Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vanavond: Alles voor de koers

Gepost door rustdag 
rustdag 09 februari 2017 11:56
Wielerwereld van binnenuit

9 februari 2017, 20:40 - 21:15 uur Eén

De makers van de documentaireserie Alles voor de koers vertoefden een jaar lang tussen de wielrenners van Quick-Step, onder wie Tom Boonen en Marcel Kittel. Ze filmden niet alleen in de koers, maar ook in het rennershotel en de ploegbus.

Altijd al willen weten hoe het er aan toegaat bij een succesvolle wielerploeg? De makers van de 5-delige documentaireserie Alles voor de koers laten het zien. Zij vertoefden een jaar lang tussen de wielrenners van, toen nog, Etixx-Quick-Step, vanaf de eerste ploegstage tot en met het WK in Qatar.

Tom Boonen
Ze filmden niet alleen in de koers, maar ook in het rennershotel en de ploegbus; plekken die normaal gesproken voor de camera's verborgen blijven. In deze eerste aflevering maakt de ploeg van onder anderen Tom Boonen, Marcel Kittel en Niki Terpstra zich op voor de voorjaarsklassiekers. Superster Boonen is aan het terugkomen na een zware blessure en de druk van de buitenwereld is immens. Kan hij het nog wel? De ploeg houdt vertrouwen en heeft honger naar succes.
sijbriskie 09 februari 2017 13:09
veluweracer 09 februari 2017 13:42
Bah. Weer een serie over de Maffia. Waarschijnlijk weer veel schijnheilig gedoe en holle frases als" alleen van goed trainen wordt je beter" en " wielrennen is een teamsport." Don Lefevere die zijn soldaten op pad stuurt op de concurrentie uit te schakelen. Geprepareerde nietsontziende straatcriminelen zijn het.
Sub Culture 09 februari 2017 13:43
Jaja, alles voor de koers.
Maar de visites van de renners bij dokter Ibarguren zal allicht niet vallen onder 'totale openheid' zeker.
Hypocriete snertploeg.
JW 09 februari 2017 13:46
Tsjoeke tsjoeke, tuut tuut...

(dit kan ik niet rijmen. Is het account van Sub gehackt ?)
Tjappie2 09 februari 2017 14:36
Dat vogeltje in de boom? Een rasechte sarcasmus.
El Chaba 09 februari 2017 15:27
Nee hoor, beter opletten..
El Chaba 09 februari 2017 15:29
Kan (en zal) vast heel leuk zijn, zo'n 'inkijk' in één van de beste profploegen ter wereld maar ik vrees ervoor dat het tamelijk kritiekloos zal zijn als het is gemaakt door de Vlaamse publieke omroep.
Sub Culture 09 februari 2017 15:41
Waarom zou dat kritisch moeten benaderd worden?
Ze krijgen 'volledige' inzage voor en achter de schermen bij Etixx, dan gaan ze er niet 5 weken lang een kritisch portret van maken.
Hoop enkel dat het niet te veel gefocust is op Boonen, maar daar vrees ik dan weer voor.

Zo'n De La Cruz in de Vuelta, Brambilla in de Giro vind ik minstens even interessant.
El Chaba 09 februari 2017 15:52
Ik zeg ook niet dat dat moet, geef duidelijk aan dat het zonder ook 'vast heel leuk zal zijn'.
Ik bedoel eigenlijk meer te zeggen dat die kritische benadering bij de Belgische publieke omroep nooit gehanteerd wordt t.a.v. Quickstep en Lefevere en dat vind ik jammer.

En ja, Boonen zal vast de hoofdrol spelen maar dat snap ik dan weer wel. Hij is toch én Belgisch én de superstar van de ploeg. Maar ook hij zal vast wel (weer) kritiekloos benaderd worden.
Clavan 09 februari 2017 21:07
15 seconden vol gehouden.
rustdag 09 februari 2017 21:20
Ik vond het erg leuk om naar te kijken. Mooie ploeg ook, de wil om te winnen de passie. Daar kan ik echt van genieten. en een kijkje achter de schermenthumbs up
Anony 10 februari 2017 07:32
Geef die held alsjeblieft zijn vijfde kassei.
Brieske 10 februari 2017 07:42
Ik weet niet of hij daarop zit te wachten. Zo'n gegeven kassei zit ook niet echt veel glans aan.

Groet
Sub Culture 10 februari 2017 09:04
Het was wel eens leuk om zien al bleef ik wat op mijn honger zitten.
Het is wel duidelijk dat Boonen daar de broek draagt in de ploeg.

Kijk meer uit naar de niet-Boonen afleveringen.
Columbus SLX 10 februari 2017 13:46
Aan 1 kant bewondering voor al die mannen - 1000 uur / jaar op de fiets.
Een onzeker bestaan, en weinig kans op succes.

Nou levert dat voor Tom Boonen en Marcel Kittel nog wat op.
Maar de anonieme helden doen er net zoveel voor.
Reinier Honig bijvoorbeeld. Weet van geen ophouden.
Geen contract meer bij Roompot. En toch nog ergens een nieuwe 3e rangs ploeg of zo.
Op de een of andere reden heb ik ook respect voor die naamlozen.

En DE film over een wielerploeg is voor mij nog altijd die documantaire over Paul de Baeremaker.

Welcome To My World
veluweracer 10 februari 2017 14:15
Precies niets gezien wat je nooit gezien hebt.
Een kruiperige Steels. Een opgewonden Fitte.
Een eloquente Don Lefevere. En nog meer sfeermakers tijdens het eten en een stel guitige knapen.
Laat het lab zien waar de robots afgesteld worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen