Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Koen Bouwman in Tour Down Under: Mijn resultaten doen er niet toe

Gepost door Latino 
Latino 21 januari 2017 10:05
Koen Bouwman in Tour Down Under: Mijn resultaten doen er niet toe

Met finishes op de 111de, 128ste, 98ste en 120ste plek is de Tour Down Under geen ronde die voor Koen Bouwman de geschiedenisboeken in gaat. Maar, zo zegt het Achterhoekse wielertalent over de wielerkoers in Australië: „M'n eigen resultaten doen er hier niet toe.”

De 23-jarige wielrenner uit Ulft is met zijn team Lotto-Jumbo NL met maar één doel naar Australië gekomen: kopman Robert Gesink zo goed mogelijk ondersteunen. Gesink rijdt voor het klassement in de Tour Down Under en bezet daarin momenteel de elfde plaats.

De Tour Down Under is de eerste grote wielerronde van het jaar. De omstandigheden in de koers zijn volgens Bouwman heel wisselend. „De ene dag is het snikheet en stijgt het kwik tot 47 graden. De andere dag is het 23 graden en staat er veel wind.”

Dat maakt prepareren voor etappes lastig, hoewel het team een goede voorbereiding kende. „We zijn hier al heel vroeg naartoe gekomen. We waren de derde ploeg die arriveerde in Australië, dus we hebben er alles aan gedaan om ons zo goed mogelijk aan te passen aan dit klimaat.”

Er zijn nog twee etappes te rijden in Australië, waarin Bouwman zijn teamgenoot Gesink goede kansen toedicht: „Robert is op dit moment erg goed, morgen (in de vijfde etappe, RA) gaat er een strak tempo gereden worden. We gaan de eerste keer Willunga Hill op, daar moeten twee of drie jongens van ons zien te overleven, zodat Robert bij het opdraaien van de laatste beklimming vooraan kan beginnen. Als hij zich net zo voelt als de vorige dagen, zit een klassering in de top 5 er zeker in.”

Over zijn eigen vorm zegt Bouwman: „Ik ben lang niet goed genoeg om hier een mooie uitslag te rijden. Ik geef alles voor de kopman en rol daarna zelf naar de finish. Ik ben nog lang niet in topvorm, maar het is dan ook pas januari, het seizoen is nog heel lang.”

Dit seizoen is pas het tweede profjaar voor de wielrenner uit Ulft. Hij hoopt dit jaar opnieuw de Ronde van Spanje te rijden, die op 19 augustus begint. Hoewel dat nog heel ver weg is, zegt Bouwman nu al: „De Vuelta is natuurlijk wel het grote doel. Uiteindelijk hoop ik weer in Spanje te mogen rijden, maar de ploeg is in de breedte een stuk sterker geworden. In de wedstrijden vóór de Vuelta moet ik in topconditie zijn, wil ik kans maken op een selectie.”

Ondertussen blijft Bouwman zijn vlieguren maken: „Na de Tour Down Under rij ik de Cadel Evans Great Ocean Road Race in Melbourne, dan vliegen we naar huis en rij ik drie weken later in Abu Dhabi. En tussendoor gaan we nog op trainingskamp naar Tenerife. ”

Bron: [www.ad.nl]


Dit artikel is speciaal geselecteerd voor de grootste Koen Bouwman fan van dit moment namelijk Jacco Banaan.
Slimmerd 21 januari 2017 11:42
Gewoon prima logisch verhaal van een knecht.
Wat me meer stoort is de soort van jubelstemming bij Gesink na de rit van vandaag, hij staat in de top-10 en dat was het doel. Maar ik mag van een renner als een Gesink toch wel iets meer ambitie verwachten?
Jacco Banaan 21 januari 2017 11:58
Wat een geblaas van die Koen. Koen kan simpelweg niet beter, talent ontbreekt. Via een mooie kruiwagen is ie toch mooi bij Lotto Jumbo terechtgekomen. Zelfs op het vlakke kan hij het peloton niet bijhouden.

Gelet op de foto's van de Tour Down Under was het echt niet vrijwillig uitbollen naar de streep hoor de afgelopen dagen voor Koen. Was pijnlijk lossen, met de bek vol open waarbij hij hoogstens het eerste uur een bidonnetje aan Gesink heeft kunnen geven.

Dat eeuwige geblaas van ik ben nu een rittenkaper door Gesink, dat accepteren we maar voor dit moment. Grote kans dat Gesink nog steeds last heeft van zijn hart. Vergelijking met de afgelopen jaren rijdt Gesink nu al een pak beter. Dus ja een jubelstemming voor de Gesink fans.
Bromertà 21 januari 2017 13:09
Maar uhh, hoe kan 't nou dat Gesink niet eens in staat is om die talentloze, over het paard getilde, testosteron-arme, baardhaarloos in wiegenkindertijd-stagnerende, videofiele Kelderman uit het wiel te rijden. Bovendien roffelt Gesink zich tamelijk sneu op de eigen borst met een toch wel heel sneu plaatsje bij de top tien van dit zwaar overgewaardeerde rondje op het verkeerde halfrond. Zelf het podium in dit B-veld is te hooggegrepen ⧊
Slimmerd 21 januari 2017 16:52
Meer dan 100% eens, maar ja dat kan dan weer niet....
ton duk 21 januari 2017 17:51
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gewoon prima logisch verhaal van een knecht.
> Wat me meer stoort is de soort van jubelstemming
> bij Gesink na de rit van vandaag, hij staat in de
> top-10 en dat was het doel. Maar ik mag van een
> renner als een Gesink toch wel iets meer ambitie
> verwachten?

Voor deze koers lijkt me top 10 een realistisch doel.
gr
Fanny 21 januari 2017 19:25
@Jacco Banaan.
Wat een blaaskaak verhaal van jou over Bouwman als knecht. Het valt mij trouwens op dat je hier vaak ongenuanceerde negatieve berichten achterlaat.
Waarschijnlijk heb je meer verstand van bananen want volgens mij weet je niet wat knechten voor de kopmannen inhoudt.
Ik krijg sterk de indruk dat je alleen maar naar de uitslagen kijkt en dus niet de wedstrijden in z'n geheel live of herhaling hebt gezien.
Wat de foto van Bouwman betreft was het een foto genomen bij binnenkomst na de zeer warme etappe van liefst 47C.
De verzorger gooide bij binnenkomst er een flesje water overheen waardoor het er veel erger uitzag.
Hij was volgens mij een beetje oververhit door het knechten en de warmte en dat kan gebeuren.
Volgens mij moet hij deze ronde als knecht in dienst rijden van Gesink tot z'n 20-25km voor de finish.
Daarna hoeft hij alleen maar op tijd binnenkomen.
En ja, hij kan ook weleens een mindere dag/koers hebben.
Volgens de kenners van TLJ zijn ze (ploegleider en staf) heel tevreden over hem.

Quote: Via een mooie kruiwagen is ie toch mooi bij Lotto Jumbo terechtgekomen.

Als je dit schrijft benoem dan ook die kruiwagen van hem.
Ik zou het namelijk niet weten.
Maar misschien heb je iets tegen Bouwman en heeft hij jouw ergens in de weg gezeten.

@Slimmerd
Quote:Gewoon prima logisch verhaal van een knecht.
Helemaal mee eens !
Dat geldt trouwens voor de meeste knechten.

Wat betreft Geesink
Hij kan volgens mij inderdaad veel beter (maar het is pas januari en dus nog vroeg in het wielerjaar) maar dat gaat later in het seizoen nog wel gebeuren.
Het is volgens mij een sterkere bezette TDU dan voorgaande jaren (ook volgens Gesink zelf in een interview van vandaag in de Telegraaf).
En op deze Richie Porte staat in deze TDU echt geen maat. Maar dat geldt voor meerdere Aussies. Ze zijn namelijk al veel langer aan het trainen en hebben hun NK al gereden.

@Ton Duk
Quote: Voor deze koers lijkt me top 10 een realistisch doel.

Ook ik vind dit een heel realistisch doel.
Misschien zit er voor Gesink morgen nog wel meer in dan de momentele 8e plaats want behalve Porte staat iedereen dicht bij elkaar in het AK.
Maar ook op Gesink zal nog wel gejaagd worden.
Ik verwacht daar sowieso Kelderman die aangaf nog verder te willen opschuiven en er dus ook morgen nog vol voor gaat.
Het wordt nog een spannende laatste koers dag voor de plaatsen 2 t/m 12.
Laten hopen dat er veel Nederlanders in de top 10 in het AK terecht komen en misschien stiekem wel een plaats bij de top 5 in het AK.
Voor Slagter acht ik echter die kans echter niet groot.
Blueprint 21 januari 2017 19:54
Na de Ozzies doen Nederland en Colombia hier nog de beste zaken.
JW 21 januari 2017 22:32
@Fanny, één teleurstelling: van bananen heeft hij ook geen verstand....

En ja, de Aussies zijn inderdaad - net als andere jaren - al vroeg in vorm. Sowieso komen hier elk jaar dezelfde namen boven drijven.
Ik ook niet dat Ewan het hele jaar door alle sprints wint. En bij de klassementsrenners gaan de verhoudingen ook schuiven.

Je zult gelijk hebben dat dit, op dit moment en in deze koers, een normale uitslag is voor Gesink.
Misschien overschat ik de Gesink van tegenwoordig, maar voor mijn gevoel is een klassering rond de tiende plaats niet echt iets om trots op te zijn.
Het stelt me toch wat teleur.
El Chaba 22 januari 2017 06:39
Wat een blaaskaak verhaal van jou over Bouwman als knecht. Het valt mij trouwens op dat je hier vaak ongenuanceerde negatieve berichten achterlaat.
Valt je dat nu pas op?
Die sneue stakker (alias Michael B.) is al meer dan een jaar zo bezig. Heeft duidelijke kenmerken van een troll aangezien hij zijn ongenaunceerde, negatieve stokpaardjes maar blijft herhalen en zelden of nooit inhoudelijk reageert. Minstens de helft van wat hij schrijft is bovendien compleet verzonnen..
Helaas heeft Spaak momenteel kennelijk andere zorgen aan zijn hoofd anders zou hij er al lang af geflikkerd moeten zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2017 06:41 door El Chaba.
ton duk 22 januari 2017 08:09
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> maar voor mijn gevoel is een klassering rond de
> tiende plaats niet echt iets om trots op te zijn.
> Het stelt me toch wat teleur.

Trots zou ik zijn geweest op een top5-klassering...8e is gewoon een heel goed begin van zijn seizoen (en voor onze WK-startplaatsen)
hr
Fanny 22 januari 2017 13:27
@ El Chaba
Als ik op deze site kom, dan kom ik vooral kijken naar jouw profielen van de etappes van hoofzakelijk meerdaagse wedstrijden en natuurlijk dan ook gelijk naar de bijbehorende posts/berichten.

Dank daarvoor !!

Die posts/berichten van Banaan (en Michaelcool smiley sla ik in het vervolg maar over want het zijn altijd ongenuanceerde negatieve berichten die nergens op gestoeld zijn (zie ook weer zijn volgende bericht over Bouwman en de uitslag van 6e en laatste etappe van TDU en die hij zelfs 2x gepost heeft).
Hopelijk kan hij misschien volgens jou door Spaak verwijderd worden.
Meestal heeft hij de koers helemaal niet live gezien en alleen maar de uitslag gekeken.
Ook nu heb ik weer de TDU de hele week live gezien.
Als ik hier iets schrijf dan heb ik wedstrijd meestal wel live of in een langdurige samenvatting gezien.
Ik discussieer dan liever met echte wielrenliefhebbers ook al ben ik er wel soms niet mee eens en dat moet volgens mij ook kunnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2017 13:30 door Fanny.
El Chaba 22 januari 2017 15:21
Helemaal eens met Ton Duk.
Achtste in dit toch best sterke veld op een parcours dat niet echt het zijn is, is gewoon heel erg goed.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen