Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Armstrong terug in de Tour

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 17 maart 2015 15:59
Peiling
Er zijn 117 stemmen ontvangen.
Alle bezoekers mogen stemmen.
Armstrong in de Tour is respectloos en ongepast




Cookson: Armstrong in Tour is respectloos en ongepast
UCI-voorzitter Brian Cookson heeft in krachtige bewoordingen gereageerd op het bericht dat Lance Armstrong komende zomer zijn opwachting maakt in de Tour de France. Cookson noemt dat "respectloos en ongepast tegenover de Tour, de andere coureurs, de UCI en alle anderen die strijden tegen doping".

Armstrong is ingegaan op het verzoek van Geoff Thomas, oud-voetbalinternational van Engeland, om hem te vergezellen tijdens enkele ritten rond de Tour de France. Thomas rijdt één dag voor het profpeloton alle etappes om geld in te zamelen voor de strijd tegen leukemie.

Cookson, die zijn uitspraken deed tijdens een bijeenkomst in Londen, zei verder: "Laat ik duidelijk zijn, ik heb geen kritiek op mensen die geld proberen in te zamelen voor goede doelen. Maar ik denk dat Lance betere middelen had kunnen bedenken om geld bijeen te brengen."

Armstrong won tussen 1999 en 2005 zeven keer de Tour de France. De Amerikaan werd door het USADA op 10 oktober 2012 schuldig bevonden aan dopinggebruik en voor het leven geschorst. De internationale wielrenunie UCI reageerde daarop met het schrappen van al zijn resultaten, inclusief zijn Tour-zeges.
Reactie Thomas

Inmiddels heeft Thomas via Twitter gereageerd op de commotie die is ontstaan. Hij keurt het dopinggebruik van Armstrong af, maar stelt dat als de deelname van Armstrong ook maar één leven redt, het de actie meer dan waard maakt.
Inigo 17 maart 2015 16:08
Hypocriet. Vino, Riis, etc. etc. zijn er toch nog ook?
Robert Koopman 17 maart 2015 16:30
In de Tour?
Het is er toch een dag voor?
Dan is het nog gewoon openbare weg, mag hij best fietsen om geld in te zamelen.
Rudy t. 17 maart 2015 17:26
Wat inigo zegt. En dan nog een heleboel namen...

Ik ben geen fan maar Armstrong krijgt alle shit van een hele generatie over zich heen. Vaughters is er toch ook? Nog wel als ploegleider van het zogenaamde clean team...
Blueprint 17 maart 2015 17:34
Cookson moet zich niet zo aanstellen.
Linkebal 17 maart 2015 17:35
Zorro 17 maart 2015 17:51
Ik ben wel fan van Armstrong. Held! Heeft ontzettend veel gedaan voor kanker patienten, gaf zoveel mensen met die ziekte steun, kracht en motivatie.
En daarnaast heeft hij 7 x de tour gewonnen, dus van mij mag hij gewoon in de tour verschjinen.
diravi 17 maart 2015 18:07
Die man hoort achter de tralies.
Velodroom 17 maart 2015 18:46
JW 17 maart 2015 19:15
Hoentie 17 maart 2015 22:08
Armstrong blijft een slaaf van zijn narcisme. Eerst zeven keer de toer gewonnen, toen schuld, toen boete, nu catharsis. Alles voor het narratief. Arme man.
Rudy t. 18 maart 2015 07:33
7x? Ik zat net even op de erelijst te kijken en daar stond die mooi niet op..
Velodroom 18 maart 2015 10:54
Eindhovuh 18 maart 2015 11:21
Dubbel gevoel.
Armstrong was meer dan de zoveelste dopinggebruiker. Als hij "alleen"doping zou hebben gebruikt was hij wat mij betreft even welkom als die hele generatie. Echter heeft Armstrong aantoonbaar andere mensen kapot gemaakt of proberen te maken die hem in de weg zaten. Dat grenst aan het criminele(of passeert die grens.).
Daarom heb ik hele grote moeite met Lance.

Wat ik wel totaal gelul vindt is het selectief afnemen van overwinningen zoals bij Lance en Alberto, terwijl veel andere pakkers hun titels mogen houden.
Hypocriet gedoe.
Bromertà 18 maart 2015 12:31
Een zieke geest in een opgefokt lichaam.
Ron Meijers 18 maart 2015 15:56
Lance Armstrong 4.0.
1. Armstrong vóórdat-ie kanker kreeg. Ofwel de piepjonge wereldkampioen. 'Gewoon' een talentvol renner.
2. Armstrong nádat-ie kanker kreeg en 7x de Tour won. Opgestaan uit de dood. Een Messias.
3. Armstrong, 'beroofd' van z'n 7 Tourzeges. De gevallen held. Schuld. Berouw.
4. De wederopstanding van de gevallen held. Vergiffenis.

En straks Armstrong 5.0, de senator of het congreslid. Man, hij heeft het nog beter uitgestippeld dan de bodybuilder/acteur/politicus/weer-acteur Schwarzenegger!
Zorro 18 maart 2015 16:21
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> 7x? Ik zat net even op de erelijst te kijken en
> daar stond die mooi niet op..


Gaaaaap
JW 18 maart 2015 18:19
In mijn herinnering bestaat alleen nog de versie Armstrong 0.0
Andere Peter 19 maart 2015 02:15
Tsja. Moordenaars komen na een jaartje of 8 vrij. Perverse bankiers lopen vrij rond. Maar Armstrong die moet achter de tralies hoor.
Andere Peter 19 maart 2015 02:28
Ik heb wel eens een lans gebroken om te wijzen op de mogelijkheid van politiek/culturele comeback van Armstrong, op termijn. Omdat er in de Amerikaanse politiek wel slechtere mensen (kijken jullie trouwens House of Cards?) ver zijn gekomen en er wel sterkere staaltjes van comeback zijn geweest na grotere schandalen. Maar ik moet zeggen dat ik die kans voor Armstrong momenteel kleiner inschat dan kort na het USADA-rapport. De mea culpa is gewoon niet diep genoeg geweest. En de juridische staartjes maken snel afstand nemen ook onmogelijk. Hij wordt nog steeds geschoren. En dan moet je stil zitten.

De VS is er de komende 5 jaar nog niet klaar voor. De route zal overigens wel zijn zoals we die nu zien. Via de charity. Daar blijft hij geld opleveren. Langs die weg kan hij evt ooit duidelijk maken dat het het per saldo allemaal waard is geweest. Ik ben wel heel nieuwsgierig of hij over een jaar of 7 zijn eigen ploeg heeft. Of het wielrennen van pakweg 2022 dat zal toestaan.
Bromertà 19 maart 2015 11:34
The Psychopath 47.11

Laatst stond er een bericht in de krant over een blonde vrouw die dacht dat ze een ex-wielrenner uit Texas was. Zij was niet dronken. De man naast haar wel. Ze waren van de weg geraakt en hadden wat deuken opgelopen en veroorzaakt. Uiteindelijk bleek dat de man haar zo had bewerkt dat zij deze leugens de wereld in hielp. De man is het niet waard dat z'n naam nog voortbestaat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen