Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vanmarcke voelt beterschap: "En mijn conditie kan niet weg zijn"

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 21 maart 2017 06:59
Quote

Vanmarcke voelt beterschap: "En mijn conditie kan niet weg zijn"

Een val in de Strade Bianche stuurde de voorjaarsplannen van Sep Vanmarcke in de war, maar de kopman van Cannondale snijdt de komende kasseikoersen met niet al te veel twijfels aan. "Ik heb dit weekend verbetering gevoeld en dat stemt me positief."
Sep Vanmarcke kwam ruim twee weken geleden ten val in de Strade Bianche en zag daarna stevig af in Tirreno-Adriatico. Na enkele iets rustigere dagen voelt de West-Vlaming de pijn aan zijn ribbenkast stilaan verminderen.

"De pijn is nog aanwezig", legt Vanmarcke aan Sporza uit. "Ik had gehoopt dat de last sneller zou weggaan, maar de dokters hadden me gezegd dat het zo'n vier weken kon duren."

"Ik was afgelopen weekend dan ook blij dat ik een beetje verbetering voelde. Het gaat de goeie kant uit. Ik heb afgelopen weekend op training geprobeerd om diep te gaan en dat ging vrij goed."

Vanaf woensdag volgen de klassiekers elkaar in sneltempo op. "Ik zal er met pijnlijke ribben aan de start staan, maar ik hoop dat de pijn in de koers meevalt. Ik zal mijn ribben in die koersen geen extra schade aandoen en dat is een geruststelling."

"Maar Tirreno-Adriatico was geen gewenste voorbereiding. Het is dus een vraagteken hoe ik naar de komende wedstrijden afzak."

"Heb ik die koersen nodig om mijn topvorm te bereiken of zal ik al goed zijn? Dat is afwachten. Maar mijn conditie kan niet weg zijn", zegt Vanmarcke, die derde werd in de Omloop Het Nieuwsblad.

"Ik zie geen problemen voor de Ronde van Vlaanderen"
Dwars door Vlaanderen is woensdag de eerste klassieker waar Vanmarcke hoopt(e) te schitteren. "In mijn gedachten wil ik ook met die pijnlijke ribben mee de koers maken. Als dat niet lukt, dan is het zo. Maar ik ga van het beste scenario uit. Ik hoop me op de koers te focussen en niet op de pijn."

Over iets minder dan twee weken volgt de Ronde van Vlaanderen. "Dan zullen we al vier weken na mijn val zijn en moet de pijn toch al afgenomen zijn. Dan zal ik zeker in topvorm zijn. Ik zie dus geen problemen voor de Ronde."


Sagan koerst naast zijn grote voorbeeld.

[sporza.be]

De zeer ongelukkige val van Vanmarcke in de Strade Bianche zorgt helaas nog voor wat problemen. Gelukkig is Sep een West-Vlaming en kan hij zich door de pijn heen vechten als het moet. Sep verwacht daarom er gewoon het beste van de komende koersen. Prachtig, wat een mentaliteit. Sep mokt dus niet over zijn tegenslag maar blijft geloven in zijn kansen. Je zo'n houding aanmeten is echt niet aan iedereen besteed. Dus Dylan en Sebastian, jullie kopman zal ondanks de tegenslag er vast wel staan als het grote werk aanbreekt.
Blueprint 21 maart 2017 08:08
Wordt niks, teveel twijfels. Begrijp ik nou dat hij Tirreno-Adriatico liever niet had gereden?
Sub Culture 21 maart 2017 08:29
Paar jaar geleden ooit het wiel kunnen houden van een Cancellara in Roubaix, Cancellara in absolute topvorm.
Die Vanmarcke heb ik nooit meer teruggezien.

Heb het niet voor hem.
Arriere de la course 21 maart 2017 08:40
"Gelukkig is Sep een West-Vlaming en kan hij zich door de pijn heen vechten als het moet"

Haha, als iemand een #janker is, dan is het wel een west vlaming met in het bijzonder Sep.
El Chaba 21 maart 2017 09:18
Zou je de frequentie van dit soort non-topics op kunnen voeren zodat het wat meer opvalt? Dan wordt Spaak misschien weer eens wakker en schopt-ie je van dit prikbord af, net zoals hij destijds met je alter ego Sehnsucht gedaan heeft.

More, more, more, dus..!
Sub Culture 21 maart 2017 09:18
Aah, de West-Vlaming.
Zwijgzame, stugge werker op de fiets.
Geboren met een kromme rug, verknocht aan de kerktoren.

Wat weet je over de West-Vlaming, arrière?
Remko 21 maart 2017 09:59
Heel gek, maar ik gun het deze jankerd op de een of andere manier wel.
Curzio 21 maart 2017 10:09
Tuurlijk, typische wielrenner die vrijwel nooit wint maar er wel alles voor doet. Een gewone jongen genaamd Sep, vol ambitie om king of the cobbles te zijn, maar met de fnuikende angst dat hij wellicht nooit een grote koers over kasseien zal winnen in het achterhoofd.
Jacco Banaan 21 maart 2017 10:56
Geen veelwinnaar maar wel eentje die de nodige WT punten pakt in het jaar, dit gaan ze komende weken missen bij Lotto Jumbo. Lars Boom, pffff hele maand al geen deuk in een pakje boter gereden. Enigste die daar verrassend goed rijdt is Jos van Emden.
Columbus SLX 21 maart 2017 12:09
Misschien vergaat het Vanmarcke wel zoals Andre Tschmil destijds - 10 jaar proberen en steeds net niet, en dan komt die ene dag dat alles lukt.
(dat zou mooi zijn)
El Mik 21 maart 2017 12:12
Tchmil won al vrij snel in zijn carrière Roubaix en daarna kwamen nog een paar van die dagen waarop alles lukte, dus niet echt een goede vergelijking.
Lucho Herrera 21 maart 2017 12:40
Je mening over Sep vertroebelt je blik op de werkelijkheid. Nadat Sep in 2013 het wiel van Cancellara kon houden op de kasseien was hij zowel in 2014 en 2016 de sterkste coureur op de keien van Roubaix. Helaas voor sep bestaat Parijs - Roubaix ook nog uit gewoon asfalt.
Lucho Herrera 21 maart 2017 12:41
Lucho Herrera 21 maart 2017 12:43
Tchmil was 31 toen hij in 1994 Roubaix won (wat een geweldige editie trouwens!). Vanmarcke een stuk jonger als hij nu zou winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2017 12:44 door Lucho Herrera.
El Mik 21 maart 2017 12:51
Wist niet dat hij zó oud was, maar leeftijd is het punt niet. Het ging om het 10 jaar blijven proberen en dan die ene dag tot alles lukt. Hij was pas enkele jaren prof (vanwege ijzeren gordijn), en volgens mij überhaupt nog nooit in de buurt gekomen voordat hij won.
En hij had daarna nog meer dagen waarop alles lukte en hij dus ook nog andere grote prijzen won.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2017 12:53 door El Mik.
Ziender Ogen 21 maart 2017 12:58
Karaktereigenschappen toekennen op basis van waar je wieg heeft gestaan is de grootste kletspraat die er is.
Eindhovuh 21 maart 2017 13:39
Niet helemaal. Er is veel onderzoek over.
Een deel van je karakter ligt vast in je erfelijke eigenschappen en heeft dus niets met het land van herkomst te maken.
Echter is het ook bewezen dat je omgeving een grote invloed heeft op je karakter. En dat kan van land tot land flink verschillen.
Evenals de opvoeding.
ton duk 21 maart 2017 14:26
Tinuz 21 maart 2017 18:51
Van Baarle en Langeveld rijden tot dusver nog geen deuk in een pakkie boter.
Met name van Danny van Baarle verwacht ik toch wat meer dan hij tot nu toe heeft laten zien. Langeveld geeft de indruk niet meer gretig te zijn en wat plichtmatig zijn trainingen en wedstrijdjes afwerkt.
Cyclad 21 maart 2017 18:58
Danny van Baarle? Ik ken wel Dylan van Poppel.....
Tinuz 21 maart 2017 19:41
Dylan van Baaarle, uiteraard. ;-) Valt me nog niet mee dit seizoen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen