Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Oud wielrenner Ad Wijnands ernstig ziek

Gepost door Ger 
Ger 29 maart 2017 17:19
Artikel over Ad Wijnands die ernstig ziek is maar het gaat nu weer de goede kant op met hem. Ad van harte beterschap.

[www.1limburg.nl]
Ger 29 maart 2017 19:21
Leuk die vele steunbetuigingen voor een man die o.a. 2 etappes in de Tour won.
Brieske 29 maart 2017 19:35
En als hij geen 2 touretappe's had gewonnen, had jij dit topic dan ook gestart?
Of verdienen alleen 'grote renners' aandacht als het minder gaat met ze?

Anyway, stel je niet aan man! Ik ken Ad niet (slechts qua naam) en hij kent mij niet.
Leest Ad hier mee? Print jij deze pagina uit en ga je hem persoonlijk lastigvallen met je goedbedoelde beterschapswensen?
Misschien vind ik Ad wel gewoon een lul, kan ook he..

Ziek worden we allemaal, kapot gaan we toch. Erg vervelend vanuit sentimenteel oogpunt, maar wel noodzakelijk kwaad.

Beterschap Ger!
Ger 29 maart 2017 19:45
Wat een smerig antwoord Brieske. Had ik zeker van jou niet verwacht. Zie je maar weer hoe je je in een mens kunt vergissen. Jij kent hem niet maar ik denk dat er vele ouderen onder ons zijn die hem wel kennen. Jij hoeft mij geen beterschap te wensen. Doe dat maar aan jezelf als je kapot dreigt te gaan en er niets meer aan je te repareren valt. Voor mij besta je niet meer. Asociale vent.
Brieske 29 maart 2017 20:09
Hihi, word altijd erg recalcitrant van moralistisch gezever, zeker als er daarna nog een verwijt komt waarom we niet mee doen.
In het echt ben ik wel heel leuk hoor, en knap...

Live you, kusje!
Ger 29 maart 2017 20:13
Hoef niet te zien of je leuk of knap bent want voor mij ben je gewoon een lul.
Brieske 29 maart 2017 20:15
In deze klopt dat ongetwijfeld ook...

Groet
Sticky Bottle 29 maart 2017 20:24
Ger, Brieske heeft in principe gelijk natuurlijk

Barend van Papendal is ook ziek. Jammer dat hij amper steunbetuigingen krijgt . Was wel anders geweest als hij een Nederlands kampioen curling was geworden
Ziender Ogen 29 maart 2017 20:35
In principe wel ja. Maar zie niet veel kwaad in deze steunbetuiging.

Brieske beterschap met je ziekte die je empathische hersenkwab aantastwinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/03/2017 20:36 door Ziender Ogen.
Carlos Danger 29 maart 2017 20:35
Ger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoef niet te zien of je leuk of knap bent want
> voor mij ben je gewoon een lul.


Ach, een leuke knappe lul....................
Cecchini 29 maart 2017 20:37
In Memoriams, ernstige valpartijen (Stig was min of meer een lopend feuilleton), dopingschandalen, ziektes, het hoort er allemaal bij in de wilerennerij, en daar mag iedereen aandacht voor vragen. Over het leven van Jean Nelissen is zelfs een boek geschreven. Ik geloof dat Brieske slecht getafeld heeft, want hij is anders de flegmatiekheid zellf, die op deze prikpagina de natuurlijke rol van mediator heeft. Als Walnoot dit nu had gezegd. Misschien is Walnoot het alter ego van Brieske.
Ger 29 maart 2017 20:38
De manier van antwoord geven bevalt me niet van Brieske. Mensen gaan niet kapot. Hij meent altijd dat hij leuk is met zijn antwoorden. En of Barend van Papendal steunbetuigingen krijgt weet je pas als je het kenbaar maakt.
Ziender Ogen 29 maart 2017 20:57
Heb net beelden teruggekeken van de 8ste etappe van de tour in 1981.
Samen met Juan Fernandez vooruit gebleven terwijl het peloton zienderogen dichterbij kwam. Sprint licht bergop vakkundig afgemaakt.
Fraaie zege minder fraaie beelden.

Nos.nl 1981: Debutant Wijnands verrast.
Cecchini 29 maart 2017 22:00


In één Tour 2 etappes winnen is er niet veel gegeven, maar Limburger Ad Wijnands flikte het hem maar mooi in 1981. Zo op het eerste oog een relatief kleine renner qua naam (en ook qua postuur), maar verdorie als je de ereljst van Ad Wijnands er op naslaat dan zou bijvoorbeeld ene Lars Boom, die zichzelf een hele grote meneer beschouwt zijn vingers er bij mogen aflikken.

Want wees eens eerlijk wie kan het je nazeggen winnaar in Grote Prijs Impanis, de Scheldeprijs, etappes in de Dauphiné Liberé, de Ster van Besseges, Ronde van Nederland, de Siciliaanse Week, Baskenland, de L'Oise, Middellandse Zee, en klasseringen bij de eerste 5 in de Waalse Pijl, Gent -Wevelgem, Amstel Gold Race en nog vele korte klasseringen in allerlei kleinere koersjes. Daarnaast won hij samen met zijn Ti-Raleigh ploeg een ploegentijdrit in de Tour
Carlos Danger 29 maart 2017 22:36
Kortom, Adje is geen pannenkoek.
Frederik D. 29 maart 2017 23:11
Ik wens het beste voor Ad Wijnands.

En dat geldt ook voor alle anderen in soortgelijke situaties. Dus ook voor onbekende mensen die te vroeg een droom moesten opgeven. En ook voor onbekende mensen die geen droom hadden maar het nu moeilijk hebben.

Maar we zitten hier op een wielrenpagina. En dus zijn we hier gericht op bekende wielrenners van nu en vroeger.

Enne, denk aan giro 555.

Alsjeblieft, geen geruzie naar aanleiding van andermans ellende.

(De AGR stelde in die tijd nog weinig voor. Maar de Tour was haast groter dan thans.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/03/2017 23:12 door Frederik D..
veluweracer 31 maart 2017 00:44
'Hup Adje' dan maar.
Slimmerd 31 maart 2017 01:36
Ger, dit is wel een calimero-reactie natuurlijk. Je kunt prikkers toch niet verplichten te reageren op een topic. Ik denk dat vooral de naam te weinig zegt, sowieso voor mijzelf. De successen van deze renner zijn voor mijn tijd en om dat ongemeend (wat ik weet niet wie de beste man is) hier sterkte en beterschap te wensen is misschien nog wel erger dan niet reageren!
Ger 31 maart 2017 12:20
Waarom wel een reactie op mij maar niet op de onbeschofte opmerking van Brieske? En heb ik prikkers verplicht om te reageren? Dacht het niet. Als het van voor je tijd is kan ik het me wel voorstellen van mensen om niet te reageren.
Adje Wijnands 31 maart 2017 13:34
Hierbij mijn eerste bericht. Adje woonde bij mij om de hoek in Maastricht en was zeker na de tour van 81 een lokale held die bij ons op de lagere school over zijn werk kwam praten.
Toen ik vorig jaar een keer moest inloggen om aan een poll mee te mogen doen was mijn nick dan ook snel gekozen. Adje, het ga je goed!
Eindhovuh 31 maart 2017 19:29
Massimo 01 april 2017 15:29
Belachelijke en kromme redenatie waarmee je met name jezelf behoorlijk te kijk zet. Nu ja, een voordeel dan van je redeneringskwaliteiten: we mogen nu ook alles zeggen over bijvoorbeeld jouw ouders wanneer ze ziek worden, want die kennen we immers ook niet. Ik hoop overigens voor je dat je familie nog lang gezond blijft, wellicht hebben ze dan nog even wat tijd over om je de jeugdsectie in de bibliotheek te wijzen zodat je het boek Humor voor Peuters kunt vinden. Wellicht is dat er ook wel met plaatjes, wordt het voor jou iets eenvoudiger waarschijnlijk.
cyclingfreakske 04 april 2017 17:47
Barend haar ziekte werd breed uitgesmeerd in vooral roddelblaadjes, met de nodige onzin uiteraard in sommige ervan.
alleen gaat een sportliefhebber die onzinblaadjes niet vaak lezen....
Ad Wijnants zijn ziekte staat uiteraard meer in de kijker in het wielrennen

hoe dan ook.. met kankerpatienten moet je niet lachen. Teveel mensen overlijden eraan - vaak met veel pijn / leed voorafgaand.
tenzij het een I.S. rakker is..die mag kreperen wat hij wil, zo lang mogelijk en zo imobiel mogelijk....winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen