Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wielerprikbord.nl Online!

Gepost door Spaak 
Spaak 17 september 2014 23:30
Dames en heren,

Het is mij een genoegen om u de eerste versie van www.wielerprikbord.nl te presenteren. Dit forum / prikbord dient als opvolger van de oude prikpagina die (op moment van schrijven) op punt staat om opgeheven te worden.
Momenteel ben ik nog druk bezig om de schoonheidsfoutjes uit het ontwerp te halen. Er moet nog veel gebeuren, maar jullie suggesties zijn erg welkom bij het verbeteren van de pagina.

Dus, brand maar los! smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2014 23:35 door Spaak.
Cyclinfo 17 september 2014 23:55
Bedankt voor het nemen van dit geweldige initiatief.

Ik ben nooit echt een actieve deelnemer aan de verschillende discussies op het oude prikbord geweest, maar was sinds een behoorlijk aantal jaren wel elke dag "aanwezig" om van alles op de hoogte te blijven. Door de meldingen, dat het oude prikbord zou worden opgeheven, maakte ik mij toch wel een beetje zorgen voor het "zwarte gat", wat door deze opheffing voor mij zou ontstaan.

Ik hoop van harte dat de meeste prikkers van het oude prikbord, ook de overstap naar dit nieuwe prikbord zullen maken, waardoor op deze plek alle discussies en wedstrijdverslagen kunnen worden voortgezet.

smileys with beer
Keuteberg 18 september 2014 00:09
Ziet er alvast goed uit.
Brieske 18 september 2014 00:12
Kwa layout erg netjes, had alleen wel gehoopt op gewoon alle topics onder elkaar net zoals op het oude.
Zo wordt het meer een 2cycle idee.
De kracht van het prikbord was de levendigheid, die kwam m.i vooral vanwege 'het kroeg gehalte' wat dat prikbord met zich mee bracht.

Alles op een hoop en door elkaar.

Goed werk Spaak!

Groet
Slimmerd 18 september 2014 00:27
Dikke hulde voor deze snelle overgang!!

Nu zien hoe snel het oude daadwerkelijk 'dood' is, dit nieuwe leven ziet er in ieder geval fraai uit, al snap ik het punt van Brieske: de 'onoverzichtelijkheid' van de oude prik, was ook de charme!
Brieske 18 september 2014 00:35
Is het mogelijk dat als je een topic opent die op een nieuwe pagina terecht komt, simpelweg door hem aan te klikken net als voorheen.

Groet
Andere Peter 18 september 2014 00:39
Fantastisch initiatief, Spaak!
Andere Peter 18 september 2014 00:40
Maar ik heb een beetje het gevoel dat die franje met die grote lettertypen al snel door deze of gene misbruikt zal worden winking smiley
El_magico777 18 september 2014 00:58
Mooi initiatief. Heb nooit veel gepost op andere forum maar lees er wel dagelijks. Fijn dat ik dat kan blijven doen. Bedankt
Massimo 18 september 2014 01:39
Klasse, Spaak!

Praktisch vraagje: ga jij ook de moderatie doen? Lijkt wel zinvol om zo'n figuur te hebben (of meerdere) om te voorkomen dat Hans zijn hond hier ook gaat uitlaten. En komen er ook spelregels waar prikkers zich aan moeten houden? Je zou ze eventueel gewoon van de prikpagina kunnen halen, volgens mij waren daar nooit klachten over.

Edit: dat laatste had je al reeds gemeld



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2014 01:45 door Massimo.
merijntje mortirolo 18 september 2014 07:03
Ik mis Rudy T. en Rory B. nu al...

Die ellendige Mortirolo is wel terug...

Thanks, Spaak. Heb je goed, snel en daadkrachtig gedaan!
lodjan 18 september 2014 07:06
thumbs up

Ook ik ben er bij!
Eindhovuh 18 september 2014 07:22
Fijn!
Ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat lopen met de switch.
Voorlopig zijn er ineens 2 prikborden. Welke is voorlopig leidend?
rustdag 18 september 2014 08:15
Onwijs bedankt Spaak. Ik maakte me toch wel wat zorgen dat het Wieler prikbord zou verdwijnen. En nu kunnen we met de vaste prikkers door stampen.

Neem een biertje van methumbs up
Pascal 18 september 2014 08:28
Robobas 18 september 2014 08:33
Super Spaak! Ziet er een stuk mooier uit dan het oude prikbord. Ik ga er eerst een paar weken aan wennen voordat ik met allerlei wensen kom.
Dennis 18 september 2014 08:58
Helemaal geweldig

Wat mij betreft mogen alle topics onder elkaar. Dat was de charme van de prik,
Tankenberg 18 september 2014 09:09
Dank voor dit initiatief. Alhoewel geen prikker op het andere bord wel een dagelijkse meelezer van alle berichten. Blij dat ik op deze manier mijn dagelijkse portie wielrennen tot me kan nemen.
malheur 18 september 2014 09:15
In dit soort "Koning lazert van troon af"-situaties is gewoon de eerste die de handschoen oppakt de nieuwe koning en dat is dus Spaak, punt.

Nu maar kijken of er iemand die "Donetsk-feel" heeft om ergens een rebellerende nevenvaraint op te zetten, I doubt that.
malheur 18 september 2014 09:26
Oh BTW > Spam gewoon hetzelfde bericht over deze pagina tot 1 oktober dagelijks (met jullie allen) op de prik, klaar.

Wel mooi als startpagina allerlei snode plannen met dit grote aantal bezoekers had, zo'n hele schijtsite in de steigers had staan inclusief avatars etc en net voordat ze los willen gaan, zwaffff, hele bijenkolonie reeds in het spoor van andere leider mee thumbs up

Wel een punt van aandacht, aanwas, op een of andere manier moeten we wel aan nieuwue leden zien te komen of deze in ieder geval een kans tot prikkerbestaan opbouwen krijgen kunnen.
Leon 18 september 2014 09:48
Ziet er prima uit.

Verplicht registreren lijkt me een voordeel. Incidentele posters zijn nog geen minuutje kwijt om zich te registreren, terwijl hansmethonden die moeite niet zullen nemen (eigenlijk wel jammer)

Toch vind ik de subforums niet echt een goed idee. Gooi gewoon de bovenste 6 subfora bij elkaar, met hooguit een apart forum voor forumtechnische zaken en feedback!

En een bericht posten kost wel iets meer tijd, of ligt dat aan mijn pc? (nee, want was daarnet ook zo op m'n telefoon) En als je dan ongeduldig nog een keer klikt, krijg je 2 nieuwe topics...yawning smiley
Sub Culture 18 september 2014 09:57
Ik vind de subfora net een meerwaarde.
Het in- en uitklappen met draadjes was natuurlijk de grote meerwaarde op de prikpagina.

Dit zal mettertijd ook wel wennen.
Bromertà 18 september 2014 10:06
Hoi Spaak, dag allemaal,

Hier ben ik weer. Iemand moet toch de wereld blijven opleuken met snoeiharde getallen en bikkelharde wetenschappelijke inzichten, want Frans Rutte heeft zich (nog?) niet gemeld. Wist je trouwens dat Nibali kansloos derde zou zijn geworden in de afgelopen Vuelta, op basis van zulk soort cijfers?

Haajetoo, da's fonetisch Tsjechisch voor "goed gedaan, broeder" !!
Koppi 18 september 2014 10:11
Prachtig! Goed bezig Spaak.
Bijna al mijn vrienden zijn er al, mijn leven heeft weer zin.
Spaak 18 september 2014 10:24
Dank voor alle positieve reacties! smiling smiley

Wat ik veelal merk is dat er toch wel behoefte is aan een structuur zoals bij het oude prikbord. Dat wil zeggen, alle topics bij elkaar in één lijst. Het handigst lijkt me om dit als een nieuw "theme" in te voeren zodat mensen kunnen kiezen tussen de "klassieke" look (d.w.z., alles onder elkaar) of de nieuwe look met de verschillende subfora. Probleem is hierbij het aanmaken van een nieuw topic, want dan zul je wel naar een specifiek forum moeten gaan (anders wet de software niet in welk forum het topic geplaatst moet worden). Ik ga even uitzoeken wat hierin mogelijk is.

Een alternatief is om alle berichten in één forum te stoppen (net als bij het oude prikbord) maar ik vind het juist elegant om alles te kunnen opsplitsen, met dit dilemma moet ik dus nog even puzzelen. Zoals ik al zei, het prikbord is nog niet af en ik zal de komende dagen nog wel een aantal wijzigingen moeten maken.

Overigens een tip: voor de mensen die net als ik gebruik maakten van de "uitgeklapt met draadjes" modus, via "Mijn profiel" kun je bij "Instellingen forum" kiezen voor "Meerdere berichten per pagina in een discussielijn". Da's verrgelijkbaar.
JW 18 september 2014 10:24
Het initiatief vind ik geweldig !
Over enkele onderdelen ben ik nog niet enthousiast, of maak ik me zorgen of dit goed gaat.

Wat ik vooral mis is het overzicht.
Alle onderwerpen op één pagina, in- en uitklappen met draadjes, vond ik bij Startpagina wel heel aantrekkelijk.

Misschien zie ik opties over het hoofd maar als ik nu wil reageren op een opmerking komt mijn reactie helemaal onderaan. Vergelijkbaar met het forum op Wielerflits.
Op die manier is discussiëren onmogelijk ! Wie wel eens mee gedaan heeft aan discussie op WF zal begrijpen wat ik bedoel.
Die discussiedraadjes zijn m.i. voor discussie onmisbaar. Anders is de draad uit elke discussie snel verdwenen !

Ook de opdeling in rubrieken juich ik niet toe. Risico is ook de bepaalde rubrieken nauwelijks gebruikt gaan worden.
Veel liever zie ik zo weinig mogelijk rubrieken.
Spaak 18 september 2014 10:35
JW, via "Mijn profiel" kun je bij "Instellingen forum" kiezen voor "Meerdere berichten per pagina in een discussielijn". Is dat wat je bedoelt?
JW 18 september 2014 10:38
oeps, verkeerde plek (effe wenne)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2014 10:39 door JW.
JW 18 september 2014 10:39
Met die laatste tip is inderdaad lijn in discussie te brengen thumbs up.

Ik hoop dat het ook nog lukt een ingeklapte versie te toveren, voor meer overzicht.
Maar misschien vraag ik te veel.
Het is al geweldig dat dit zo snel allemaal beschkbaar is.
Spaak 18 september 2014 10:41
Dit kun je doen door op dezelfde pagina te kiezen voor "Eén bericht per pagina en de discussielijn eronder". Het is nu nog niet mogelijk om dit per topic te wijzigen, zoals je bij het prikbord kon doen. Ik zal even uitzoeken of dat mogelijk is.
Walnoot 18 september 2014 11:02
Ziet er prima uit Spaak. De koning is dood, leve de koning.

Grote vraag is inderdaad, hoe krijg je mensen naar dit forum?
Cyclad 18 september 2014 11:10
Klasse, Spaak!

Ik voel me er nu al thuis.
Vooralsnog heb ik geen problemen met deze lay-out, laten we eerst maar eens kijken hoe het werkt, hoe het ervaren wordt en welke gemeenschappelijke verbeterpunten er worden aangebracht.
Ik benoem je nu al tot prikker van het jaar! smileys with beer
malheur 18 september 2014 11:12
Kijken wat er nou gebeurt als ik specifiek op jou reageer dan, met je voorbarige gedoe weer.

Idd, dat gaat niet want ik reageerde eigenlijk op JW, die polemiek-structuur van het prikbord moet er wel komen vind ik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2014 11:13 door malheur.
Staffie 18 september 2014 11:36
Top! Ook mooi moment om eens mijn waardering uit te spreken voor de gekken die de discussies levendig houden.
Pascal 18 september 2014 11:40
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Spaak, dag allemaal,
>
> Hier ben ik weer. Iemand moet toch de wereld
> blijven opleuken met snoeiharde getallen en
> bikkelharde wetenschappelijke inzichten, want
> Frans Rutte heeft zich (nog?) niet gemeld. Wist je
> trouwens dat Nibali kansloos derde zou zijn
> geworden in de afgelopen Vuelta, op basis van zulk
> soort cijfers?
>
> Haajetoo, da's fonetisch Tsjechisch voor "goed
> gedaan, broeder" !!


Doopravdy?
Hollo Retenstein 18 september 2014 12:41
Hulde!

<<voormalig Netapp-fan>>
Erik S. 18 september 2014 13:17
Yeah, na 01-10 definitief nog prikken! Dank en hulde voor het initiatief. Ik heb zelf nog ergens een boekje van het oude prikbord liggen. For old times sake eens kijken of ik kan achterhalen waar precies....
Goozzer 18 september 2014 13:57
Ook ik blijf van de partij. Nogmaals hulde voor dit initiatief, Spaak!
JCD 18 september 2014 14:01
Om te beginnen sluit ik me aan bij de vele betuigingen van waardering voor de moeite die Spaak doet om de legende voort te zetten.

De tip van het instellen van 'Meerdere berichten per pagina in een discussielijn' heeft al erg geholpen in het verhogen van de leesbaarheid. Wellicht is het een idee om dit een standaardinstelling te maken aangezien haast iedereen dit zal prefereren boven de onleesbare variant en het best wel een drempel is om die instelling te vinden en te veranderen. Zeker voor eventuele nieuwe aanwas. Verder vind ik de mogelijkheid om de discussie ingeklapt te kunnen lezen een absolute meerwaarde. In deze vorm ben ik snel het overzicht helemaal kwijt.
El Mik 18 september 2014 14:02
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit kun je doen door op dezelfde pagina te kiezen
> voor "Eén bericht per pagina en de discussielijn
> eronder". Het is nu nog niet mogelijk om dit per
> topic te wijzigen, zoals je bij het prikbord kon
> doen. Ik zal even uitzoeken of dat mogelijk is.


Ik zie bij deze instelling alleen niets staan bij de velden auteur en gepost, zou handig zijn als ik kon zien van wie de post is (en evt. het tijdstip)
malheur 18 september 2014 14:32
In ieder geval heeft die chick van startpagina-blabla meer met dr varkentje zitten eikelen dan aandacht te hebben voor 1 van hun drukst bezochte fora confused smiley Een gemiste kans voor hun want wanneer er al een vervangend forum was geweest hadden we ons reeds daar, langs allerlei fietsaccesoires-reclames heenworstelend, bevonden. Misschien heeft iemand er een maandje meegelezen en geconcludeerd dat dit type mens, itt borduurders, kennelijk niets aan te smeren valt...
Arsimo 18 september 2014 14:58
Mooi, ziet er vertrouwd uit, werkt vlot ook.

NB: heb mijn naam iets aangepast. In plaats van mijn echte naam volledig (Armand Simonis) nu de ingekorte versie ik op vele forums e.d. gebruik: Arsimo
Walnoot 18 september 2014 15:18
Twee dingen die me opvallen, en die wellicht beter kunnen:

1. Ik zie op de pagina van een draadje niet meer welke berichten nieuw zijn
2. Bij elke keer dat ik deze site bezoek moet ik opnieuw inloggen, dat heb ik bij de prikpagina vrijwel nooit.
Massimo 18 september 2014 15:20
Klinkt wel een beetje als een vieze versie van Massimo. winking smiley
Massimo 18 september 2014 15:23
Weet niet welke browser jij gebruikt en of die wachtwoorden opslaan toestaat, bij mij (IE) heb ik gewoon mijn wachtwoord opgeslagen en hoef dus niet in te loggen.
Arsimo 18 september 2014 15:25
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klinkt wel een beetje als een vieze versie van
> Massimo. winking smiley

grinning smiley

Arsimo gebruik ik al heel erg lang voor van alles. Had o.a. mijn (trainings)koersfiets 30 jaar geleden met die naam uitgerust. Ach ja, nostalgie.
Walnoot 18 september 2014 16:22
Ja, das ook een oplossing inderdaad.
Spaak 18 september 2014 19:00
Op veler verzoek heb ik de indeling van de startpagina teruggezet naar de "oude" layout.
Dit wil overigens niet zeggen dat er geen aparte fora meer bijkomen (wellicht o.a. de rubriek vrouwenwielrennen) maar ik vermoed dat hier iedereen het gelukkigst van wordt. smiling smiley
Linkebal 18 september 2014 20:52
Ziet er goed uit allemaal!
Gebruikernaam 18 september 2014 21:07
Ziet er goed uit! De aanduiding (nieuw) of de optie om meteen naar het eerste ongelezen bericht te gaan, zou ik erg waarderen!
sijbriskie 18 september 2014 21:10
Namens Willy Walden en Aase Rasmussen een welgemeend 'Dag allemaal!'.
arjenj 18 september 2014 23:31
Ziet er goed uit
Effe wennen maar dat gaat lukken
Andere Peter 19 september 2014 01:35
Welnee Walnoot. Dat gaat vanzelf.
Andere Peter 19 september 2014 01:40
Heeft iemand Lagewier gemaild?

(Ik moest aan hem denken bij Aase Rasmussen winking smiley )



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2014 01:41 door Andere Peter.
Brieske 19 september 2014 10:13
Is het mogelijk dat als je een topic aanklikt hij automatisch op een nieuwe pagina verschijnt?

Groet
Brieske 19 september 2014 10:14
En dat je ook ziet wie iets nieuws heeft gepost?

Groet
Blueprint 19 september 2014 10:30
Bedankt en succes! Zorg je er ook voor dat dit prikbord goed via Google te vinden is, zodat we ook aanwas van nieuwe prikkers kunnen verwachten?
El Mik 19 september 2014 11:46
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is het mogelijk dat als je een topic aanklikt hij
> automatisch op een nieuwe pagina verschijnt?
>
> Groet


Control ingedrukt houden als je er op klikt
Brieske 19 september 2014 12:55
Op je IPhone?
Kan ook met open op nieuwe pagina.

Maar om iedere dag 100x die controle erbij in te houden, gaat mij erom dat het zo gemakkelijk mogelijk is.

Groet
Brieske 19 september 2014 12:57
Onderaan een topic kopje 'forumlijst' scheelt scrollen.
Ben een luie flikker.

groet
Olano 19 september 2014 14:12
Top initiatief! Fuck Sanoma!
piwi 19 september 2014 15:42
Ziet er top uit!

thanks spaak
Zorro 19 september 2014 19:38
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onderaan een topic kopje 'forumlijst' scheelt
> scrollen.

Dat zou inderdaad handig zijn, verder

Top gedaan Spaak thumbs up

Mijn dank is groot.
Rudy t. 19 september 2014 20:41
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik mis Rudy T. en Rory B. nu al...
>
> Die ellendige Mortirolo is wel terug...
>
> Thanks, Spaak. Heb je goed, snel en daadkrachtig
> gedaan!


Sterf.....
Heisenberg 19 september 2014 23:50
Helemaal goed. Hoop dat het forum ook vindbaar blijft voor zoekmachines voor de nieuwe (en oude) prikkers
Weet niet of het al genoemd is, maar de functie markeer alles als gelezen vond ik heel handig.
Groeten van The prikker formerly known as Niels.
Leon 20 september 2014 11:28
Spaak, kan de lettergroote nog een tandje lager? Misschien dat dit voor smartphones beter geschikt is, maar achter m'n pc krijg ik zo de neiging om het beeldscherm een meter verderop te zetten...
Andere Peter 20 september 2014 12:05
Erg leuk dat je kan zien hoe vaak een topic bekeken is! Ik neem aan dat dit per gebruiker is? Dus als ik 10x een topic open dan tel ik 1x mee?
Spaak 20 september 2014 13:25
@Andere Peter: elk bezoek telt volgens mij 1x. Als jij 10x een topic opent dan telt dat 10x mee.

@Leon: ik heb de fontinstellingen gelijk gemaakt aan het oude prikbord, volgens mij is het nu op grpte beeldschermen beter te lezen. Voor mobiele devices maakt het volgens mij niets uit. Ook heb ik de "padding" (voor niet-ingewijden: de open ruimtes tussen de rand van een vlak en de tekst) wat krapper gemaakt, zodat er meer posts op een pagina passen.

@Brieske: ik ga uitzoeken of het mogelijk is om een gebruikersinstelling te maken waarbij je kunt kiezen of je een topic op een nieuwe pagina wilt openen.
Leon 20 september 2014 13:54
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> @Leon: ik heb de fontinstellingen gelijk gemaakt
> aan het oude prikbord, volgens mij is het nu op
> grpte beeldschermen beter te lezen. Voor mobiele
> devices maakt het volgens mij niets uit. Ook heb
> ik de "padding" (voor niet-ingewijden: de open
> ruimtes tussen de rand van een vlak en de tekst)
> wat krapper gemaakt, zodat er meer posts op een
> pagina passen.

thumbs up Leest nu een stuk beter!
Leon 20 september 2014 14:02
Misschien ten overvloede, maar ik ontdekte het daarnet pas: je kunt hier net als op het oude prikbord de optie Uitgeklapt in draadjes instellen: bij Mijn profiel rechtsboven, Instellingen forum kiezen en daar bij Weergave discussielijn bij het lezen aangeven Meerdere berichten per pagina in een discussielijn.
sijbriskie 21 september 2014 00:26
Ger 21 september 2014 18:43
Ziet er allemaal goed en vertrouwd uit. Prima werk Spaak.
Andere Peter 21 september 2014 22:17
Ik denk dat het een beter beeld zou geven als je een unieke gebruiker maar 1x meetelt als pageview in dat overzicht. Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig hoeveel unieke gebruikers hier in zo'n topic alleen lezen.
sijbriskie 22 september 2014 10:42
Zonder Spaak zou de boel al lang spaak zijn gelopen. Een Spaak in het wiel van Startpagina. En meer van dat soort flauwiteiten. tongue sticking out smiley
Maar in alle ernst: hulde aan Spaak!
merijntje mortirolo 22 september 2014 13:02
Koppi 22 september 2014 15:17
Hoezo de spirituele opvolger van wielrennen.startpagina.nl/prikbord? Dit is de enige echte opvolger! Niks spiritueels toch? Kan dat woord niet weg, ik ben er namelijk een beetje allergisch voor.
Spaak 22 september 2014 15:29
Nu je het zegt... ik denk dat ik het inderdaad maar weghaal.
Heisenberg 22 september 2014 20:48
Mag de link naar het subforum iets minder prominent (bijvoorbeeld onder de berichten)?
Brieske 22 september 2014 23:04
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mag de link naar het subforum iets minder
> prominent (bijvoorbeeld onder de berichten)?


Idd, net als de huisregels?
Komt allemaal een beetje als beklag over (is het niet), maar beter nu het forum inrichten zoals we gewend zijn/het gros fijn vindt.

Groet
Bromertà 23 september 2014 13:37
Beste Spaak, beste Beheerder,

Zou het mogelijk zijn om alle door U verwijderde berichten in een aparte draad te deponeren? Voorstel voor de naam van zo'n draad: Afvalemmer of Vuilnisbak. Misschien kan er bij zo'n verwijderd bericht vermeld worden welke leden er op "bericht rapporteren" hebben gedrukt? Als mijn waarneming me niet in de steek heeft gelaten, heeft U reeds minstens 1 bericht verwijderd, weliswaar niet van mij, maar toch geeft dit stille onzichtbare ingrijpen mij een gevoel met een instantie te maken die alleenheerser is over een imperium, waarin het individu geen enkele zeggenschap en geen enkele inzage over het toepassen van de huisregels mag en kan hebben.

met vriendelijke groet,

Bromertà
Spaak 23 september 2014 14:29
Beste Bromertà,

Een terechte vraag, sta me toe om mijn filosofie omtrent het beheer van dit forum hieronder in het kort uiteen te zetten. Allereerst lijkt me het goed om hier onderscheid te maken in de verschillen tussen een bericht en een topic, waarbij een bericht een reactie is binnen een topic (ofwel een discussielijn).

Wat betreft uw vraag over het onderbrengen van verwijderde topics en berichten in een "afvalemmer" subforum is het eerst goed om te weten om welke redenen een bericht / topic verwijderd kan worden:
    [*] Links naar illegaal / pornografisch / racistisch materiaal
    [*] Bedreigingen en/of grove beledigingen
    [*] Onderwerpen die niet met het hoofdonderwerp van dit prikbord te maken hebben
    [*] Duplicaten van bestaande onderwerpen
Als beheerder ben ik verantwoordelijk voor alle content die op dit forum geplaatst wordt. Indien deze (voor de eerste twee categorieën) in strijd is met de wet, dan zie ik me genoodzaakt om deze berichten te verwijderen. In een "prullenbak" plaatsen is niet voldoende, omdat de onderwerpen dan nog steeds op te vragen zijn. Het is dus sowieso niet mogelijk om alle berichten te kunnen bewaren. Als het een topic betreft uit de tweede categorie maar waarvan de belediging niet zwaar genoeg is om als juridisch strafbaar te worden beschouwd, dan zal ik deze alsnog verwijderen. De reden hiervoor is dat zodra het bericht in een “afgesloten” gedeelte geplaatst wordt, er geen discussie meer plaats kan vinden. Een belediging of leugen blijft dan altijd bewaard, zonder dat de beschuldigde de mogelijkheid hoeft om hierop in te gaan. Dit creëert een polemiek onder gebruikers die ik wil voorkomen. Om dezelfde reden zal ik ook niet openbaar gaan maken welke gebruikers er op de “rapporteer”-knop gedrukt hebben. Als de auteur hierom vraagt zal ik deze informatie met hem of haar delen, maar het is geen informatie die publiekelijk beschikbaar dient te zijn.

Een topic in de derde categorie voegt mijns insziens niets toe en heeft daarom geen bestaansrecht in een prullenbak. Hetzelfde geldt voor onderwerpen in de vierde categorie, een dubbel topic heeft geen meerwaarde voor een “prullenbak” omdat er dan alleen vragen komen waarom een op het oog zinvol topic verwijderd is.

Wat betreft het verwijderen van berichten (reacties op bestaande topics) om één van bovenstaande redenen zal ik proberen om de structuur van berichten zoveel mogelijk in stand te houden, maar wel de inhoud te verwijderen. Het is dan wel zichtbaar dat er een administratieve / moderatieve ingreep heeft plaatsgevonden. Ik zal daarbij ook de reden en een eventueel toegepaste sanctie vermelden. Reacties op verwijderde berichten zal ik ook verwijderen, om de leesbaarheid van het topic niet teveel in gevaar te brengen.

Nogmaals, het heeft niet mijn voorkeur om in te grijpen. Ik hoop dat de bezoekers van het prikbord oud en wijs genoeg zullen zijn om zelf de regels in de gaten te houden en alleen bij echt extreme gevallen zal ik hierom ingrijpen. Verhitte discussies zoals op het oude prikbord (mét inhoud) zijn wat mij betreft eerder een nuttige aanvulling dan een probleem.

Mocht het zo zijn dat er een bericht is verwijderd, dan zal ik de auteur altijd (met uitzondering van directe duplicaten) op de hoogte stellen van de reden.
Linkebal 23 september 2014 14:44
Waarom kan ik niet zien wie de auteur is en wanneer het bericht gepost is? Zowel bij het bericht bovenaan als het lijstje onderaan is het niet te zien.

Massimo 23 september 2014 15:09
Ik dacht even op het vrouwenforum te zijn terechtgekomen. Staat wel heel prominent bovenaan, is het niet mogelijk om dat subforum onderaan de pagina te zetten?
El Mik 23 september 2014 15:25
[Spaak: geciteerd plaatje verwijderd i.v.m. leesbaarheid]

Inderdaad, zie mijn reactie van 18 september 2014 14:02 (oja, dat kun jij niet zien natuurlijk met deze instelling want de tijd staat er ook niet bij tongue sticking out smiley )

edit. o en door deze post kom ik nog iets tegen: als je iemand quote met een afbeelding in zijn post is het wellicht handig om de afbeelding niet nogmaals te tonen maar slechts een link.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2014 07:37 door Spaak.
Cyclad 23 september 2014 18:48
Zo'n gentleman als jij weet toch wel dat vrouwen voorgaan? winking smiley
Massimo 23 september 2014 19:06
Ik ben geen gentleman en heb ook niks tegen vrouwenfietsen, echter, en anderen zeggen het ook al in dit topic, het staat te prominent op de "hoofdpagina".
Cyclad 23 september 2014 19:54
Het was maar een kwinkslag.
Maar nu even serieus: hoewel ik een vurig voorvechter ben van het vrouwenwielrennen kan ik het toch alleen maar met je eens zijn, Massimo.
Leon 23 september 2014 21:56
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------

> Maar nu even serieus: hoewel ik een vurig
> voorvechter ben van het vrouwenwielrennen kan ik
> het toch alleen maar met je eens zijn, Massimo.

En wereldvrede is weer een stapje dichterbij...
Cyclad 23 september 2014 22:39
Bromertà 24 september 2014 10:53
Quote
Spaak
Wat betreft uw vraag over het onderbrengen van verwijderde topics en berichten in een "afvalemmer" subforum is het eerst goed om te weten om welke redenen een bericht / topic verwijderd kan worden:
    [*] Links naar illegaal / pornografisch / racistisch materiaal
    [*] Bedreigingen en/of grove beledigingen
    [*] Onderwerpen die niet met het hoofdonderwerp van dit prikbord te maken hebben
    [*] Duplicaten van bestaande onderwerpen

Objectiviteit en neutraliteit mogen naar mijn mening nooit overgelaten worden aan één individu.

Quote
Pasolini
Macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut.

Het bericht dat U verwijderd heeft, voldeed naar mijn mening niet aan een van de vier hierboven vermelde criteria, maar ik begrijp dat U geen inspraak duldt noch transparantie nastreeft. Jammer, maar het zij zo.
Andere Peter 24 september 2014 21:10
Tekenend voor je trolvoornemens is dat je hier bij voorbaat al mee bezig bent. Wat een suf idee om verwijderde berichten te verzamelen en zichtbaar te maken. Het zou zich ontwikkelen tot een Walk of Fame voor internettrolen.

Ik ben hier te gast bij Spaak. Ik heb geen enkel bezwaar tegen zijn gastheerschap, hetgeen jij met alleenheerschappij verwart.
Andere Peter 24 september 2014 21:11
jonglins 25 september 2014 11:26
Nog een suggestie ter overweging:
In het oude prikbord werd, als je een discussie aanklikte, een nieuw scherm geopend. Nu opent de discussie in hetzelfde scherm.
Ik vond de instelling van het oude prikbord handiger.
Spaak 25 september 2014 11:45
Staat op mijn actielijst. Puntjes die ik binnenkort (hopelijk dit weekend) ga oppakken:
    [*] Nieuw topic op nieuwe pagina
    [*] Verschuiven van huisregels / subfora naar onder de topiclijst
    [*] Auteur van bericht zichtbaar maken in ingeklapte view
    [*] Mogelijkheid om eenvoudiger tussen de bestaande views te switchen
sijbriskie 25 september 2014 12:28
Brieske 25 september 2014 12:46
Is het ook mogelijk, dat wanneer je een topic opent met alle reacties onder elkaar, je snel ziet welke reacties nieuw zijn?

Mvg, Brieske
Bromertà 26 september 2014 12:00
Als een feestganger aan de gastheer vraagt waar het toilet is, verwacht niemand dat er een andere feestganger een knietje uitdeelt met de mededeling: als je teveel gezopen hebt en moet kotsen dan ga je maar naar buiten.
Niels 26 september 2014 13:15
En jij verwacht dat de gastheer in dat toilet een opvangbak van de uitwerpselen van al zijn gasten bewaart?
Spaak 26 september 2014 13:24
Ik denk dat dat wel mogelijk is, na een blik in de database. Ik ga even kijken of ik dat voor elkaar krijg.
Boeke Molkema 26 september 2014 15:03
Top Spaak, ziet er erg goed uit. smileys with beer
Spaak 28 september 2014 22:50
De volgende wijzigingen zijn doorgevoerd:
    [*] Elk topic opent nu op een nieuwe pagina;
    [*] Het is nu in ingeklapte view ook te zien wie de auteur is en wanneer het bericht geplaatst is;
    [*] Het vrouwenwielrennen-subforum en de huisregels zijn in links veranderd;
    [*] Het is nu duidelijk te zien welke berichten nieuw zijn (in zowel ingeklapte als uitgeklapte view).
Linkebal 28 september 2014 23:34
JW 29 september 2014 21:24
We waren misschien wel heel erg veeleisend met steeds weer nieuwe wensen en commentaren. Maar wat er nu staat staat dan ook echt als een huis ! Formidabel, Spaak !

En dat alles keurig voor de dead line van 1 oktober.
Inmiddels is door de webmaster van het oude forum bevestigd dat dat overmorgen op "read only" gaat.
Startpagina.prikbord is dood, leve het nieuwe Prikbord !!
Slimmerd 30 september 2014 21:02
Hoeveel topics gaan er op één overzichtspagina terechtkomen?
Spaak 30 september 2014 21:54
Zelfde als bij het oude prikbord (30).
AK 01 oktober 2014 16:10
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> De volgende wijzigingen zijn doorgevoerd:
>
    > [*] Het is nu duidelijk te zien welke berichten
    > nieuw zijn (in zowel ingeklapte als uitgeklapte
    > view).
    >

Bij de uitgeklapte view met discussielijn is dit niet te zien.
Verder ga je in deze modus bij het klikken op reageren helemaal naar de top van de discussie ipv naar bericht posten vak.
Brieske 01 oktober 2014 20:39
Spaak, goed bezig!

Toch nog een dingetje (nog een!?!).
Dit vanwege de overzichtelijkheid en het voordeel wat op het oude prikbord wel aanwezig was.
Zeker omdat de kern van het onderwerp vaak verloren gaat met al het irrelevante gelul.
Nu scroll ik vaak door een topic en weet ik niet eens meer waar het over ging.

Op het oude prikbord zag je altijd overal in iedere reactie het onderwerp van het topic staan.
Zodat je, nadat het al lang ergens over gaat, weer weet waar het eigenlijk over ging en je het topic weer de goede kant op kan sturen

Kijk maar, als je her niks vindt ook goed.

Kus
Spaak 02 oktober 2014 10:58
Ik zal kijken of ik beide problemen op korte termijn kan oplossen!
AK 02 oktober 2014 15:50
thumbs up

Misschien een sticky van dit topic maken?
Ed@ 02 oktober 2014 16:01
Spaak bedankt voor dit initiatief.
Ik ben geen veelprikker , maar zal hier toch regelmatig langskomen.
Volgerd 04 oktober 2014 22:49
Mooi werk, Spaak! Hoewel ik dit prikbord eigenlijk zelfs beter vind dan het oude, in ieder geval qua functionaliteit, heb ik toch nog twee mogelijke verbeterpuntjes (hoewel ik geen idee heb wat de (on)mogelijkheden zijn).

Ten eerste zou voor mij de optie om een enkele discussie als gelezen te markeren zeer welkom zijn (of heb ik niet goed gekeken?). Daarnaast zou een herkenbaar icoontje op het tabblad aardig zijn, omdat ik de site dan makkelijker kan herkennen in mijn favorietenbalk.
zabirskie 07 oktober 2014 13:24
Geweldig, Spaak!thumbs up
Spaak 07 oktober 2014 21:48
Ik heb nu een "snel reageren" optie toegevoegd, dit zou een deel van het probleem op moeten lossen.
Koppi 21 oktober 2014 21:58
Test test...
Edit: was wel snel maar komt toch nog onderaan de draad te hangen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2014 21:59 door Koppi.
Brieske 24 november 2014 20:54
Is het mogelijk dat als ik bij Weergave discussielijn bij het lezen: de instelling op 'meerdere berichten per pagina op een discussielijn' zet er nog wel duidelijk aangegeven kan worden dat een bericht 'nieuw' is?

Groet
Von Kármán 10 januari 2016 22:03
Mooi dat de site online is!
zzyytt 27 november 2018 02:52
michael kors purses
kobe 9
hermes handbags
nike shox
replica rolex
air jordans
michael kors outlet
golden goose outlet
adidas zx flux
hermes handbags for sale
lebron 16
fila shoes
red bottom shoes
lebron 10
goyard
nike cortez
longchamp bags
converse outlet
yeezy boost 350
goyard
curry 5
jordans
vans outlet
converse outlet store
adidas superstar
hermes handbags
off white nike
basketball shoes
michael kors handbags
adidas outlet online
asics shoes
jordans
coach outlet
adidas tubular shadow
off white shoes
crazy explosive
cheap jordans
jordan shoes
ralph lauren uk
nike roshe run
adidas outlet
timberland outlet
nike air max 270
off white
kyrie 4
air max
kobe sneakers
fitflops
off white clothing
ralph lauren uk
longchamp outlet
james harden shoes
hermes online shop
golden goose
yeezy shoes
michael kors handbags
kd shoes
chrome hearts
mbt shoes outlet
nike kd 11
golden goose outlet
fake rolex
jordan 11
nike air max
lebron 16
nike roshe
louboutin shoes
nhl jerseys
longchamp handbags
nike jordans
chrome hearts online
golden goose
mlb jerseys
adidas shoes
hermes outlet online
off white jordan 1
bape hoodie
kobe byrant shoes
adidas shoes online
lacoste online shop
calvin klein outlet
curry 5
yeezy boost 350 v2
yeezy boost
lacoste polo
michael kors outlet
longchamp
lebron 16
yeezy boost
fila disruptor
birkin bag
balenciaga triple s
adidas stan smith shoes
adidas yeezy boost
nmd
canada goose UK
yeezy boost
hermes belts for men
jordan shoes
kd 11 shoes
cheap jordans
harden shoes
birkin bag
caterpillar boots
links of london
hermes bags
ultra boost
mbt shoes online
adidas tubular
goyard bag
air jordan 13
nike air max 2019
longchamp handbags
off white
nike max
kobe byrant shoes
moncler jacket
adidas ultra boost
yeezy boost 350
golden goose
nike sneakers for women
yeezy 500
adidas yeezy
yeezy shoes
balenciaga shoes
asics running shoes
adidas superstars
cheap nfl jerseys
links of london sale
yeezy boost
zx flux
hermes birkin
michael kors outlet store
ralph lauren uk
red bottom heels
goyard bag
kyrie shoes
baseball jerseys
michael kors outlet online
adidas gazelle
nmd
air max 2019
jordan 6
air jordan
asics kayno
calvin klein outlet online
valentino
adidas ultra boost
golden goose outlet
fila shoes
longchamp outlet
hogan outlet
cheap jordans
nike air max 2018
lebron shoes
fila
balenciaga
coach factory outlet
cheap nba jerseys
adidas shoes outlet
adidas nmd runner
golden goose
nike shox for men
nike air max 2017
adidas nmd r1
cheap jordans
coach outlet online
fake rolex watches
valentino shoes
air jordan
adidas yeezy
chrome hearts
kobe shoes
balenciaga shoes
lacoste polo
yeezy boost 700
goyard bags
michael kors outlet
kyrie irving shoes
adidas yeezy
kd 10
off white
longchamp bags
retro jordans
air force 1
stephen curry 5
kobe shoes
goyard handbags
nike react
lebron shoes
adidas yeezy
off white shoes
adidas ultra boost uncaged
cheap jordans
curry 4
rolex replica
nike foamposite
moncler outlet
goyard handbags
longchamp
adidas tubular
coach outlet sale
fila shoes
ferragamo belt
jordan shoes
kd 11
yeezy boost 500
nike air max 270
fila shoes
off white hoodie
michael kors handbags
coach factory outlet
nike shoes
adidas pure boost
rolex replica
kobe 9
tory burch outlet
adidas stan smith
nike air max
air yeezy
pure boost
adidas ultra
adidas ultra boost
jordan retro 12
yeezy shoes
coach handbags
lacoste outlet
nike huarache
kobe 11
nfl jerseys
lacoste
yeezy boost 350
golden goose
pandora jewelry
moncler jackets
christian louboutin
golden goose sneakers
lebron 16 shoes
nike air max 90
adidas nmd
stephen curry 5
nike hyperdunk
nike epic react
tory burch
michael kors outlet online
nike roshe
goyard bags
michael kors outlet online
adidas stan smith
ferragamo belts
nike epic react
yeezy boost 350 v2
yeezy boost 350
links of london outlet store
asics running shoes
nike huarache
adidas stan smith sneakers
fila
kate spade handbags
off white hoodie
nike air huarache
kd shoes
fila
100% real jordans for cheap
golden goose outlet
golden goose
lebron 16 shoes
hermes online shop
jordan 13
michael kors
golden goose outlet
yeezy boost 350 v2
michael jordan shoes
hogan outlet
fila
yeezy boost 350
kobe shoes
longchamp
yeezy boost
yeezy shoes
louboutin shoes uk
polo ralph lauren
michael kors handbags outlet
jordans
curry 4 shoes
yeezy 500
air max 2018
yeezy shoes
bape hoodie
cheap jordans
yeezy boost 350
goyard st louis tot
fila
fake rolex
jordan 11 retro
vapormax
nba jerseys
michael kors outlet
coach outlet sale
moncler jackets
golden goose sneakers
hermes belt
michael kors outlet online
adidas nmd
yeezy
balenciaga
hermes handbags bag
nike air max
lebron 16
mbt shoes
yeezy boost 350
goyard wallet
michael kors outlet
pandora bracelet
michael kors handbags
nike lebron 16
http://www.kobeshoes.uk
adidas eqt support
michael kors outlet
longchamp handbags
chrome hearts online
jimmy choo shoes
balenciaga shoes
yeezy boost 350 v2
gucci belts
michael kors factory outlet
yeezy boost
gucci belt
vans shoes
nike cortez men
timberland boots
ferragamo belts
yeezy boost 350 v2
nike flyknit
longchamp outlet
yeezy boost 350 v2
nike air max
chrome hearts
golden goose sneakers
retro jordans
goyard handbags
yeezy boost 350
yeezy shoes
balenciaga sneakers
longchamp bags
tory burch sandals
asics gel kayano
hermes belt
jordan 12
vapor max
balenciaga
coach outlet
birkin bag
air jordan 4
westbrook shoes
adidas tubular
cheap nba jerseys
adidas crazy explosive
vans shoes
off white clothing
yeezy shoes
fila sneakers
yeezy boost 350 v2
cheap nba jerseys
adidas iniki
nike sneakers for men
jordan 4
balenciaga
nike basketball shoes
iniki
kd 11
Kanye West shoes
fitflops sale clearance
off white
balenciaga shoes
lacoste outlet
nike air force
lebron 15 shoes
air max 270
yeezy boost 350 v2
yeezy 700
nike react
adidas eqt
ysl handbags
lacoste polo
adidas eqt support
cheap mlb jerseys
russell westbrook shoes
jordan retro 6
jordan sneakers
jordan shoes
coach outlet
cat boots
air max 90
yeezy boost
nike flyknit racer
lacoste polo shirts
hermes birkin
links of london
tory burch shoes
kyrie 4 shoes
jordan shoes
offwhite
kevin durant shoes
kyrie 3
longchamp bags
asics shoes
red bottoms
kobe basketball shoes
lebron 11
ferragamo belt
nike air force 1
ysl
fake rolex
jordan retro
yeezys
michael kors uk
golden goose sneakers
yeezys
nike sneakers
nfl store
yeezy
coach outlet online
cheap nba jerseys
off white x jordan 1
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen