Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Het zit Lars Boom ook niet mee

Gepost door Cecchini 
Cecchini 02 april 2017 22:08
Uit een fragment van een interview in de Volkskrant met Lars Boom ( hashtag Peper in zijn reet)



2010-2016 Ronde van Vlaanderen, 2010-2016 Parijs Roubaix

Ik ben de Ronde van Vlaanderen steeds mooier gaan vinden

'Geen podiumplek, nee. Maar ik zou het geen smet willen noemen. Het heeft niet meegezeten. Pech. Lekrijden. Valpartijen. Het behoort ook tot de charme van deze wedstrijden. Of er een overkoepelende verklaring is? Nou ja, dat je misschien niet goed genoeg bent. Is dat waar je soms op uit bent?

'Ik heb nog een aantal jaren. Het is mogelijk, daar geloof ik in. Of het dit jaar al lukt, weet ik niet. De conditie is goed, maar nog niet goed genoeg. Ik heb nog andere koersen later in het jaar waar ik naar uitkijk.

'Maar het grootste doel is wel één van deze twee. Ik hou erg van Parijs-Roubaix, ik ben de Ronde van Vlaanderen steeds mooier gaan vinden. Maar ze winnen is nog niet zo gemakkelijk, hè.'
Tinuz 02 april 2017 23:20
Viel vandaag op de Pottelberg, zo vernam ik.
In Roubaix zie ik hem wel top 10 eindigen. En dan zit het seizoen er weer op voor Lars.
veluweracer 03 april 2017 05:26
97e plek voor Boom en ik verwacht hem eerlijk gezegd nergens meer. Het ziet er ook niet meer hoopgevend uit voor de toekomst.
Dit zou zo maar eens het laatste seizoen van Lars kunnen zijn.
Ondanks dat hij nog onder contract staat bij Lotto Jumbo want daar valt met deze tegenvallende presentaties ook nog wel van af te zien.
ton duk 03 april 2017 08:02
Kenmerkend Boom is dat ie na de T-A naar huis ging om daar te trainen ipv 300 km MSR extra mee te pakken...
Dat is, behalve kenmerkend voor Boom , ook een rode kaart voor zijn ploegleiding...KNUPPEL 'm de Poggio over

En toch blijf ik hoopvol voor P-R...
gr

ps: hij is wel constant in zijn niet-presteren...E3, GW en RvV ...95,96 en 97e



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2017 09:40 door ton duk.
Columbus SLX 03 april 2017 08:25
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kenmerkend Boom is dat ie na de T-A naar huis ging
> om daar te trainen ipv 300 km MSR extra mee te
> pakken...
> Dat is, behalve kenmerkend voor Boom , ook een
> rode kaart voor zijn ploegleiding...KNUPPEL 'm de
> Poggio over

Het doet mij een beetje denken aan Jan Ullrich in de Tour van 2003. Wat was hij sterk, en wat had hij kansen om te winnen. De ochtend van de laatste tijdrit... hij staat op, doet de gordijnen over: regen. Plenzende regen. "Ik ga niet het parcours verkennen! Wirklich nicht"... Pevenage en Hangeraaf (mooi duo) maar in de ploegleidersauto het parcours over om video-opnames te maken. Wie komen ze tegen WEL in de stromende regen: Armstrong natuurlijk.

Dat "knuppelen" hadden ze ook bij Ullrich moeten. Hebben ze ook echt wel geprobeerd. Maar als het niet uit de renner zelf komt.
Daar helpt geen moedertje lief aan.
Sub Culture 03 april 2017 09:18
Heeft onmiskenbaar talent.
Maar lijkt mij er geen 100% voor te leven.
Ook geen toeval dat hij altijd materiaalpech heeft, valt of wat dan ook.
Curzio 03 april 2017 09:41
Die interviews met Boom zijn wel ergerniswekkend. Geen greintje zelfreflectie. Kritische vragen smoort hij met cliché-antwoorden en een meewarig lachje.
Eazster 03 april 2017 09:44
Jah daar word ik zo langzamerhand moe van ....die excuses. Ik schat dat 60% van de renners in dit soort koersen wel wat pech tegenkomt.
Van Avermaet valt cruciaal en word 2e. Oke daar zit een groot klasse verschil ,maar 97e ,als kopman van je ploeg? Direct Energie ,minder klasse minder budget en ook voor hun niet DE belangrijkste koersen van het jaar ,maar wel 9e en 25ste. Bah die Boom en Jan Boven wat een lamme takken.
Remko 03 april 2017 09:49
Je kunt een paar keer achter elkaar pech hebben, maar als dit soort dingen je "altijd" overkomen moet je de schuld gewoon bij jezelf zoeken.

Ik vind overigens dat Boonen ook relatief vaak 'pech" heeft de laatste jaren....
ton duk 03 april 2017 09:52
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ik vind overigens dat Boonen ook relatief vaak
> 'pech" heeft de laatste jaren....

Ik denk dan persoonlijk aan een andere renner, die toevallig of niet, ook jaren dezelfde ploegleiding had als Boom
gr
Eazster 03 april 2017 10:12
Ik vind overigens dat Boonen ook relatief vaak 'pech" heeft de laatste jaren....

Klopt ,bij Boonen is gewoon ook al jaren het beste er vanaf. In Roubaix kan hij op specifieke kwaliteiten mee. Maar goed heeft wel al heel wat bewezen in zijn loopbaan. Wint daarbij gewoon nog ettelijke koersjes op pakweg 70 % van zijn oude vermogen, de laatste jaren.
Heeft daarbij zichtbaar plezier in de koers en draagt zijn steen bij in de overwinning van de ploeg. Chapeau ,ook voor hoe hij met alles omgaat. Bescheiden en toch genieten. Maar goed de Belgen willen horen dat hij het nog kan in deze grote koersen. Ik persoonlijk denk van niet (Roubaix vorig jaar viel alles ook wel op zijn plaats ), maar Boonen hoeft mij natuurlijk niets te bewijzen.
Andere Peter 03 april 2017 10:39
Dat dit seizoen niet zo hoopgevend is, is wel duidelijk. Dat heb je soms, bij alle werkwijzen.

Er 100% voor kunnen leven is ook een talent.

Niet voor elke renner werkt de blauwdruk even goed. Je kunt aannemen dat de professionals en de 31-jarige dit voor zichzelf heel aardig hebben uitgezocht en optimaliseren.
Sub Culture 03 april 2017 10:42
Ligt het ook niet aan de ploegen waarin hij rijdt?
Astana, Lotto nl lijken mij niet de ploegen met de meest begeesterende regimes waar er intensief gewerkt wordt met de renners en renners vooral (te?) veel vrijheid krijgen.
Andere Peter 03 april 2017 11:12
En ik denk dat hij bewust kiest voor dat soort ploegen. Omdat hij weet dat zo'n kadaverdiscipline-aanpak niet lang bij hem zou werken. Iets zegt mij dat hij, als hij zijn hele carrière voor dat soort ploegen zou hebben gereden, hij heel snel iets anders zou zijn gaan doen.
Cecchini 03 april 2017 11:21
Die vrijheid werkt echter ook niet. Hoe een talentvol renner zijn carriere heeft verkloot.
Walnoot 03 april 2017 12:17
Sep? Dat had niets met pech te maken, dat was gewoon pure loempigheid.
veluweracer 03 april 2017 12:37
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sep? Dat had niets met pech te maken, dat was
> gewoon pure loempigheid.

Onachtzaamheid lag ten grondslag aan zijn vreselijke val.
Met zo'n voegnaad moet je bezig zijn in je hoofd.
Tinuz 03 april 2017 13:21
Een professionele discipline is natuurlijk wat anders dan jouw "kadaverdiscipline". Boom heeft geen echte topsportmentaliteit. Hij loopt er de kantjes vanaf en de echte motivatie is er niet.
Jouw kenmerkende berekenende commentaar is hierin dan ook weinig meer dan gedraai in de marge en om de pijnpunten heen.
Andere Peter 03 april 2017 13:21
Niks verkloot. Prima renner die zijn brood goed heeft verdiend en af en toe een prijsje reed. Niet de topper die sommigen in hem zagen/zien omdat ze talent alleen zien als rauw wielertalent en daarbij eerst het (on)vermogen om een ascetisch leven te leiden negeren, om daar achteraf plots een enorm punt van te maken.
Andere Peter 03 april 2017 13:27
Dat verwijt zit vol met allerlei aannames, oa over wat topsportmentaliteit zou zijn. Voor mij is dat: op je eigen manier het beste uit jouw mogelijkheden halen. Als je niet de intrinsieke motivatie hebt om te leven als de topsporter-à-la-carte-Tinuz'-stijl, dan kun je het beter op een andere manier doen. Zou best kunnen dat dit voor Boom opgaat.
Remko 03 april 2017 13:39
Klopt, ik denk dat zijn talent inderdaad toch gewoon wat minder groot is dan menigeen denkt. (Ik laat mij volgende week zondag overigens graag van het tegendeel overtuigen).
Curzio 03 april 2017 14:25
Eens! In PR werd hij vorig jaar reglementair uit het wiel gereden op zijn kasseien én verloor hij de sprint, dus hij lijkt me niet bij de eerste vijf favorieten te horen. Maar zijn rol van afgelopen zondag vond ik mooi om te zien.
Cecchini 03 april 2017 14:38
thumbs upsmileys with beer voor de stelling van Tinuz uiteraard. Elk nieuw seizoen denk je dat AP is afgehaakt, maar elk jaar wordt je weer pijnlijk met de feiten op de neus gedrukt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2017 14:39 door Cecchini.
D. Marrage 03 april 2017 14:45
Quote
Remko
Klopt, ik denk dat zijn talent inderdaad toch gewoon wat minder groot is dan menigeen denkt.
Talent heeft hij juist in overvloed.
Tinuz 03 april 2017 15:15
Jij kan overal een puntje aan zuigen, Andere Peter.
Zo kan je alles wel dood relativeren. Voor mij ben je simpelweg niet straight. Jouw verstokte riedeltje hierin is hooguit een aanname. Dat Boom nogal gemakzuchtig is en lang niet altijd gemotiveerd is voor zijn vak is al verschillende keren door diverse mensen geconstateerd, zelfs door Larsje Boom zelf!
Walnoot 03 april 2017 15:24
Nou ja, in termen die autistische sofisten ook kunnen begrijpen: Boom levert niet wat er van hem verwacht wordt door de mensen die hem ervoor betalen. Dat hij niet aan de verwachtingen van de gemiddelde prikker voldoet is natuurlijk niet zo boeiend, maar dat hij dik betaald wordt en geen platte prijs rijdt, dat is natuurlijk wel een beetje erover.
Arsimo 03 april 2017 15:42
Je bedoelt Gesink neem ik aan?

(Sep's pech viel meestal wel mee, alleen dit seizoen niet)
Arsimo 03 april 2017 15:58
Andere Peter heeft een goed punt.

De mentaliteit hebben om er alles voor te doen en te laten om de ultieme prestaties te leveren is ook een talent. Die lijkt (is?) niet in overvloed aanwezig bij Boom. In tegenstelling tot zijn pure hardfietstalent. Een renner heeft beide nodig om de absolute top te halen.

Voor menigeen lijkt gevoelsmatig het ene talent makkelijker "aan te leren" dan de ander maar dat is uiteraard schijn. Net als met training de spieren en uithouding te verbeteren zijn is ook mentaliteit te veranderen maar de mate waarin is beperkt - het zit er in de basis (genetisch) in of het zit er niet in.

De frustratie bij volgers is wel begrijpelijk. Er zijn velen - wellicht mijzelf incluis - die er weetnietwat voor over zou hebben (gehad) om over hetzelfde fysieke wielertalent te beschikken als Lars Boom, en dan van zichzelf denkend dan wel over de geschikte mentaliteit te hebben beschikt om het maximale er uit te halen.

Maar houdt menigeen zichzelf dan niet voor de gek? Vragen die wannebees - mijzelf incluis - zichzelf wel eens eerlijk af of ze het maximale gehaald hebben uit de talenten die ze wel hebben (studie, carriere etc)? Of moeten de meesten toch ook zo eerlijk zijn daarin (te?) geregeld de weg van de minste weerstand gekozen te hebben?

Ik denk dat beide talenten niet zo dikgezaaid zijn, laat staan de combinatie.


Natuurlijk vind ik het ook jammer dat Boom niet die prestaties behaald heeft die we als (Nederlandse) wielerliefhebber hadden willen zien. Maar is dat verwijtbaar? Zonde, wellicht, maar ik kan er net zo min boos op of over als een renner die onvoldoende fysieke mogelijkheden heeft een toprenner te zijn.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2017 16:02 door Arsimo.
Bromertà 03 april 2017 16:04
Tja, deze open deur werd jaren geleden al in de etalage gezet door Freek de Jonge: "Talent is het vermogen om je ergens voor de volle 100% op te kunnen concentreren."

Ik zou daar de uitspraak van Khalid Skah aan toe willen voegen: "Ik volg het lichaam en het lichaam volgt mij."
Lucho Herrera 03 april 2017 16:05
Curzio 03 april 2017 16:29
Nochtans neemt hij bij volle bewustzijn de positie van een kopman aan in diverse professionele wielerploegen. Als hij door journalisten met gebrek aan resultaten wordt geconfronteerd lijkt hij op geen enkel moment het besef te hebben dat hij niet aan de verwachtingen die bij die positie horen voldoet (alles gaat volgens hem prima, op wat pech na, misschien net geen topvorm, maar ach, hij ziet wel en anders liggen er later in het seizoen nog wel doelen). Zowel wielervolgers als ploegleiding hebben het volste recht om meer van hem te vragen.
Arsimo 03 april 2017 16:38
Als zijn werkgevers meer van Boom verwachtten dan hij tot daarvoor geleverd heeft dan vind ik hen bijzonder naief en ligt de fout net zo goed (of zelf meer?) bij hen.

Tuurlijk, Boom zou flink wat zelfkritischer moeten zijn en zich wat realistischer mogen uitlaten, maar het is aan de lui die hem een contract aanbieden om reeel in te schatten wat Boom daadwerkelijk kan leveren. Het is PROFwielrennen tenslotte.

Tot zijn 25ste, 26ste kon men nog hoop hebben op significante verbetering, daarna is het beoordelen op Boom's daden niet op Boom's woorden. Naast uitslagen beschikken die ploegen toch ook over trainingscijfers en testgegevens neem ik aan?
Eazster 03 april 2017 18:33
Boom word beoordeeld op een sportprestatie waar vele mensen naar kijken en op een bepaalde manier beleven.Doordat hij op die manier zijn sport kan beoefenen op dergelijk niveau en daarvoor betaald krijgt,neemt mee dat je Hoon of Lofzang over je heen krijgt of in jullie geval enig begrip.
Het kan alle kanten op,Lars Antonius Boom heeft een groot gedeelte daarvan in eigen hand.

Niets menselijks is de sportmens vreemd en ja natuurlijk bepaald iedereen zijn eigen weg van de meest of juist minste weerstand.Denk ook dat iedereen wel zij het van ouders of sociale omgeving kritiek of juist lofzang heeft moeten verwerken,dat hoort er namelijk bij.Dus met terechte onaangename kritiek hoeft niets mis mee te zijn.

En ja de ploegleiding is erg naief tov Boom geweest.
Lees Pro Cycling er op na waarin Boom min of meer zelf aangeeft dat dit het jaar van de waarheid moet worden.
Met allerlei niet al te duidelijke uitspraken kan er zoals gewoonlijk weer op vele zaken worden teruggekomen, maar dan inderdaad weer die irritante halfbakken excuses.
Griepje hier,pechgevalletje daar.Nu is het allemaal het 3e project volgens de heer Boven (Na De Giroploeg en Groeneewegens sprinttrein).
Er straalt zo'n ongeintreseerdheid vanaf ook in de reacties.
Dan waren die ontredderde indruk van de Oranje spelers en bondscoach Blind tenminste nog beter na een afgang.
Carlos Danger 03 april 2017 19:59
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tja, deze open deur werd jaren geleden al in de
> etalage gezet door Freek de Jonge: "Talent is het
> vermogen om je ergens voor de volle 100% op te
> kunnen concentreren."
>
> Ik zou daar de uitspraak van Khalid Skah aan toe
> willen voegen: "Ik volg het lichaam en het lichaam
> volgt mij."


Als Lars nou eens het goede lichaam zou volgen (b.v. dat van Sagan) dan rijdt hij wat vaker podium.
Prikdude 03 april 2017 20:13
Samenvatting van dit topic:
- "Lars Boom is een lui zwijn."
- "Dat kun je niet zeggen want hij ís een lui zwijn."

Je kunt nu wel stellen dat Boom intrinsiek talent om er alles voor te laten ontbeert of zelfs zoals Andere Peter oppert dat strengere begeleiding niets zou uitmaken maar hoe zat dat dan met die karaktereigenschappen en/of begeleiding toen hij in het veldrijden en bij espoirs alles aan gort reed? Dáár komen de illusies van zijn vermeende onwereldse talent vandaan maar wie zegt dat hij toen niet trainde als een beest? Sterker: hij moet toen een enorme discipline gehad hebben. In een levensfase waarin je juist het meest vatbaar bent voor de grotere verleidingen was Lars Boom niet in een maar twee wielerdisciplines wereldtop.

Boom staat ook niet alleen. Leeftijdsgenoten als Dekker en Gesink waren grandioos bij de jeugdploegen van Rabobank maar worden (tegenwoordig) ook (recentelijk) mentaliteitsproblemen dan wel gemakzucht verweten. Zijn ze die mentaliteit onderweg ergens verloren? Zo zijn er trouwens nog een stuk of 5 renners die bij de Raboteurs kennelijk een furieus arbeidsethos hadden, gecombineerd met puur talent en dat beiden volledig zijn kwijt geraakt bij de profs.

Koekkoek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2017 20:14 door Prikdude.
Andere Peter 03 april 2017 20:25
Ik betwist natuurlijk helemaal niet dat hij gemakzuchtig zou zijn. Ik zeg dat gemakzucht onderdeel is van het pakket competenties dat een toprenner liever niet heeft. Ik zeg dat de mensen die vinden dat hij zijn talent verkwist, blind zijn voor het feit dat niet-gemakzuchtig zijn onderdeel uitmaakt van talent. Of dacht je dat het Rembrandt, Mozart, Shakespeare en Merckx allemaal is komen aanwaaien? Die mannen waren talentrijk mede omdát ze eindeloos konden blijven oefenen. Dat is een competentie die onderdeel uitmaakte van hun talent.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2017 20:44 door Andere Peter.
Andere Peter 03 april 2017 20:29
Dan zit het autistische solisme hem vooral in de mensen die hem na 15 jaar kennelijk nog steeds teveel willen betalen. Dit verwijt over Boom horen we al vele jaren. Ik denk eerder dat hij (over zijn hele carrière) ongeveer heeft verdiend wat hij waard is. En dat sommige wielervolgers niet begrijpen dat er voor 99% van het peloton een reden is dat ze de absolute top niet halen. En dat ze bij NL wielrenners die talentrijk geacht worden eindeloos zeveren over aan wei of wat het nu zou hebben gelegen dat de hoogste verwachting die ze zelf hadden niet is uitgekomen.
Andere Peter 03 april 2017 20:33
Exact.

Laat iedereen eens naar zijn eigen carrière kijken. Ik ben heel tevreden met de mijne. En ik mis de allesverzengende ambitie, het ultra-aanpassingsvermogen van sommige mensen die nog wat meer carrière maken. Ik ben er gelukkig mee. Ik kies hiervoor. Misschien wel een beetje zoals Boom.
Andere Peter 03 april 2017 20:36
Dat is ook het spel met sponsoren. Wielrennen draait om die aandacht. Als je in de ploeg de enige bent met 1 promille kans, dan zeg je dat je kopman bent en dat je ervoor gaat. Dat er een stijgende lijn in zit en blablabla. Uitstekende prof in dit opzicht, die Boom.
Andere Peter 03 april 2017 20:39
Al die renners roepen toch elk jaar dat dit het jaar van de waarheid is? Zoals de hele Jupiler League in augustus voor een periodetitel gaat.

Wat moet hij dan zeggen? Reken niet op mij dit jaar, ik sla een jaartje over, het gaat echt bergafwaarts, ik heb niet zo'n zin om te trainen en ik ben eigenkijk ook wel tevreden als pelotonvulling. Zo werkt de wielereconomie niet.
Andere Peter 03 april 2017 20:42
Inderdaad. Niet elk toptalent haalt de wereldtop. Sterker nog, het is een kleine minderheid. Maar de Nederlandse afhakers kunnen erop rekenen dat ze hier wel even verantwoording moeten komen afleggen. Gaap.

Zou Boom in een Parijs-Roubaix starten met alleen 30- en 31-jarigen dan zou hij prompt behoren tot de kanshebbers.
Wuser 03 april 2017 21:22
Eens met Andere Peter en consorten.

De échte wereldtop zijn ook diegene die meerdere jaren achtereen bij de voorsten behoren in de grote koersen. Winnen zal niet altijd lukken, dat is mede afhankelijk van vorm van de dag, tactische keuzes tijdens de wedstrijd en een nodige portie geluk.

Het één of twee jaar goed presteren maakt iemand nog geen wereldtop. Daarvoor moet je jaar in jaar uit alles ervoor over hebben.

Wat dat betreft heb ik nog wel hoop dat Lars ooit nog een mooie koers zal winnen. Als hij bijvoorbeeld dit seizoen goed afsluit en goed uit de winter komt, kan hij volgend seizoen zomaar weer meedoen. Zeker in Parijs-Roubaix zien we vaker verrassende renners opduiken. Dan hoeft hij slechts een half jaar die 'topsportmentaliteit' op te brengen en heeft hij in de koers een klein beetje geluk nodig.
Eazster 03 april 2017 21:23
Hij mag van mij roepen in interviews wat hij zelf wilt.
Natuurlijk is hij van tevoren positief en gooit hij niet al zijn kaarten op tafel om sponsors,fans en zijn knechten in gareel te houden.Daar kan hij dan een jaar mee door.

Maar de afrekening en kritiek nu naar nota bene zijn uitslagen in koersen die op Roubaix na al weer voorbij zijn is daardoor toch niet minder terecht.Dat mag toch gegeven worden naar aanzien zijn eigen uitspraken die hij doet zoals "Als kopman moet ik het vertrouwen terugwinnen van de jongens,door uitslagen te behalen die er toe doen" (Pro cycling seizoensgids 2017).
Natuurlijk weer net vaag genoeg om niet helemaal veroordeeld te kunnen worden.Ik snap dat naar aanloop van het seizoen.Maar als ik dan roep deze uitslagen doen er helemaal niet toe nu ,dan is dan toch niet teveel of te weinig mee gezegd.
De Play Offs moeten nog komen tuurlijk blijft Roda JC van tevoren positief.Maar als ze degraderen vind ik het toch prettig om te horen dat ze hebben gefaald,niet dat het een beetje tegen heeft gezeten.Dan neem je namelijk fans en achterban niet serieus en dan krijg je dat terug.

Volgens jouw redenatie boeit dat dan overigens toch niet of dat terecht is. Die kritiek is er eenmaal.Blijkbaar net zo inherent aan dat verwachtingspatroon riedeltje van je.
Zo'n dooddoener.Verwachtingen zijn er...die vormen zich.Ja klopt. Een roofdier dood zijn prooi.Wat zielig voor dat Hertje he AP? Nee zeker niet ...dat is de natuur.
Eazster 03 april 2017 21:28
Verder betwist ik ook niet dat Boom als het een keer "wel" mee zit ook een topresultaat kan neerzetten in een grote koers (Heeft hij meermaals bewezen),zelfs dit jaar nog in Roubaix...het wiel is ook eh..rond.
De kritiek is simpelweg gericht op de Vlaamse voorjaarskoersen die tot nu toe zijn geweest.
Jacco Banaan 03 april 2017 22:29
Zo klaar als een klontje, Lars Boom zat in zijn jongere jaren stevig aan de (epo) dope. Bepaald ogenblik werd dat te gevaarlijk is ie overgestapt op de corticoïden, maar ook dat werd te opvallend. Toen ineens had hij te lage waardes. Tsja, en nu durft ie niet meer en pakt ie geld wat ie pakken kan wat nog haalbaar is. Blijkbaar durft ie niet aan bloedzakken te gaan, heeft hij die middelen niet. Het in vorm trainen is clean een stuk moeilijker waardoor hij ook minder strak is afgetraind.
Walnoot 04 april 2017 10:34
Denk dat Jacco en Prikdude het bij het rechte eind hebben. Verder maakt het natuurlijk geen zak uit of Boom een luie flikker is die vooral zijn geld zit te tellen, of een mentaal minderwaardig persoon. In beide gevallen mogen zijn werkgevers en zijn fans hem uitkafferen.
Wanny 04 april 2017 12:43
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo klaar als een klontje, Lars Boom zat in zijn
> jongere jaren stevig aan de (epo) dope. Bepaald
> ogenblik werd dat te gevaarlijk is ie overgestapt
> op de corticoïden, maar ook dat werd te
> opvallend. Toen ineens had hij te lage waardes.
> Tsja, en nu durft ie niet meer en pakt ie geld wat
> ie pakken kan wat nog haalbaar is. Blijkbaar durft
> ie niet aan bloedzakken te gaan, heeft hij die
> middelen niet. Het in vorm trainen is clean een
> stuk moeilijker waardoor hij ook minder strak is
> afgetraind.

Misschien is Lotto Jumbo wel een van de weinige ploegen die zonder dubieuze middelen rond rijden. En hebben ze bij de grotere ploegen wel de middelen om de jongens goed geprepareerd aan de start te brengen. En wij hier maar zeiken dat die LJ boys eens harder moeten fietsen.
Blueprint 04 april 2017 13:54
Het is natuurlijk niet zo dat de hele ploeg tegenvalt. Roglic, Van Emden, Campenaerts, Bennett, Kruijswijk, Roosen en Groenewegen doen het bijvoorbeeld prima. En het lijkt me sterk dat alleen Boom en Gesink clean rijden spinning smiley sticking its tongue out
Arsimo 04 april 2017 14:00
Boom ziet er echter nu een stuk afgetrainder uit dan in zijn Astana jaren. Hij presteert echter tot nu toe minder.

Het is allemaal niet zo simpel.
Blueprint 04 april 2017 14:10
Misschien staat hij wel te licht?
Tinuz 04 april 2017 14:19
Ik weet het nu zeker, Lars Boom is gewoon vroeg oud. Problem solved.
El Mik 04 april 2017 14:28
Net als onder andere Gesink, Slagter, Langeveld en Maaskant.

En Kelderman



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2017 14:30 door El Mik.
Bromertà 04 april 2017 15:09
Ja, het zit onze Lars Boom niet mee. Hoe lang is 't al niet geleden dat P-R onder erbarmelijke omstandigheden werd verreden? Voor Lars hoop ik dat de regen met bakken uit de Hel komt komende zondag, zodat ie eindelijk eens korte metten kan maken met al die azijnzeikers (excuse my French) hiero en verderop in dit gave land.
Westfalen 04 april 2017 19:10
Zou me ook niets verbazen mocht Boom wel gaan vlammen in P-R. Hij heeft de voorgaande koersen wel uitgereden. Pech kan je hebben. Renners als Berden de Vries en Sep Vanmarcke hebben bijvoorbeeld dit jaar ook enkel pech. Boom heeft daarbij de naam lui te zijn, dus dan wordt je door de massa al snel in de hoek gedrukt. We zullen zien zondag.
cire 05 april 2017 09:24
Ik zie voorlopig een zonnetje, 20 graden en zuidenwind voor zondag in Roubaix.....
cyclingfreakske 05 april 2017 19:56
in de reportage van de Scheldeprijs liet Jose de Cauwer, de vraag stelde aan Kuiper hoe het kwam dat Boom maar niet op niveau leek te raken.
waarop Kuiper het antwoord gaf : teveel met sociale gezinszaken bezig... (maw : concentreert zich vooral te weinig op zijn vak ondanks zijn loon)

gezin is belangrijk, maar wat hij al een tijd doet, is vooral zijn talent vergooien. De meeste andere collega's hebben toch ook een gezin en kunnen het blijkbaar meer opbrengen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen