Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

mechanische doping

Gepost door bakfiets 
bakfiets 17 december 2016 09:02
Istvan Varjas, de Hongaarse ingenieur die algemeen wordt beschouwd als het brein achter de mechanische doping, heeft nieuwe onthullingen beloofd. Tenminste, dat zei hij aan de Franse kwaliteitskrant Le Monde.

Volgens Varjas zal begin januari alles duidelijk worden in een televisie-uitzending en zal de impact groter zijn dan die van de Festina-affaire. Meer details wilde Varjas niet kwijt, maar via eerdere gesprekken liet de Hongaar uitschijnen dat hij zijn ‘technologie’ heeft verkocht aan één bepaald team met een clausule dat ze voor een periode van tien jaar niet aan andere teams mag worden verkocht.
Advertentie

Tot nu toe werd slechts één atleet tijdens een UCI-wedstrijd betrapt op het gebruik van mechanische doping. De Belgische Femke Van den Driessche genoot vorig jaar de twijfelachtige eer tijdens het WK veldrijden in Zolder.

bron: het laatste nieuws
JW 17 december 2016 17:58
Als Le Monde een echte kwaliteitskrant was zouden ze zo'n inhoudloze roddel niet publiceren.
Of Vargas vertelt het verhaal òf Le Monde meldt niets.
Geflopt dus...
lodjan 18 december 2016 12:02
Is in januari die 10 jarige termijn verlopen? Of komt ie er nu mee omdat het geheim ontdekt is?

Welk team verwachten jullie? Astana, RadioShack, Riss?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2016 12:02 door lodjan.
Ridder Kale Knikker 18 december 2016 12:53
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is in januari die 10 jarige termijn verlopen? Of
> komt ie er nu mee omdat het geheim ontdekt is?
>
> Welk team verwachten jullie? Astana, RadioShack,
> Riss?


Ik hoop eigenlijk dat 't een storm in een glas water is. Zoniet dan zal de wielersport nog meer van haar geloofwaardigheid verliezen.

En als ik één team zou moeten aanwijzen dan zou naast de genoemde opties van Lodjan Quickstep noemen, maar dat komt waarschijnlijk voort uit mijn afkeer voor de heer Lefevre. Niks menselijks is ook mij helaas vreemd moet ik toegeven.
Halve Belg 18 december 2016 14:35
Als het niet Sky, Astana, Quick Step of Movistar is dan is het geen reclame voor dat spul in ieder geval.
Dit Rit Naar Bordeaux 19 december 2016 00:13
Saxo. Cancellara, Breschel, Porte
Arsimo 19 december 2016 11:10
Bij Porte zou het iets verklaren. De batterijen gaan net lang genoeg mee voor een kleine ronde maar niet voor een grote.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen