Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mollema, retirer pour mieux sauter

Gepost door Luijt 
Luijt 27 december 2016 18:31
Mollema gaat ook knechten in de tour, net als Poels, zegt ie. Maar dan wel om er in de komende jaren zijn voordeel mee te doen als kopman.
Een man met karakter.

Waren Gesink en Poels maar uit dat hout gesneden.
MarcoV 27 december 2016 19:07
Gaap. We kennen je standpunt over Gesink onderhand wel, je hoeft het niet telkens te herhalen.
Opmerking over Poels slaat ook nergens op, die heeft klassement rijden in volgende jaren nooit uitgesloten, maar bij Sky 2017 is hij gewoon niet de logische kopman.
Ga ik nog op je in. Schrijf nog eens wat over Gesink anders ...
Tinuz 27 december 2016 21:16
Mollema gaat kopmannen in de Giro. Sauter au Giro.
Horsie is back 27 december 2016 22:04
Begrijpt Horsie het nou goed: Bauke steekt altijd eerst zijn teen in het badwater, voordat hij erin springt?
Horsie is back 27 december 2016 22:05
Het was ook wel prettig ook eens iets over Mollema te lezen. Even op zijn twitter en facebook gekeken. Nice guy.
Shinzawai 27 december 2016 22:35
Poels hoeft alleen maar beter te zijn dan Froome om Tourkopman te mogen worden.
cyclingfreakske 27 december 2016 23:24
moet wel lukken met de vingers in de neus en een lading anti astma spullen geleverd door de pakjesdienst.

Best wel knudde als je Poels heet en het netjes wil doen, en weer heel het sieozen een hoop boegeroep, gespuw en urine-doucha mag verwachten door indianenverhalen van een ploegleider en de Wiggins historie...
JW 28 december 2016 10:45
Beetje nepnieuws (dat komt veel voor laatste tijd)

De werkelijkheid is:
Trek wilde voor de Tour een sterkere kopman dan Mollema, en haalde daarom Contador binnen,
Mollema mag nu in de Giro kopman spelen (en daarmee schopt hij het toch iets verder dan Poels, die dat niet mag).
Punt.
Bromertà 28 december 2016 11:49
Uhh, nee.

Mollema buigt een nadeel om in een voordeel, zonder zichzelf te verloochenen. Zijn gele jongensdroom doorstaat de tand des tijds. Dat kan je bij Gesink niet zeggen. Die heeft het gepijnigde hoofd in de schoot van 't management gelegd.

JW 28 december 2016 19:17
Ik denk toch dat de kans groot is dat Gesink snel spijt krijgt van de voor komende Tour gemaakte keuze.
Rittenkaper is alleen een leuke job als het ook succes oplevert.
Andere Peter 28 december 2016 23:25
De kans dat je met rittenkapen succes hebt in de Tour is natuurlijk sowieso heel klein. Gaat maar 2, misschien 3 kansen krijgen. En dan nog moet alles kloppen. Als Gesink zijn hele verdere loopbaan rittenkaper blijft dan acht ik de kans pakweg 20-25% dat hij ooit één Touretappe wint.

Maar die kleine kans maakt juist de hunkering zo mooi. In jouw blinde hoek speelt zich overigens nog een andere vervelende kansenverhouding af. Die van het verziekte seizoen voor de klassementsrenner die een Metzje tegenkomt. Zit je daar op het asfalt, omdat je zonodig naar het kansrekenen van JW moest luisteren.

Nee dan Gesink. Gewoon zijn eigen weg. Zijn eigen voorkeur en zijn eigen kansberekening. Iets proberen te winnen wat je zelf heel mooi vindt. Wat je nog niet hebt (tegenover de zoveelste klassementsplaats 5 of 7).
Bromertà 29 december 2016 10:56
Als Zoetemelk langs deze denkpiste zijn sportcarrière had uitgestippeld dan was ie never nooit Tourwinnaar geworden. Altijd maar die tweede plaatsen; dan maar iets anders proberen, een Giro of zo? Of een leuk bergprijsje?

Er bestaat zo iets als de onvoorspelbaarheid in de sport, en ... de aanhouder wint.
Shinzawai 29 december 2016 10:56
Toch is het wedstrijdprogramma van Gesink zodanig dat een Metzje zomaar kan gebeuren en hij met lege handen staat aan het eind van het seizoen. Ik had met zijn nieuwe rol als rittenkaper iets meer ambitie verwacht in zijn verdere programma, maar hij ontwijkt alle grote koersen.
JW 29 december 2016 18:58
Als hij ook na 2017 een aantal jaren voor ritten kapen zou kiezen schat ik de kans dat hij ooit een Touretappe wint heel wat hoger in dan 20-25%.
Maar hij heeft zelf al duidelijk door laten schemeren dat hij de optie om komende jaren weer voor een goed klassement te gaan open houdt.

Ik kan me, na al die stress in de afgelopen jaren, bijzonder goed voorstellen dat het hem aantrekkelijk lijkt om de Tourinspanningen een keer tot slechts een paar wedstrijddagen te beperken, en de rest als onbelangrijke peloton vulling mee te rijden.
Maar ik verwacht dat hem dat maar matig zal bevallen (en dat kan ik uiteraard helemaal mis hebben..).
diravi 30 december 2016 08:39
Dit soort verhaaltjes laat zien hoe groot renners als Dumoulin en Van Avermaet zijn. Klinkt allemaal stoer, rittenkaper, vrijbuiter, vrije rol, maar je maakt je belachelijk wanneer je vervolgens niet in beeld komt.
Jacco Banaan 30 december 2016 09:16
Volgens mij heeft Mollema nog nooit in een grote ronde geknecht voor een ander. Die gaat fijn mooi mee met Contador in de kopgroep hoor. Die gaat geen wiel afgeven. Zal zeker geen 2e Poels worden. Zal eerder meer een toevalligheid zijn dat hij en Contador in de kopgroep zitten en Mollema fris en vrolijk demareert waarnaar een Froome&co blijven kijken naar een Contador.
Andere Peter 30 december 2016 20:58
Sjonge, wat een manke vergelijking. Zoetemelk was vanaf zij debuut in een grote ronde kanshebber deze te winnen. Soms op gepaste afstand van Merckx/Hinault, maar toch.

Een Tourzege van Gesink maar net wat realistischer dan eentje voor Walkowiak of Pereiro Sio. Dus, ja, je weet maar nooit. Maar je kunt heel goed een ander doel aantrekkelijker vinden.
Andere Peter 30 december 2016 21:00
Ik vind je optimistisch. Er zijn heel veel kandidaten om de etappes te winnen die Gesink wil winnen, op de manier waarop hij ze wil winnen. Veel maar dan er bv top-5-kandidaten voor het eindklassement zijn.
El Mik 31 december 2016 00:03
Er zit nogal een verschil tussen de klassementen die Zoetemelk structureel kon rijden en de klassementen die Gesink structureel kan rijden.

Bovendien won Zoetemelk ook tijdens die klassementen gewoon ritten, dus het had voor hem geen zin andere doelen te stellen. Ja, hij had hooguit een keertje de Giro kunnen proberen te winnen.
Bromertà 31 december 2016 10:43
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sjonge, wat een manke vergelijking. Zoetemelk was
> vanaf zij debuut in een grote ronde kanshebber
> deze te winnen. Soms op gepaste afstand van
> Merckx/Hinault, maar toch.
>
> Een Tourzege van Gesink maar net wat realistischer
> dan eentje voor Walkowiak of Pereiro Sio. Dus, ja,
> je weet maar nooit. Maar je kunt heel goed een
> ander doel aantrekkelijker vinden.

"Kanshebber op gepaste afstand." Tja, met dit soort formuleringen kan je al het ongerijmde met elkaar in overeenstemming brengen. Over "manke vergelijkingen gesproken. Afijn, als Peraud, Pinot of Bardet op het eindpodium kunnen komen dan kan Gesink zoiets uiteraard bijvoorbaat al op zijn buik schrijven. Niet dus.
El Chaba 31 december 2016 16:23
Dat betwijfel ik toch. Mollema is misschien eigenzinnig maar zeker geen egotripper. Zijn karakter inschattende lijkt hij mij juist best wel in staat om zijn ballen er voor een ander af te draaien. Mits die ander beter blijkt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich..
El Chaba 31 december 2016 16:26
Mollema geeft er een positieve draai aan en dat valt te prijzen maar de werkelijkheid lijkt mij toch echt niet anders te zijn dan JW weergeeft.
Andere Peter 31 december 2016 19:15
Zanik niet. De formulering altijd kanshebber grote ronde te winnen is helemaal niet soft. En geeft een contrast met Gesink die eigenlijk nooit in dezelfde mate kanshebber is/was, als Zoetemelk tot aan zijn 35e. Soms op gepaste afstand duidt erop dat er jaren waren dat hij Merkx/Hinault niet kon bedreigen. Maar wie 2e wordt op grote achterstand is nog altijd kanshebber om te winnen.
Bromertà 02 januari 2017 11:24
"Zanik niet." Uhh ??

Je gebruikt hier de gebiedende wijs, waarmee je de arrogantie ventileert dat jouw perceptie juist zou zijn. Waar zijn de beleefdheidsvormen? Dat je de toon van het debat verziekt en niet inhoudelijk reageert is duidelijk. Als je "weer" normaal kan reageren, kan je misschien een inhoudelijke reactie van mijn kant verwachten.

Vooralsnog laat ik je verder in je eigen mistroostige sop gaarkoken.
Luijt 05 januari 2017 08:27
De hunkering is alleen mooi als hetgeen waarnaar gehunkerd wordt ook mooi is. Een etappezege in een grote bergetappe verliest z'n glans als je je de dag ervoor en erna op een half uur laat rijden of zelfs te laat finisht.
Luijt 05 januari 2017 08:30
Ja MarcoV, daar heb je een punt.

En ik sluit niet uit dat ik het toch niet kan laten als onze topklimmer straks met Bram Tankink over de meet bolt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen