Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Waar kijken jullie naar uit in het seizoen 2017?

Gepost door Shinzawai 
Shinzawai 08 november 2016 10:41
Zelf heb ik nu al zin in het prachtige parcours van de Giro, dat ook een zeer behoorlijk deelnemersveld lijkt te krijgen (Aru, Nibali, Kruijswijk, Chaves, Majka, Henao, Landa, misschien ook Bardet/Pinot/Mollema/Uran). Daarnaast ben ik uiteraard erg benieuwd naar hoe mannen als Kelderman, Dumoulin en Groenewegen zich gaan ontwikkelen en hoe Meiyin Wang als beste Chinese renner ooit de ronde van Qinghai Lake gaat domineren.
bakfiets 08 november 2016 10:52
Ik ben ook benieuwd naar Roompot, nu ze echt veel jonge Nederlandse renners hebben. En of hier talenten bij zitten die stappen kunnen zetten. Of er nog nederlandse renners door kunnen groeien naar een hoger niveau, van Goethem, Roosen, Asselman, Casteleijns, Tolhoek zulke mannen. Terpstra groeide ook gelijdelijk. Benieuwd naar Kelderman en Teunissen bij Giant, hopelijk kunnen deze 2 hun carriere een nieuwe boost geven. En naar sam oomen natuurlijk, en voor het klassieke werk dylan van baarle. Gilbert bij quickstep? Samen met alaphillipe, vakoc, stybar en dan martin overkill? En of wout poels nog zo´n super seizoen kan rijden.
ton duk 08 november 2016 10:56
Boom in April en Oomen in zijn 1e Grote Ronde (als 1e reactie)
Groenewegen in zijn 2e TdF en M Lammertink bij Katusha (als 2e reactie)
Kelderman en Teunissen bij Sunweb...zet vBaarle een stap voorwaarts in de kasseiklassiekers (als 3e reactie)
Wat gaat Ligthart doen in zijn rol als Roompotkopman en wint Vermeltfoort in het Oranje wat leuke 1.1's (als reactie 4)


gr



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2016 14:26 door ton duk.
Ger 08 november 2016 10:59
Naar de start van de Topcompetitie.
bakfiets 08 november 2016 11:30
heb je vertrouwen in boom Ton? ik niet zo veel vrees ik.
kleintje91 08 november 2016 11:42
Toch moet ik zeggen dat ik voor de eerste klassiekers altijd wel ga zitten, de Giro mooi beleef en daarna beetje in een dipje geraak.
Of het is omdat de koersen daar wegens de selectievere klimmen voorspelbaarder worden of minder attractief daar ben ik nog niet uit voor mijzelf.

Naar wie ik het meeste uitkijk is dan toch wel Lammertink voor Katusha in de heuvelklassiekers, eens kijken of die zich van een vaste top 15 een echte top 5 klant kan maken en misschein wel podium in de AGR. Denk dat hij de meeste aanspraak maakt in die koers qua Nederlanders al lijkt men hem snel te vergeten.

Ook benieuwd naar Oomen en Dumoulin natuurlijk, zetten ze de lijn voort.

Dylan van baarle die over de kasseien vliegt en mooie solo af rond in een Wevelgem of E3 en mooie ereplaats in de PR en RvV.

Waaier koersen, daar ben ik wel weer aan toe.
ton duk 08 november 2016 11:43
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> heb je vertrouwen in boom Ton? ik niet zo veel
> vrees ik.

Ja, veel zelfs...laatste kunstje/kans om een (de) Grote Klassieker bij te schrijven op zijn goed gevulde erelijst (had voller moeten zijn)
gr
ton duk 08 november 2016 11:46
kleintje91 Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Naar wie ik het meeste uitkijk is dan toch wel
> Lammertink voor Katusha in de heuvelklassiekers,
> eens kijken of die zich van een vaste top 15 een
> echte top 5 klant kan maken en misschein wel
> podium in de AGR. Denk dat hij de meeste aanspraak
> maakt in die koers qua Nederlanders al lijkt men
> hem snel te vergeten.
>

Enkele jaren terug voorspelde ik zijn overwinning in AGR2016...het had zomaar gekund smiling smiley
2017 mag ook....
gr
kleintje91 08 november 2016 12:14
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> kleintje91 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > > Naar wie ik het meeste uitkijk is dan toch
> wel
> > Lammertink voor Katusha in de
> heuvelklassiekers,
> > eens kijken of die zich van een vaste top 15
> een
> > echte top 5 klant kan maken en misschein wel
> > podium in de AGR. Denk dat hij de meeste
> aanspraak
> > maakt in die koers qua Nederlanders al lijkt
> men
> > hem snel te vergeten.
> >
>
> Enkele jaren terug voorspelde ik zijn overwinning
> in AGR2016...het had zomaar gekund smiling smiley
> 2017 mag ook....
> gr


Geef je groot gelijk, heb het plezier gehad met tegen die jongen te fietsen in verschillende wedstrijden. Sympathieke renner en persoonlijkheid, mooi in de schaduw kunnen opbloeien. Nu hopen dat blessureleed hem bespaard zal blijven, fans heeft die iig.
Horsie is back 08 november 2016 12:44
Naar de zwaluw die op de Krylatskoje Highway to Moscow denkt de (zijn) zomer te kunnen inzetten.
Anony 08 november 2016 13:06
Ik kijk uit naar de eerste overwinning in een monument van onze olympische kampioen en naar een vijfde zege in Roubaix en dus een legendarisch afscheid van de beste kasseirenner aller tijden.

Thans, daar hoop ik op. Ik teken vooral voor een incidentloos maar toch spektakelrijk seizoen, met prachtige exploten van gevestigde waarden en veelbelovende flitsen van nieuwe raspaardjes.
Eindhovuh 08 november 2016 13:31
De voorjaarsklassiekers zijn voor mij altijd een hoogtepunt.
Daarnaast heel benieuwd naar Dumoulin als klassementsrenner, potentieel wellicht de enige Nederlander die de Tour zou kunnen in winnen in een jaar dat alles klopt.
Ook benieuwd of Kruijswijk met een betere omlijsting (Van den Broecke, Clement) nogmaals in staat is een topgiro te rijden.
Karig Hutje 08 november 2016 13:48
Natuurlijk kijk ik reikhalzend uit naar de prestaties van de Nederlanders in de grote ronden. Met name naar Kruijswijk/Dumoulin natuurlijk. Maar ook naar de ontwikkeling van Kelderman en de 'nieuwe' rol voor Gesink als rittenkaper. En natuurlijk naar Poels. Zou die in de Giro of Vuelta als kopman mogen starten?

In het algemeen kijk ik vooral uit wat alle verschuivingen doen met de verhoudingen in het peloton. 't Zal toch wel weer even wennen zijn aan de nieuwe tenues plus renners in andere tenues.
Shinzawai 08 november 2016 13:55
Oomen was ik even vergeten, interessante renner om te volgen.
cyclingfreakske 08 november 2016 14:09
als ik een Nederlander was zou ik vooral vooropstellen............. rechtblijven, niet tegen het asfalt gaan.
de toch goede Nederlandse renners lijken hier toch een serieus probleem mee te hebben...... veel veldrittrainingen ipv op een eiland gaan te zitten zou al veel helpen.
JdB 08 november 2016 14:41
Kuch, kuch, waar was van Avermaet vorig jaar in de RvV? Hij was toch niet even daarvoor gevallen?
lodjan 08 november 2016 14:45
En in San Sebastian, ook gevallen....
ton duk 08 november 2016 14:49
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> En in San Sebastian, ook gevallen....

en viel hij in Rio ook niet in de prijzen dankzij valpartijen...
gr
cyclingfreakske 08 november 2016 15:06
er is in het verleden door Nederlanders op het forum al aangehaald dat ze wel zeer veel tegen de vlakte gaan....en als je erop letkan je helaas daar niet naast kijken.
Ik wens ze in elk geval meer geluk in 2017... en hopelijk laat Kruijswijk zijn sneeuwruimer thuis op stal.
cyclingfreakske 08 november 2016 15:08
die is te gemakkelijk..... bijna iedereen is er zowat gevallen of opgehouden, ook hijzelf vroeger in wedstrijd...
alleen nam hij in de finale net een tikje minder risico omdat je er niks kon winnen, enkel verliezen... en hij heeft de zege als mede topfavoriet niet gestolen.
Eindhovuh 08 november 2016 16:02
Jij hebt er opgelet blijkbaar.
Kan jij cijfers geven van het gemiddeld aantal valpartijen en hoe dit bij Nederlanders is?
Michael B. 08 november 2016 21:22
Wat betreft Gesink hoef ik geen getallen nodig te hebben hoor. Is ieder jaar wel een keer raak bij Ten Dam. Wat je nu ziet is dat beide express achterin gaan hangenaar zich laten lossen. Maar ja San kan je een algemeen klassement ook vergeten
Frederik D. 08 november 2016 21:53
Ik kijk vooral uit naar jullie commentaren wanneer er weer echt gekoerst wordt.
Luijt 08 november 2016 23:45
Ik kijk uit naar de Giro en vind het jammer dat de Nederlandse toprenners zich in de belangrijke koersen bij voorbaat tot knecht of rittenkaper hebben laten degraderen. Daar kijk ik dan weer minder naar uit.

Waar ik graag naar uit had willen zien is een Tour waarin Gesink, Dumoulin, Mollema en Poels en mogelijk zelfs Oomen wel voor een klassement zouden willen/mogen gaan. Ze hebben het allemaal in zich.

Ook altijd fijn: het Vlaamse voorjaar.

En tenslotte Lombardije.

Minder interessant: Milaan San Remo, Vuelta, WK, Suisse en San Sebastian (omdat deze koers vaak zo slecht in beeld gebracht wordt), maar natuurlijk wel kijken.

Geen reet aan (maar toch wel kijken): Eneco, Ronde van Belgie, Turkije, Oostblokrondjes, Scandinavie, Vs/Canada

Niet eens kijken: alles in de woestijn en al die gekke koersen waarover Lodjan ons momenteel op de hoogte houdt....

Groet,Luijt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2016 23:56 door Luijt.
Sub Culture 09 november 2016 07:27
Make cycling great again
tvm 09 november 2016 07:32
Dat de zeven titels van Lance Armstrong weer in ere hersteld moge worden!
JW 09 november 2016 10:55
De honderdste Giro, absoluut.
Prachtig parkoers, en prima deelnemersveld.
cyclingfreakske 09 november 2016 12:12
De Giro is altijd mooi.... en de laatste jaren heeft de Vuelta ook veel veld gewonnen.
De Tour probeerde dit jaar al een inhaalbeweging ondanks het de "grootste" is
de media maakt dit evenement de grootste en zo belangrijk, niet echt het parcours en lastigheidsgraad. nb de Giro is echt een heel stuk lastiger.
idem Cancellara zei dat in 2016 tijdens een interview in een programma over zijn carriere.

Eerlijk gezegd qua puur koersverloop en spanning, kijk ik meer uit naar de Giro-Vuelta dan de Tour.....reden : ze zijn minder ge-orkestreert door teams en we zien wel vaker gedurfde aanvallen, een alles of niets. Het puur tactisch aanvallend rijden bied gewoon meer spectakel voor de toeschouwen.
Jacco Banaan 09 november 2016 12:53
De Giro is vele malen zwaarder dan de Tour. Daarnaast is het parcours uitgebalanceerder en de wedstrijd spannender. Daarnaast zie je ook dat de beslissing in de Giro áltijd valt in de laatste twee dagen. In de Giro is alles mogelijk. Voorbeeld was in het verleden de tijdrit in Venetië. Toen werden er gewoon pontons in het water gegooid waar de renners overheen moesten. Etappes op onverharde grindwegenwegen, de zogeheten 'sterrato'. Net de Strade Bianchi is daar ook een voorbeeld van. Giro koppelt ook veel meer sport aan geschiedenis en cultuur. Waar ik in de Tour ook doodmoe van wordt is die Bernald Hinault die daar dan weer op het podium van de Tour opdoemt. Om zogenaamd alles in goede banen te leiden. Daarnaast het allerbelangrijkste zijn de wijfen, de rondemissen in de Giro zijn simpelweg veel knapper, beter en geiler.





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2016 12:55 door Jacco Banaan.
El Chaba 09 november 2016 13:03
Wat betreft Hinault kun je gerust zijn, die is onlangs gestopt met zijn erebaantje.
Daarnaast zou het me niet verbazen als jij nog nooit een vrouw gehad had. Op die in je natte dromen na dan.
Pyama 09 november 2016 14:38
Hihi en dan juist dit plaatje erbij posten....
zoiets als: In Baskenland regent het altijd schrijven met een plaatje erbij van een stralend zonnig Donostia.
JW 09 november 2016 19:29
Het lijkt mij nog helemaal geen zekerheidje dat Gesink in 2017 puur als rittenkaper gaat rijden.
Miquel1983 12 november 2016 11:37
Voor mij ook vooral de Vlaamse klassiekers (incl Strade Bianchi en Roubaix) en de Giro. En het najaar met WK in Noorwegen en Ronde van Lombardije.
Prikdude 12 november 2016 19:23
Idem en kijk dit jaar met extra belangsteling naar Roubaix. Daar Sagan daar waarschijnlijk niet eenvoudig gaat heersen eens zien of we (flitsen van) een nieuwe machtshebber kunnen ontwaren. Het lijkt wel duidelijk dat Hayman gewoon zijn tweede pakt.
cyclingfreakske 12 november 2016 22:22
dagje wiletjezuigen moet wel lukken om die tweede te pakken.
Mocht hij met echt slimme renners vooruit rijden, had men hem profesioneel het decor ingestuurt in de finale.... zo'n "stuurfout" is snel gebeurd en het valt niet eens op dat het is omdat hij gewoon geen bal uitvoert. (de ploeg liet hem de keuze nb)
PVW 16 november 2016 06:36
De magistrale en volledig onnavolgbare commentaren van skiwifi skaskippy tijdens de tour down under.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen