Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gröndahl Jansen naar Lotto Jumbo

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 09 november 2016 19:10
Ik had dit nieuws nog nergens gelezen op 't forum, dus bij deze. Ik ben benieuwd naar deze jongen. Jullie al een mening?
Linkebal 09 november 2016 19:46
Mijn eerste reactie was: wie is in vredesnaam Gröndahl Jansen?

Maargoed, dat had ik vorig jaar bij Roglic ook en dat bleek ook een hele goeie te zijn.
Shinzawai 09 november 2016 21:05
Die had wel aanzienlijk meer gepresteerd.
Cecchini 09 november 2016 21:56
Ik kende hem ook niet hoor, maar gezien wat ik las op Nu.nl kun je deze gok wel een keertje wagen


Lotto-Jumbo heeft zich versterkt met talent Amund Gröndahl Jansen. De 22-jarige Noor komt over van Team Joker Byggtorget.

Gröndahl Jansen won dit jaar onder meer de ZLM Roompot Tour en het eindklassement van de Tour de Gironde. Ook werd hij Noors kampioen bij de beloften en droeg hij enkele dagen de leiderstrui in de Ronde van de Toekomst.

Op het WK voor beloften eindigde Gröndahl als vijfde. Zijn landgenoot Kristoffer Halvorsen won de regenboogtrui.

"Ik ben geen klimmer, ik kan aardig sprinten en de klassiekers moeten mij goed liggen", zegt hij woensdag op de website van zijn nieuwe ploeg. "Ik hoop mijzelf in de voorjaarsklassieker te ontwikkelen met behulp van de ervaren mannen in de ploeg."

Technisch directeur Nico Verhoeven is verheugd met de komst van de Noor. "We hadden nauw contact met zijn Noorse ploeg over de ontwikkeling van Amund. Hij past bij onze ploeg omdat wij jong talent verder willen ontwikkelen naar de top."

Aanpassing

Gröndahl Jansen kiest bewust voor een Nederlandse ploeg. "Net als in Scandinavië is de ploeg erg familiair. Dat spreekt mij erg aan. De Nederlandse cultuur ligt ook een stuk dichter bij de Scandinavische dan bijvoorbeeld de Franse, Spaanse of Italiaanse cultuur."

Lotto-Jumbo trok eerder al Juan José Lobato (Movistar), Lars Boom (Astana), Antwan Tolhoek (Roompot-Oranje Peloton), Jurgen Van den Broeck (Katusha), Floris De Tier, Gijs Van Hoecke (Topsport Vlaanderen), Stef Clement (IAM Cycling) en Daan Olivier (was gestopt) aan voor het nieuwe wielerseizoen.
Tourliefhebber 11 november 2016 16:00
Zijn allemaal versterkingen voor het voorjaar (klassiekerrenners). Op Jurgen van den Broeck na. Enige renner mits die in goede doen is met de allerbeste omhoog kan.
Pyama 11 november 2016 16:25
Ja Tolhoek, Clement, De Tier en Olivier gaan soepel over de kasseitjes.
cyclingfreakske 12 november 2016 22:38
ja;... who The.F*ck is Gandolf ? spinning smiley sticking its tongue out
cyclingfreakske 12 november 2016 22:41
gekoppeld aan Gesink / Kruijswijk kan dat wel mooi uitdraaien voor LTJ.... tenminste, als hij rechtblijft.
cyclingfreakske 12 november 2016 23:02
hij kwam al eens in beeld van talentscouts van Lotto Soudal en Wanty, maar ze kiezen gezien hun belangen voor wat oudere ervaren renners en binnenlands jong talent. Plaatsen zijn tegenwoordig duur....
voor Gröndahl Jansen is LTJ misschien we een goede ploeg om zich te ontwikkelen en de manier van koersen bij de profs te leren. Het verschil blijft toch wel heel groot.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen