Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sep Vanmarcke keert terug naar Omloop Het Nieuwsblad en Dwars door Vlaanderen

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 17 januari 2017 08:05
Quote

Sep Vanmarcke keert terug naar Omloop Het Nieuwsblad en Dwars door Vlaanderen

Sep Vanmarcke heeft zijn programma voor het voorjaar aangekondigd. Na een jaartje afwezigheid keert hij terug naar de Omloop Het Nieuwsblad, de wedstrijd die hij in 2012 won. Ook Dwars door Vlaanderen staat na enkele jaren afwezigheid nog eens op de agenda.
Sep Vanmarcke ruilde afgelopen winter LottoNL-Jumbo in voor Cannondale-Drapac Pro Cycling Team. In de Ronde van Valencia (1 tot 5 februari) maakt hij zijn debuut voor de Amerikaanse wielerploeg. Nadien gaat het via de Ronde van Algarve naar de Omloop Het Nieuwsblad (25 februari).


De 28-jarige West-Vlaming trekt nadien naar de Strade Bianche, waar hij twee seizoenen geleden nog vierde werd. Hij skipt Milaan-Sanremo en zal zich in Tirreno-Adriatico klaarstomen op het Vlaamse voorjaar. Dwars door Vlaanderen staat voor het eerst in jaren op zijn programma. Nadien volgen logischerwijze E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Het voorjaar van Vanmarcke eindigt net als vorig jaar met de Amstel Gold Race.



[www.nieuwsblad.be]

Vorig seizoen sloeg Vanmarcke als Lotto-Jumbo renner De Omloop en DDV over met het idee om met topvorm aan de start te verschijnen van RVV en PR. Hoewel hij goed presteerde was de gewenste topvorm er niet helemaal dus dit jaar staan deze twee prachtige semiklassiekers gewoon weer op zijn programma. Ik hoop voor hem dat deze wijziging in zijn programma goed uitpakt en hij daarom dit seizoen een nog betere vorm heeft te pakken in zijn favoriete monumenten. Echter ook met supervorm zal winnen moeilijk worden omdat de concurrentie niet mals is. Naast uiteraard de vaste waarden Boonen, Sagan en Van Avermaat moet Sep ook afrekenen met de relatieve nieuwkomers als Benoot, Stuyven, Naesen, Lampaert en Sean De Bie en met de meer ervaren mannen als Vandenbergh, Debusschere en Roelandts. Ga er maar aan staan Sep!
Walnoot 17 januari 2017 09:55
En wie niet springt is een Soos?
JW 17 januari 2017 09:55
Slimmerd 17 januari 2017 10:30
De status naar WT voor deze koersen zal ook een rol spelen vermoed ik.
Blueprint 17 januari 2017 10:41
Prima programma, al is het verkiezen van Dwars door Vlaanderen boven Milaan-Sanremo een zwaktebod. Maakt ook niet uit, als hij in de grote koersen maar goed genoeg is om Dylan van Baarle bij te staan.
ton duk 17 januari 2017 10:48
Tja, door schade en schande wijs geworden....
Succes,Sep..ik gun uwes dit jaar een mooie overwinning in de April-maand
gr
bakfiets 17 januari 2017 12:17
Wie kan deze vlaamse dominantie breken? Sagan, degenkolb, onze noorse vrienden, stybar, terpstra, stannard. Maar welke buitenlandse renners gaan verrassen in het vlaamse voorjaar? ik denk nils politt.
Bummetje 17 januari 2017 12:26
Wim De Craene Schreef:
---
> Vorig seizoen sloeg Vanmarcke als Lotto-Jumbo
> renner De Omloop en DDV over met het idee om met
> topvorm aan de start te verschijnen van RVV en PR.
> Hoewel hij goed presteerde was de gewenste topvorm
> er niet helemaal dus dit jaar staan deze twee
> prachtige semiklassiekers gewoon weer op zijn
> programma.

Vorig jaar was Sep de beste man in koers in PR. In mijn ogen werkte zijn tactiek om zijn voorjaar wat later te starten wel degelijk. Hij was nu eens niet uitgeblust in april zoals hem eerdere jaren overkwam. Desalniettemin goed nieuws dat hij dit jaar van de partij is in de Omloop en DVV.
ton duk 17 januari 2017 13:24
Bummetje Schreef:
-------------------------------------------------------

> Vorig jaar was Sep de beste man in koers in PR. In
> mijn ogen werkte zijn tactiek om zijn voorjaar wat
> later te starten wel degelijk.

Nee, hoor, pas 4e en ja zijn tactiek klopte met zijn fantastische overwinning in de STER ZLM-Tour (zijn grootste overwinning in 4 jaar RABO-BELKIN-TLJ)
gr
Bummetje 17 januari 2017 14:48
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, hoor, pas 4e

Ik beweer ook niet dat hij PR won, enkel dat hij de beste was die dag. De enige van de koplopers die weg kon rijden op de kasseien. Met iets meer geluk en/of een betere verdeling van zijn krachten had hij met die kassei in zijn handen kunnen staan in Roubaix. Daar was hij in 2015, na een volledig Vlaams seizoen te hebben gereden, toch een heel stuk verder van verwijderd.
Sub Culture 17 januari 2017 17:21
Oh wat heb ik een zin in al die mooie voorjaarskoersen!

Wel nooit een liefhebber van gouwgenoot Vanmarcke geweest.
Beetje een Nuyens, Hoste gevoel bij, zo van, toch maar liever niet.
cyclingfreakske 18 januari 2017 00:02
M-San Remo ligt hem niet echt erg goed (de finale maw) en het is verder een lotto....
op DDVL en de Omloop heeft hij een al meer kans om te winnen, of het nu Protour is of niet.... het parcours is wel helemaal zijn ding.
Hoentie 18 januari 2017 07:28
Vanmarke is een grotere winnaarstype dan Hoste, en kan sneller aankomen dan Nuyens.
Je gevoel over Hoste kan ik goed begrijpen, maar dat gevoel heb ik totaal niet bij Nuyens en Vanmarke. Veel realistischer over hun eigen capaciteiten. Hoste dacht altijd dat hij goed genoeg was om een koers af te dwingen, Nuyens en Vanmarke realiseren zich veel meer dat ze gewoon een beetje geluk moeten hebben.
Eindhovuh 19 januari 2017 12:14
Hoste koste van Bon RvV.
Al is dat vast ook een iets te gekleurde kijk op de zaken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen