Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mollema maakt schema in aanloop naar Giro bekend

Gepost door Latino 
Latino 16 januari 2017 11:51
Mollema maakt schema in aanloop naar Giro bekend

Bauke Mollema heeft het komende seizoen één hoofddoel: de Giro d'Italia winnen. De Groninger zal 5 mei als kopman van Trek-Segafredo op Sardinië aan de start verschijnen. Op Twitter maakte hij vandaag zijn schema in aanloop naar de Giro bekend.
De voorbreiding van Mollema begint eind januari in Argentinië met de Tour de San Juan. Vervolgens rijdt hij de Ronde van Abu Dhabi, de Tirreno-Adriatico en de Ronde van Catalonië. Daarna moet de topvorm voor de Giro er zijn.

In juli zal Mollema ook de Tour de France rijden, maar dan in dienst van kopman Alberto Contador.

Bron: [www.tubantia.nl]

En

Mollema moet geliefde voorjaarsklassiekers laten schieten

Bauke Mollema staat niet aan de start van de door hem zo geliefde voorjaarsklassiekers Amstel Gold Race en Luik Bastenaken Luik. Ook de Waalse Pijl staat niet in z'n agenda.

De wedstrijden passen niet in de voorbereiding op de Ronde van Italië. Bovendien heeft Mollema in die periode (april) een hoogtestage van zo'n drie weken op het programma staan.

Kopman in de Giro
De Groninger wielrenner start in de Giro als kopman van zijn ploeg Trek. Hij gaf eerder al aan om voor de eindoverwinning te gaan in Italië.

Mollema rijdt het komende wielerseizoen ook de Tour de France in dienst van Alberto Contador.

De 30-jarige maakt zijn eerste wedstrijdkilometers eind januari in de ronde van San Juan in Argentinië.

Bron: [www.rtvnoord.nl]


Geen heuvelklassiekers dus voor Mollema in het voorjaar. Wellicht verstandig wanneer de Giro je doel is maar ook jammer. Wanneer Mollema in vorm is kan hij leuke uitslagen rijden in eendagswedstrijden en ze zelfs winnen (Clásica San Sebastián). Terwijl voor een degelijk resultaat in een grote ronde (podium) Mollema het lichamelijke gestel mist denk ik. Vaak gaat hij er goed van start maar weet hij die lijn niet door te trekken. Mogelijk niet taai genoeg en takelt hij sneller af dan zijn concurrenten? Afijn, ik vind Mollema daarom geschikter voor eendagswedstrijden dan voor grote ronden. Ik vermoed ook dat Mollema liever en programma zonder Giro heeft en zijn voorkeur uitgaat naar AGR-WP-LBL en Tour. Maar Contador is nu eenmaal de baas.cool smiley
Arsimo 16 januari 2017 12:41
Ik denk dat Mollema best blij is met zijn agenda dit jaar.

Ik heb sterk de indruk dat hij heel graag minimaal een keer op het podium van een grote ronde wil eindigen en dat hij zich realiseert dat behoudens enorme meeval (en dat wil o.a zeggen serieuze pech bij anderen) een podiumplek in de Tour net te hoog gegrepen is. Podium in een van de andere twee (Giro, Vuelta) is een realistisch scenario - enkele jaren terug stond hij er net naast in de Vuelta en hij is sindsdien flink sterker geworden. Presteren in de regen en kou kan hij ook dus de a.s. Giro - ondanks een verwachtte behoorlijk sterke bezetting - is wellicht zijn beste kans, zeker met een specifieke en volledige voorbereiding. Alleen niet ziek worden of andere fysieke ongemakken oplopen in de voorbereiding.

Het is jammer dat hij de Ardennen overslaat, maar wel zo verstandig.

Ik kijk echt uit naar de Giro.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2017 12:43 door Arsimo.
Carlos Danger 16 januari 2017 13:32
Mooi van Baukema om het eens op een geheel andere manier te proberen.
veluweracer 16 januari 2017 13:35
Blueprint 16 januari 2017 14:20
Apart dat hij voor de Giro zes weken geen wedstrijden rijdt. Afgekeken van Chaves?
Arsimo 16 januari 2017 14:31
Vorig jaar tot zijn 'terugval' beste vorm ooit in de Tour en dat na bijna 5 weken voor de Tour-start afgestapt te zijn in een door ziekte mislukte Dauphine en toen op trainingskamp gegaan en geen koers gereden (ook geen NK). Bevalt hem achteraf gezien??
Prikdude 16 januari 2017 14:45
In het land der blinden is de enkele ervaring een labrador.
Arsimo 16 januari 2017 14:53
De kracht van de suggestie etc idd.
cyclingfreakske 16 januari 2017 15:05
misschien was die ziekte in de Dauphine net zijn geluk om misschien zijn beste Tour ooit te rijden, achteraf gezien.....
Eazster 16 januari 2017 16:14
Jammer dat Mollema de klassiekers en Baskenland niet doet. Koersen die hem normaal goed liggen. Maar Hoogte stages doen hem blijkbaar toch goed.
Voor de Giro toch misschien met Trentino of Romandie wat laatste hardheid opdoen lijkt me wel prettig. En dan vooral hopen dat hij die laatste Ronde week net zo sterk blijft als normaal ,maar dat vond ik deze afgelopen Tour nog wel meevallen in tegenstelling tot 2013+ 2014.
Luijt 19 januari 2017 23:17
Je vermoeden is onjuist. Bauke gaat voor klassementen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen