Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Klimcapaciteiten topsprinters

Gepost door tvm 
tvm 16 maart 2017 22:12
Milaan San Remo wordt door velen gezien als een feest voor de sprinters. Natuurlijk, er zijn uitzonderingen die de regel bevestigen, maar veelal zijn het de rappe mannen met inhoud die hier winnen. Naast de vorm waarin iemand verkeerd, is de mate waarin een topsprinter een heuvel over kan komen bepalend voor de kans op een overwinning.
Ik heb zelf een lijst met topsprinter gemaakt, gesorteerd op klimmerskwaliteiten.
Wat vinden jullie van deze volgorde? Ik hoor het graag. Welke naam hoort op een andere plaats?

Sagan
Matthews
Gaviria
Degenkolb
Kristoff
Demare
Bouhanni
Coquard
Ewan
Greipel
Cavendish
Groenewegen
Kittel

Subtop sprinters:
van Avermaet
Boasson Hagen
Colbrelli
Cort Nielsen
Nizzolo
Viviani

Met name over de kwaliteiten van Bouhanni, Ewan en Coquard bergop ben ik niet zeker.
Blueprint 16 maart 2017 22:39
Coquard staat veel te lang, reed al top-5 in de Amstel Gold Race.
El Mik 16 maart 2017 22:46
Cavendish heeft MSR gewonnen en toen zat zelfs Le Manie er nog in. Won ook een rit in de Tour met een serieuze klim van ik meen 2e categorie niet ver voor de finish. Greipel heeft nog nooit meegesprint in MSR volgens mij.

Sowieso heeft de Poggio weinig met klimmen te maken, als je de afstand/harde finale maar aan kunt en in tiptop vorm kan vrijwel iedere goede prof er over heen komen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2017 22:49 door El Mik.
Pyama 16 maart 2017 23:07
Grappig, Groenewegen een topsprinter en Nizzolo en Viviani bij de subtop.
Snorfietser 17 maart 2017 09:20
Naar mijn idee gaat Matthews het beste onhoog.
Sub Culture 17 maart 2017 09:44
Reed een belachelijk sterke tijdrit in P-N, zullen ze er niet af krijgen mits pech of onoplettendheid.
Zorro 17 maart 2017 09:51
uitslag van 2016

1. DEMARE Arnaud
2. SWIFT Ben
3. ROELANDTS Jurgen
4. BOUHANNI Nacer
5. VAN AVERMAET Greg
6. KRISTOFF Alexander
7. HAUSSLER Heinrich
8. POZZATO Filippo
9. COLBRELLI Sonny
10. TRENTIN Matteo
11. SANCHEZ Luis Leon
12. SAGAN Peter
13. MONTAGUTI Matteo
14. SLAGTER Tom Jelte
15. VALVERDE Alejandro
16. BAKELANTS Jan
17. BONIFAZIO Niccolo
18. VICHOT Arthur
19. GESCHKE Simon
20. GAVAZZI Francesco
Blueprint 17 maart 2017 09:57
Matthews' probleem is dan ook anders: gaan er genoeg rappere mannen af, zodat hij kan winnen?
Wuser 17 maart 2017 13:44
Coquard vorig jaar nog 4e in de Amstel Gold Race, die kan ook wel een heuveltje over. Beter dan Demare en Bouhanni als je het mij vraagt, al zijn die mannen intrinsiek sneller.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/03/2017 13:45 door Wuser.
Eindhovuh 17 maart 2017 14:52
Is het bij Demare met of zonder ploegleiderswagen?
JdB 17 maart 2017 18:46
Boeckmans gaat dan wel aan zijn schouder hangen.
El Chaba 18 maart 2017 11:06
Vrijwel zeker niet. De Cipressa is te ver weg en stelt sowieso niet heel veel voor en de Poggio is een lachtertje voor de capaciteiten van het huidige sprinterspeloton.
El Chaba 18 maart 2017 11:07
Démare ook heel goed hoor. Heeft dit jaar nog een extra stapje gemaakt lijkt het. Alaphilippe kreeg hem er niet af op dat muurtje in P-N..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen