Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Parcours Giro 2017

Gepost door lodjan 
lodjan 22 oktober 2016 23:20
Dinsdag wordt het parcours van de Giro officieel bekend gemaakt, maar er is al veel bekend: oa een rit met de Mortirolo en 2x de Stelvio en twee ITT'S waaronder op de laatste dag in Milaan.
[www.cyclingnews.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2016 07:54 door lodjan.
Shinzawai 22 oktober 2016 23:38
Dat is dan ook al niks voor Dumoulin, teveel hooggebergte.
Luijt 23 oktober 2016 00:44
Kruijswijk gaat vrijbuiteren en ritten kapen! Leuk man!
Super Grover 23 oktober 2016 01:48
Eindhovuh 23 oktober 2016 08:52
Ik begrijp dat Dumoulin een soort Eneco tour wil?
Miquel1983 23 oktober 2016 10:54
De Giro heeft de laatste jaren steeds het meeste hooggebergte van de grote rondes. Voor Kruiswijk prima natuurlijk. Voor Dumoulin lijkt de Tour me in principe beter passen, maarja de tijdritkilometers in de Tour zijn ondermaats.
Eazster 23 oktober 2016 12:45
Dumoulin wil een soort Eneco Tour? Nou niet overdrijven he? Vroeger in de pruimentijd wilden ze ook in de "Grote" rondes nog wel eens 2 tijdritten over de 20 km erin organiseren.
Eazster 23 oktober 2016 12:46
Evengoed klaag ik niet dat ze de Stelvio en Mortirolo weer opnemen. Altijd prachtige klimmen met spektakel verzekerd.
El Chaba 23 oktober 2016 15:08
Zolang Bardet rondfietst zal dat voorlopig ook wel zo blijven, vrees ik.
Eindhovuh 23 oktober 2016 20:53
Nou in de tour klagen ze dat hij niet zwaar genoeg is, maar Dumoulin mist tijdrit kilometers. De Giro is dan weer precies andersom.
Met andere woorden, Dumoulin is een zeer beperkte ronderenner. Froome en Quintana zijn op beide parcoursen gewoon favoriet.
JW 23 oktober 2016 20:55
Ik ben benieuwd naar dinsdag !
Het klinkt in elk geval veel belovend.
In elk geval een veel betere afsluiting dan de Tour !
JW 23 oktober 2016 22:52
Dumoulin "een zeer beperkte ronderenner" te noemen lijkt me wel erg mager. En snel vastgelegd....

De eerste grote ronde waar hij zich echt goed heeft voorbereid om te knokken voor een podiumplaats moet volgens mij nog komen.
En voor zijn podiumkansen maakt het dan ook nog wel wat uit welke grote ronde hij kiest.
.
Ook als Froome en Quintana onklopbare tegenstanders zouden blijken, zou Dumoulin deel kunnen gaan uitmaken van de selecte groep sterke ronderenners.
El Mik 24 oktober 2016 15:09
Waarom zou hooggebergte Dumoulin minder liggen?

De rit waarin hij zijn Vuelta verspeelde ging niet hoger van 1800 meter of zoiets, hij heeft op veel hogere bergen mooie dingen laten zien.
Zoals zijn Tourzege op Arcalis of op de Rettenbachferner in de Toru de Suisse vorig jaar (toen zag ik hem voor het eerst als potentieel grote rondewinnaar).

Desalniettemin denk ik dat de Vuelta en Tour hem gemiddeld het best zullen liggen, al is het in zijn nadeel dat daar de trend is steeds minder tijdritkilometers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2016 15:10 door El Mik.
Sticky Bottle 24 oktober 2016 20:19
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben benieuwd naar dinsdag !
> Het klinkt in elk geval veel belovend.
> In elk geval een veel betere afsluiting dan de
> Tour !


Stage 1 - Alghero › Olbia (203k)
Stage 2 - Olbia › Tortoli (208k)
Stage 3 - Tortoli › Cagliari (148k)
Stage 4 - Cefalù › Etna (180k)
Stage 5 - Pedar › Messina (157k)
Stage 6 - Reggio Calabria › Terme Luigiane (207k)
Stage 7 - Castrovillari › Alberobello (220k)
Stage 8 - Molfetta › Peschici (189k)
Stage 9 - Montenero di Bisaccia › Blockhaus (139k)
Rest day
Stage 10 (ITT) - Foligno › Montefalco (39k)
Stage 11 - Firenze › Bagno di Romagna (161k)
Stage 12 - Forlì › Reggio Emilia (237k)
Stage 13 - Reggio Emilia › Tortona (162k)
Stage 14 - Castellania › Oropa (131k)
Stage 15 - Valdengo › Bergamo (199k)
Rest day
Stage 16 - Rovett › Bormio (227k)
Stage 17 - Tirano › Canazei (219k)
Stage 18 - Moena › Ortisei/St. Urlich (137k)
Stage 19 - San Candido/Innichen › Piancavallo (191k)
Stage 20 - Pordenone › Asiago (190k)
Stage 21 (ITT) - Monza › Milano (28k)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2016 20:20 door Sticky Bottle.
JW 24 oktober 2016 21:13
JW 24 oktober 2016 21:16
Negen bergetappes, 2 tijdritten en maximaal 4 à 5 waar een sprinter kans maakt ?

Na rit 14 kunnen de sprinters al naar huis.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2016 21:30 door JW.
MarcoV 24 oktober 2016 21:34
kweetniet of het ermee te maken heeft, maar vanavond Kruijswijk en Gesink op tv bij Pauw.
Nu nog hopen dat 'ie een koersvraag eruit weet te krijgen ...
JW 25 oktober 2016 12:03
Nu het rittenschema van de Giro bekend is wordt het voor de coureurs mogelijk een keuze tussen Giro of Tour te maken.
De bezetting van deze jubileumgiro zou wel eens een stuk zwaarder kunnen worden dan die van de afgelopen jaren. Zowel voor de echte klimmers als voor de betere rittenkapers lijkt deze Giro veel betere mogelijkheden dan de Tour te bieden

Het lijkt al zeker dat Nibali en Aru voor de Giro zullen kiezen.

De officiële presentatie van de Giro is vanmiddag om 17.00 uur.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/10/2016 12:04 door JW.
Bromertà 25 oktober 2016 12:52
Als ik het in de gauwigheid zo'n ongeveer bij elkaar optel dan telt deze Centisimo Giro zo'n slordige vijfenveertigduizend hoogtemeters, verdeeld over eenentwintig etappes, waarvan twee biljartlaken vlak, dan betekent dat voor de overige negentien dagen gemiddeld meer dan drieëntwintighonderd hoogtemeters per dag. Dat hier een klimmer zal gaan zegevieren mag duidelijk zijn, al staan er zevenenzestig kilometers tegen de klok op de rol. De Tour 2017 is van alles niks, de honderdste Giro pakt uit met een eerbetoon aan Fausto Coppi. Mooi toch, girini?

JW 25 oktober 2016 13:38
Prachtige foto.
Opvallend hoe het publiek ruim baan biedt aan de renners.
Zonder afzettingen, zonder politie.
Shinzawai 25 oktober 2016 15:31
Ik ben benieuwd wat Quintana gaat doen.
Olano 25 oktober 2016 16:12
Dat viel mij ook direct op. Iets met discipline en respect.
JW 25 oktober 2016 16:48
Respect, voor de dwangarbeiders van de weg.

Om in dit selfietijdperk jaloers op te worden. winking smiley
Cecchini 25 oktober 2016 17:43
Als we dan toch bezig zijn. Mooie Hugo was in die tijd ook reeds erg met zichzelf bezig.

JW 25 oktober 2016 18:27
Och, mooie Hugo...
Wat me tijdens de Giropresentatie meer boeide waren de prachtige oude beelden van de koers.
Zelfs nog van de eerste Giro, in 1909.
Schitterend.
TdJ 25 oktober 2016 18:51
Reactie Dumoulin (via Facebook):

''Giro d’Italia 2017. T­he course of the 100t­h edition of the Giro­ d'Italia looks beaut­iful! Nicely balanced­ with sprint stages, ­quite some time trial­ kilometers, but some­ brutal and legendary­ climbing as well lik­e the Mortirolo and t­he Stelvio on stage 1­6 for example. Climbi­ng these monsters wil­l for sure create som­e epic battles. Last ­year I trained near B­ormio to prepare for ­the Vuelta 2015 so I'­m quite familiar with­ those climbs and how­ exceptionally diffic­ult they are.

But still too early t­o say anything about ­which Grand Tour I wi­ll focus on next year­. The Giro definitely­ looks appealing with­ the time trial kilom­eters, but eventually­ the race will be mos­tly decided in the bi­g mountain stages. Th­e team and I will dis­cuss and decide somew­here the coming perio­d.''
JW 25 oktober 2016 19:21
Kruijswijk hoeft er geen seconde over na te denken.
Hij heeft er zin in, en kijkt vooral uit naar de laatste week

[nos.nl]
utrecht 25 oktober 2016 19:35
Wat een geil parcours. Nibali, Aru, Chaves, Kruiswijk, Landa strijdend tegen elkaar op dit parcours wordt genieten. Hopelijk Contador en/of Quintana er ook nog bij!!!
Frederik D. 25 oktober 2016 23:59
Vaak is de voorpret mooier dan de wedstrijd zelf, al was de Giro dit jaar werkelijk prachtig. Nibali wankelde maar won toch.
El Mik 26 oktober 2016 00:03
Jammer dat ze niet deze klim op de Etna doen winking smiley

[www.salite.ch]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2016 00:04 door El Mik.
Miquel1983 26 oktober 2016 08:10
Ik denk dat Contador, Quintana en Froome voor de Tour zullen gaan. Helaas, want ik zie meer uit naar de Giro met dit parcours. Vooral die 16e etappe van 227 km met de Motirolo en 2 x Stelvio wordt waarschijnlijk de zwaarste bergetappe van het jaar of de afgelopen jaren.

Ik verwacht wel Mollema aan de start. En Dumoulin denk ik ook.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2016 08:10 door Miquel1983.
JdB 26 oktober 2016 09:43
Strategisch gezien zouden de ploegen en de renners er goed aan doen om volop in te zetten op de Giro. En dat ook luid te verkondigen. Dat knabbelt lekker aan de macht van de ASO. Want hoe sterker de ASO, des te minder hebben de ploegen en de renners te zeggen c.q. te incasseren. De ASO heeft geen/weinig belang bij een beter verdienmodel. Dit Giroparcours is een mooie aanleiding om de Tour wat 'kleiner' te maken.
Curzio 26 oktober 2016 09:58
En dan komen de Franse supporters ook wat tot rust met een tourzege van Bardet.
JW 26 oktober 2016 10:05
Als je een mooie spannende Giro wilt kun je Froome er beter niet bij hebben. Een sterke Sky-ploeg die de hele ronde verlamt, zoals in de Tour van afgelopen jaar, lijkt me niet echt aantrekkelijk.
Contador is een ander verhaal. Die is elke ronde waar hij aan deelneemt een garantie voor avontuur. Maar hij zal voor de Tour kiezen. Misschien mag Mollema naar de Giro ?
Dumoulin en zijn ploeg moeten nog kiezen tussen Tour en Giro. Dumoulin bleek wel gecharmeerd van het Giro-parkoers. Dit is dè kans om te laten zien waar hij met goede ploeg en dito voorbereiding toe in staat is. Laat Barguil de Tour maar betwisten.
Luijt 26 oktober 2016 11:23
Zoals altijd is het parcours van de Giro ook dit jaar weer veel fantasierijker opgezet dan het parcours van de tour (dat overigens ook niet mag worden onderschat).
De Giro is de mooiste ronde van het jaar.
Ik hoop zo dat Kruijswijk dit jaar zijn geweldige rijden wel tot aan het eind kan doortrekken. Uit de interviews die hij afgeeft spreekt ambitie. Dat is mooi, zelfs als het niet lukt straks.
Slimmerd 26 oktober 2016 12:00
Laten we hopen op de Giro, ook voor Chaves denk ik dat de Giro meer geschikt is.
bakfiets 26 oktober 2016 12:24
laten we hopen dat de wildcards naar ploegen gaan met niveau, ik hoop op CCC voor ton en jan hirt.
Goozzer 26 oktober 2016 15:35
Over die Vulkanische paden, dat zou een keer of tien legendarischer beelden en koers opleveren dan de Ventoux. Ik ben voor...
Luijt 26 oktober 2016 16:28
Dat worden Italiaanse ploegen, niveau of geen niveau doet niet ter zake.
El Mik 26 oktober 2016 18:49
Er is de afgelopen jaren vrijwel elk jaar wel minstens één wildcard naar een buitenlandse ploeg gegaan.
Zoals dit jaar Gazprom, terwijl een Androni niet mee mocht doen.

En ze kunnen wel pakweg Cofidis gaan uitnodigen, maar die mikken op de Tour en Vuelta en komen dan met een C selectie naar de Giro dus daar heb je ook niks aan.
Slimmerd 27 oktober 2016 00:17
De eerste wildcard gaat toch naar de winnaar van een onderling klassement van Italiaanse ploegen??
ton duk 27 oktober 2016 08:26
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> laten we hopen dat de wildcards naar ploegen gaan
> met niveau, ik hoop op CCC voor ton en jan hirt.

Ik op zich ook maar liever ons Oranje
CCC had wel een matig jaar 2016 (zeker Paterski)
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/10/2016 08:26 door ton duk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen