Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta 2017 parcours

Gepost door El Mik 
El Mik 12 januari 2017 12:52
De officiële presentatie is vanavond om 19:00

De Vuelta start voor de 3e keer buiten Spanje met een ploegentijdrit in het Franse Nimes, verder slechts één individuele tijdrit en negen aankomsten bergop met onder andere de hoge Sierra Nevada en op de voorlaatste dag de beruchte Angliru.
Cumbre del Sol (waar Dumoulin twee jaar geleden won) zit er ook in en ze hebben wederom een nieuw steil ding gevonden, Los Machucos met stroken tot 28%.





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/01/2017 12:56 door El Mik.
Slimmerd 12 januari 2017 13:02
Nu maar even wachten tot vanavond, dan wordt het parkoers officieel voorgesteld.
cyclingfreakske 12 januari 2017 14:00
het word weer een hele zware zo te zien, bergritten over de hele Vuelta verspreid, en daartussen is het vaak ook amper vlak.
zal weer een strijd vanaf week 1 worden....... mooi voor de kijker. (dag saaie Tour)
Blueprint 12 januari 2017 14:57
Mooi Quintana-parcours, kans op de Giro wordt weer iets kleiner.
Olano 12 januari 2017 15:06
Mwah, zonder Tour zou er toch genoeg tijd moeten zitten tussen Giro en Vuelta.
Blueprint 12 januari 2017 15:20
Quintana gaat de Tour zeker niet overslaan. Maar drie grote rondes zal hij ook niet doen.
Bummetje 12 januari 2017 17:51
Ik schat de kans groot in dat Quintana 'gewoon' de dubbel Giro-Tour gaat rijden. Hij heeft zelf immers al gezegd dat hij naar de Giro gaat. Een topper als Quintana maakt op ieder parcours kans op eindwinst en bovendien heeft Movistar genoeg andere opties voor de Vuelta.
El Mik 12 januari 2017 20:12
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/01/2017 20:12 door El Mik.
El Mik 12 januari 2017 20:12
Alle profielen staan hier
[ciclismo.as.com]

De enige individuele tijdrit is 42km lang.
JW 12 januari 2017 21:18
Mooi gevarieerd parcours.
De weinige vlakke ritten zijn over de ronde verspreid, week van de geeuw zit er niet in,
Ook de bergen liggen goed over de hele ronde verspreid, waarbij er best veel variatie in de ritten zit. De hele lange vlakke aanloop met aan het einde een steile trap omhoog ontbreekt vrijwel; dat lijkt me geen gemis.
Net als de Giro vooral een ronde voor de sterke klimmers.
Carlos Danger 13 januari 2017 00:01
Ik zeg: "Kapen, die ritten".
Slimmerd 13 januari 2017 00:46
Zakarin en Chaves tegen de afvallers van de Tour
El Mik 13 januari 2017 00:48
Waarschijnlijk gewoon Froome.
Erik S. 13 januari 2017 08:42
Even buiten de zwaarte: Ik vind een ronde toch het mooist als het echt een ronde is. Dit lijkt nog het meest op een aaneenschakeling van eendagskoersen, verspreid door Spanje en Frankrijk die toevallig ongeveer bij elkaar in de buurt starten en finishen.
Prikdude 13 januari 2017 09:00
Beslist geen chromosoompje teveel.
Jacco Banaan 13 januari 2017 09:49
Eens met Erik S.

Duidelijk geen ronde waarbij je vanuit de finish stad de dag erop vanuit je hotel direct naar de start kan fietsen. Lekker uitslapen is er niet bij. Is iedere ochtend en avond je fiets en spullen inpakken om naar een ander stadje te gaan voor een nieuwe etappe. Is een ronde waarbij er veel verplaatsingen nodig zijn.
JW 13 januari 2017 12:05
Erik S. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even buiten de zwaarte: Ik vind een ronde toch het
> mooist als het echt een ronde is. Dit lijkt nog
> het meest op een aaneenschakeling van
> eendagskoersen, verspreid door Spanje en Frankrijk
> die toevallig ongeveer bij elkaar in de buurt
> starten en finishen.

Wat is een echte ronde ?
Het begrip "ronde" is relatief. Zie b.v. ook rondes van Lombardije en Vlaanderen.
In tegenstelling tot b.v. vorig jaar wordt nu een vrij groot aantal landsdelen van Spanje aangedaan.
En in die landsdelen zijn elke keer een paar mooie selectieve parkoersen uitgezet. Waarmee de krenten uit de pap worden gepikt.
De Vuelta had vaak lange vlakke etappes met aan het eind een laatste klim steil omhoog; deze keer is meer gekozen voor het overslaan
van de vlakke stukken, waardoor veel bergetappes veel boeiender (kunnen) worden.
Wat mij betreft een mooie poging om de ronde nog een stuk levendiger te maken.
ton duk 13 januari 2017 12:38
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat mij betreft een mooie poging om de ronde nog
> een stuk levendiger te maken.

Welke route "ze" ook uitzetten , de Vuelta is en blijft gewoon het achterafje van de TOUR terwijl de Giro het voorafje blijft
gr
Blueprint 13 januari 2017 13:14
Kortom, prima parcours voor Steven Kruijswijk!
El Chaba 13 januari 2017 13:41
Prachtig parcours, alleen die ploegentijdrit mag van mij nu wel eens verdwijnen.
Een (individuele) proloog blijf ik toch verreweg de mooiste start van een grote ronde vinden.
JW 13 januari 2017 13:55
Slimmerd 13 januari 2017 14:30
Ergens wel eens, maar afwisseling kan geen kwaad (niet dat ze daar aan doen in de Vuelta), af en toe een ploegentijdrit als start van een grote ronde is natuurlijk niet erg. Maar dan niet over een luttele 13 km, maar minimaal 35.
Cyclad 13 januari 2017 16:21
Dat toch de Anglirupuist wellicht beslissend gaat zijn voor de eindwinst.
De Angiru is al vaker in het parkoers opgenomen, maar volgens mij nog niet eerder zo prominent in de finale van de Vuelta.
El Mik 13 januari 2017 17:52
De korte ploegentijdrit is natuurlijk ideaal, omdat deze snel klaar is en je zo aan het publiek alle ploegen/deelnemers kunt tonen.
Waar je bij een individuele proloog wel uren bezig en veel renners buiten de camerabeelden zullen blijven.
Goozzer 14 januari 2017 15:43
Valt juist reuze mee...
Goozzer 14 januari 2017 15:43
Helemaal eens...
El Chaba 14 januari 2017 18:15
Commercieel gezien wellicht ideaal ja, sportief gezien stelt het allemaal weinig voor natuurlijk..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen