteren en Pasen op éénzelfde dag.
diravi 20 oktober 2016 14:26
Brieske, met afstand.

Groet
Horsie is back 20 oktober 2016 14:38
Vannacht na het 3e prikbordduel in the States erg mild naar bed gegaan. Ik hield ineens van alle prikkers, zelfs van prikker HTTP Error 500.
Op deze druilerige dag gedwongen mijn 5-dagen-reeks af te sluiten met de door gewaardeerde prikker Bromertà zo verfoeide Mr. Toad's race op het Wattbeest.
Erg irritant van Horsie en Fred om af en toe mede-wiellerrenners hiervan deelgenoot te maken.

Dus moet ik voorlopig even een sur-place maken. In dit omnium staat Horsie voorlopig nog derde, maar de allesbeslissende puntenkoers staat nog open.
Wat als the Manx weer naar beneden duikt?
Linkebal 20 oktober 2016 14:50
Die verkiezingen daar, dat is toch verschrikkelijk? Één van die twee wordt straks gewoon de machtigste persoon op aarde, wat een aanfluiting! Nog nooit zulke incapabele, moddergooiende, onervaren en slechte kandidaten gezien als Trump en Clinton. Geen wonder dat mensen geen enkel vertrouwen meer in de politiek of in de wereld in het algemeen hebben. Maarja, het volk krijgt de leider die het verdient wordt altijd gezegd.
Brieske 20 oktober 2016 15:09
bakfiets 20 oktober 2016 15:39
ik mis hans met hond nog weleens, hebben jullie daar ook last van? Zou dat kwaad kunnen?
cyclingfreakske 20 oktober 2016 16:29
ik vreesde al dat ik er niet tussenstond.... maar wel dus en we zijn sportief....
bedankt voor de nominatie !! smileys with beer
Luijt 20 oktober 2016 18:02
Hans van Zetten, waar is die lieve man toch gebleven?

Alle genomineerden verdienen een felicitatie; zij hebben zich in ieder geval geprofileerd. Ik zal mijn eigen gedrag ook moeten aanpassen om volgend jaar wel een nominatie binnen te halen.

Ik begin nu: Mortirolo is een klojo en AP bestaat niet (net zo min als Aad de Mos).
Latino 21 oktober 2016 11:09
Ik ben niet zo snel geïrriteerd door wat anderen posten dus mijn eerste gedachte was dat ik deze peiling aan mij voorbij laat gaan. Maar soms kan ik moeilijk tegen mensen op wie het Dunning-Kruger effect van toepassing is. Daarom toch maar gestemd op Andere Peter.
Jacco Banaan 21 oktober 2016 11:28
Latino Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben niet zo snel geïrriteerd door wat anderen
> posten dus mijn eerste gedachte was dat ik deze
> peiling aan mij voorbij laat gaan. Maar soms kan
> ik moeilijk tegen mensen op wie het Dunning-Kruger
> effect van toepassing is. Daarom toch maar gestemd
> op Andere Peter.

Dit vmbo humor is tenminste nog humor. vwo-ers lachen om een type faut....
thja 21 oktober 2016 11:40
Subculture en helaas lukt het me maar een keer om te stemmen.
Hoentie 21 oktober 2016 11:53
grinning smiley
Zie nu pas wie t topic heeft geopend.
Horsie is back 21 oktober 2016 13:27
@Latino. Het Dunning-Kruger effect is dat net zoiets als intellectueeelen, die denken, dat ze verstand van wielrennen moeten hebben.
Want wat is er nu zo moeilijk aan reizen van A naar B, nietwaar?
Andere Peter 21 oktober 2016 13:38
Ik rekende op een meerderheid van stemmen en het huidige totaal valt mij alleszins mee. De mensen op wie ik zou willen stemmen staan er overigens niet bij (wat een kort lijstje). Een top-50 van de meest actieve prikkers zou voor dit soort lijstjes een indruk geven die losstaat van de namen die de topicstarter toevallig te binnen schieten.

Ik vind het prima. Olifantenhuid is dik genoeg. Als ik een populariteitsprijs zou willen ophalen dan zou ik mij wel anders opstellen. Ik interpreteer weerstand altijd als iets positiefs (ook bv in mijn werk). Ik roep liever weerstand op dan apathie. Weerstand is leven, is betrokkenheid. Het tegenovergestelde van liefde is niet haat maar onverschilligheid.

Desalniettemin: als je erover nadenkt is dit topic wel een beetje eng. Een soort geheven vingertje naar iedereen die een beetje anders prikt dan anderen. Terwijl ik denk dat deze site het juist moet hebben van kruisbestuiving tussen andersdenkenden.

Op zijn best is het niveau High School met die lijstjes ''Most likely to be..." Ik moest aan deze lekkere plaat denken. Aardige boodschap. Past allicht nog beter in het ''prikker van het jaar-topic.''

[www.youtube.com]




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2016 14:02 door Andere Peter.
Luijt 21 oktober 2016 13:58
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik interpreteer weerstand altijd als iets positiefs
> (ook bv in mijn werk).

Dat was me al opgevallen.

Zowaar eens met je boodschap, als ik die tenminste goed begrepen heb, want het daar schort nogal eens aan toch?
Andere Peter 21 oktober 2016 14:03
Quote
Johan Cruijff
Als ik zou willen dat jij het begreep, dan had ik het wel anders uitgelegd
Bromertà 21 oktober 2016 14:20
Een mug die je uit je slaap houdt, is irritatie. De wind die in je gezicht blaast tijdens het fietsen is weerstand.
Horsie is back 21 oktober 2016 14:28
Mooi gezegd, Bromertà. Zie je wel, ik wist het, ik kom één stem tekort.
Luijt 21 oktober 2016 14:33
Ik meen dat Johan het anders, beter en leuker zei:

"Als ik zou willen dat jij het begreep, dan had ik het wel beter uitgelegd"
Luijt 21 oktober 2016 14:36
Tegenwind op de fiets levert wel veel irritante herrie op, vind ik altijd.
Horsie is back 21 oktober 2016 14:53
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tegenwind op de fiets levert wel veel irritante
> herrie op, vind ik altijd.

Wist je trouwens, dat je de tegenwind pas echt goed voelt als er geen tegenwind staat?


Een raadsel?






Neen, zodra het windstil is ben je je pas echt gewaar van de weerstand, die de luchtmoleculen voor je in petto hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2016 15:13 door Horsie is back.
nachtwacht 21 oktober 2016 15:00
Het tegenovergestelde van liefde is angst.
nachtwacht 21 oktober 2016 15:12
Onverschilligheid is overigens het tegenovergestelde van wijsheid.
Andere Peter 21 oktober 2016 17:21
Dat gaat soms op, maar is geen wet. Denk bv aan moederliefde en de angst dat een kind iets overkomt.
Andere Peter 21 oktober 2016 17:23
Weer: dat is soms waar. Een tekort aan wijsheid gaat vaak hand in hand met onverschilligheid. Maar wie (in een situatie) wijs is, is niet poer definitie verschillig.

Voor liefde als tegenovergestelde van onverschilligheid zou ik niet zou snel een uitzondering weten.
El Chaba 21 oktober 2016 18:22
Blijft (voor mij) frappant dat mensen zich kennelijk meer ergeren aan eigenwijze, uitstekende debaters als Andere Peter dan aan gefrustreerde figuren die hier bewust de boel lopen te verzieken.
Luijt 21 oktober 2016 18:32
Kom je met haat of kom je met liefde?
Luijt 21 oktober 2016 18:33
" Bewust de boel lopen te verzieken"

Nou nou
El Chaba 21 oktober 2016 18:43
Ja, ja..

Heb je gemist op de Prikmavera, Luijt, waar was je..?
Horsie is back 21 oktober 2016 19:35
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Blijft (voor mij) frappant dat mensen zich
> kennelijk meer ergeren aan eigenwijze, uitstekende
> debaters als Andere Peter dan aan gefrustreerde
> figuren die hier bewust de boel lopen te
> verzieken.

AP is denk ik wel de beste debater als het er op aan komt en dat merk je vooral op terrein waarin hij thuis is.
Het vermogen om in watt(s) te denken is dan wat minder.
Waarom dan toch de irritatie? In damtermen: hij is niet snel tevreden met remise. grinning smiley
El Chaba 21 oktober 2016 20:40
Waarom dan toch de irritatie? In damtermen: hij is niet snel tevreden met remise.

Hahaha, een treffende vergelijking, dat is het precies, denk ik.
Ik kan het juist wel waarderen, sowieso veel meer dan degenen waar ik op doel.
Andere Peter 21 oktober 2016 20:55
grinning smiley

Treffend verwoord. Héél herkenbaar. Dat is inderdaad een naar trekje van mij en ik denk dat dit de crux is in mijn relatie met sommige prikkers. Op veel manieren zie je hier een andere kant van mij dan je in het dagelijks leven zou zien (domweg omdat deze wijze van indrukken geven vrij beperkt is). Maar ik vrees dat dit nare trekje ook terugkomt in mijn 'echte leven'.
Andere Peter 21 oktober 2016 21:01
Ik weet niet precies waarom je dit zegt. Er is een verschil tussen haat en liefde, daarover geen twijfel. Maar liefde en haat liggen te vaak héél dicht bij elkaar om ze als elkaars tegenovergestelde te kunnen zien.
Luijt 22 oktober 2016 01:19
Omdat als Cruijff geciteerd wordt, Alfred Tratlehner het ook verdient te worden aangehaald.
Luijt 22 oktober 2016 01:21
Dit is de leven man
Luijt 22 oktober 2016 01:28
"De beste debater" "op terrein waarin hij thuis is"
Welk terrein is dat? Bij 'm thuis aan het aanrecht? Bij jou in de stal? Of zegt ie daar ook steeds dat ie niet begrepen wordt als ie van repliek gediend wordt.
Horsie is back 22 oktober 2016 02:02
Och, hoe kon ik Luijt nu toch vergeten. Ik had al zo'n gevoel bij het schrijven (moet ik het niet anders formuleren), maar heb het er toch maar bij gelaten.
Horsie begint al te lachen, zodra hij weer ziet, dat Luijt op Andere Peter gaat reageren.
Misschien moeten we Lucia Rijker maar inhuren om debater punten te geven.

Bij jou in de stal? Huh. Je moet eerst langs Fred Velodroom.
Horsie is een wonderpaard en heeft geen zin om op Luijt's Farm te gaan werken.

They say sing while you slave and I just get bored or rather sleepy, cause it's two o'clock. smiling smiley
nachtwacht 22 oktober 2016 02:05
Je haalt aan de ene kant zaken als wijsheid, kennis, intelligentie en intellectualiteit door elkaar en aan de andere kant zaken als domheid, onwetendheid en onverschilligheid.

Verder: onverschillgheid zoals jij het gebruikt is te algemeen en daardoor te zwak om het tegenovergestelde te kunnen zijn. In jouw redenatie is onverschiligheid het tegenovergestelde van liefde, van haat, van jaloezie, enz, enz, waardoor je contradicties creeert. Moederliefde en angst dat een kind iets overkomt is een slecht voorbeeld omdat het het beeld zo verdraait dat het lijkt alsof ze op hetzelfde betrekking hebben, maar je in werkelijkheid over twee heel verschillende zaken praat. Liefde van een moeder voor haar kind heeft als tegenovergestelde angst van een moeder voor haar kind.
Bromertà 22 oktober 2016 10:49
"Het tegenovergestelde van liefde is angst."

Wie heel diep in de psyche van de mens graaft, komt uit bij David Lynch. Op virtuoze wijze schildert hij een filmwereld waarin juist deze twee "emoties" diametraal tegenover elkaar staan. Meestal culmineert deze tegenstelling tot een "crime passionnel." Liefde verbindt en maakt de belevingswereld groter, waar angst de verbinding( en ) verbreekt en de belevingswereld laat krimpen. Onverschilligheid doet het een noch het ander.
nachtwacht 22 oktober 2016 11:17
Geweldig verwoord!
Andere Peter 22 oktober 2016 18:43
Prima voorbeeld van een situatie waarin liefde en angst elkaars tegenhangers zijn. Echter, er zijn ook angsten die juist heel erg gepaard gaan met liefde. Ik noemde al de bezorgde moeder.

Liefde en onverschilligheid gaan denk ik nooit samen. Nou ja, ik vraag jullie om een voorbeeld.
Luijt 23 oktober 2016 00:43
Hoogste tijd om weer te gaan fietsen
nachtwacht 23 oktober 2016 02:55
Je wekt de indruk dat je onze posts niet goed leest of niet goed begrijpt. Mocht dat laatste het geval zijn en het komt door mijn onduidelijke schrijfstijl, dan mijn verontschuldigingen.

Ik was al in gegaan op je niet goede voorbeeld van de bezorgde moeder.

Misschien helpt het om het te zien als een lijn: liefde aan het ene uiteinde, angst aan het andere uiteinde. Als je liefde wilt koppelen aan onverschilligheid, dan zou je het met de nodige wil op die lijn kunnen plaatsen, tussen liefde en angst in. Het gaat niet samen met liefde, maar omdat je nog verder van liefde af kunt gaan, is het niet het tegenovergestelde.
Andere Peter 24 oktober 2016 11:03
Ik had inderdaad jouw vorige post genist.

Uiteraard is angst een sterkere, meer acute emotie dan onverschilligheid. Maar het staat daarmee eerder dichter bij liefde dan er verder vanaf. Liefde gaat bijna altijd gepaard met de angst om die liefde te verliezen. Angst is bijna altijd de angst om een liefde (bv de liefde voor het leven) te verliezen.
nachtwacht 24 oktober 2016 11:47
Je geeft weer een slecht voorbeeld. Het tegenovergestelde van liefde voor het leven is angst voor het leven.

Toevoeging: misschien helpt dit (met mijn verontschuldigingen aan liefde):

Ik hou van spinnen.

Ik ben doodsbang voor spinnen.

Spinnen doen mij niets.

Zoals je ziet zit onverschilligheid ergens tussen liefde en angst in.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2016 12:04 door nachtwacht.
Horsie is back 24 oktober 2016 12:45
nachtwacht Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je geeft weer een slecht voorbeeld. Het
> tegenovergestelde van liefde voor het leven is
> angst voor het leven.
>
> Toevoeging: misschien helpt dit (met mijn
> verontschuldigingen aan liefde):
>
> Ik hou van spinnen.
>
> Ik ben doodsbang voor spinnen.
>
> Spinnen doen mij niets.
>
> Zoals je ziet zit onverschilligheid ergens tussen
> liefde en angst in.

Krek, de spinnen zijn doodsbang voor een nachtwacht. grinning smiley
Andere Peter 25 oktober 2016 02:25
Laten we erover ophouden. Let's agree to disagree.

Ik denk trouwens dat liefde voor spinnen niet echte liefde is. Dat is toch meer belangstelling, bewondering. Spinnen leuk vinden. Liefde is (net als angst) heel dwingend. Dat is tioch lastig voor te stellen bij liefde voor spinnen.

Ik heb van meet af aan gezegd dat er best voorbeelden te bedenken zijn waarbij liefde en angst elkaars tegenpolen zijn. Geen bezwaar daartegen. Daar geef je er eentje van, die niets toevoegt. Het is jouw aanname die maakt dat je onverschilligheid precies tussen angst en liefde in plaatst. Daar is geen enkele reden voor. Het is je conclusie omdat het ook al je aanname is.

Je bekijkt het heel eendimensionaal. Eén lijn van links naar rechts. Maar er zijn veel meer dimensies. In de emotie geven liefde en angst een vergelijkbare knoop in de maag. Ze leggen vergelijkbaar beslag op ons bewustzijn. Terwijl onverschilligheid van beiden veel verder afstaat: het doet ons niks.

Bekijk het eens niet als een lijn, maar als een bol. Op die bol komt onverschilligheid veel verder te liggen van liefde en angst dan dat liefde en angst van elkaar liggen. Onverschilligheid komt per se niet precies tussen angst en liefde in te liggen omdat het op het ene dingetje dat jij wil meten geen effect heeft terwijl liefde een plus- en angst een mineffect heeft.
nachtwacht 25 oktober 2016 09:52
Maak ik het simpel voor je, ga je me vervolgens verwijten dat ik het te simpel maak. Maar goed, als mijn laatste reactie: als ik zeg ik hou van spinnen, moet je dat natuurlijk wel in het kader van liefde plaatsen, niet slechts als 'leuk', dat leek me vrij duidelijk.

Ik zie werkelijk niet in hoe ik met aanname's werk, ik onderbouw alles. En dat ene dingetje dat ik wil meten? Dat ene kleine dingetje is slechts de essentie, dat wat liefde liefde maakt en angst angst. Als je dingen als knoop in de maag erbij haalt, ga je andere dingen vergelijken (net als met je voorbeeld van moederliefde). Dat is zeggen dat zwart en wit niet tegenovergesteld zijn, het zijn beide (niet)kleuren. Liefde en onverschilligheid zijn niet elkaars tegenovergestelde, in beide zitten twee e's. Liefde en angst zijn niet elkaar tegenovergestelde, beide komen in dit topic voor.

Wil je het tegenovergestelde van iets weten, dan ga je naar de kern, de essentie van iets en kijkt dan wat daar recht tegenover staat. Zoals je met liefde dan op angst uitkomt.

En nogmaals: onverschillgheid zoals jij het gebruikt is te algemeen en daardoor te zwak om het tegenovergestelde te kunnen zijn. In jouw redenatie is onverschiligheid het tegenovergestelde van liefde, van haat, van jaloezie, enz, enz, waardoor je contradicties creeert.
Horsie is back 27 oktober 2016 13:59
"It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.

Andre Gide
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen