Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Driedaagse De Panne-Koksijde 2017 (2.HC), etappe 2

Gepost door El Chaba 
El Chaba 29 maart 2017 01:32
Driedaagse De Panne-Koksijde 2017 (2.HC), etappe 2
El Chaba 29 maart 2017 01:32



Driedaagse De Panne-Koksijde 2017 (2.HC), etappe 2: Zottegem - Koksijde (192,9 km / 169,9 km + 2x 11,5 km)

Sprinten zeker?

Kaartje:





Profiel:








Phillipe Gilbert heeft zijn oude liefde, de Vlaamse koersen, dit jaar duidelijk weer teruggevonden.

Top 10 AK na etappe 1:

1 Philippe Gilbert (Bel) Quick Step Floors 4:36:05
2 Luke Durbridge (Aus) Orica - Scott 0:00:22
3 Simone Consonni (Ita) UAE Team Emirates 0:00:43
4 Matthias Brändle (AUT) Trek - Segafredo 0:00:46
5 Jasper De Buyst (Bel) Lotto - Soudal 0:00:47
6 Frederik Backaert (Bel) Wanty - Groupe Gobert 0:01:06
7 Alexander Kristoff (Nor) Team Katusha - Alpecin 0:01:11
8 Edward Theuns (Bel) Trek - Segafredo 0:01:11
9 Marco Canola (Ita) Nippo - Vini Fantini 0:01:11
10 Sacha Modolo (Ita) UAE Team Emirates 0:01:11

Start: 11.40 uur.
Finish: rond 16.20 uur.
Columbus SLX 29 maart 2017 10:39
Niet mijn favoriete renner Gilbert - maar geweldige foto.
Wat zou het zijn: 1100 / 1200 Watt of zo, daar op dat steilste stukje???
Slimmerd 29 maart 2017 10:53
Kittel tegen Kristoff, daarachter wat volk dat meespartelt?
Slimmerd 29 maart 2017 10:58
Lees net dat de renners (of althans de eerste grote kopgroep van 16) allemaal een boete hebben gehad voor het rijden over voetpad/fietspad en dus niet de bedoelde weg. De onderbouwing luidt o.a. dat de groep te groot was om uit te sluiten, maar dat dit bij een volgend vergrijp wel zou kunnen gebeuren.

Volgens mij lossen we dit probleem zo nooit op, een boete lacht men weg, een uitsluiting zou leiden tot verbeterd gedrag.
JW 29 maart 2017 11:20
Ik heb de koers gisteren niet gezien maar als ik de verhalen van sommige kijkers mag geloven was het met name Gilbert die hiermee veel gevaren voor anderen veroorzaakte. Een geldboete is dweilen met de kraan open; daar lachen de ploegen om.
Inderdaad: consequent en streng optreden is het enige dat de renners op het juiste pad kan houden.
Te beginnen met vandaag ?
Prikdude 29 maart 2017 11:23
De UCI heeft haar kans gemist in de E3-prijs toen Gilbert uitgesloten had kunnen en moeten worden:
[www.youtube.com]

Desnoods hadden ze hem 2 minuten tijdstraf of iets dergelijks gegeven. Vanmarcke en die fluorescerende Veranda Bonobo hadden er wel bij gekund want toch niet hoog in de uitslag.

Ook gister was het weer Gilbert die iedereen de stoep op leidde.
[www.youtube.com]

En dan was er nog dat hachelijke moment met de seingeefster waarin wederom Gilbert op kop reed, gevaarlijke om auto's en die vrouw heen manoeuvreerde en vervolgens haar ging verwijten dat ze haar taak deed.

Heb an sich niet zoveel tegen het wielerklunen voor zelfverklaarde mieten als Flipke maar als je dan toch zo graag wil optreden doe het dan ook als het kan. Kan Thijsje hier niet even een belerende column over schrijven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/03/2017 11:27 door Prikdude.
Ziender Ogen 29 maart 2017 11:36
Gilbert was een notoire stoepjesrijder in deze koers. Niet alleen bij het uitdraaien van een bocht maar ook op rechte stukken.

Vooral dat laatste is totaal overbodig.
Walnoot 29 maart 2017 12:31
Er wordt hier door verschillende mensen wel wat te makkelijk over een aantal zaken heen gekeken. Een grijze zone in de regels is namelijk dat je het verbod voor fietspaden geldt voor losliggende fietspaden, maar dat het niet duidelijk is of daar sprake van is bij een lichtjes verhoogd trottoir. En nu juist heel veel fiets- en voetpaden in Vlaanderen liggen op zulke lichte verhogingen.

Een probleem is dat het in Vlaanderen vrijwel onmogelijk is om op zo'n trottoir een fietspad van een voetpad te onderscheiden. De twee zien er vrijwel altijd hetzelfde uit en vaak zijn de trottoirs ook daadwerkelijk open voor beiden, waardoor een foutje snel gemaakt is. Dit soort probleempjes in de koers is natuurlijk niet zo belangrijk, wat mij meer stoort is het verkeersgevaar dat ontstaat door de inherente onoverzichtelijkheid van deze Vlaamse miskleun. Heb heel veel in Vlaanderen gefietst, en mijn eerste intuïtie daar was altijd om waar mogelijk fietspaden te vermijden. In veel gevallen is het wegdek van de fietspaden zeer erbarmelijk, en is er gevaar doordat hetzelfde smalle fietspad voor beide richtingen bedoeld is. Daar komt nog bij dat er vaak doodleuk bushaltes, prullenbakken, op te halen vuilnis, geparkeerde auto's, lantaarnpalen, wegwijzers en andere rotzooi op de fietspaden staat/ligt. Je weet nooit wat je tegenkomt na een bocht, en met zo'n trottoir en verkeer naast je kan je ook niet snel van het fietspad af om te corrigeren.
Ziender Ogen 29 maart 2017 13:32
Ja de ruimtelijke ordening en dito inrichting van de Vlaamse wegen is een ramp.

Toch denk ik dat beroepsrenners precies weten wat ze doen en elke verhoging opmerken. Het gaat mij dan ook niet
om het incidenteel berijden van trottoir of verhoogd fietspad maar het gebruik ervan om je positie te verbeteren.
In principe zou alleen het wegvlak gebruikt moeten worden dat bestemd is voor auto verkeer. Met uitzondering voor
aanliggende fietspaden die op hetzelfde niveau liggen van het wegvlak.
rustdag 29 maart 2017 15:34
Jacco Banaan 29 maart 2017 16:23
Gewoon overal dranghekken neergooien' ook in die geurtjes zodat ze verplicht zijn om op de kasseien te rijden
Heisenberg 29 maart 2017 16:32
Schijnt dat er vandaag ook gefietst is en dat Kristoff Kittel en Theuns versloeg.
Sub Culture 29 maart 2017 16:54
Zonder desolate landschappen tsjokvol zand bakt Kittel er weinig van.
Leuke koers weer.

Gilbert nu helemaal zeker van de eindzege, tenzij Brändle een wel erg sterke tijdrit neerzet morgen.
Of Gilbert op een voetpad rijdt en er weer een paar mensen gaan huilen.
Cyclad 29 maart 2017 16:54
Mag ook wel eens gezegd worden: prima koers van Roompot vandaag. Met 3 man vooraan en bijna een geslaagde aanval van Coen Vermeltfoort met Brändle en Gilbert. Het is dat Chavanel (waarom?) het gat dichtreed, anders had Coen voor de 1e zege van Roompot kunnen zorgen. Attente en slim koersende Pim Ligthart nu 5e in het klassement.
Cyclad 29 maart 2017 16:55
Dat redt Brändle niet tegen Gilbert. Verschil is te groot. Gilbert wil hier winnen, dan zal hij ook winnen.
Carlos Danger 29 maart 2017 17:34
Gisteren reed die asociale Waal al ei zo na een hond aan, die netjes op de stoep stond naast zijn baasje.
Slimmerd 29 maart 2017 17:46
Huilen? Volgens mij wordt het gewoon eens tijd om regels na te leven in het zogenoemde vaderland van de koers.
El Chaba 29 maart 2017 18:37
Waarom? Omdat zijn twee grootste concurrenten voor het AK wegreden, lijkt me volstrekt logisch.
Sub Culture 29 maart 2017 19:14
Het is maar een hond hoor.
JW 29 maart 2017 19:50
Oh, dus een hond mag je aanrijden als je Gilbert heet ?
"Het zijn maar varkens", zal ook wel de verklaring van dat slachthuis geweest zijn.
Er zijn Belgen die niet zo heel nauw kijken.

"Het was Gilbert", zei de jury.
"En die kun je toch niet uit de koers zetten?".

Inmiddels heb ik die beelden van gisteren gezien.
Volslagen belachelijk dat zo'n aso de koers gaat winnen.

En na de grote woorden van gisteren bleef de jury vandaag weer ernstig in gebreke.
Ziender Ogen 29 maart 2017 20:26
Zonder stoepjes wint ie ook.
Moet hij mee ophouden ter bevordering van de veiligheid van de toeschouwers.
sijbriskie 30 maart 2017 00:46
En/of omdat hij zijn ploegmaat Petit kansen toedichtte in de sprint.
Eindhovuh 30 maart 2017 06:50
Hans is er nog woedend over....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen