Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

GP Industria & Artigianato 2017 (1.HC)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 04 maart 2017 09:16
GP Industria & Artigianato 2017 (1.HC)

(wat vroeg maar wegens het feit dat ik zo moet vertrekken voor een verre uitwedstrijd van DC United en pas heel heel laat weer terug ben, nu alvast maar)
El Chaba 04 maart 2017 09:16


GP Industria & Artigianato 2017 (1.HC): Larciano - Larciano (199,2 km / 4x 22,3 km + 4x 27,5 km)

Mooie koers met een voor Italiaanse begrippen heel aardig deelnemersveld. Bovendien dit jaar opgewaardeerd naar de 1.HC status.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 6 km:




Profiel laatste km:





Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Uitslag vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. AUS CLARKE Simon CDT 4h59'45" 80
2. ITA FEDI Andrea WIL 33" 48
3. ITA VISCONTI Giovanni MOV 33" 40
4. COL URAN URAN Rigoberto CDT 33" 36
5. ITA GAVAZZI Francesco AND 43" 32
6. LTU NAVARDAUSKAS Ramunas CDT 43" 28
7. ITA BENEDETTI Cesare BOA 43" 24
8. ITA FINETTO Mauro UNI 43" 20
9. ESP PARDILLA BELLON Sergio CJR 43" 16
10. ITA PETILLI Simone LAM 43" 12




Simon Clarke won hier vorig jaar.

Start: 11.00 uur.
Finish: rond 16.00 uur
Brieske 04 maart 2017 21:19
Beste koers ooit van Team Vaughters?

Groet
merijntje mortirolo 05 maart 2017 10:17
De tickert issur al: [www.tuttobiciweb.it]

Naar het schijnt straks (vanaf 14.30) zelfs livebeelden op tuttobiciweb. (Uitroepteken).

Grijze lucht, maar vooralsnog geen regen.
merijntje mortirolo 05 maart 2017 10:41
-
Of, zoals zij het zelf zeggen:

Quote
Tuttobicweb
10:25 RICORDATE CHE DALLE 14.30 POTRETE SEGUIRE LE IMMAGINI IN DIRETTA SU QUESTA STESSA PAGINA.
El Chaba 05 maart 2017 14:38
merijntje mortirolo 05 maart 2017 14:52
Klinkt goed, want die kut-Italianen laten het afweten, maar ik kijk nu al zes kwartier naar reclame.

Ha, beeld.
MarcoV 05 maart 2017 15:05
Pellizotti (ja de dolfijn) en Ballerini (niet die dode, maar die uit de Savio-ploeg) op kop met nog 38 km te gaan.

[www.facebook.com]

mooie omgeving
MarcoV 05 maart 2017 15:29
een zeer gretig ogende Arredondo, Bernal, Clarke, Frapporti, Conti, voorop de verschillen zijn klein op 15 km

De ploeg van Savio laat zich wel zien ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2017 15:31 door MarcoV.
MarcoV 05 maart 2017 15:49
Adam Yates wint de sprint van de kopgroep
veluweracer 11 maart 2017 11:20
Waarom wordt Pellizotti eigenlijk "De Dolfijn van Bibione'' genoemd?
veluweracer 11 maart 2017 11:22
Ter vermaak ende ontspanning.

U moet helpen, want ik maak mij zorgen. Ik maak mij ernstig zorgen over het Italiaanse wielrennen. Niet zozeer over hun capaciteiten op de fiets, maar over hun bijnamen. Italiaanse renners hebben de mooiste bijnamen van het peloton. Dat is al jaren zo. Ik denk dat het ooit is begonnen met Fausto Coppi, wiens bijnaam Il Campionissimo luidde. Toegegeven, dat is niet erg origineel voor iemand die de concurrentie consequent op een hoop fietste en tot vervelens toe glimmende bekers de hoogte in hees. Maar toch, de romantiek van de Italiaanse taal is complementair aan de fietssport. Na Fausto Coppi raakten de Italianen steeds meer bedreven in het bedenken en toewijzen van bijnamen. Een greep uit de oude doos: Francesco Moser heette Checco, Mario Cipollini moest het doen met Bello Mario, Pantani ging door het leven als Il Pirata, Damiano Cunego is nog altijd Il Piccolo Principe (de Kleine Prins) en Ivan Basso wordt gezien als Ivan Il Terribile (de Verschrikkelijke). Ik weet ze slechter te bedenken. Persoonlijk ben ik ook altijd gecharmeerd van de verwijzingen naar dieren. Daar zijn ze in Italië erg goed in. Ze konden voor de grillige Paolo Bettini geen betere bijnaam verzinnen dan Il Grillo (de Krekel). En Paolo Savoldelli kreeg door zijn vakkundige manier van afdalen al gauw de bijnaam Il Falco (de Valk) opgespeld. Prachtige gelijkenissen die door de Italiaanse taal werden verheven tot sprookjesachtige verzinsels.

En toch zijn het voor mij niet de Italianen zelf, maar de Vlamingen geweest die de kunst van de bijnaam naar het allerhoogste niveau hebben getild. Ooit besprenkelden zij het temperamant van de Italianen met hun zachte Vlaamse accent en creëerden zodoende een mystieke mengelmoes van totaal uiteenlopende talen. Hoe? Gewoon, door de bijnamen van Italiaanse renners in het Vlaams te voorzien van hun geboorteplaats, zodat ze klinken als de titels van klassieke composities. De rillingen liepen over mijn rug als de Dolfijn van Bibione op de flanken van de Passo di Gavia zijn rivalen probeerde nat te spetteren, met als gevolg dat de Cobra van Formigine gif begon te spuwen, de Killer van Spoltore veilig in de pels dook van de Eekhoorn van Varese en dat de Ezel van Conegliano op de steile bergwand door zijn hoeven zakte van ellende. Niemand kan dat zo mooi vertellen als een Vlaming. Commentatoren Michel Wuyts en José de Cauwer (van het Vlaamse Sporza) zijn in staat om de Giro te verheffen tot Italiaanse opera, met een vleugje Vlaams daar doorheen geroerd. En dat mag best.

De vraag is echter of we ons in 2012 nog mogen verkneukelen op deze prettige combinatie van Vlaams en Italiaanse wielerromantiek. De dagen van de Dolfijn (Franco Pellizotti) lijken geteld. Hij is verwikkeld geraakt in een dopingzaak en zal voorlopig niet terugkeren in het peloton. De Ezel (Marzio Bruseghin) en de Eekhoorn (Stefano Garzelli) hebben inmiddels de pensioensgerechtigde leeftijd van een wielrenner bereikt en bevinden zich in de herfst van hun carrière. Ook De Killer (Danilo di Luca) heeft zijn beste tijd duidelijk gehad en zal waarschijnlijk niet vaak meer op de voorposten van het peloton te vinden zijn. En dan hadden we nog het verhaal van De Cobra (Riccardo Ricco), die zichzelf letterlijk en figuurlijk het wielrennen uit gespoten heeft. Ricco kon met zijn vingers niet van verboden middelen afblijven en werd tot twee keer aan toe verbannen uit de wielersport. Voor hem lijkt zelfs geen plaats meer te zijn in het anders zo vergevingsgezinde peloton.

De enige Italiaanse dierennaam die nog tot de verbeelding spreekt is die van Vincenzo Nibali, de Haai van Messina. Samen met Il Piccolo Principe en Ivan Il Terribile voert hij het Italiaanse peloton van de bijnamen aan. Dat is magertjes. Daarom wordt het tijd dat we onze zuiderburen een handje gaan helpen, en daar komt u in beeld. Iedereen die wat leuks verzint: stuur het op, zend het in, doe wat! De Italiaanse wieleropera mag wat mij betreft onder geen geding te gronde worden gericht.

bron: [sportcolumns.wordpress.com]
januari 2012



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2017 11:23 door veluweracer.
lodjan 11 maart 2017 14:05
Geef mij Zonneveld maar winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen