Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wielerprikbord evaluatie so far.

Gepost door Brieske 
Brieske 11 maart 2015 23:23
Waarom dit topic?
Omdat ik serieus vind dat er niet genoeg veren in Spaak zijn reet gestoken kunnen worden, maar bovenal omdat ik kritisch blijf.
Spaak heeft ervoor gezorgd dat onze virtuele café nog steeds open is, een café waar alles zoals de oude lijkt alleen het deurbeleid is beter, top!
Hiervoor ben ik hem, en ik denk wij allen, hem zeer dankbaar. Het wielerprikbord is immers een deel van ons leven, hoe je het ook went of keert.

Echter een paar kanttekeningen mbt gebruikersvriendelijkheid.
Iedereen heeft zijn eigen foruminstellingen/lay-out waardoor er per instelling nog wel wat verbeterpunten zullen zijn, lijkt me.
Hopelijk kan hier kritisch naar gekeken worden en wordt er wat mee gedaan.

Mijn foruminstellingen, onderstaande vind ik het fijnst maar loop nog wel tegen wat dingen aan.
Ik heb 'weergave discussielijn in discussielijn' op 'standaard'.
En dan bij 'weergave discussielijn bij het lezen', de instelling op 'meerdere berichten per pagina op een discussielijn'
    [*] Ik mis 'nieuw' in het balkje bovenaan in iemand zijn post, bij een nieuwe posting. Nu ben ik genoodzaakt om bij ieder bericht naar de datum/tijdstip te kijken om achter de nieuwste posts in een topic te komen. Bij andere foruminstellingen staat er heel mooi in het rood 'nieuw' in iemand zijn post, is dit ook mogelijk bij mijn foruminstellingen?
    [*] Dat je, hoever je ook naar onder gescrold bent in het topic, je altijd het onderwerp van discussie in beeld ziet (bij voorkeur in het rode balkje van iemand zijn post).
    Als je alle savonds eens alles wil doornemen, en je alle topics een voor een naleest weet je soms niet eens meer wat het onderwerp van het topic nou was.
    [*] Een lay-out waarin, zonder extra klikken, duidelijk zichtbaar is wie op wie reageert en wel alle berichten op de pagina zichtbaar zijn. Nu is dat bij mijn instellingen niet geheel duidelijk. Het loopt een beetje als een horizontale stamboom (reacties op een posting schuiven trapsgewijs eronder) maar reacties op eerdere berichten staan links op de pagina. Maar niet onderscheidend genoeg dat je in een oogopslag ziet op welk eerder bericht er dan gereageerd is.

Groet
Sub Culture 12 maart 2015 00:05
Ik heb vandaag, nuja als we echt correct willen zijn, gisteren, een tussentijdse evaluatie op het werk gehad.

Eindconclusie was zeer goed.

Geen idee waarom ik dat hier zeg, wou het ff kwijt.

Luv ya xx knuff.


Ohja, een chatbox zou leuk zijn.
Tinuz 12 maart 2015 00:25
Je kan via het forum niet zien wie op wie reageert ...tenminste ik heb de instellingen niet zover kunnen krijgen.
Dat is onoverzichtelijk en niet helder.

Daarom kies ik voor een @, zoals @Brieske.
El Mik 12 maart 2015 02:15
Heel erg eens met opmerking 1, die heb ik ook al eens benoemd ergens.
Eindhovuh 12 maart 2015 06:40
Gefeliciteerd. In welk domein bent u actief?

Ps: chatboxen zijn een vrij veel voorkomend fenomeen op internet...
Eindhovuh 12 maart 2015 06:44
Ik heb "alle berichten in een discussie weergeven" in combinatie met meerdere berichten per pagina.
Alle nieuwe zijn dan dikgedrukt, en als je erop klikt opent de de discussie daar.
Werkt voor mij t beste. Alleen bij lange topics soms lastig.
Massimo 12 maart 2015 07:02
Ja, zo heb ik het ook meteen ingesteld bij de introductie vorig jaar van dit nieuwe prikbord, Heerlijk overzichtelijk qua nieuwe berichten en je ziet gelijk wie op wie reageert.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2015 07:07 door Massimo.
Prikdude 12 maart 2015 07:23
Punt 3 was bij de oude prik altijd op te lossen door op 'ingeklapt' te drukken. Soms handig maar acht het geen noodzaak. Weet niet of @Tinuz hetzelfde bedoelt als Bries of net zoals ik eerst had álle berichten onder elkaar heeft. Dan moet je de instelingen zo zetten (als iemand denkt dat ook de mijne handiger kan hoor ik het graag):

Brieske 12 maart 2015 07:58
Maar dat leest onprettig, ik wil alles lezen door te scrollen. Niet door ergens op te moeten klikken.

Groet
Gebruikernaam 12 maart 2015 09:01
Kunnen die handtekeningen verwijderd worden onder posts? Ze zijn irritant en je gaat ze toch lezen...
WindVlaag 12 maart 2015 09:23
Tot nu toe kan ik prima met de kleine ongemakken leven en ben ik Spaak dankbaar met het voortzetten van het forum. Bij deze een dikke pluim voor Spaak.
Walnoot 12 maart 2015 09:55
Heb het ook zo. Maar heb hem liever uitgeklapt, zeker bij wedsrijdtopics. Even snel switchen tussen de beide opties gaat niet makkelijk, dus het kan zeker iets comfortabeler.

Verder eens met Brieske: hup Spaak! Als ik Facebook had, zou ik vrienden met je willen worden!
JW 12 maart 2015 10:01
Snorfietser 12 maart 2015 10:06
Allereerst natuurlijk mijn complimenten aan Spaak. Ik heb veel plezier aan deze pagina.
het enige verbeterpunt dat ik kan bedenken is hetzelfde punt als Tinus; het zou fijn zijn als je gemakkelijk kunt zien op wie iemand reageert.
MarcoV 12 maart 2015 10:31
ik stop gewoon een veer bij Spaak er in, knap hoe zo snel zo soepel we een andere stamkroeg hebben gekregen waar bijna alles nog gewoon als vanouds smaakt.

Verder vind ik handtekeningen ook irritant, scrollruimte innemen en niets toevoegen (zet dan iets unieks onder je post ipv altijd hetzelfde), als ik dan toch nog een verbeterpuntje mag noemen ...
zabirskie 12 maart 2015 10:51
thumbs up helemaal eens, ook mbt de handtekeningen

Ander klein mierenneukpuntje: als ik op 'reageren' klik scrollt de pagina (in mijn instellingen, "één regel per discussie" en "meerdere berichten per pagina in een discussielijn"winking smiley niet vanzelf naar het reageervak, maar beland ik bovenaan de pagina.
Dennis 12 maart 2015 10:55
Er hingen donkere wolken boven het prikbord, maar dankzij Spaak schijnt de zon volop. Grote dank daarvoor!

Tevens wil ik alle prikkers een compliment maken door zo goed als allen mee te verhuizen en hier verder te gaan alsof er niets veranderd is!!
De updates, wedstrijdvoorbeschouwing, nieuws en VSS alles is gebleven.
Ook dank daarvoor.

on topic.
Zie Tinuz.
Arsimo 12 maart 2015 11:20
Als eerste ook (opnieuw) alle complimenten voor Spaak en mijn grote dank.

Ietsje meer duidelijkheid over nieuwe reacties en onder welke je reactie komt als je onderaan een reply invoert zou mooi zijn, maar het is nu absoluut geen showstopper. Als het blijft zoals het nu is kan ik er ook prima mee leven.
Spaak 12 maart 2015 13:46
Medeprikkers!

Allereerst natuurlijk bedankt voor alle lieve woorden. Ze zijn niet noodzakelijk om de ondraaglijke taak als prikbordbeheerder vol te kunnen houden, maar uiteraard zijn ze wel welkom winking smiley. Tot nu toe ben ik vooral blij dat mijn webhost me nog niet geschorst heeft vanwege de bezoekersaantallen, maar wat niet is kan nog komen zeg ik altijd maar. Over het algemeen is het me meegevallen om het prikbord te beheren, ondanks het feit dat ik toch regelmatig bestookt wordt met rapportages. Ik ben blij dat het grootste deel van de achterban van het oude prikbord is meeverhuisd en dat het geheel zo geruisloos is verlopen. Dat mag ook wel eens gezegd worden, bij deze dus een pluim voor jezelf!

Toevallig genoeg valt dit topic samen met de dag dat het tienduizendste bericht (aan Prikdude de eer, in het Langkawi-topic van vandaag) op het prikbord geplaatst is. Een mooi aantal voor een prikbord dat over 4 dagen precies een half jaar online is.
Voor de cijferfetisjisten (ik weet dat ze bestaan), hier nog een aantal leuke feitjes over het prikbord tot dusver:
    [*] Totaal aantal berichten (op moment van schrijven, dus wellicht direct weer achterhaald): 9892, verdeeld over in totaal 558 topics (de tienduizendste post is al wel behaald omdat er in totaal ongeveer 150 berichten verwijderd zijn)
    [*] Top 5 gebruikers met de meeste posts: 1) lodjan, 2) JW, 3) El Chaba, 4) Slimmerd, 5) Massimo
    [*] Onderwerp met meeste reacties en views: het topic over de Prikmavera (logisch, heeft bijna een maand bovenaan de pagina gestaan), gevolgd door de WUR-poging van Thomas Dekker en de Omloop het Nieuwsblad.
    [*] Langste bericht: “Een Thomas Dekker Story” door Cecchini (19500 tekens). Overigens zijn alle lange berichten bijna volledig overgekopieerd van andere websites. In de top 25 van langste berichten staat slechts één volledig zelfgeschreven stuk (en wel op plaats 25), namelijk de reactie op de post van Thijs Zonneveld door gebruiker nachtwacht m.b.t. de dopingzaak rond Astana.
    [*] Sinds 3 oktober hou ik ook bezoekersstatistieken bij. Sinds de metingen begonnen zijn er 200.716 bezoekers op de site geweest die in totaal bijna 696.000 pagina’s lazen.
    [*] Drukste dag: woensdag 25 februari met 2.131 bezoekers (de dag dat Thomas Dekker zijn recordpoging deed).

Leuk om in dit centrale topic alle zaken die jullie opvallen terug te lezen. Allereerst wil ik jullie ook wijzen op het mededelingenprikbord (http://wielerprikbord.nl/list.php?9) waar ik af en toe een bericht achterlaat als er weer iets aan de prikbordsoftware gewijzigd is. Een paar punten kan ik hier alvast behandelen (eerst de punten van Boris):
    [*] Wat betreft het “nieuw” veld: ik zal hier nog even naar kijken. Ik heb al een keer eerder een poging ondernomen om het op te lossen maar kwam er destijds niet uit, wellicht dat ik nu de avond van tevoren de fles een keertje laat staan en het dan de volgende dag nog eens met een frisse blik probeer.
    [*] Onderwerp van discussie in beeld: ik ben er geen voorstander van om dit in de rode balk te zetten omdat het scherm dan vrij snel erg vol wordt. Ik zal eens over een oplossing nadenken.
    [*] Het derde punt van Boris vind ik wat lastig om te begrijpen, misschien kun je eens een plaatje tekenen om aan te geven wat je bedoelt?

Wat betreft het punt van de handtekeningen: deze zijn inmiddels verwijderd (zie ook het mededelingenprikbord) dus daar zou men geen last meer van moeten hebben. De voornaamste reden hiervoor is het feit dat er nauwelijks onderscheid te maken is tussen een handtekening en het normale bericht en dat bepaalde gebruikers er reclame in gingen zetten.

Mochten er nog meer vragen zijn, dan hou ik me uiteraard voorbehouden. Ik ben misschien niet altijd even zichtbaar aanwezig in de vorm van het plaatsen van berichten (deels doe ik dit ook bewust niet), maar probeer wel alles te lezen. Verder rest mij alleen nog te zeggen: op naar de eerste verjaardag!

Groeten,
Niels a.k.a. Spaak
Tinuz 12 maart 2015 14:20
Volgens mij werkt het! Dank U.
Massimo 12 maart 2015 15:01
Massimo 12 maart 2015 15:05
Denk dat Prikdude na Parijs-Nice wel de top 5 binnenkomt. winking smiley
lodjan 12 maart 2015 15:34
De meeste posts? Wow, alweer mijn tweede 'prijs' sinds het korte bestaan van dit nieuwe prikbord.
Hopelijk waren er ook enkele zinvolle posts bij grinning smiley
On topic: geen klachten, vragen of opmerkingen voor Spaak, alleen meer veren.
Clavan 12 maart 2015 17:22
Ik vind mooi...
Volgerd 12 maart 2015 19:28
Ook ik heb nog wel een paar veren voor Spaak, prachtig werk!

Het enige wat ik eigenlijk mis, is de mogelijkheid om een enkele discussie in één keer als gelezen te markeren. Die mogelijkheid is er wel voor het complete prikbord, maar niet voor een enke onderwerp. Spaak, is dat in te bouwen?
malheur 12 maart 2015 19:50
Ik ben eigenlijk gematigd positief en dat heeft er met name mee te maken dat de verplichte registratie mijns inziens een iets te hoog 'ons kent ons'-gehalte heeft teweeggebracht.
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik redelijk passief ben geweest op dit forum de laatste tijd en dat het hoog tijd is om eens wat beter mijn best te doen.

Wielerflits begint zich trouwens steeds nadrukkelijker op de kaart te zetten als inhoudelijk discussieforum, de censuur, overijverige moderators en kinderachtige grappenmakers daargelaten moet ik ze die pluim wel geven. Kijk alleen al maar waar het gros van de topics vandaan komt, ik zal ook wel weer eens gaan broeden op input wat dat aangaat, topicvoorziening, bloedtoevoer, Conconi-shit, alimentatie, gestes, je weet toch.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2015 19:56 door malheur.
Blue 12 maart 2015 20:29
Is gewoon goed, nix aan verandere
Linkebal 12 maart 2015 21:27
Spaak, vuistdiep d'r in! Ben 100% tevreden over het nieuwe prikbord.
Andere Peter 13 maart 2015 01:50
Ik heb hetzelfde. Ik wil er zelf doorheen scrollen/scannen en ik ben kliklui.
Andere Peter 13 maart 2015 01:59
Brieske, wat bedoel je precies met dat betere deurbeleid?

Ik vond het deurbeleid op de oude prik uitstekend. Ik vond JWC altijd heel helder als hij erover sprak en heel doorzichtig in zijn beslissingen. Je kon voor bijna 100% voorspellen wat er zou gebeuren met bepaalde posts of met bepaalde lieden. Dat toont denk ik aan hoe herkenbaar/doorzichtig het was.

Ik voel wel mee met Malheur. Ik twijfel ook over die registratieplicht. Het risico is dat dit de drempel verhoogt en nieuwe instroom ontmoedigt.

Op de oude prik waren veel meer waardeloze reacties, maar die suffe vluchtigheid, die volkswoede, dat straatinterviewgehalte, dat maakte het ook levendig en zorgde voor wendingen. Ik heb nu minder dan voorheen het gevoel dat ik op deze site geweest moet zijn als er breaking news is. Het is minder dwingend. Dat is zowel een goed als een slecht teken. Het kan zijn dat deze site dwingender wordt als ze groeit, maar die kans lijkt mij wat groter met veel nieuwe aanwas (hence registratieplicht).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 02:07 door Andere Peter.
Massimo 13 maart 2015 02:00
Ja, en dat kan toch makkelijk als je wat kloot met je instellingen? Kwestie van wat uitproberen.
Andere Peter 13 maart 2015 02:06
Forumlijst personaliseren. Wat ik leuk zou vinden is het opdelen van alle topics in een stuk of 5 à 7 rubrieken. Wedstrijdtopics zijn dan een rubriek. Veldrijden is er eentje. Spelletjes. Doping. Jeugd. Etc. De topicstarter vinkt dan aan waar het topic bij hoort. De gebruikers kunnen in hun instellingen aangeven van welke rubrieken zij de berichten wel of niet willen zien. Ik hoef niets van dat rare veldrijden te zien. En door het uit mijn forumlijst te houden kom ik ook niet meer in de verleiding om er iets zuigerigs over te zeggen. Wie een hekel heeft aan spelletjes kan de spelletjes uit zijn forumlijst houden. Enzovoort. Ik geef maar wat voorbeelden. Het kan op meerdere manieren uitgewerkt worden, Maar het idee is: forumlijst personaliseren.
malheur 13 maart 2015 08:19
Er is gewoon enorm ingeleverd op volume aan lezers, dat merk je gewoon. En kwantiteit is voor een forum als dit toch wel belangrijk.
lodjan 13 maart 2015 08:28
Om te lezen hoef je niet te registreren.
JW 13 maart 2015 09:24
Qua nieuwsvoorziening op wielrengebied vind ik WF best goed.
Als discussieforum vind ik het volstrekt waardeloos omdat je alleen maar aan het einde van een discussiedraad je bijdrage kunt plaatsen. Dan is discussie helemaal niet mogelijk.

Juist de mogelijkheid op elke bijdrage in de draad te reageren, en daar weer op in te haken maakt dit prikbord onderscheidend.
JW 13 maart 2015 09:35
Over opdeling in rubrieken is bij de opzet van dit prikbord uitgebreid gediscussieerd (veldrijden etc apart ?)

Als het prikbord inderdaad die weg was opgegaan is het m.i. de vraag of het de winter had overleefd.
De bezoekersaantallen waren dan vrijwel zeker nog veel lager geweest, en de meeste rubrieken nauwelijks gebruikt.

Het prikbord heeft de (moeilijke) winterperiode overleefd. Nu maar hopen dat het erin slaagt komend half jaar uit te groeien tot hèt discussieforum over wielrennen.
En dat hebben we voor een groot deel zelf in de hand met onze bijdragen. En door geïnteresseerde kennissen op dit prikbord te wijzen.
Spaak 13 maart 2015 09:57
Ik ben benieuwd naar hoe andere prikkers denken over de registratieplicht. Zelf heb ik er ook wel over getwijfeld, maar uiteindelijk besloten dat verplichte registratie de beste keuze was. Als er meer mensen zijn die hieraan twijfelen, is het misschien een idee om hier een poll voor te openen?
Spaak 13 maart 2015 10:01
Wat AP denk ik bedoelt te zeggen (@JW) is dat ieder topic een apart "label" meekrijgt zodat hier een filter op losgelaten kan worden (voor degene die dat wil). Dat is volgens mij iets anders dan de opzet zoals die in de eerste dagen op wielerprikbord.nl gehandhaafd werd, namelijk diverse subfora voor de rubrieken.

Het voornaamste verschil is dat er bij subfora de topics echt daadwerkelijk fysiek gescheiden zijn in diverse mappen. Bij het gebruik van labels staan alle topics gewoon in dezelfde lijst, maar kan de gebruiker ervoor kiezen om bepaalde onderdelen van die lijst niet te tonen.
malheur 13 maart 2015 10:32
Als ik het voor mezelf mag zeggen > gewoon opengooien. Je zal er echt wel weer wat idioten en voetzoekers van krijgen maar ook een hoop meer (impulsieve) reacties van sporadische posters wat de kwantiteit vergroot en daardoor meer reactiemateriaal en dus discussie oplevert. Met name ook wat het creeren van nieuwe topics aangaat want daar is de trouwe bezoeker van dit forum traditioneel nogal lui in.

Niet dat elke halve scheet van TD in drievoud verklaard dient te worden maar we missen ook redelijk wat nieuwsberichten. We zijn hierin nu aangewezen op de copy-paste drang van enkele bezoekers.
Walnoot 13 maart 2015 10:47
Ben voor open. De registratieplicht is een drempel voor nieuwe prikkers. Als je dit bord een levensader wil geven, moet die drempel weg. Daarnaast weet zeker dat we prikkers hebben verloren door het dicht te gooien. Een aantal daarvan kan zeker een waardevolle aanvulling zijn voor dit bord. Sommigen onder de 'ongeregistreerden' werden door anderen wellicht als trollen gezien, maar laten we wel wezen, er lopen hier nog zat mensen rond die af en toe graag mogen trollen. Of in ieder geval op een dergelijke manier posten dat anderen het als spam of trolling ervaren.
Stümpert 13 maart 2015 11:32
Wat mij betreft mag je de registratiepicht houden. Ik wordt erg moe van al die mensen die op internet van alles roepen zonder zich daar voor te hoeven verantwoorden. En we zullen toch wel een paar ADHD ers hebben die zich wel registreren en bij een gebeurtenis lekker impulsief reageren?
En trouwens, hoeveel moeite is het nu om je te registreren?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 11:33 door Stümpert.
Cecchini 13 maart 2015 13:18
Ik mis wel de bijdrages van "Man met hond"
Walnoot 13 maart 2015 13:37
Slecht argument dat het weinig moeite is. Het is waar, maar het is ook waar dat registratie mensen tegenhoudt. Lijkt me duidelijk gezien het aantal vaste prikkers op het oude bord dat zich niet wilde registreren. Ik heb dat zelf ook heel lang niet gedaan. En niet omdat ik dan lekker kon zeggen wat ik wilde zonder me te verantwoorden, want dat doe ik nu nog steeds. Hier is gelukkig ook geen peace-hippie de moderator, dus het gaat wat makkelijker.

En voordat AP weer ter verdediging van JWC (who tha fuck is JWC?) gaat roepen dat hij volstrekt voorspelbaar was: er zijn wel meer lui volstrekt voorspelbaar zonder dat op een goede manier te zijn.
zumsteg 13 maart 2015 14:00
Het is Hans met Hond! Had ooit een keer een stukje gecopy-paste om het rustig door te nemen voordat JWC het zou verwijderen...


Hans met hond doet niks beters dan alleen fauna nieuw
Gepost door: Karel ()
Datum: 14 juli 2014 15:41

Hans met hond doet niks beters dan alleen fauna

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
MOET JE DIT ZIEN
kijk maar naar deze achterlijke foto op zijn fauna prikbordje dan weet je waar die
[27707.freegoodies.nl]
reageert op verwijderde topics die in de server achter blijven en kan zo met 150 posten hem hoog in de top 5 houden zonder dat er daadwereklijk een bericht staat want dan kan die daarna weer snel andere fauna achterlijkheden doen

[Spaak: 1 voorbeeldje van Hans is voldoende, dank u]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 20:10 door Spaak.
malheur 13 maart 2015 14:40
Als je JWC als peacehippie aanduidt vind ik het wel leuk thumbs up om te weten wat je van de wielerflitsmoderators vindt?
Prikdude 13 maart 2015 14:52
.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 16:19 door Prikdude.
Walnoot 13 maart 2015 15:10
Kan je een samenvatting per punt geven?
Walnoot 13 maart 2015 15:12
Post er nooit, dus zou het niet weten. De keren dat ik toevallig langs de site ben gekomen, viel me vooral de diepe triestheid van de gemiddelde forumbijdrage op. Daar is volgens mijn niet tegen op te modereren.
lodjan 13 maart 2015 15:57
Ik ben voor een registratieplicht oa vanwege bovenstaande bijdrage van of over Hans en hond.
Stümpert 13 maart 2015 17:05
Btje vreemde logica van je walnoot. Je wilde je niet registreren, maar uiteindelijk heb je het toch gedaan op het nieuwe prikbord. Kennelijk houdt het jou in ieder geval niet tegen. En verminderde bezoekersaantallen 1 op 1 koppelen aan registratieplicht is natuurlijk niet eerlijk. Er zijn veel meer oorzaken waarom het oude prikbord meer posts had.
El Chaba 13 maart 2015 17:12
Walnoot 13 maart 2015 17:21
Beetje rare redenatie, want je eerste conclusie klopt niet, en de tweede, die je aan mij toe wil schrijven, trek ik helemaal niet. Op 1: ik had me al tijden geregistreerd op het oude bord, omdat ik het zat was steeds zo'n ding in te moeten typen. Op 2: ik heb geen idee van de bezoekersaantallen, maar ik weet wel dat er een aantal vaste maar ongeregistreerde prikkers is afgehaakt bij de verhuizing hierheen, en ik weet dat het bij ten minste een deel daarvan lag aan de verplichte registratie. Zie daarnaast de andere genoemde redenen voor opengooien.
Andere Peter 13 maart 2015 19:30
Euhhh, dat doe ik al sinds ongeveer dag 1 hier.
Andere Peter 13 maart 2015 19:33
Ik ben vooral tegen een poll. Het is goedbedoeld, maar het is een rare misvatting dat een poll tot de beste keuze zou leiden. Ik stem dus tegen de poll eye rolling smiley
Andere Peter 13 maart 2015 19:38
Ik ben voor open. Maar wat mij betreft gaat dat samen met de creatie van een soort admin-functie. Iemand die toeziet op enkele regels. Denk aan Hans met de hond. Of oproepen tot geweld, racisme etc. Ik vond het ook uitstekend dat bij de oude prik lieden werden verwijderd omdat het meer over henzelf ging dan over hun inhoud. Ik heb daar zelf ooit een waarschuwing voor gehad en die vond ik terecht.
El Mik 13 maart 2015 19:40
Jij wilde Cecchini's record voor langste post even breken?
Andere Peter 13 maart 2015 19:41
Svp niet speculeren over wat ik misschien zou gaan roepen. Er is genoeg afkeuring te uiten over wat ik feitelijk wel roep.

Ik begrijp ook niet hoe je komt aan het beeld dat ik in reactie op jou zou komen met JWC's voorspelbaarheid. Wanneer je meldt dat voorspelbaarheid bij sommige mensen ook slecht kan zijn, heb ik niet de indruk dat je hebt doorgrond waarom ik de doorzichtigheid/voorspelbaarheid/betrouwbaarheid van JWC roemde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 19:46 door Andere Peter.
Andere Peter 13 maart 2015 19:44
Het staat natuurlijk buiten kijf dat registratie enige drempelvorming met zich meebrengt. Hoe groot die is, dat is open voor discussie. Uit eigen ervaring zeg ik: heel groot. Voordat ik mij ergens registreer heb ik eerst 12x een registratie pop-up weggeklikt omdat ik er geen zin in heb te registreren. Op basis van deze steekproef van 1 kunnen we dus aannemen dat de pool van prikkers zonder registratie 12x zo groot zou zijn. Het kan hard gaan.
Andere Peter 13 maart 2015 19:47
El Chaba 13 maart 2015 19:50
Daar ben ik ook wel voor, vooropgesteld dat het 'makkelijk' te maken is natuurlijk.
Andere Peter 13 maart 2015 19:50
Schijtlollig om dat te herplaatsen.
El Chaba 13 maart 2015 20:08
Ik ben het uiteraard eens met de veren voor Spaak. Toch een leuke hobby die dankzij hem in stand is kunnen blijven. thumbs up
Kleine aanpassingen zijn er altijd te bedenken maar vind ik van ondergeschikt belang.
Brieske 13 maart 2015 21:48
Quote
Spaak
Leuk om in dit centrale topic alle zaken die jullie opvallen terug te lezen. Allereerst wil ik jullie ook wijzen op het mededelingenprikbord (http://wielerprikbord.nl/list.php?9) waar ik af en toe een bericht achterlaat als er weer iets aan de prikbordsoftware gewijzigd is. Een paar punten kan ik hier alvast behandelen (eerst de punten van Boris):
1. Wat betreft het “nieuw” veld: ik zal hier nog even naar kijken. Ik heb al een keer eerder een poging ondernomen om het op te lossen maar kwam er destijds niet uit, wellicht dat ik nu de avond van tevoren de fles een keertje laat staan en het dan de volgende dag nog eens met een frisse blik probeer.
2. Onderwerp van discussie in beeld: ik ben er geen voorstander van om dit in de rode balk te zetten omdat het scherm dan vrij snel erg vol wordt. Ik zal eens over een oplossing nadenken.
3. Het derde punt van Boris vind ik wat lastig om te begrijpen, misschien kun je eens een plaatje tekenen om aan te geven wat je bedoelt?

2. Misschien mogelijk om het onderwerp in de url balk te laten zien. Of net als bij startpagina gewoon boven iedere post (zie hier zoals bij startpagina)
3. Via een plaatje, ik zal het proberen.
Beginpost (A) staat zover mogelijk links, alle reactie's alleen daarop (B ) een spatie meer naar rechts, alle reacties op B nog een spatie meer naar rechts (C).
Tot zo ver is het vrij duidelijk, 2 afstanden vanaf de linkerkant die je in de gaten moet houden (beginpost A hoef je niet in de gaten te houden want die afstand is er maar 1x).
Maar reactie's op C (noem ik ff 'D' of daarboven op weer reacties op D) zorgen ervoor dat het trapsgewijze systeem helemaal niet zo overzichtelijk meer is.
Je ziet immers niet meer op welke post er nou precies gereageerd is.
A = beginpost
B = reactie op beginpost
C = reactie op B
D = reactie op C
E = reactie op E

Quote
voorbeeld
A
..B
..B
..B
....C
..B
....C
....C
.....D
......E
......E
........F
.....D
.....D
...C
.....D
..B
..B
..B
....C
..B

Alle reacties zo verspreid over een lange pagina waar je in moet scrollen zorgt ervoor dat je echt niet ziet wie er op wie reageert.
Tot zo ver, pfff, wat een post.
Begrijp het als je mijn punt begrijpt maar er niks mee kan.

Groet
malheur 13 maart 2015 22:54
Brieske, wat ben jij toch een geweldenaar thumbs up Eensch ermee!
Andere Peter 13 maart 2015 23:36
Ik vind dit niet zo hinderlijk, maar ik ben dan ook een scroller. Zouden een stuk of drie dunne kantlijntjes helpen? Waarbij de eerste kantlijn staat ter hoogte van de eerste reacties, dus de B in jouw voorbeeld? Een tweede kantlijn ter hoogte van de C-reacties en een derde kantlijn ter hoogte van de D's?

Misschien gebruiksvriendelijker, maar mogelijk ook lelijker.

Misschien 1 kantlijntje, op B-afstand?
Spaak 14 maart 2015 08:57
Ha Brieske,

Volgens mij heb ik je punt eindelijk begrepen. Een kantlijn zoals AP voorstelt zou een mogelijkheid kunnen zijn (ik weet niet of ik zoiets kan maken, maar ik kan allicht een poging wagen. Een ander idee zou zijn wat Tweakers.net nu hanteert, zoals in: [tweakers.net]
Wat je hier ziet bij iedere post is een soort @teken waarin staat op wie er gereageerd wordt. Dat zouden we hier ook kunnen doen, en dan eventueel in combinatie met het nogmaals herhalen van het onderwerp.
zumsteg 14 maart 2015 15:41
Je moet aan Andere Peter vragen of het grappig is voordat je iets plaatst.
Andere Peter 15 maart 2015 03:30
Weer zoiets. Jij kunt hier gerust lollig over doen. En ik geef een mening dat ik het schijtlollig vind. Maar verdraai dat svp niet alsof ik zou zeggen wat wel of niet zou moeten/mogen. En nee, ook niet met een slappe ironie-schaamlap. Dat zeg ik namelijk niet. Ik zeg bijna nooit dat iets niet gezegd mag worden. Zeker niet omdat het niet grappig genoeg zou zijn. En dat ligt gevoelig bij mij, zeker in het licht van recente aanslagen. Ik ga heel ver in het verdedigen van vrijheid van meningsuiting. Veel verder dan de Nederlandse wet bv, veel verder ook dan de meeste Nederlanders volgens opiniepeilingen zouden doen. Ik vind bv dat belediging altijd moet mogen.

Maar oproepen of aanzetten tot geweld mag niet. Nooit. En juist dat deed Hans met de hond regelmatig. Iemand doodwensen is een grensgeval. Kan aanzetten tot geweld zijn, is dat soms ook niet. Het herplaatsen daarvan kan dus ook al een grensgeval zijn. Of het nu lollig bedoeld is of informatief, het is mij een raadsel waarom je zo'n dorpsgek in de kaart zou spelen door zijn geraaskal dat soms de wet overtrad te herplaatsen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen