Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Steven Lammertink kijkt uit naar debuut in 'Vlaanderens Mooiste'

Gepost door Latino 
Latino 31 maart 2017 09:03
Steven Lammertink kijkt uit naar debuut in 'Vlaanderens Mooiste'

ENTER - Steven Lammertink maakt zondag zijn debuut in de wielerklassieker Ronde van Vlaanderen. De 23-jarige renner uit Enter vervangt bij de formatie LottoNL-Jumbo de geblesseerde Tom Leezer.

Lammertink stond aanvankelijk opgesteld voor de Volta Limburg, voorheen de Hel van Mergelland. ,,Ook een mooie koers hoor'', zegt Lammertink over de wedstrijd die hij nu inruilt voor de grootste en belangrijkste koers van België. ,,Ik wist eigenlijk niet eens dat ik reserve stond voor de Ronde, had er ook helemaal geen rekening mee gehouden dat ik daar zou kunnen starten.''

Debuut
Zijn debuut in Vlaanderens Mooiste en tevens zijn eerste deelname aan een van de vijf wielermonumten, dankt Lammertink mede aan de blessure van ploeggenoot Tom Leezer. Die kwam afgelopen vrijdag ongelukkig ten val in de E3 Harelbeke en liep daarbij een breuk in zijn bekken op. ,,Vervelend voor hem, maar zo werkt dat in de wielrennerij'', zegt Lammertink, bezig aan zijn tweede jaar bij de Nederlandse World-Tourformatie.

Zijn deelname aan de wielerklassieker, die dit jaar vanuit Antwerpen vertrekt voor een rit over zo'n 260 kilometer, heeft Lammertink ook te danken aan zijn prestaties van dit wielerjaar. ,,Ik train goed en in de paar koersen die ik tot nu toe heb gereden, gaat het ook goed'', wijst hij naar onder meer naar zijn 14e plaats in de Ronde van Drenthe en een 19e plek in Nokere Koerse. ,,Als je het zo bekijkt, dan heb ik mijn startbewijs voor de Ronde van Vlaanderen afgedwongen.''

Verkenning
Dinsdagavond vertrekt hij naar het hotel in Gent, waar de ploeg tijdens de Vlaamse wielerkoersen verblijft. Woensdag staat een lange verkenning op het programma. ,,We gaan de laatste 150 kilometer fietsen. Ik heb geen idee welke hellingen en kasseistroken we dan tegenkomen, want ik heb me nog niet echt over het parcours van Vlaanderen gebogen. Dat ga ik de komende dagen wel doen.''

Een voorzichtig plan heeft Lammertink al wel. ,,Ik hoop mee te zitten in een vroege ontsnapping en dan maar zien hoe de koers verloopt. Als het enigszins kan wil ik wel finishen in Oudenaarden.''

Bron: [www.tubantia.nl]

Selectie Lotto-Jumbo:
Lars Boom
Bram Tankink
Steven Lammertink
Twan Castelijns
Jos van Emden
Gijs Van Hoecke
Amund Grondahl Jansen
Maarten Wynants


Waarom Timo Roosen niet? Hij was in De Omloop de beste man bij Lotto-Jumbo. Heeft hij een blessure of zo?
Sub Culture 31 maart 2017 09:08
Wat maakt het uit als je Twan Castelijns in je ploeg hebt?
Cyclad 31 maart 2017 09:41
Timo Roosen is ziek geweest. Start met Dylan Groenewegen zaterdag in de Volta Classic.
Blueprint 31 maart 2017 09:51
Met deze selectie moet een top-50 resultaat wel kunnen lukken.
ton duk 31 maart 2017 10:12
,,We gaan de laatste 150 kilometer
> fietsen. Ik heb geen idee welke hellingen en
> kasseistroken we dan tegenkomen, want ik heb me
> nog niet echt over het parcours van Vlaanderen
> gebogen. Dat ga ik de komende dagen wel doen.''

Altijd leuk om dit zo lezen...
Wij, prikkers, kunnen het parcours bijna dromen...Steven moet nog ff het routeboek erbij pakken smiling smiley

gr
ton duk 31 maart 2017 10:13
hè hè, eindelijk hebben ze de prioriteiten goed ingeschat
HUP DYLAN
gr
ton duk 31 maart 2017 10:14
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met deze selectie moet een top-50 resultaat wel
> kunnen lukken.

vEmden gaat korter eindigen...
gr
Eindhovuh 31 maart 2017 11:03
Valt mij zowiezo op dat "wij"volgers vaak veel beter op de hoogte zijn van parcoursen, of de prestaties van collega renners. Ook nemen wij de romantiek van de koers veel serieuzer. Voor deze mensen is het gewoon hun werk, hebben ze heel veel koersen in het jaar en zijn ze vooral op hun eigen prestatie gericht. En die prestatie bestaat in veel gevallen uit hun werk doen voor de kopman in de koersen waarvan de ploegleiding vindt dat het nodig is.
Sub Culture 31 maart 2017 11:16
Valt mij op dat mensen anno 2017 'sowieso' nog altijd niet juist kunnen schrijven.
Massimo 31 maart 2017 11:48
En het valt mijn dan weer op, na een poos afwezigheid, dat jij nog steeds de leukste thuis bent op de deurkruk na.
Sub Culture 31 maart 2017 12:05
Alsof je nooit bent weggeweest!
Ziender Ogen 31 maart 2017 18:49
Lammertink gaat um natuurlijk niet uitrijden..
ton duk 01 april 2017 07:12
Kans lijkt me idd bijna NUL
gr
veluweracer 03 april 2017 05:09
Ziender Ogen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lammertink gaat um natuurlijk niet uitrijden..

En een DNF inderdaad.
Mijn complimenten Ziender Ogen voor je vooruitziende blik.
Blueprint 03 april 2017 09:31
Dat was dus nog te optimistisch.
Ziender Ogen 03 april 2017 11:30
Dank. Vooral mijn voorspelling dat Degenkolb zou winnen kwam goed uit de verf...
ton duk 03 april 2017 15:32
best triest...
gr
veluweracer 03 april 2017 17:56
En of. Volgend jaar maar heel stiekem de RvV rijden zonder er ook maar enige ruchtbaarheid aan te geven.
Dan verwacht ook niemand iets van je.
Slimmerd 04 april 2017 17:10
Werd er iets van deze jongen verwacht dan?
Ziender Ogen 04 april 2017 21:25
Hij zal het volgend jaar vast beter doensmiling smiley
ton duk 05 april 2017 09:28
ja, dat ie niet uit zou rijden...dus aan de verwachtingen voldaan
Of ie , tot zijn afstappen, nog heeft kunnen werken voor zijn "kopman"...zal best
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen