Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

UCI World Tour 2017: nieuwe koers en rechtszaak

Gepost door Shinzawai 
Shinzawai 09 november 2016 09:40
De UCI weigert van het verleden te leren en voegt een kersverse Chinese rittenkoers toe aan de World Tour in oktober.

Het gaat om de Tour of Guangxi, georganiseerd door Wanda Sports Group.

Bron: [www.wielerflits.nl]

Intussen heeft de Franse bond besloten een rechtszaak aan te spannen tegen de UCI, omdat het niet eerlijk zou zijn dat de bond de World Tour uitbreidt en daarbij aan globalisatie doet. Enorm huilverhaal wat mij betreft, geen idee wat de rechter hiermee moet.

Bron: [www.wielerflits.nl]
Sub Culture 09 november 2016 09:45
Maak dan gewoon alles World Tour ofzo.

Behalve Veenendaal-Veenendaal.
cyclingfreakske 09 november 2016 12:02
..... de UCI is getrakteerd op een meeneem-chinees.... soms zijn ze echt goedkoop.
JW 09 november 2016 12:09
Voor die tien nieuwe WT-koersen (om ze nog maar eens te noemen):

flag-au Cadel Evans Great Ocean Road Race (29 januari)
flag-qa Tour of Qatar (6-10 februari)
flag-ae Abu Dhabi Tour (23-26 februari)
flag-be Omloop Het Nieuwsblad (25 februari)
flag-it Strade Bianche (4 maart)
flag-be Dwars door Vlaanderen (22 maart)
flag-tr Ronde van Turkije (18-23 april)
flag-de Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt (1 mei)
flag-us Tour of California (14-21 mei)
flag-gb Prudential Ride London-Surrey Classic (30 juli)

waar dan nog als elfde, nĂ¡ Lombardije, die Chinese koers bijkomt, geldt dat alle WT-teams moeten worden uitgenodigd, maar ze geen startPLICHT hebben.
Ik neem aan dat een team dat van de uitnodiging gebruik wil maken ook toegelaten moet worden.
Hoe dat dan moet bij een koers als California, indien alle WT-teams mee zouden willen doen, is me nog onduidelijk. Ze zullen al die kleine Amerikaanse teams niet willen weigeren. Zou de nieuwe president ook niet goed vinden....
Zo zijn er wel meer vragen te bedenken.

Zowel de uitbreiding van het WT-circuit als het besluit de WT weer uit 18 teams te laten bestaan staat haaks op alle oorspronkelijke plannen voor een andere opzet.
Het betekent ook een enorme verlenging van het seizoen. Een team dat mee wil in de WT-puntenrace zal al heel vroeg renners in vorm moeten hebben.
Op de Strade Bianche na betekent elke toegevoegde koers een kwalitatieve verarming van het WT-circuit: het haalt de gemiddelde kwaliteit naar beneden.
Of het nu rondjes door de zandbak of over - steeds weer dezelfde - Vlaamse kasseitjes betreft.






.
Jacco Banaan 09 november 2016 12:30
Op Strade Bianche na al die nieuwe WT koersen afschaffen. Al helemaal die geld koersen in China en Dubai.
El Chaba 09 november 2016 12:52
Hoe langer het seizoen, hoe meer koersen, hoe beter. Hup UCI..!
Shinzawai 09 november 2016 13:07
Dubai zit dan ook niet in de World Tour.
Shinzawai 09 november 2016 13:11
Qatar vind ik ook nog wel kunnen, die koers bevat een redelijk uniek karakter, heeft altijd een sterk deelnemersveld en zit ook geen andere koersen in de weg. De rest is toch meer van hetzelfde, al kan ik me promotie van California nog wel voorstellen als grootste koers van de VS, die zich door de jaren heen echt wel bewezen heeft.
lodjan 09 november 2016 13:30
WorldTour ranking verdwijnt. Alle koersen tellen mee in de World ranking, ongeacht of ze deel uitmaken van de WorldTour.
Volgerd 09 november 2016 15:17
Dat laatste was al zo. En zoals ik het UCI-bericht lees, blijft de WorldTour Ranking wel degelijk bestaan, alleen wordt voortaan dezelfde puntenschaal gehanteerd om verwarring te voorkomen. De WorldTour Nations Ranking verdwijnt wel.
JW 09 november 2016 19:24
Wat California betreft: de tijd zal het leren.
Ik verwacht dat het vooral zal afhangen van het deelnemersveld.
Als er veel meer sterke WT-teams mee zouden gaan doen is het m.i. de vraag of er nog voldoende plaats is voor de typisch Amerikaanse teams, en of die dan nog wel mee kunnen komen dan wel helemaal ondersneeuwen.
Het zou in elk geval het karakter van de koers nogal kunnen veranderen.
Ik betwijfel of het daardoor aantrekkelijker zou worden....
Shinzawai 09 november 2016 19:28
Ik denk dat dat nog wel meevalt. De Giro-renners kunnen al niet meedoen en de meeste Tour-toppers zullen niet willen koersen in mei.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen