Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

LottoNL tikt Campenaerts op de vingers

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 19 mei 2017 12:07
Wielrenner Victor Campenaerts overheerste deze week het nieuws na zijn opvallende date-verzoek in de Ronde van Italië. Tijdens de tijdrit op dinsdag mocht hij van zijn ploeg niet voluit gaan, hij greep dan maar zijn kans in de liefde en zette “Carlien daten?” op zijn borst. Daar kon de wedstrijdjury al niet mee lachen, maar ook zijn ploeg was allesbehalve opgezet met het folietje: “Dat was niet professioneel.”
De grote baas van LottoNL-Jumbo, Richard Plugge, was duidelijk in zijn kritiek. “Die tijdrit had hij gewoon moeten rijden zoals elke andere renner. Met de rem erop, want de dag erna moest hij er staan voor Steven Kruijswijk. Daarvoor hebben we Campenaerts ook meegenomen naar de Giro, dat was dus geen verrassing. Zijn actie was niet professioneel”, klinkt het in De Telegraaf.

Dat LottoNL-Jumbo not amused was met de stunt van Campenaerts, bleek ook op sociale media. De Nederlandse wielerformatie is zeer actief op Twitter, maar repte met geen woord over de boodschap op de blote bast van Campenaerts. Ploegleider Addy Engels tikte Campenaerts eerder deze week al op de vingers in onze krant. “Het was jeugdige onbezonnenheid, waarbij hij het respect voor de Belgische driekleur en de sponsornamen op het shirt even uit het oog is verloren. Maar je weet wat men zegt, hé. Liefde maakt blind.”

De wedstrijdjury van de Giro was dezelfde mening aangedaan als LottoNL-Jumbo en legde Campenaerts een boete op van 100 Zwitserse frank, zo’n 90 euro. Er is geen plaats voor romantiek tijdens een serieuze wedstrijd als de Giro.


Trieste boel daar.
Allicht meer publiciteit door die actie van Campenaerts dan de rest van de ploeg bijeen tot nu toe in de Giro.
Slimmerd 19 mei 2017 12:10
Zeer matige reactie van Plugge, maar ja uitblinken is Plugge nog nooit gelukt
El Mik 19 mei 2017 12:29
Wat een kutploeg is het ook..

Quote

Die tijdrit had hij gewoon moeten rijden zoals elke andere renner. Met de rem erop, want de dag erna moest hij er staan voor Steven Kruijswijk
Aan de tijden van de renners te zien reed de rest van de ploeg juist niet met de rem erop.
Behalve Kruijswijk zelf (5e in de tijdrit in 2015, vorig jaar de 3e klassementsrenner) misschien..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2017 12:29 door El Mik.
Bromertà 19 mei 2017 12:38
NOS Girojournaal

Herman van der Zandt:
“U ziet het de Italiaanse lippenstick is van uitstekende kwaliteit.”
“Carlien gaat in op de uitnodiging. Prijs dus voor Victor Campenaerts.”
“Een boete van honderd Zwitserse Frank. Terecht? Wij vinden van niet. Wij zijn voor Amore.”

Ook leuk: Tweet en interview van/met Bram Tankink - na ca. 20 min.
Arsimo 19 mei 2017 12:44
Doet me aan het oude (romantische) voorval van Rene Koppert denken, jaaren geleden in de Giro. Publiek reageerde positief. Ploeg en organisatie niet. Het leven - en vooral uw eigen besognes - niet te serieus nemen heren!
Eazster 19 mei 2017 12:51
Die reactie van Lotto Jumbo en de organisatie is toch te triest voor woorden. Het is een leuke afleiding die verder niet veel af doet aan de prestaties van Campenaerts.
Tankink met z'n belachelijke filmpje dat is natuurlijk wel leuk de clown waar je alleen om kan lachen als een boer met kiespijn,al was dat op de rustag.
Ik kan me nog een huwelijks verzoek van de heer Van Emden herinneren en dat was nota Bene Middenin de tijdrit! Daar gingen ploeg en organistatie toen toch heel anders mee om,meten met twee maten?
Blueprint 19 mei 2017 12:57
Ik heb het idee dat Campenaerts het op een of andere manier al eerder een beetje verbruid heeft bij de ploegleiding. Misschien vinden ze hem niet serieus genoeg als knecht?
Bob 19 mei 2017 13:02
Campenaerts had gewoon volle bak moeten mogen rijden. Iedereen zag toch al aankomen dat Kruijswijk niet goed genoeg was deze Giro.
Curzio 19 mei 2017 13:05
Dat gevoel heb ik ook ja. Als Campenaerts een goede Giro zou rijden, een normale tijdrit had afgewerkt en Kruijswijk zou goed hebben gepresteerd op de Blockhaus, dan zou men het vast luchtiger hebben opgevat. Het is vooral wat de timing betreft een ongelukkige actie.

Die boete is volgens mij gewoon een formaliteit van de organisatie, niet onlogisch.
Meneer 60% 19 mei 2017 13:05
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb het idee dat Campenaerts het op een of
> andere manier al eerder een beetje verbruid heeft
> bij de ploegleiding. Misschien vinden ze hem niet
> serieus genoeg als knecht?

Dat denk ik ook. Zal een optelsom zijn. Hij lijkt niet heel serieus op een missie om zich weg te cijferen voor Kruijswijk. Heb het gevoel dat het daar bij TLJ niet heel gezellig is aan tafel.
Ed@ 19 mei 2017 13:08
Wat een gelul van de ploeg.
Laten ze blij zijn met een beetje publiciteit!!
Want sportief lukt dat niet.
Brieske 19 mei 2017 13:10
Waarom moest iedereen met de rem erop rijden maar waren er meerdere die een uitstekende TT reden.

Groet
Luijt 19 mei 2017 13:15
Uitstekende reactie van Plugge.

Zo'n actie van Campenaerts geeft de indruk dat de ploeg als een stelletje toeristen in de rondte fietst. Zoiets is leuk in de slotetappe van een geslaagde ronde; niet als de prestaties tot dusverre niet meevallen.

Ik hoop voor Plugge dat Kruijswijk snel verdappert; misschien dat dan de focus meer op de koers zelf gaat.

Nog een advies aan Plugge: ontdoe je zsm van Van den Broeck, Boom en Gesink. Drukken zwaar op de begroting en presteren niet meer.
Wanny 19 mei 2017 13:43
Kan me voorstellen dat de ploeg zo reageert op een medewerker die zijn werk niet naar behoren doet maar wel de clown uithangt.
Prikdude 19 mei 2017 13:47
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2017 13:48 door Prikdude.
Prikdude 19 mei 2017 13:48
100 Frank? Wat een milde vermaning, kan hij niet besneden worden?
Tinuz 19 mei 2017 13:49
Blijft natuurlijk merkwaardig dat hij blijkbaar de opdracht had rustig aan te doen, terwijl andere renners deze opdracht niet gehad leken te hebben, zie bijvoorbeeld Van Emden en Keizer. Wellicht dat er meer speelt, maar als ik ploegleider was zou ik Campenaerts en andere tijdrijders in de ploeg als zij zich goed zouden voelen gewoon voluit hebben laten rijden in zo'n tijdrit. Is goed voor de moraal.
Goozzer 19 mei 2017 13:51
Ploeg lijkt buitengewoon geforceerd om te gaan met alles en iedereen dat riekt naar ambitie en eigen initiatief. Het moet precies in de 'mal' passen. Campenaerts heeft best kwaliteiten, zo'n jongen moet je stimuleren, niet proberen te 'breken'. Sportief en commercieel slaan ze de plank volledig mis bij die ploeg. Benieuwd hoe lang het daar nog duurt...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2017 13:53 door Goozzer.
ton duk 19 mei 2017 13:53
Misschien zit die boosheid vooral dat Campenaerts blijkbaar aan de pers voor de tijdrit verteld heeft dat ie niet voluit mocht rijden
Dat lijkt me iets dat je interen houdt....
gr
merijntje mortirolo 19 mei 2017 13:53
Pyama 19 mei 2017 14:18
Hoe zou het dan met Clement gaan?

Of komt het omdat het een Belg is? (Vandenbroeck, Van Asbroeck, Vanmarcke enz).
ton duk 19 mei 2017 14:41
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of komt het omdat het een Belg is? (Vandenbroeck,
> Van Asbroeck, Vanmarcke enz).

Vanmarcke hoort niet in dit rijtje want die had (zo ongeveer) meer privileges bij TLJ dan alle Nederlanders bij elkander
gr
Bob 19 mei 2017 14:43
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uitstekende reactie van Plugge.
>
> Zo'n actie van Campenaerts geeft de indruk dat de
> ploeg als een stelletje toeristen in de rondte
> fietst. Zoiets is leuk in de slotetappe van een
> geslaagde ronde; niet als de prestaties tot
> dusverre niet meevallen.
>
> Ik hoop voor Plugge dat Kruijswijk snel
> verdappert; misschien dat dan de focus meer op de
> koers zelf gaat.
>
> Nog een advies aan Plugge: ontdoe je zsm van Van
> den Broeck, Boom en Gesink. Drukken zwaar op de
> begroting en presteren niet meer.


Eens. Investeren in nieuw en jong talent of een buitenlandse topper.
tvm 19 mei 2017 14:44
Wat een man zonder persoonlijkheid, die Plugge. Of moest hij dit zeggen van zijn sponsor(s)? Anders vind ik het echt een zwaktebod. Je verschuilen achter de regels en iemand bestraffen, zonder dat hij er verder iemand mee kwaad doet, is sneu.
Het argument dat de sponsor daardoor niet in beeld kwam, is natuurlijk onzin. En negatieve reclame lijkt het me ook niet te zijn.
Eindhovuh 19 mei 2017 14:49
Hoe bedoel je dat?
Dat die niet in een mal past?
Eindhovuh 19 mei 2017 14:55
Het is de optelsom. De kopman valt vanaf dag 1 tegen.
Als dan Castelijns, van Emden, Keizer, van den Broeck, en Campenaerts niet op de afspraak zijn op de momenten dat het moet wordt het er niet gezelliger op.
Als je het dan de clown uit probeert te hangen bij de start van de tijdrit, om vervolgens overduidelijk de extreme handrem erop te zetten om je statement te maken, wordt het er ook niet beter op.
Wat ik niet begrijp is dat ze niet hebben meegewerkt om een etappe te pakken met Battaglin, wat had mogelijk gekund. Dus ook de ploegleiding laat weer steken vallen.

Nee echt leuk is het daar niet.
veluweracer 19 mei 2017 15:36
Dat de knechten met de rem er op een tijdrit moeten afwerken lijkt me niet meer dan professioneel.
Of zijn die 10 UCI punten die Van Emden pakt soms onmisbaar voor de ploeg? Lijkt me niet. Maar het zou kunnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2017 15:36 door veluweracer.
thja 19 mei 2017 15:51
Daags na de rijdrit was er een bergrit, van Emden en Keizer zijn daar zeker verder in de etappe niet de aangewezen knechten, die mochten dus best wat energie verspillen Campenaerts is meegenomen om juist in die etappes DE knecht voor Kruiswijk te zijn. In mijn ogen dus volkomen logisch dat ze van hem iets ander verlangen. Wat mij meer stoorde dan de tekst op zijn borst is de manier waarop hij vervolgens als een MAMIL van het strartpodium afreed lachen omkijken en zwalkend. Zo ik ga nog even een blokje om. Als ploegleider zou ik ook zwaar geirriteerd zijn.
ton duk 19 mei 2017 15:51
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Wat ik niet begrijp is dat ze niet hebben
> meegewerkt om een etappe te pakken met Battaglin,
> wat had mogelijk gekund. Dus ook de ploegleiding
> laat weer steken vallen.
>

Eens...het was van etappe 1 af weer koers ondergaan ipv koers (mee) in handen nemen
Met af en toe 1 renner mee laten werken, had Battaglin 2 kansen meer gehad op top 10 (of beter)
gr ...
Tinuz 19 mei 2017 16:11
Plausibele uitleg. Deze Giro is ook te geforceerd benaderd door de ploeg. Ook Kruijswijk gedijt daar niet in.
Curzio 19 mei 2017 16:24
Van Emden presteert wel aardig toch? Die meen ik op het vlakke wel een aantal keer nuttig werk te hebben zien doen.
Ziender Ogen 19 mei 2017 17:43
Het is ook vooral de timing van zijn actie, na een mediastorm omdat hij gelekt had rustig aan te moeten doen bij de tijdrit.

Ach ja waar gaat het ook eigenlijk over! Is nog jonge gast.
Carlos Danger 19 mei 2017 17:57
Hup Vic!
Snel weg bij die zielige 'schaatsploeg'.
Andere Peter 19 mei 2017 18:09
Eens met Luijt. Dat lekken is al onprofessioneel. Zo'n kampioenschapstrui draag je ook niet al te vaak.

Het is een actie die passend zou zijn als je als ploeg al 3 ritzeges op zak hebt. Niet als je met lege handen staat. Ik kan mij best voorstellen dat zoiets werkgever irriteert, En dat men dan beschaafd optreedt. Laten we nu niet doen of ze hem ontslagen hebben ofzo.
Fcdh 19 mei 2017 18:57
Bob Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens. Investeren in nieuw en jong talent of een
> buitenlandse topper.

Die buitenlandse topper hebben ze al binnen met Roglic waar nog veel rek in zit.
Ben benieuwd hoe dingen jongen presteert in het hooggebergte na een hoogtestage en nog een wintertje op klimmen trainen / wat gewicht kwijtraken.
Luijt 19 mei 2017 20:30
"Eens met Luijt"

Ja lieve mensen, hut staat ur egt, jullie zouden een voorbeeld aan AP moeten nemen....
Snorfietser 19 mei 2017 22:12
Tjongejonge! Dit soort dingen zijn toch juist leuk? Ik zie niet wie hij hier nu kwaad heeft gedaan. Gelukkig heeft de dame in kwestie meer gevoel voor humor.
cyclingfreakske 19 mei 2017 22:31
mja.. PLugge is zoals vaak de lul van de dag.... een groot talent van hem.

het is DANKZIJ Lotto-Jumbo en onder druk van LTJ lul Plugge, dat de wedstrijdjury hem in extremis nog een boete oplegde.

dat dan de leiding zelfve - (alweer Plugge op kop, en Engels achteraf als blaffend nalopend hondje) - nog eens kinderlijk het breed moet uitsmeren via twitter, is pas echt onvolwassen.

een grote schuld ligt bij Plugge zelf, had hij Campenaerts niet zo streng en hard VOOR de tijdrit aangepakt, dan was dat ook niet gebeurd.....
datgene wat Plugge dwarszit maar vooral over zwijgt, was die echt belachelijk trage start van Campenaerts...even lekker losrijden leek het wel.
daarna reed hij een onderhoudend tempo zoals was opgedragen.

Campenaerts heeft daarna tegen de pers mooi gezwegen toen men vroeg wat er aan de hand was en wie die Carlien was die hij uit vroeg....... hij ontweek mooi en zij gewoon dat hij zich spaarde voor de komende dagen, in overleg met het team... dat noem ik wel professioneel..veel profesioneler dan lulletje Plugge en shoothondje Engels.


verder zijn er in de wedstrijd wel vaker spontane initiatieven geweest.... dat van Camenaerts was er ook en en ze was ook wel grappig, verder deed hij gewoon zin job naar behoren.
Plugge was ook een hoofdreden waarom Vanmarcke elk aanbod van LTJ afsloeg en andere oorden wilde opzoeken... de vele beloftes... Plugge moet er nog wat nakomen... en die vent is gewoon onuitstaanbaar irritant..
cyclingfreakske 19 mei 2017 22:36
De Giroleiding zag het nog net door de vingers in feite...tot Plugge de paljas ging uithangen en zelfs aanstuurde op een afstraffing.
zodat hijzelf binnen de ploeg geen boete moest opleggen en de schietschijf van de sociale media en pers ging worden.... toch straf dat de Italiaanse pers de ludieke actie ook best grappig en van enige romantische inslag vonden en best lachten om de spontane actie.
Zelfs de collega's vonden het best mooi.

als de organisatie toch zo op hun strepen staat...wanneer gaan ze die in de weg staande flikken eens beboeten voor het veroorzaken van valpartijen ?
cyclingfreakske 19 mei 2017 22:41
Plugge heeft problemen met alles dat spontaan is, hij is een rasechte sfeerverzuurder.
en hij kan niet omgaan met mensen, a-sociaal type dat zich als manager naar boven gepraat heeft.
de verzorgers vonden het wel knap van Campenaerts, ondanks het op datzelfde moment niet echt profesioneel was... maar hij mocht toch niet rijden,
Plugge zelf ziet het als persoonlijk.... een middenvinger dien hij symbolisch opstak naar hem..... mja..bekrompen vent toch die PLugge.

(mocht hij dat bij een Nederlandse renner zo flikken, dan blijf ik hetzelfde zeggen)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2017 22:41 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 19 mei 2017 22:47
de manier waarop Plugge het doet is overdreven.
dat Engels daar nog later op gaat natrappen, is echt kinderlijk belachelijk..... bobbie wil even blaffen na het baasje.

tik hem binnenkamers op de vingers...dat heeft meer effect.
neen, ff twitteren, Trump achterna, zo breed mogelijk, dat is pas onvolwassen !
en dan nog zelf de wedstrijdjury aanspreken om maatregelen te nemen. zijzelf waren niet gecharmeerd van Campenaerts zijn actie maar wilden het wel zo laten omdat hij na de belachelijk slappe start (wat Plugge zag als de middenvinger opsteken) - toch zijn opdracht als opgedragen vervulde.
JW 19 mei 2017 23:54
ps: er zit een kras op je toetsenbord.
Of het blijft hangen.
cyclingfreakske 19 mei 2017 23:57
neen..Plugge zen lelijke kop beinvloed het toetsenbord
Ziender Ogen 20 mei 2017 12:59
Volgens tikt CF maar met één vinger op z'n toetsenbord....de middelvinger uiteraard.
El Chaba 20 mei 2017 13:30
Met de strekking van je verhaal ben ik het wel eens maar je overdrijft het nogal en je valt meerdere malen in herhaling. Doet allebei juist afbreuk aan je verhaal in plaats van het te versterken. Of anders gezegd, less is more.
Of nog anders, je verwordt hiermee tot een soort Jacco Banaan light en dat wil je vast niet.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2017 13:36 door El Chaba.
cyclingfreakske 21 mei 2017 07:38
Ziender Ogen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens tikt CF maar met één vinger op z'n
> toetsenbord....de middelvinger uiteraard.


correct smiling smiley maar wel een sportieve met nodige gevoel voor humor winking smiley

vind gewoon het hele gedoe van Plugge en Engels zwaar erover.... hun natrappen op sociale media en de krant, is gewoonweg kinderlijk.
maarja... die zit gewoon zo in elkaar en is erg moeilijk om mee om te gaan.. het type dat ervan houd je een mes in de rug te planten ongeacht wat je doet.
Ziender Ogen 21 mei 2017 12:32
Hoe je het ook wendt of keert (moest ff nadenken over d's en t's), het was natuurlijk een vorm van provocatie van Victor C.

...of zou Plugge willen daten met Carlien?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen