Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Quintana gaat voor de dubbel!

Gepost door TdJ 
TdJ 24 december 2016 14:42
De geruchten waren er al maar volgens de Colombiaanse krant El Tiempo is het nu officieel: Nairo Quintana start volgend jaar in zowel de Giro als de Tour!

Naast Quintana hebben ook Nibali, Aru, Landa, Kruijswijk, Mollema en Zakarin al toegezegd een gooi te doen naar het roze in de 100e editie van de Giro d'Italia - een deelnemerslijst om duimen en vingers bij af te likken.

Treedt Quintana in de voetsporen van de Italiaanse wielergod Marco Pantani?

Prikdude 24 december 2016 15:02
Mmm een chupa chups lolly.

Druipende klokken bedoezelen de geest.
TdJ 24 december 2016 15:14
Nairo Quintana zal zichzelf volgend jaar niet opvolgen als eindwinnaar van de Vuelta. Het hoofddoel voor komend seizoen is de Tour en hij rijdt ook de Ronde van Italië. "Maar ik denk niet dat ik beide truien zal kunnen winnen."

Bij zijn debuut in de Giro in 2014 ging Quintana meteen naar huis met de roze trui, nu rijdt de Colombiaan opnieuw de Ronde van Italië. "Het is de 100e editie dus ik vond het een ideale gelegenheid om nog eens mee te doen", vertelt hij aan een Colombiaanse krant.

"Ik heb al eens gewonnen, dus waarom zou het niet opnieuw kunnen? Maar het doel volgend seizoen is wel de Tour. We trekken naar de Giro om ons voor te bereiden op de Ronde van Frankrijk. We willen het in Italië wel zo goed mogelijk doen, maar ik maak me niet de illusie dat ik beide truien kan winnen."

Quintana won vorig seizoen nog de Vuelta, maar die laat hij nu schieten. "De Ronde van Spanje past niet in onze plannen. Na de Giro en de Tour zal de slijtage al groot zijn. Ik denk dat twee rondes meer dan voldoende is."

www.sporza.be
Slimmerd 24 december 2016 17:13
Gaat voor de dubbel, lekkere titel.... Gaat twee rondes rijden en zal blij zijn met één podium denk ik....
Shinzawai 25 december 2016 01:10
Je vergeet Chaves en Pinot nog.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2016 14:07 door Shinzawai.
JW 25 december 2016 12:40
Met Quintana erbij wordt de groep favorieten wel heel erg sterk.
Kruijswijk ligt er niet wakker van:

[www.nu.nl]
Shinzawai 27 december 2016 14:07
Quintana doet een Bardetje? Zijn ploegleider is alvast heel wat minder stellig.

[cyclingquotes.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen