Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'30 Dopingklanten Fuentes ontmaskerd"

Gepost door Cecchini 
Cecchini 28 december 2016 14:36
Voorzover al niet bekend.

Van de Telegraafsite

Het antidopinglaboratorium van Lausanne heeft dertig sporters ontmaskerd die gebruik hebben gemaakt van dopingpraktijken van de Spaanse arts Eufemiano Fuentes. De krant El País meldt woensdag dat de namen - waaronder die van twintig wielrenners - de komende weken openbaar gemaakt zullen worden.
De zogenoemde bloedzakken, in beslag genomen bij de dopingarts, zouden aanvankelijk worden vernietigd. Maar de internationale wielrenunie UCI, de Spaanse wielerbond RFEC, wereldantidopingbureau WADA en het Italiaans olympisch comité CONI tekenden met succes beroep aan.

Het laboratorium gebruikte DNA van verdachte sporters om achter de namen te komen die horen bij de bloedmonsters. Omdat de overtredingen verjaard zijn, is het niet duidelijk of er nog consequenties zijn voor de betrapten.
El Chaba 28 december 2016 14:53
Bij die twintig namen uit de wielrennerij zal vast geen enkele verrassende te noteren zijn, d.w.z. dat ze nog nooit genoemd zijn. De tien anderen lijken me veel interessanter. Ik vermoed in ieder geval wat (Spaans) volk uit de atletiek (lange afstanden).
cyclingfreakske 28 december 2016 15:10
wanneer publiceren ze al die namen van het Spaanse topvoetbal en tennis ???
de impact daarvan is honderden keren groter als ze daar werk van moesten maken... maar daar gaat teveel geld in rond dus potje toe.
Shinzawai 28 december 2016 16:00
Horsie is back 28 december 2016 16:20
Impact Cyclingfreakske? Ik heb ze ook niet zien verbleken bij hun belastingperikelen.
Als er doping in het Spaanse topvoetbal voorkwam in die dagen, dan ligt het volgens mij niet voor de hand dat er primair met bloedzakken werd gezeuld.
Het sjouwen met geldzakken is toch veel lucratiever.

Sir Brad Wiggins heeft nu wel een hernia opgelopen van de immense druk. Hij stopt er meteen mee. De titanic sailing at dawn is er voor hem niet meer bij.
Carlos Danger 28 december 2016 16:54
We worden verwend.
Volgende week de ontboezemingen van Varjas.
jonglins 28 december 2016 20:51
Wanneer stoppen ze een keer met het brengen van nieuws dat ze nieuws gaan brengen...
Zo is het ook wachten op de mechanische doping ploeg.
Bromertà 28 december 2016 22:54



Nog niet alle wielrenners zijn met naam en toenaam bekend, en vooral nummer 33 "Clasicomano" lijkt me interessant.
Siem 28 december 2016 23:34
Remmert moet nog ingevuld worden.
Frederik D. 28 december 2016 23:47
33 Boogerd ???
cyclingfreakske 29 december 2016 00:08
ik wil maar zeggen, als ze alle betrokken topvoetballers in 1e en 2e divisie die in dit dossier alleen al betrokken zijn gaan schorsen, moeten ze uit de 3e divisie spelers gaan halen of er staat geen man meer op het veld.
Er was uiteraard ook een sterk verloop van Italiaanse, Spaanse, Portugese, Franse en Italiaanse topvoetballers naar Spaanse en Italiaanse dokters, zo bleek later in diverse onderzoeken.
zo werden bij oa Gianni Mazzoni, Ferrari, Conconi, Cecchini en Casoni, hele lijsten gevonden van topvoetballers, bij een onderzoek naar tal van gedopeerde wielrenners in die periode.
Toch ging zeer snel he tdeksel erop.... het zou niemand verbazen dat de FIFA daar veel lobbywerk en geld tegenaan gooide.
Olano 29 december 2016 11:04
nr25: vriend van Basso > Wie-o-wie?

Misschien leuk om hier, nu het toch komkommertijd is, een voorspelling te doen van alle vraagtekens? Kijken wie er de meeste goed heeft!
Brieske 29 december 2016 13:07
D'n Eddy gok ik...

Groet
Carlos Danger 29 december 2016 14:09
Thomas Dekker?
Zo iets verwacht je toch niet.
Sub Culture 29 december 2016 16:45
Ok, en nu wat nieuwe informatie graag.
Arnold 29 december 2016 18:58
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> 33 Boogerd ???

33 Flecha.
NielsJ 29 december 2016 20:49
Amigo de birillo is hamilton
Carlos Danger 29 december 2016 21:15
Is toch Fränk Schleck?

Gemma = Wielinga (?)
cyclingfreakske 30 december 2016 00:09
echt wel oude koeien........
Jacco Banaan 30 december 2016 09:02
Over gebleven plaatsen zal wel de halve ploeg van Saxobank zijn. Riis had had een flinke link met Fuentes.
Bromertà 30 december 2016 11:10
Wie de duim zuigt van de ander zit niet ver van de kokhals. Maaruhh, wat weet jij van ... ?
Andere Peter 31 december 2016 19:19
Puur op naam associërend zou ik zeggen dat die andere Clasicómano Erik Dekker moet zijn. Twee keer dezelfde schuilnaam, daar moet een naamgrapje in zitten.
veluweracer 01 januari 2017 15:46
Frederik D. 01 januari 2017 19:31
"Fuentes gave me that nickname," Dekker said to Humo. "That's me so, and no one else. I came in contact with Fuentes through my agent, Jacques Hanegraaf.

Bron: zie bericht hierboven.

Het zijn niet alleen de wielrenners zelf die in betrekking tot doping staan. Maar ook hun entourages. Toch, mijnheer Bruyneel?
Arnold 02 januari 2017 10:35
Jacco Banaan 03 januari 2017 08:24
Rosa zal dan wel Rodriguez zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen