Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Belkin / Lotto 2015

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 18 september 2014 21:53
Er zijn nog steeds heel wat plaatsen open. Het lijkt mij lastig de open plaatsen alleen met Nederlanders te vullen (om een ploeg te samen te stellen die in de meeste WT-koersen wat tevzoeken heeft). Als CQ het goed heeft, liggen nu 18 renners vast voor het nieuwe seizoen:

GESINK Robert
GOOS Marc
HOFLAND Moreno
KEIZER Martijn
KELDERMAN Wilco
KRUIJSWIJK Steven
LEEZER Tom
MARKUS Barry
MARTENS Paul
TANKINK Bram
TEN DAM Laurens
TJALLINGII Maarten
VAN DER LIJKE Nick
VAN EMDEN Jos
VANMARCKE Sep
WYNANTS Maarten
LINDEMAN Bert-Jan
TEUNISSEN Mike

Mogen we nog wat toppers verwachten of komen de resterende namen vooral uit dit lijstje?

BOBRIDGE Jack
BOL Jetse
BROWN Graeme
FLENS Rick
TANNER David
VAN WINDEN Dennis
WAGNER Robert
Dennis 19 september 2014 09:04
Volgens mij is het nog steeds wachten op de def. ondertekening van de samenwerking.... Duurt wel erg lang..
JW 19 september 2014 10:13
Het lijkt me niet redelijk nog "toppers" te verwachten. Aanvulling (voornamelijk) uit het opgenomen lijstje lijkt me dan ook waarscchijnlijk.

Als de keuze gaat tussen het opheffen van "de oude ploeg" (Rabo/Blanco/Belkin) en het raamwerk dat er nu staat ben ik meer dan tevreden. Weliswaar een forse stap terug t.o.v. de huidige ploeg, maar het blijft m.i. een WT-waardig team. Goed voor de Nederlandse wielersport.
malheur 19 september 2014 10:16
Neen, geen toppers te verwachten, wél die handtekening denk ik. Relatief tussenjaar en pas bij succes zullen ze zich gaan versterken. In principe hoeven ze de RABLALKIN-principe geenszins overboord te gooien want ze hebben nog steeds een prima selectie om vanuit Patriottisch oogpunt in des rondes klassementen mee te peddelen.
Blueprint 19 september 2014 10:27
Ik verwacht niet dat deze ploeg zich nog toppers kan veroorloven.
Cyclad 19 september 2014 10:40
Eens met malheur.
Laat die handtekening er nu maar eens komen, het is weer te lang stil.

Wat de toppers betreft: Kelderman, Vanmarcke, Gesink, Hofland.
Daar moet het team het volgend seizoen mee doen. Zo slecht is dat toch niet?
Blueprint 19 september 2014 11:15
Heel slecht is het niet. Met name in het Vlaamse werk moet deze ploeg potten kunnen breken en ook in de Tour en kleinere rondes komen ze redelijk voor de dag. Wel mis ik een sterke renner voor bijvoorbeeld de Giro en is het ook in de heuvelklassiekers behelpen.
Slimmerd 19 september 2014 11:20
De ploeg lijkt me inderdaad te smal om een heel jaar 'aanwezig' te zijn, wat dat betreft zou een leuk konijn uit de hoge hoed meer dan welkom zijn. Echter lijkt me die kans klein en zullen we in sommige koersen op niet meer mogen rekenen dan mee zijn in de vlucht of af en toe wat top-10 dagklasseringen
Massimo 19 september 2014 11:35
Ik ken nog een Sloveen die vrij komt en met liefde top 10 in de Giro wil rijden voor iedere ploeg. Hij is, denk ik, ook niet onbetaalbaar.
malheur 19 september 2014 12:06
'Onbreekbaar' daarentegen... Tevens nou ook niet echt een blikvanger voor van Zetten.
Rudy t. 19 september 2014 13:19
Ik verwacht timo roosen erbij. Gaat weg bij Rabo en nog niet gemeld bij roompot...
Cyclad 19 september 2014 16:58
Laat die jongen naar lekker skydiven in Dubai.
Lijkt me ook geen jongen waar het team zich aan kan optrekken, daarvoor laat hij al veel te lang te weinig zien.

Wil je voortaan ook een naam melden, Massimo? Wel zo gemakkelijk, dat weet iedereen dat je het nu over Janez Brajkovic hebt.
Voor raadsels zijn er andere fora, vast en zeker.
Cyclad 19 september 2014 16:58
Dat zou ik ten zeerste toejuichen, Rudy.
Timo Roosen is een hardrijder die de vacante plek van Stef Clement kan opvullen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2014 16:58 door Cyclad.
Leon 19 september 2014 17:50
Niet meteen zo gaan modereren Ad, op de oude prik was het ook vrij normaal om op deze manier te posten.
Niks mis mee als er af en toe wat hersencellen geactiveerd moeten worden.

edit: dat is trouwens wel lastig in deze nieuwe opzet: door het ontbreken van draadjes MOET je echt een post waarop je reageert eerst quoten, anders is niet te zien waar je op reageert. Dit van mij sloeg dus op de een-na-laatste Cyclad-post hierboven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2014 17:52 door Leon.
Massimo 19 september 2014 18:02
Ga je hier ook al de huisopa uithangen, Cyclad? Ga anders iets anders doen.
Leon 19 september 2014 18:04
Ik tel slechts 3 buitenlanders in deze Lotto-ploeg. Om enigszins serieus genomen te worden hoop ik toch nog wel op een vijftal niet-Nederlanders, aangezien de Nederlandse markt nu wel zo ongeveer leeggeroom(pot)d is, en er nog heel wat betere buitenlandse renners beschikbaar zijn. Hoe langer je wacht, hoe goedkoper uiteraard. Een 3e sprinter, bijv Von Hoff, Fenn of Hutarovich, iemand die goed bergop gaat zoals (why not) Sutherland, een klassiek renner als Marcato, of een tijdrijder bijv Larsson...
Cyclad 19 september 2014 18:43
Maak ik zelf wel uit, mopperkont :-)
Cyclad 19 september 2014 18:44
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niet meteen zo gaan modereren Ad, op de oude prik
> was het ook vrij normaal om op deze manier te
> posten.
> Niks mis mee als er af en toe wat hersencellen
> geactiveerd moeten worden.
>


Nu ja, zolang mevrouw Van Tiel uit Zetten hier niet meeleest is het inderdaad niet al te erg. Als het maar geen gewoonte wordt.
Cyclad 19 september 2014 18:45
Is Nicolas Roche niet vrij, Leon?
Bob 19 september 2014 19:08
Weinig renners die een wedstrijd winnen in een seizoen..

Zou daar op inspelen, ook al is het maar voor de kleinere koersen. Neemt toch de druk wat weg.
Leon 19 september 2014 19:57
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is Nicolas Roche niet vrij, Leon?

Roche zou bij LottoNL meteen een 3e rondekopman zijn. Maar hij gaat hwrsl naar Sky.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2014 19:58 door Leon.
El Mik 19 september 2014 20:32
Voor de Giro kunnen ze gewoon Kruijswijk als kopman opstellen met Goos ter ondersteuning en proberen top 10 te rijden. Het heeft weinig meerwaarde om met alle vier de redelijk goede klassementsrenners op de Tour te mikken.
Kruijswijk dan evt. als knecht naar de Tour en er kunnen altijd wel 1 of 2 van het trio Gesink/Kelderman/Ten Dam daarna de Vuelta nog doen.

En Leon noemt in een ander topic Machado als vrije renner? Dat lijkt me een prima breedte versterking voor de Giro/Vuelta en wat klimrondes tussendoor.
Rudy t. 19 september 2014 20:39
Is Sutherland niet de enige in de geschiedenis die positief was bij die boevenbende? Zou wel humor zijn als ze die terughalen...

En roosen als vervanger voor Clement, dan onderschat je Clement toch wel heel erg.
Cyclad 19 september 2014 22:40
Dat doe ik zeker niet, ik ken de kwaliteiten van Clement en die schat ik hoog in, evenals het talent van Timo Roosen. Het lijkt me logisch dat Roosen nog niet kan wat Clement kan, maar dat kon Stef op zijn 21e ook niet.
Heisenberg 20 september 2014 00:00
Jan Bakelants leek mij wel wat voor deze ploeg. Kan van alles wat, spreekt de taal en rijdt aanvallend. Zou vermoedelijk ook niet onbetaalbaar zijn, maar al getekend voor AG2R. Weet niet of er nog vergelijkbare types haalbaar zijn.
Leon 20 september 2014 19:19
Ik lees nu ergens dat LottoNL in gesprek zou zijn met Tom van Asbroeck. Dat zou dus wel een goed passende versterking zijn.
Cyclad 20 september 2014 23:19
Oh ja. En ook een afmaker voor de wat kleinere wedstrijden.
Van Asbroeck is een prima kopman voor een ploeg als Topsport Vlaanderen, maar dat is hij (nog) niet in een ploeg waarin Vanmarcke en Hofland rijden.
Neemt niet weg dat ook ik Van Asbroeck een goede aanwinst zou vinden.
Ergens staat me bij dat ook hij, net als Dylan Groenewegen, met BMC in gesprek was. Is dat dan afgeketst of houdt Van Asbroeck meerdere ballen in de lucht?
Blueprint 23 september 2014 16:17
Samuel Sanchez of Damiano Cunego erbij winking smiley
Of wellicht Gasparotto voor de klassiekers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2014 16:17 door Blueprint.
JW 23 september 2014 18:35
Jij hoeft ze natuurlijk niet te betalen winking smiley
En het is gemakkelijk winkelen op andermans kosten.

Los daarvan betwijfel ik of het goede aankopen voor de ploeg zouden zijn, en of ze goed in de ploeg zouden passen.

Cunego is geen schim meer van de renner die hij ooit was. Wat zou zijn taak in de ploeg moeten worden ?
Als ze Samsam binnen zouden kunnen halen hadden ze toch beter Mollema kunnen houden.
Blueprint 23 september 2014 23:21
Ik was dan ook niet heel serieus, maar Gasparotto zou best een goede aanwinst kunnen zijn. Alleen zullen ze wel geen Italianen willen...
JW 24 september 2014 12:10
Eén Italiaan in het team ljkt me niet geweldig. Of hij bij het team past lijkt me ook nogal onzeker.

Ik vind het sowieso moeilijk daar een oordeel over te geven.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Devenyns (moet weg bij Giant) voor de ploeg een nuttige renner zou kunnen zijn bij de ondersteuning van de klassementsrenners.Ik verwacht ook niet dat daar een hoog prijskaartje aanhangt.
GillesEmanuel 24 september 2014 15:08
Thomas de Gendt, Andrew Fenn, Jelle Wallays, Davide Appollonio, Domenico Pozzovivo, Rinaldo Nocentini, Yauheni Hutarovich, Anthony Roux, Dario Cataldo, Bradley Wiggins, Chris Sutton, Ian Stannard, Joseph Dombrowski, Enrico Battaglin, Sonny Colbrelli, Przemyslaw Niemiec, Winner Anacona, Elia Favilli, Simone Ponzi, Mauro Finetto, Matteo Rabottini, Dries Devenyns, Yuri Trofimov, Alexandr Kolobnev, Sylwester Szmyd, Fran Ventoso, Javier Moreno Bazan, Andrey Amador, Heinrich Haussler, Matthias Brandle, Peter Velits, Samuel Sanchez, Lachlan Morton, Steele Von Hoff, Oscar Gatto, Jesse Sergent en Andy Schleck.

Stuk voor stuk renners die nog niet zeker zijn voor 2015 en zeker een versterking zullen of kunnen zijn voor deze Lotto ploeg. Sommige wellicht wat goedkoper dan de ander..
Cyclad 24 september 2014 17:14
Ik zie maar 2 renners die ik zo zou nemen als ik het mocht zeggen; Dries Devenyns en Ian Stannard. Zouden ook perfect in de ploeg passen, lijkt me ook niet onbelangrijk.
GillesEmanuel 24 september 2014 18:32
Haussler, Von Hoff, De Gendt en de twee Polen ook wat dat betreft, maar eens met je opmerking.
Massimo 24 september 2014 18:49
Poeh, nou ik zou Colbrelli, Dombrowski, Jesse Sergent en Battaglin ook wel willen met het oog op de toekomst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2014 18:50 door Massimo.
Ger 24 september 2014 19:04
Weet er ook nog een paar voor deze ploeg: Coen Vermeltfoort, Youri Havik, Twan Brusselman, Jochem Hoekstra, Elmar Reinders en Geert van der Weijst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2014 19:05 door Ger.
Cyclad 24 september 2014 19:30
Jesse Sergent: okay.
De Italianen passen niet in de structuur van Lotto NL en Dombrowski? Nou nee, zie ik weinig tot niets in.
De Nederlanders die Ger noemt zie ik ook niet zitten, op Jochem Hoekstra na.
Wat Hoekstra betreft: zou hij "gewoon" bij Jo Piels blijven of zit er een andere ploeg voor hem in?
arnes 25 september 2014 01:44
Van Asbroeck en Devenyns lijken op basis van de huidige situatie voor de hand liggende opties. Ik vermoed dat ze zelfs dezelfde manager hebben. Zou Robert Power geen optie zijn? Eventueel samen met Sutherland, die hem wegwijs kan maken in Europa en het profpeloton.
Dennis 25 september 2014 08:55
Los hiervan... Is het al helemaal rond...??
Blueprint 25 september 2014 09:57
Sutherland is ooit bij Rabobank betrapt op dopinggebruik. Denk niet dat ze die graag terug willen hebben.
Ger 25 september 2014 18:55
Vraag me toch af waarom Coen Vermeltfoort geen aanbieding krijgt om ergens prof te worden. Dit jaar een erelijst waar iedere renner jaloers op kan zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2014 18:56 door Ger.
GillesEmanuel 26 september 2014 08:02
Heeft er toch een jaar gefietst? Gewogen en te licht bevonden wellicht? En in principe met Teunissen Markus hebben ze al dergelijke renners.
Ger 26 september 2014 10:17
Hij werd helemaal niet te licht bevonden. Hij kende alleen enorm veel pech door ziekte en blessures. Brak in die periode zelfs beide polsen in de Delta Tour. En hij fietste niet 1 maar 2 jaar bij de profploeg met genoemde pech. Verdiend zeker een nieuwe kans.
lodjan 27 september 2014 07:55
za 27 sep 2014, 06:20
Formatie praat met Gert Steegmans
Van Asbroeck naar ploeg Plugge

Van onze Telesportredactie
De Lotto.nl-formatie, het huidige Team Belkin, heeft voor volgend jaar de Vlaming Tom van Asbroeck aangetrokken. De 24-jarige wielrenner wordt naast Moreno Hofland en Barry Markus de derde sprinter van het team. Theo Bos vertrekt naar MTN-Qhubeka.

Van Asboeck komt momenteel uit voor Topsport Vlaanderen en presteert dit jaar opmerkelijk. Zo is hij leider in de UCI Europe Tour. De formatie is ook geïnteresseerd in een andere Belg. Er wordt momenteel gesproken met Gert Steegmans, die nu nog onder contract staat bij Omega Pharma-QuickStep.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2014 07:56 door lodjan.
Cyclad 27 september 2014 10:20
Van Asbroeck is een prima aanwinst voor de kleinere koersen.
Heisenberg 27 september 2014 11:06
Lijkt me een zeer nuttige aankoop. Steegmans ook trouwens.
GillesEmanuel 27 september 2014 11:28
Ger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij werd helemaal niet te licht bevonden. Hij
> kende alleen enorm veel pech door ziekte en
> blessures. Brak in die periode zelfs beide polsen
> in de Delta Tour. En hij fietste niet 1 maar 2
> jaar bij de profploeg met genoemde pech. Verdiend
> zeker een nieuwe kans.

Ik zeg niet dat het zo was, was een vraagstelling. Bovendien dwing je geluk (het niet hebben van pech) ook deels af. Misschien vindt Coen het wel prima zo, kiest hij bewust voor dit niveau...
Ger 27 september 2014 11:36
Nee want hij wil weer weer hogerop. Heeft hij zelf al diverse keren aangegeven.
Sub Culture 27 september 2014 17:47
Neen, Van Asbroeck is een klasbak.
Liggen ze weer te slapen bij het (Belgische) Lotto.
Intss renner zoveel die na dit seizoen de stap maakt van Topsport Vlaanderen naar een worldtour team. Mooi.

Steegmans zou ik niet halen als Belkin zijnde.
Die is rijp voor z'n pensioen.
JW 27 september 2014 20:46
De laatste dagen ben ik het wel erg vaak met je eens .Of dat nu aan het nieuwe prikbord ligt confused smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen