Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro d'Italia 2017 (2.UWT), rustdag & etappe 16

Gepost door El Chaba 
El Chaba 21 mei 2017 17:17
Giro d'Italia 2017 (2.UWT), rustdag & etappe 16
El Chaba 21 mei 2017 17:17




Giro d'Italia 2017 (2.UWT), etappe 16: Rovetta - Bormio (222,0 km)

Morgen eerst nog de laatste rustdag, dus tijd zat voor alle (voor)beschouwingen over de loodzware laatste week met vijf bergetappes en de afsluitende tijdrit.
Vervolgens dinsdag een hel van een bergetappe: 222 km lang met drie loodzware, lange beklimmingen.

Kaartje:





Profiel:





De beklimmingen:

12:57-13:16 | km –84,5/137,5 | Cat. 1: Passo del Mortirolo (12,6 km à 7,6%, max. 16%)
14:45-15:22 | km 143,5/–78,5 | Cima Coppi: Passo dello Stelvio/Stilfserjoch (21,7 km à 7,1%, max. 12%)
16:24-17:15 | km 202,5/–19,5 | Cat. 1: Umbrailpass/Giogo di Santa Maria (13,4 km à 8,4%, max. 12%)













Profiel laatste kms:








Een even verrassende als verdiende zege voor Bob Jungels (eerste sprintzege ooit!).

Top 10 AK na etappe 15:

1 Dumoulin (SUN) 63:48:08
2 Quintana (MOV) +2:41
3 Pinot (FDJ) +3:21
4 Nibali (TBM) +3:40
5 Zakarin (KAT) +4:24
6 Mollema (TFS) +4:32
7 Pozzovivo (ALM) +4:59
8 Jungels (QST) +5:18
9 Amador (MOV) +6:01
10 Kruijswijk (TLJ) +7:03

Start: 10.25 uur.
Finish: rond 17.15 uur.
ton duk 21 mei 2017 17:33
ik trap af:
mooi, geen lange dalstukken voor eventuele combine's
gr

ps: mooi omdat ik verwacht dat een krappe meerderheid van de prikkers wil dat Tom Dumoulin de Giro wint



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2017 17:44 door ton duk.
Slimmerd 21 mei 2017 17:35
Belangrijke dag voor hen die gaan voor de bollen, dus een kopgroep met Fraile en Rolland lijkt me noodzakelijk om aan succes te denken. Ook verwacht ik een aanvallend Sky, Landa lijkt me de meest logische naam dan in een kopgroep.
Cyclad 21 mei 2017 17:37
Landa, Rolland, Fraile. Een aantal ontsnappers kun je inderdaad zo opschrijven.
Eindhovuh 21 mei 2017 17:46
Rolland valt mij tegen, hij wil wel maar hij kan niet.
Slimmerd 21 mei 2017 17:47
Zal Polanc ook willen of gaat hij voor zijn positie in het klassement?
Eddy Veen 21 mei 2017 17:52
Vittal 21 mei 2017 17:53
Samen met donderdag de gevaarlijkste dag voor Dumoulin op weg naar Milaan. Wat in zijn voordeel spreekt is dat er geen ploeg is die er de breedte deze Girop boven uit steekt. Movistar is sterk maar heeft geen meerdere top-5 kandidaten maar en is ook niet zo sterk dat de groep tot 10 man kunnen uitdunnen en dan nog 3 man hebben zoals vroeg US Postal of tegenwoordig Sky in de Tour. Bovendien al het echt gevaarlijk wordt is er altijd de grote kans dat hij hulp krijgt van andere ploegen die iets kwijt dreigen te raken zoals de ploeg van Nibali of Mollema

Het grootste gevaar voor Dumoulin zie ik dan ook niet meer in tactisch ploegen spel of de zwakte van zijn ploeg maar gewoon botte pech/valpartij of een inzinking/hongerklop.
Andere Peter 21 mei 2017 19:16
Oneens.

Het lijkt mij wel een vrij ruime meerderheid.
Eindhovuh 21 mei 2017 21:33
spinning smiley sticking its tongue out

Ik moest nu zelf terugdenken aan Danny Blind. Wie? Ja die. Die zat ooit op de tribune bij NAC tegen ajax, hij was geblesseerd.
In die tijd presteerde NAC nog weleens wat en we kwamen zowaar voor tegen de godenzoontjes. Blind zat zich zichtbaar kapot te ergeren en werd gespot door de NAC-supporters op de B-side(waaronder ik). Het: Danny Danny Danny, hij wil wel maar hij kannie, schalde van de tribunes(spreek uit dan-nie). Met al zijn zelfbeheersing wist hij er een glimlachje uit te persen. Heerlijke avond.

Maar je had er waarschijnlijk bij moeten zijn. eye rolling smiley
lodjan 21 mei 2017 21:59
Kan goed samen gaan.
Frederik D. 21 mei 2017 22:11
Een inzinking is mogelijk. Maar ook een stuurfoutje met vervelende gevolgen tijdens een afdaling behoort tot de mogelijkheden. Dumoulin moet het hoofd erbij houden. En in lastige situaties niet panikeren.

Overigens is Dumoulin nummer twee in het Nederlandse klassement van het aantal dagen van in een leiderstrui van een grote ronde rijden. Nummer één is Zoetemelk. Maar da's logisch.

En goed rusten. Een grote ronde win je in bed. Een wijsheid van Zoetemelk. Is er trouwens een Zoetemelk-wielrenwedstrijd? De Grote Prijs Zoetemelk?

Stuurman aan de wal.
Slimmerd 21 mei 2017 22:12
Uiteraard, maar als hij bijvoorbeeld op de eerste twee klimmen zwaar moet concurreren met een Fraile en Landa om de punten en in de slotklim komen de favorieten eroverheen, kan hij ook op voorhand bang zijn dan teveel te verliezen.
Eindhovuh 21 mei 2017 22:26
Het komt natuurlijk maar zelden voor dat iemand die dik voor staat in het klassement, met de ronde over de helft, die verliest door een valpartij.
Ik kan me alleen Kruijswijk herinneren. En ooit Ocaña natuurlijk.
ton duk 22 mei 2017 07:31
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
>En goed rusten. Een grote ronde win je in bed. Een
> wijsheid van Zoetemelk.

Grappig, hier had ik het net over met collega's
Cruijff versus Joop winking smiley

Parijs is nog ver en Een Grote Ronde win je in bed
Had Joop er nog meer ?
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2017 09:49 door ton duk.
marksi 22 mei 2017 08:35
Eens dat het geen ongunstige rit is, maar nog steeds een rit met hele grote risico's. Op de Mortirolo kan Movistar makkelijk een mannetje of 4 vooruit sturen en op dat laatste stuk zou Quintana ook echt het verschil kunnen maken. Om maar te zwijgen over de afdaling, die is echt insane van de Mortirolo (of is dat de andere kant?). Als je dan met 30 secondes voorsprong onderaan komt heb je 20km licht stijgend waar 3 mannen het verschil kunnen maken en de Stelvio is ook een fijne klim om nog wat hulp te hebben. Als Movistar of Nibali wat wil dan zou het hier moeten gebeuren.
Curzio 22 mei 2017 09:13
Igor Anton ooit in de Vuelta? Was ergens rond etappe 10 volgens mij, dus nog niet zo ver.
El Mik 22 mei 2017 10:32
Die zwarte dag was de 14e etappe, maar hij stond niet heel ver voor in het klassement.
Curzio 22 mei 2017 10:43
Zou kunnen, maar hij was wel gruwelijk goed toen!
El Mik 22 mei 2017 10:50
Ja dat wel, ik baalde als een stekker als Euskaltel fan.
Erik S. 22 mei 2017 10:55
Ik las overigens vanochtend in de Volkskrant dat Kruijswijk aan zijn val in Engeland een scheurtje in een rib heeft overgehouden. Dat zou verklaren waarom hij aan het begin van de Giro niet bepaald op zijn sterkst was. Er werd overigens verwezen naar 'een iets andere houding op de fiets', dus niet zozeer naar pijn of last met ademen.
El Mik 22 mei 2017 11:15
Bartali ook in zijn eerste Tour gevallen in het geel.

En volgens mij is de Italiaanse ploeg vlak na de oorlog ook een keertje uit de Tour gestapt omdat ze door Franse fans belaagd werden, al weet ik even niet of dat met Bartali of Coppi was

edit. 1950, Bartali dus al reed Fiorenzo Magni op dat moment in het geel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2017 11:16 door El Mik.
rustdag 22 mei 2017 11:31
Dat geeft hij hier ook aan, ik dacht ook dat alles oke was. Niet dus.

[nos.nl]
Ziender Ogen 22 mei 2017 11:41
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Frederik D. Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> >En goed rusten. Een grote ronde win je in bed.
> Een
> > wijsheid van Zoetemelk.
>
> Grappig, hier had ik het net over met collega's
> Cruijff versus Joop winking smiley
>
> Parijs is nog ver en Een Grote Ronde win je in
> bed
> Had Joop er nog meer ?
> gr


Nee dit is alles wat hij in zijn lange loopbaan heeft gezegtgrinning smiley

Nou ja misschien nog deze. Quote: 'Mwa...uh...zucht..uh...stilte.....'
Cecchini 22 mei 2017 11:46
Dan vergeet je deze nu al legendarische quote " pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff"
Ziender Ogen 22 mei 2017 12:01
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> spinning smiley sticking its tongue out
>
> Ik moest nu zelf terugdenken aan Danny Blind. Wie?
> Ja die. Die zat ooit op de tribune bij NAC tegen
> ajax, hij was geblesseerd.
> In die tijd presteerde NAC nog weleens wat en we
> kwamen zowaar voor tegen de godenzoontjes. Blind
> zat zich zichtbaar kapot te ergeren en werd gespot
> door de NAC-supporters op de B-side(waaronder ik).
> Het: Danny Danny Danny, hij wil wel maar hij
> kannie, schalde van de tribunes(spreek uit
> dan-nie). Met al zijn zelfbeheersing wist hij er
> een glimlachje uit te persen. Heerlijke avond.
>
> Maar je had er waarschijnlijk bij moeten zijn. eye rolling smiley

Ik ben er weleens bij en dan verliest nac altijd van mijn clubjethe finger smiley

Veel succes tegen nec voor een plaatsje op het hoogste nivo.
Bromertà 22 mei 2017 12:37
Een rustdag is wel een uitgelezen moment om een overzichtje te fabriceren. Waarmee eens te meer duidelijk wordt dat er bijna niets zinnigs gezegd kan worden over de verhoudingen bij al het klimwerk voor de komende dagen dat van een geheel andere orde is dan wat achter de wielen ligt. Milaan is nog ver? Nee, Milaan is vooral nog zo'n 18km 17km in verticale richting in amper 5 dagen.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2017 12:47 door Bromertà.
El Chaba 22 mei 2017 12:59
Pascal Simon in de Tour van 1983?
Orakel 22 mei 2017 13:10
Leuke grafiek, maar het toont toch vooral dat de LICHTE klimmers die goed presteren een mooie piek vertonen.
Hun zuinige energieverbruik moet op een bepaalde manier nog verrekend worden met de absolute power output.
Anders zou je nog gaan denken dat Pozzovivo een kanshebber op podium is (wat mij héél stug lijkt).
Cecchini 22 mei 2017 13:11
Tom Dumoulin is alleskunner in het roze

Door Limburger Willem Vissers


Roze staat mooiman Tom Dumoulin uit Maastricht perfect. Roze kleedt sowieso geweldig op de fiets. Hij is niet te missen, in het lint dat door Italië trekt. Bespied vanuit de helikopter of vanaf de motor; overal weten ze hem te vangen.

Na afloop van weer een huldiging laat hij de lippenstift van de rondemissen staan. Elke keer weer, die zoete afdruk van vuurrode, getuite lippen op zijn wangen. Dat zijn geen veredelde luchtkusjes geweest. Het waren pakkerds. De deernen kussen hem met gulle lach, en hij is zichtbaar blij met dat vleugje genegenheid na een dag op de fiets.

De beste sportman van Nederland, zeker als we het gemotoriseerd verkeer buiten beschouwing laten, is ontspannen, intelligent en eigenwijs. Hij bulkt van klasse en stijl. Wie bezoekt het graf van de legendarische Fausto Coppi als hij toch in de buurt is? Dumoulin. Wie geeft het teken rustig aan te doen als rivaal Quintana is gevallen? Juist. Sportiviteit in roze.

Tom Dumoulin verbeeldt het internationale fietsfeest. Hij is als de duizenden mannen en vrouwen die zich op zondag in soms iets te strakke hansopjes hijsen en door de Hollandse dreven fietsen, alleen of in groepjes. Hij is alleen veel beter dan de goegemeente.

Handen op het stuur, ook in de klim. Bijna onbewogen bovenlijf, stevig zittend op het zadel. Quintana valt aan, zaterdag, op de beklimming naar Oropa, op 4 kilometer van de finish. Dumoulin ademt, denkt, trapt intussen stevig door, reageert, haalt Quintana op 1,6 kilometer van de streep in, schreeuwt naar Zakarin dat die een beetje door moet fietsen en sprint naar de zege. Op zondag, naar de finish in historisch Bergamo, consolideert hij geroutineerd de leiderspositie.

Dumoulin constateert verheugd dat hij in de drie grote ronden, van Frankrijk, Spanje en Italië, minimaal een tijdrit en een bergetappe heeft gewonnen. Hij is klaar voor de machtsgreep. Hoe mooi is dat, een Nederlander die kan tijdrijden en klimmen. We hadden heerlijke avonturiers als Theunisse en Winnen, maar hun tijdrit liet ze in de steek. Dumoulin is een alleskunner, zeker sinds hij zijn bergwerk heeft verbeterd en is afgevallen.

De Giro is prachtig, ook door de tv-beelden. De kleuren van de lente gloriëren en het aantal idioten dat meeholt is kleiner dan in de Tour. Vlak voor de finish op zaterdag maakt Dumoulin slaande triomfgebaren in de lucht. Hij zegt dat hij soms een slim mannetje is en dat zo'n laatste beklimming van ongeveer 20 minuten hem ligt. 'Daar ben ik goed in.'

Het is een karig lijstje met Nederlandse winnaars van grote ronden. Jan Janssen: Spanje in 1967, Frankrijk in 1968. Joop Zoetemelk: Spanje 1979, Frankrijk 1980. Verder niets, niemand. In Italië heeft nog nooit een Nederlander gewonnen, mede omdat Steven Kruijswijk vorig jaar strandde in een sneeuwrand. Dumoulin is nog lang geen winnaar van de Giro, maar het roze past hem als gegoten. Hij fietst met een machtsvertoon alsof hem niets kan gebeuren. Alleen dat al is genieten.
Orakel 22 mei 2017 13:17
In de Vuelta 2015, de rit door Andorra (zeer zwaar, opeenvolging van hoge cols) verloor Dumoulin anderhalve minuut op Aru en een dikke minuut op Majka.
Ik zou er voor tekenen als een beter voorbereide Dumoulin, in de vorm van zijn leven, het verschil binnen de minuut houdt en ongeschonden de finish bereikt morgen.
Te diep in het rood lijkt mij niet nodig, Dumoulin mag rekenen.
Arsimo 22 mei 2017 13:19
Mooi verhaal hoor. En ik geloof ook in Dumoulin en zijn kans op roze in Milaan. En juig en hoop hard mee.

Maar laten we ook een beetje nuchter blijven. Als Dumoulin onverhoopt tegen een hongerklop aanloopt deze week dan is zijn Giro-palmares in feite nauwelijks beter dan die van Erik Breukink - ook zo'n renner die kon tijdrijden en klimmen, als hij in topvorm was en ook hard op weg naar een Giro zege leek tot zo'n hongerklop. Iemand die in bovenstaand beschouwing niet eens genoemd wordt trouwens. Zegt ook iets over de kwaliteit van dit verhaal.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2017 13:20 door Arsimo.
El Chaba 22 mei 2017 13:33
Begin jaren 80 aan de Beatrixstraat, en ook in latere jaren nog regelmatig, kwamen de drie topclubs met knikkende knieën naar Breda. Toen werden er daar meer dan regelmatig punten verspeeld door de topclubs.
El Chaba 22 mei 2017 13:36
JW 22 mei 2017 13:38
Eens.
Alles is relatief, en zelfs dat....
Frederik D. 22 mei 2017 13:40
Ik citeer:

<

In 1978 won Hennie Kuiper voor het tweede jaar op rij de etappe naar de Alpe d´Huez. Hij stond derde op 5 minuten van gele truidrager Zoetemelk.

In de volgende rit van Grenoble naar Morzine met wel acht Alpencols viel hij opnieuw aan en reed op de Granier virtueel in het geel. Tijdens het dalen nam hij grote risico´s om zijn voorsprong te behouden. Het noodlot sloeg toe: Hennie Kuiper vloog uit de bocht en brak zijn sleutelbeen op twee plaatsen. De pechvogel Kuiper moest met de Ambulance worden afgevoerd naar Chamberry en liep voor de tweede keer de tourzege mis na zijn 2e plek in 1977 achter Bernard Thevenet die later toegaf doping te hebben gebruikt. Uiteindelijk won de debutant Bernard Hinault de tourzege door een geweldige tijdrit. Joop Zoetemelk wist Hinault daar niet voor te blijven, maar misschien was het Kuiper wél gelukt.

>

[www.tourgeschiedenis.nl]

Om eerlijk te zijn, Kuiper was geen supertijdrijder. Maar wie weet ... Hij was wel een noest bijtertje. Minder klasse dan Zoetemelk maar soms even goed en heel soms iets beter.
Blueprint 22 mei 2017 13:50
Ik ga niet nuchter blijven. Daarvoor is Dumoulin te ontspannen, zit hij te goed op zijn fiets en straalt hij te veel klasse uit. Hij reed bijna autoritair Oropa op, perfect de koers onder controle en een leider binnen het peloton. Deze man gaat niet vallen, geen hongerklop krijgen of slachtoffer worden van een combine. Nee, Dumoulin wint de Giro.
JW 22 mei 2017 13:50
Pas op !
Met dit soort opmerkingen kun je zomaar de prikbordpolitie-agent Cecchini op je dak krijgen.
Vanwege een veronderstelde gele bril.
JW 22 mei 2017 13:52
Als je in alles gelijk hebt krijg je geheid ook op dit punt gelijk ! cool smiley
Horsie is back 22 mei 2017 13:55
Krek. Net zo goed als dit overzichtje.

Vooropgezet, dat "we" met de Perfect Cyclist de perfecte schone wielrenner in beeld willen hebben, doet dit overzicht toch pijn aan de ogen van Horsie.
Horsie begrijpt best hoe die percentages tot stand komen, maar top wielrenners van de moderne wielergeneratie, die het moeten doen met zulke percentages, dat voelt niet goed. Hoe slecht moeten figuren als Snelle Eddy, Freddie Strava et cetera het wel niet doen in zulke rekeningexercities?

Natuurlijk zijn de komende dagen de absolute lakmoesproef van deze Giro, omdat er een geleidelijke verschuiving gaat plaatsvinden van macht naar uithoudingsvermogen maar zou Bromertà a.s. zondag niettemin nog eens kunnen kijken, wat er nu in één week echt is veranderd.

In het overzicht komt Blockhaus er over de hele linie beter van af dan Oropa. Ik waag het te betwijfelen of dit correct is. Niet dat ik aan het rekentuig van Bromertà zou durven te twijfelen, overigens. grinning smiley

Zo, dit moest Horsie even kwijt. smiling smiley
Bromertà 22 mei 2017 14:02
Bij die percentages wordt enkel en alleen naar het vermogen per kilogram gekeken en het is nou eenmaal zo dat een lichtere renner harder moet werken om gelijke tred te houden met een zwaardere concurrent.

Hier dan een overzicht in verhouding tot de Perfecte Tijd; dat is de tijd gereden door een denkbeeldige renner van 75kg die een uur lang 6,4 w/kg kan trappen.

Cyclad 22 mei 2017 14:03
Op de rustdag wel slecht nieuws over Tanel Kangert.
Zijn verwondingen na zijn nare val van gisteren zijn dermate ernstig dat gevreesd wordt dat Kangert dit seizoen niet meer in actie kan komen.
Arsimo 22 mei 2017 14:11
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij die percentages wordt enkel en alleen naar het
> vermogen per kilogram gekeken en het is nou
> eenmaal zo dat een lichtere renner harder moet
> werken om gelijke tred te houden met een zwaardere
> concurrent.

Slaat uiteraard nergens op.

Bij klimmen moeten de zwaardere renners juist harder werken om de lichteren bij te kunnen benen. Dat is logisch omdat de zwaarderen door de bank genomen wel iets meer spierkracht hebben maar vooral in verhouding meer massa moeten meenemen die niet bijdraagt aan de voorstuwing. De verhouding is ongunstiger.

Op het vlakke boeit het niet omdat men dan de zwaartekracht niet hoeft te overwinnen en puur het voordeel van het grote vermogen het bepaalt. Grotere renners vangen in beginsel wel iets meer wind dan kleinere maar dat verschil is gering in de praktijk - het voordeel van puur meer vermogen te leveren geeft dan de doorslag.
Arsimo 22 mei 2017 14:14
Het was ook een afschuwelijke klap op die paal. In zekere zin had Tangert nog geluk - voor hetzelfde geld raakt hij zo gewond dat zijn hele wielercarriere er op gezeten zou hebben. Hopelijk keert hij volgend jaar weer op nivo terug. Hup Tanel!
Bummetje 22 mei 2017 14:18
Beloki in 2003...
Weliswaar reed hij niet in het geel, maar was hij die tour wel de belangrijkste uitdager van Armstrong en was hij beter dan ooit! We zullen het nooit weten, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat Beloki in 2003 Lance' winning streak had kunnen doorbreken. Helaas kwam hij daarna nooit meer op niveau.
Horsie is back 22 mei 2017 14:20
"We gaan naar Rome" had een eeuwigdurend refrein. Daarom werden "we" ook nooit wereldkampioen.
Nu "gaan we naar Milaan" om eindelijk eens de Giro te winnen. Buitengewoon rozekleurig.

Alles kan, koffiekan, theekan, marrmor, eisen und eisen bricht, maar elke wielrenner weet, dat achter elke bocht hemel of hel zichtbaar kan worden.
Een Limburger zei zelfs ooit, dat hemel en hel op hetzelfde stukje leer plaats kunnen nemen.

Het leven is nu eenmaal fundamenteel onzeker. Vraag dat maar aan het meisje dat te maken kreeg met de kortsluiting in het hoofd van de zeeleeuw.

Maar de moderne topsport heeft een heleboel onzekerheden uitgebannen, dus hier wordt niet meer gedobbeld.
shake 22 mei 2017 14:26
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een rustdag is wel een uitgelezen moment om een
> overzichtje te fabriceren. Waarmee eens te meer
> duidelijk wordt dat er bijna niets zinnigs gezegd
> kan worden over de verhoudingen bij al het
> klimwerk voor de komende dagen dat van een geheel
> andere orde is dan wat achter de wielen ligt.
> Milaan is nog ver? Nee, Milaan is vooral nog zo'n
> 18km 17km in verticale richting in amper 5
> dagen.
>
>

Dus Kruijswijk, Zakarin en Yates 'verbeteren' per klim. Benieuwd of ze ook nog kanshebbers voor podium zullen zijn.
Bromertà 22 mei 2017 14:26
Bekijk rustig de tabel op bladzijde 140 bovenaan van dit stuk.

[www.chronoswatts.com]

Ook kan je je hart ophalen bij Fietsica.be waarin het klimmersverdriet zo wordt verbeeld:



Ja, harder werken betekent meer wattage per kilogram, want deze staat in verhouding met de VO2max, en het totale vermogen in het geheel niet!
Horsie is back 22 mei 2017 14:41
Het probleem zit volgens Horsie toch in de aanname dat de perfect cyclist een gewicht (75 kg) zou moeten hebben als Indurain (nagenoeg) in zijn beste dagen.
Maar heeft iemand de resultaten van maximaal testen van Indurain wel eens gezien.

"Kijk naar mij", zegt Cheetah, "zonder training, kan ik Usain Bolt gerust 30 meter voorsprong geven, Kwestie van een perfect geconfigureerd onderstel, nietwaar?" cool smiley

De zon roept.
El Mik 22 mei 2017 14:59
Kuiper verspeelde ook nog de leiderstrui in de Vuelta 1976 op de slotdag
(daarom won hij ook niet de Tour in 1977, want het is een algemeen bekend feit dat Nederlanders alleen de Tour kunnen winnen als ze een jaar eerder de Vuelta winnen)
Arsimo 22 mei 2017 15:07
Oh nee he, niet weer die chronowatts. Die pseudowetenschapper(s?) die vermogen in Watts (meervoud) uitdrukken terwijl het watt moet zijn. Kan ik niet serieus nemen. Toen niet, nu niet.
Bromertà 22 mei 2017 15:52
Ik begrijp dat je deze mening "Slaat uiteraard nergens op" niet kan onderbouwen.
Cecchini 22 mei 2017 15:54
Ach ach wat sneu. Ik ben een grote Kruijswijk fan, een intelligente jongen, waarvan ik toch zo hoop, dat hij deze week zijn eerste etappe in een Grote Ronde wint en nog richting top 5 mag kijken. Doet niets af aan het feit, dat jij alles door een gele bril bekijkt. Kritiek op jouw ploeg is uit den boze. Vorig jaar heeft hij de Giro niet verloren door zijn val, maar heeft zijn matige ploeg en de slechte ploegtactiek (iedereen om hem heen verzamelen, waardoor later niemand zich nog kon laten terugzakken) min of meer die val veroorzaakt. Hij wist dat hij teveel (onnodige ?) risico's moest nemen om Nibali en Chavez te volgen. Ook dit jaar is het buiten Clement en Tankink weer slecht gesteld met zijn ploeg. Kruijswijk is de enige renner binnen de ploeg die in staat moet worden geacht een podiumplek in een Grote Ronde te bereiken, maar de renners die hem zouden kunnen steunen in het hooggebergte (Roglic, Bennett, Gesink, de Tier) zijn in geen velden of wegen te bekennen en rijden allerlei andere rondjes (met succes daar niet van).
Arsimo 22 mei 2017 16:15
Dat heb ik al gedaan.
Frederik D. 22 mei 2017 16:43
Dus in het najaar van dit jaar moet Dumoulin de Vuelta winnen om in 2018 de Tour te winnen.
Ziender Ogen 22 mei 2017 16:59
JW 22 mei 2017 17:39
. Ik ben een grote Kruijswijk fan, een intelligente jongen, ..... ...
Hoe moet ik dat nu lezen ?
Vind jij jezelf een intelligente jongen ? Ik bestrijd het niet, waarom zou ik ....?

Zonder dollen, ik geloof best dat jij Kruijswijkfan bent. Maar ook als hij verliest of faalt ? Want dan pas leer je de echte fans kennen.
En die gele bril is de laatste jaren een beetje een grijs gedraaide plaat van je. Op zijn minst zwaar overdreven en te pas en te onpas erbij gesleept.
Dat irriteert me soms best.
Voor de goeie orde: ik ben fan van àlle Nederlandse klassementsrenners, ook van Tom, Wilco en Bauke. Omdat ik het stuk voor stuk geweldige renners met veel grinta vind. En de tegenwoordige TLJ-ploeg kan me lang niet altijd bekoren.
Maar dat hoef je niet te geloven.

En ik hoop zeker dat Dumoulin deze Giro winnend afsluit.
Maar ik vind dat nog geen gelopen race, zo realistisch ben ik.
In voetbaltermen: het is bijna rust en Tom staat met 2-0 voor. Maar daarmee is de wedstrijd nog niet binnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2017 17:42 door JW.
JW 22 mei 2017 17:40
Zo simpel is dat winking smiley
Kuiperinho 22 mei 2017 18:00
Hennie Kuiper, ik blijf eeuwig fan
Cecchini 22 mei 2017 18:10
Ik heb mijn HBO opleiding met succes afgerond, maar ik ben normaal een zeer bescheiden mens en zal daarmee zeker niet koketteren. Nee ik duid op de vriendelijke, welbespraakte en nette Kruijswijk. Ik heb de eerste 2 weken (en vorig jaar) niets negatiefs over Kruijswijk gezegd, of het moet zijn, dat ik heb geschreven hem een Giro specialist vind, en nergens terugzie op het front in andere koersen.

Daarnaast denk ik net als jij, dat het niet gelopen is. Dumoulin gaat nu het voor hem onbekende terrein in. Alleen maar cols, soms 3, 4 op een dag, en ook zijn ploeg is niet overdreven sterk, en de erg emotionele reactie van Dumoulin op het uitvallen van Kelderman wees daar dan ook wel op. Bij Sunweb is een aantal jaren geleden bewust de sprintersblik verlaten en zijn ze op klassementstoer gegaan, met Kelderman, Oomen als resultaat bij transfers. Daar is men toch met meer beleid bezig, als ik er zo op een afstandje naar kijk.
Pyama 22 mei 2017 18:52
Neem je dat JW kwalijk?
Kritiek op renners waarmee jij je amuseert is helemaal uit den boze. Of moet ik je er nog even aan herinneren hoe je altijd reageert?
JW 22 mei 2017 19:19
Zo zie je maar dat onze opvattingen helemaal niet zo ver uit elkaar liggen winking smiley
Frederik D. 22 mei 2017 19:20
Het is slechts nog 1 - 0 voor Dumoulin. Hij staat voor. Zeker. Maar nog lang niet riant.
Ziender Ogen 22 mei 2017 19:37
Quintana kan morgen weer gelijkmaken..

JW jij hebt toch zeker ook wel een HBO anders weet ik niet meer wie ik moet gelovenwinking smiley
Frederik D. 22 mei 2017 19:54
Jongens, wat maken diploma's uit? Uitsloven is nergens voor nodig. Of zitten we nog met ons allen op de kleuterschool?
JW 22 mei 2017 19:57
Zelfs de kleuterschool heb ik nooit kunnen bezoeken, die was er destijds in mijn dorpje nog niet.
En dan mis je natuurlijk toch een stukje basis...
Cecchini 22 mei 2017 20:04
Ach daar hebben we onze nationalistische Bask ook weer. Opvallend rustig de laatste 2 weken op deze prik, waarschijnlijk, omdat in de verre verte geen Bask cq Spanjaard in de top 10 verkeert. Gelukkig pakte Gorka nog een prijs. Mocht Dumoulin de komende dagen het niet halen verwacht ik jouw satanische genoegen hier wel weer terug.

Ik ben nooit overdreven fan van een renner, ook al hebben Kruijswijk en Dumoulin wel mijn voorkeur, waarbij de laatste de uitstraling heeft van een grote internationale topper. Enig chauvinisme is me daarbij niet vreemd, iets waar sport ook op teert. Maar ik heb ook altijd een zwak gehad voor het strijdershart van Contador of de liefhebber Valverde. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van de Angel Saksische wetenschappelijke wielercultuur (maak daarbij wel een uitzondering voor Sean Kelly). En ja Pyama ik erger me vaak dood aan Terpstra, zou je niet verwachten hè ?

Ik heb me alleen geërgerd aan JW tijdens de Vuelta van 2015 waarin hij mij net iets te denigrerend deed over de Ronde kwaliteiten van Dumoulin en daar wat mij betreft te lang in bleef hangen.
Carlos Danger 22 mei 2017 21:30
Die Vuelta van 2015 blijft anders ook nogal beklijven.
Vittal 22 mei 2017 22:12
Weet je wat het verschil is tussen een HBO'er en een EHBO'er?
Carlos Danger 22 mei 2017 23:22
Trump University?
cyclingfreakske 22 mei 2017 23:48
Nibali zeker niet afschrijven,
meestal is week 3 zijn beste week en gezien de aard van het nog af te leggen parcours, zie ik hem nog als een iets gevaarlijkere tegenstander dan Quitana.
Ondanks de Columbiaan het dichtste staat

Zakarin gaat zeker nog aanvallen, Pinot zie ik in de Giro nog terugzakken in het echte lange klimwerk van de Dolomieten.

Rit 16 word vooral eentje waar je in de finale vooral de Giro kan verliezen..aankomst vlak na een afdaling.... erg hoog risico profiel.
- ik verwacht dat oa Nibali elk top 10 renner, en vooral TD - tot het uiterste zal dwingen qua risico's. Een foutje kan hier zwaar fout aflopen en zelfs een seizoen ondermijnen.
Rit 18 zie ik voor TD als de lastigste, meest riskante.... als Nibali hier volk vind om vroeg de aanval te openen, word het een slagveld.

TD moet vooral kalm blijven, denken-rekenen en indien het niet anders kan, eigen tempo kiezen om de schade te beperken en een dag vooruit kijken.
Cecchini 22 mei 2017 23:50
Ik hoop dat Tom Dumoulin dit nog leest voor hij morgen van start gaat.
cyclingfreakske 23 mei 2017 00:03
was een van de mooiste slotweek in een Vuelta uitgave.
De revelatie en echte vuurdoop van TD, waar hij ondanks zijn verlies het respect van toprenners als een Valverde kreeg.
2016 - mentaal koste hem die opdoffer , mede door dat WK 2015 debacle op een lege tank met lange verplaatsing brak de veer even helemaal. mooi WK maar fysiek en mentaal helemaal op.


wat ik om te lachen vond was vorige week op Eurosport: TD die nu moest laten zien dat hij een ronderenner was...wat een onzin.
als je zoals in 2015 lang meestrijd voor de eindzege, heb je reeds duidelijk bewezen een ronderenner te zijn. Anders lukt je dat nooit.
2016 was gewoon minder wegens het mentale gedeelte en moest herbronnen, erg normaal na zo'n seizoen als 2015 op die jonge leeftijd.
verschil is nu = veel meer ervaring opgedaan.
Andere Peter 23 mei 2017 02:07
Ik bespeur bij JW altijd wel verhoogde betrokkenheid bij NL renners en die ploeg, maar absoluut geen gele bril. In zijn oordelen is hij reëel, onderbouwd en voorzichtig. Hij zal zich altijd afzetten tegen de mentaliteit van barbertje moet hangen die je hier veel ziet wanneer er eens een Nederlander of renner van die ploeg tegenvalt.
Andere Peter 23 mei 2017 02:19
Ik dacht daar ook aan. Had wel iets episch. Maar hij reed met een blessure nog bijna een week door (in het geel), voordat hij opgaf in de rit naar Alpe d'Huez die Peter Winnen won.
Erik S. 23 mei 2017 08:16
Ik ben gofferdegoffer nu al nerveus. En kan vanmiddag ook nog eens niets van de koers zien..
JW 23 mei 2017 08:37
Ik ook niet, en dat komt zelden voor.
Dus opnemen, media mijden, en vanavond kijken.
JvR 23 mei 2017 09:04
Begint de uitzending op Eurosport echt pas om 13:15?
Meneer 60% 23 mei 2017 09:07
Vergeleken met vandaag vallen de etappes van morgen tot en met zaterdag nog wel mee. Als hij vandaag in het wiel van Quintana over de finish komt, dan kan alleen tegenslag hem nog tegenhouden. Maar ik vind het ook niet onrealistisch dat hij vandaag een flink aantal minuten aan zijn broek krijgt.
Slimmerd 23 mei 2017 09:10
Yes, net na de Mortirolo.
Bromertà 23 mei 2017 09:19
Tot nu toe rijdt Dumoulin de perfecte Giro. Daar waar de mannen elkaar op de proefstellen, meestal gedurende een ultieme klim, is hij een van de betere dan wel de allerbeste. Maar vanaf vandaag wordt er vanuit heel andere vaatjes getapt (soms mag je dat letterlijk nemen, zo heeft de geschiedenis geleerd) en in deze finale derde slotweek (tweemaal pleonasme-waarde) doemt berg na berg op; geen rimpels in een tafellaken maar heuse reuzen van dik boven de 2000 meter.

Het lichaam is geen machine. Soms hapert er een orgaantje hier of een kliertje daar. In de Tour van 2016, amper een jaar geleden, zocht Dumoulin zijn toevluchtsoord in een camper van argeloze Franse berm/wielertoeristen/supporters. Hoge nood. De vermoeienissen kunnen niet anders dan ergens hun tol opeisen. Hoe reageert een lichaam op uitputting, kunnen de wondergelletjes binnen gehouden worden, en bovenal hoe wapent de geest zich tegen de onophoudelijke schreeuw van de benen om het rustiger aan te gaan doen.

Een van de mooiste elementen van het wielrennen is deze onzichtbare strijd, die tussen de oren een ware ravage kan aanrichten. Hoe sterk is de geest die zijn zinnen heeft gezet op de overwinning, op een prominente en eeuwige plek in de wielerhistorie?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 09:22 door Bromertà.
Arsimo 23 mei 2017 09:22
Vandaag is het simpel: Tom rijdt hard genoeg naar boven en houdt het vol, of hij doet dat niet. Hij wint of verliest op waarde.

Vrijdag en zaterdag echter is het veel ingewikkelder. Dan zijn truuks met ploegenspel mogelijk waar Movistar Quintana tijd op Dumoulin kan laten winnen en wie weet zelfs Pinot of Nibali gebruik van kan maken. Veel gevaarlijker dus.
Blueprint 23 mei 2017 09:32
Best bijzonder: al meer dan 80 reacties, terwijl er nog geen meter is gefietst.
Prikdude 23 mei 2017 09:39
Woensdag is volgens Het Handboek der Koers de meest gevaarlijke etappe. Donderdag is vandaag maar korter en vlakker, vrijdag is oppassen in mindere mate. Zaterdag is een erg eenvoudig ritje.
Prikdude 23 mei 2017 09:40
Ben je dat vaak geweest, met mannen op de proefstellen? Raktaktak.

Door Dr. Bromerta zijn een verticale klimkilometer of 17 voorgeschreven voor de rest van de Giro. Goed nieuws voor beoogd patiënt Dumoulin is dat hij er na vanmiddag al bijna een derde op heeft zitten, minder nieuws is wellicht dat dat betekent dat er dus meer dan 5000 hoogtemeters in deze etappe gepropt zitten. Na vandaag komt evenwel nauwelijks een klim nog boven een gemiddelde van 7%: lopers, lopers, lopers.

Caleb Ewan won deze Giro al een rit nadat hij schijtend langs de kant van de weg zat, beroepspoeper Breukink won in het jaar dat hij tweede werd een van zijn zeldzame niet-tijdritten in een grote ronde naar...Bormio.
Prikdude 23 mei 2017 09:41
D(umoulin)-Day. De slotweek wordt gevreesd maar laten we wel zijn, het lastigste is na vandaag alweer achter de rug.

Voor het matiger stijgende knechtvee van Dumoulin staan de 70+ belangrijkste kilometers deze Giro voor de boeg, de vlakke aanloop van vandaag. Objectief: geen Bahrein en Movistar pionnen in de vlucht laten geraken. Dat is nog belangrijker dan er zelf een mee te sturen. Zonder voorgift zijn de ploegen te zwak om Dumoulin te isoleren zonder zelf geïsoleerd te raken. Een goed begin...

Vai Tomoulin! Iedereen veel plezier...
Arsimo 23 mei 2017 09:46
Vrijdag en zaterdag, en ook mogelijk woensdag, kan mogelijk de klassieke truuk worden uitgehaald:

Movistar stuurt 2 of 3 man vooruit in het begin. In een klim voor het dal demarreert Quintana met de volle 100% en slaat een gaatje dat op zichzelf niet zo gevaarlijk is. Maar sluit dan aan bij de wachtende 2, 3 ploegmaats in de afdaling en in het dal rijden ze kop over kop door. De dan hoogstwaarschijnlijk geisoleerde Dumoulin moet er dan alleen achteraan. Zo zijn geregeld in de bergen rondes alsnog gewonnen.

Vandaag is zo'n scenario niet mogelijk normaal gesproken, want alleen op en af.
Prikdude 23 mei 2017 09:55
Voor wie nog wat wil beeldgrazen voordat er beweging wordt opgediend vandaag:

[cyclingtips.com]
Arsimo 23 mei 2017 09:56
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> beroepspoeper Breukink won in het jaar dat hij
> tweede werd een van zijn zeldzame niet-tijdritten
> in een grote ronde naar...Bormio.

Grappig die gekleurde en foutieve herinneringen. Breukink won 6 etappes in grote rondes (4 Tour, 2 Giro) waarvan precies de helft in tijdritten en dus ook precies de helft in niet-tijdritten. Niet meer zeldzaam dan niet zeldzaam dus.
Slimmerd 23 mei 2017 10:00
En dan staat de bekende DNS er nog niet eens tussen, dus bij deze:

DNS Bonnet
Erik S. 23 mei 2017 10:03
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vrijdag en zaterdag, en ook mogelijk woensdag, kan
> mogelijk de klassieke truuk worden uitgehaald:
>
> Movistar stuurt 2 of 3 man vooruit in het begin.

> Vandaag is zo'n scenario niet mogelijk normaal
> gesproken, want alleen op en af.


Maar dan kan Sunweb toch ook 1-2 mannen meesturen? Haga, Geschke moeten een flink eind mee kunnen op de niet extreem zware beklimmingen. Zeker aan Geschke heb je op het vlakke ook nog veel. Meer dan de gemiddelde Movistar klimgeit, volgens mij. Ik ben juist bang dat dat isolement ontstaat op de zware klimmen van vandaag en dat Dumoulin daar op achterstand alleen komt te zitten. Ik hoop dat Ten Dam heel lang mee kan.

O, er zijn zó veel scenario's waarop het fout kan gaan.
Prikdude 23 mei 2017 10:08
Ik ben nog niet zo gerijpt dat ik Breukink nog heb zien fietsen maar mijn informatiebron geeft 2 (niet-tijdritten) op 7 (etappes). Heb jij een andere informatiebron of ben je aanmatigend dement?
Arsimo 23 mei 2017 10:12
Sunweb heeft minder sterke klimmers dan Movistar om in begin van de etappe mee te sturen en mee te gaan over die klimmen tot dat dal. Het moeten juist goeie (niet perse) top klimmers zijn voor die truuk.

Isolement vandaag maakt niet zoveel uit. Van Movistar kan alleen Quintana Dumoulin pijn doen. Dus als Dumoulin alleen komt, dan zal Quintana dat ook zijn. Of hij moet met bijvoorbeeld Nibali, Zakarin of Pinot in de slag zitten, maar ik zie die drie niet van Dumoulin wegkomen. Quintana alleen wel, maar dan wordt het man tegen man.
Bromertà 23 mei 2017 10:14
Toch op z'n minst een klein beetje naïef om te veronderstellen dat er per se een dal nodig is om via ploegmaten een gat te slaan. Alsof 't op berghellingen nooit kan waaien, of alsof er geen voordeel is achter ruggen bij 20 à 25 km/u bergop.
Walnoot 23 mei 2017 10:17
Finishkaartje wordt door Chappie structureel vergeten, maar ziet er levensgevaarlijk uit. Afdaling tot op 1km van de meet, maar daarna nog een u-bocht, vijf haakse bochten en een rotonde. Hopen maar dat er niet om de overwinning gesprint moet worden.
Arsimo 23 mei 2017 10:18
In kan me Breukink wel heel goed herinneren. Breukink won drie tijdritten in de Tour, twee in 1990 en een proloog een jaar daarvoor. Hij won een rit-in-lijn Pyreneeen etappe bij zijn Tour-debuut in 1987.

Breukink won twee etappes in de Giro, beide rit in lijn. Een van de eerste etappes in zijn tweede Giro, en de beroemde Gavia-etappe.

Correctie, excuus, hij won ook (inderdaad) een tijdrit in de Ronde van Spanje. Dus 4 tijdritten versus 3 ritten in lijn. Maak het nog steeds niet zeldzaam toch?.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 10:43 door Arsimo.
Arsimo 23 mei 2017 10:28
Van Movistar kan alleen Quintana harder omhoog dan Dumoulin. Een vooruitgereden ploegmaat kan heel even Quintana helpen omhoog maar dan zal Quintana vrij snel sneheid gaan verliezen en weer eventuele winst inleveren. Quintana zal het vandaag voor 99% zelf moeten doen als hij tijd wil goed maken. Dus ik zie niet in hoe Movistar door middel van ploegenspel Dumoulin kan isoleren vandaag.

Dit allemaal behoudens pech, vallen, inzinkingen en hongerkloppen natuurlijk. Maar in dat soort gevallen is het geen verdienste van ploegenspel.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 10:32 door Arsimo.
Slimmerd 23 mei 2017 10:38
DNS Edmondson
DNS Gibbons
DNS Albanese



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 10:47 door Slimmerd.
Bromertà 23 mei 2017 10:43
Ik wil je het recept voor Movistar vandaag wel even uittekenen hoor. Op de Mortirolo rijden Anacona en Amador weg en niemand van Sunweb is mee. Alle klassementsrenners houden zich koest. De kopgroep (met wellicht wat ander volk) pakt een minuut op 3.

Op de Stelvio demarreert Quintana en zijn ploeggenoten laten zich enigszins terugzakken. Gezamelijk rijden ze volle bak door tot aan de voet van de Umbrailpass, waaraan Quintana met een voorsprong van een kleine 2 minuten solo kan beginnen.

Niks pech, niks inzinking of hongerklop. Gewoon snoeihard ploegenspel. Er is zelfs geen slopende vallei voor nodig.
El Mik 23 mei 2017 10:49
Tussen kilometer 98.5 en 121.4 en tussen 168.4 en 189.5 is het toch wel echt een duidelijk voordeel als je een knecht voor je tempo kan laten rijden terwijl je concurrent het alleen moet doen.
Ze gaan niet misschien harder dan Dumoulin die knechten, maar Quintana kan dan wel uitrusten terwijl Dumoulin zich moet inspannen.
Prikdude 23 mei 2017 10:49
Daumpje. In vergelijking tot de tijdritten was 'zeldzaam' de verkeerde woordkeuze. Wikipedia geeft zijn eerste Giro-rit als tijdrit, waarschijnlijk vanwege de afstand (33 km., als dat klopt).
Arsimo 23 mei 2017 10:50
Dat is dus precies het dalscenario wat ik omschreef.

Alleen is dat "dal" volgens mij veel te kort om zo'n scenario daadwerkelijk uit te voeren vandaag. Morgen, vrijdag en zaterdag is zoiets dus wel mogelijk.
Cecchini 23 mei 2017 10:53
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 10:53 door Cecchini.
Cecchini 23 mei 2017 10:53
Bij elke getalenteerde sporter, en eigenlijk bij elke mens die over uitzonderlijke kwaliteiten beschikt, is op zeker ogenblik sprake van een kantelmoment waarop de belofte die al een tijdje in de lucht hing wordt ingelost óf wordt gelogenstraft en een illusie blijkt te zijn geweest. Als ik me niet vergis, bevindt Tom Dumoulin zich vandaag op dat kruispunt.

Aldus Bert Wagendorp
Fashionisto 23 mei 2017 10:54
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> DNS Edmondson
> DNS Gibbons
> DNS Albanese

Allemaal jonkies die worden onttrokken aan dit klimgeweld bij wijze van preventie.
Arsimo 23 mei 2017 10:56
De eerste etappe bestond uit twee delen. Het eerste deel won Breukink, bergop min of meer. Deze was erg kort inderdaad, maar wel rit in lijn. Deel 2 was een tijdrit. Breukink werd daarin derde dacht ik. Behield het roze als ik me goed herinner.

(Uit het hoofd - ik volgde Breukink's giroavonturen toen net zo intensief als Kruijswijk's vorig jaar en Dumoulin's dit jaar)
Prikdude 23 mei 2017 10:57
Slimmerd 23 mei 2017 10:59
Bij Edmondson ook nog n.a.v. een val op zondag, bij de andere heb je inderdaad wel gelijk inderdaad. Niet over de kling jagen die jonge gasten, dat doen de Belgjes maar met hun De Plus
Erik S. 23 mei 2017 11:04
Is er al een groep weg??? Zo ja met hoeveel Movistar renners? En wie van Sunweb is mee???

Sorry, ik zal mij de rest van de dag proberen in te houden.
Prikdude 23 mei 2017 11:06
Niet geheel onlogisch als het topic voor de koninginnerit waarin een Nederlander de leiderstrui draagt anderhalve dag open staat omdat het tevens het rustdagtopic is.
Fashionisto 23 mei 2017 11:08
DRAAGT TOM DUMOULIN VIRTUEEL NOG ALTIJD DE ROZE TRUI?
Erik S. 23 mei 2017 11:11
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> DRAAGT TOM DUMOULIN VIRTUEEL NOG ALTIJD DE ROZE
> TRUI?

smiling smiley
Prikdude 23 mei 2017 11:11
Er gebeurt bijzonder weinig. Bilbao en de onvermoeibare Zhupa hebben het even geprobeerd maar momenteel zijn het tempo en de demarragesalvo's gematigd.
Arsimo 23 mei 2017 11:12
2016 stond voor Dumoulin geheel in teken van de OS in Rio. Grote ronde klassementen boeiden hem niet, dat zou hij (weer) in 2017 oppakken.

Nix mentale opdoffers en dergelijke nonsens dus. Hij wilde vorig jaar vooral tijdritten en enkele etappes winnen in de aanloop naar de OS en in Rio voor goud gaan in de tijdrit - dat laatste werd dan alleen zilver achter een super Cancellara, mogelijk mede door die polsblessure van Dumoulin opgelopen in de Tour.

En dat hij zich in 2017 op het rondewerk zou storten zien we nu.
Scorpion 23 mei 2017 11:13
El Mik 23 mei 2017 11:15
Goed geheugen:

Proloog 4km Sanremo gewonnen door Visentini
Etappe 1A 33km Sanremo - San Romolo gewonnen door Breukink (16 seconden voor Anderson, 19 seconden voor een groep)
Etappe 1B TT 8km Poggio - Sanremo gewonnen door Roche (Breukink 3e op 6 sec)

Wel grappig, een tijdritje de Poggio af.
rustdag 23 mei 2017 11:17
[www.procyclinglive.com]


[tiz-cycling.racing]

[sebn.sc] stream 2 of 3 is beter als ze die aan zetten.


Ze zijn nog niet Live. (12.30 live)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 12:24 door rustdag.
Andere Peter 23 mei 2017 11:25
Ik dacht erop en eraf?
Slimmerd 23 mei 2017 11:27
Laten we hopen van niet, dan zijn sommige prikkers tevreden, want dan hoeft de ploeg de koers niet te dragen
Slimmerd 23 mei 2017 11:35
52km/h is voorlopig het tempo van het peloton
Erik S. 23 mei 2017 11:50
Er zou een man of 25-30 vooruit zijn. Wie wat en hoe vooralsnog onduidelijk. Al meer dan 50km gereden dus bijna serieus klimmen
Bromertà 23 mei 2017 11:52
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is dus precies het dalscenario wat ik
> omschreef.

En juist dat "dalscenario" is in dat recept in geen velden of wegen te bekennen.
Arsimo 23 mei 2017 11:54
Slimmerd 23 mei 2017 11:56
Een stuk of 30 renners lijkt zich nu wat af te scheiden, o.a. Hage, Bauhaus, Benatti, Anacona,
Slimmerd 23 mei 2017 11:58
Jaregui, Bilbao, Bizhigitov, Senni, Dombrowski, villella, Grosscharnter, Samoilau, Ladagnaous, De Buyst, Anacona, Bennati, De Plus, Serry, Berhane, Belkov, Losada, Van den Broeck, Kiryienka, Bauhaus, Haga, Pedersen, Stuyven, Marcato, Mohoric
Slimmerd 23 mei 2017 11:59
Weinig namen voor de bergtrui, dus ik verwacht nog wel wat overstekers op de Mortirolo.
Slimmerd 23 mei 2017 12:01
1'20 voor deze groep inmiddels, die al wel voorbij de tussensprint is
Slimmerd 23 mei 2017 12:03
Modolo en Amezqueta worden nu ook nog vooraan gemeld
Andere Peter 23 mei 2017 12:06
Toch maar het aantal Movistars in zo'n groep turven.
Slimmerd 23 mei 2017 12:10
Da's twee (Benatti en Anacona), oftewel evenveel als de Sunweb-boys (Bauhaus en Haga)
Slimmerd 23 mei 2017 12:12
Maar over het algemeen valt de kwaliteit in deze kopgroep zeer tegen, kans lijkt me ook kleiner dan 5% dat de winnaar van de etappe in deze vlucht zit.
ton duk 23 mei 2017 12:15
Nou , de oude en nieuwe beste belgische ronderenner zitten mee...
gr
Wanny 23 mei 2017 12:17
Steven is wat van plan aangezien ie zijn meesterknecht meestuurt!
Luijt 23 mei 2017 12:18
Fijn dat het begonnen is en dat al die glazen bolletjes de kast in kunnen...
Slimmerd 23 mei 2017 12:19
Kopgroep:

UAE (3): Marcato, Modolo en Mohoric
Astana (2): Bilbao en Bizhigitov
Cannondale (2): Dombrowski en Villella
CCC (2): Grossschartner en Samoilau
Quickstep (2): De Plus en Serry
Katusha (2): Belkov en Losada
Movistar (2): Anacona en Benatti
Sunweb (2): Bauhaus en Haga
Trek (2): Pedersen en Stuyven
AG2R: Jauregui
BMC: Senni
DDD: Berhane
FDJ: Ladagnous
LottoBE: De Buyst
LottoNL: JvdB
Sky: Kiryienka
Willier: Amezqueta
Slimmerd 23 mei 2017 12:20
o.a. Gazprom en Bahrein niet in de kopgroep, zij houden het peloton kort (1'15 momenteel)
Prikdude 23 mei 2017 12:25
Inmiddels nog 20 seconden.
Slimmerd 23 mei 2017 12:28
Fraile is er aan begonnen

DNF Elissonde
Luijt 23 mei 2017 12:29
Names Lotto Jumbo: JVDB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prikdude 23 mei 2017 12:29
Viviani zal er het zijne van denken.
Luijt 23 mei 2017 12:30
Beelden van de Mortirolo zouden fijn zijn. Schitterende col.
Slimmerd 23 mei 2017 12:31
Fashionisto 23 mei 2017 12:34
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> DNF Hermans

En zo sluipt Monfort in zijn gebruikelijke stijl de top-15 binnen.
Luijt 23 mei 2017 12:36
Ja, het is niet te geloven. De meest onzichtbare ronderenner ever. Zo'n beetje de enige die ik wel adviseer ritten te gaan kapen.
Slimmerd 23 mei 2017 12:36
LLSG en Fraile zijn overgestoken naar de kopgroep en voeren daarmee het tempo aan, verschil weer naar 55''
Fcdh 23 mei 2017 12:36
Hermans wat is er met hem gebeurd?
Overigens een bergetappe direct na een rustdag is nagenoeg altijd een garantie tot het doorzakken van enkele top 5 kandidaten... ben benieuwd.
Von Kármán 23 mei 2017 12:37
Eurosport is live.
Slimmerd 23 mei 2017 12:38
Groep der favorieten is al flink gedecimeerd, twee man van Sunweb voeren het aan (Geschke en Preidler)
Slimmerd 23 mei 2017 12:38
Kruijswijk en Ten Dam ook naar de kopgroep
Slimmerd 23 mei 2017 12:39
Flinke veranderingen vooraan, 3e man van Movistar mee ook.

Rolland en Costa ook vooraan, maar vanuit AK: Kruijswijk mee!
Erik S. 23 mei 2017 12:40
Is er überhaupt nog een groep weg?
Slimmerd 23 mei 2017 12:40
Amador ook mee, dus de nummers 9 en 10 van AK.

Sky ook met meer vooraan, dus verwacht ook Landa wel, maar nog niet kunnen herkennen
Slimmerd 23 mei 2017 12:41
rustdag 23 mei 2017 12:41
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 12:41 door rustdag.
Slimmerd 23 mei 2017 12:42
Benatti al weg vooraan, nu zit Movistar daar met Amador, Anacona en Izagirre!

Das een behoorlijk sterk blok
rustdag 23 mei 2017 12:42
Slimmerd 23 mei 2017 12:42
Nog 3km tot de top en de 70 (!!) bergpunten, 1'17 verschil tussen de groepen
opperman 23 mei 2017 12:44
wie is er nou in de plaats van Karsten gekomen?
Slimmerd 23 mei 2017 12:44
opperman 23 mei 2017 12:46
Slimmerd 23 mei 2017 12:47
..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 12:47 door Slimmerd.
Slimmerd 23 mei 2017 12:50
Sanchez koerst de gehele Mortirolo op kop, de Scarponi-col, benieuwd of iemand hem durft te passeren.

Landa en Fraile zitten in zijn zog.
Renners die ook naar voren zijn gereden: Anton, Foliforov, Woods, Henao
Heisenberg 23 mei 2017 12:50
Zijn die 70 punten niet voor de Stelvio?
Slimmerd 23 mei 2017 12:51
LLSG als eerste boven en dus voorlopig leider in de bergtrui. Fraile 2e voor Landa en Anton.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 12:52 door Slimmerd.
merijntje mortirolo 23 mei 2017 12:52
Ik word altijd emotioneel van die emoties.

Zeer netjes van Fraile...
Slimmerd 23 mei 2017 12:53
Groep roze trui komt boven op 1'58
Slimmerd 23 mei 2017 12:53
Wat ik begreep, allebei dubbel punten: Stelvio als hoogste punt en Mortirolo als eerbetoon aan Scarponi
Heisenberg 23 mei 2017 12:58
Geen beeld, maar situatie lijkt me niet ongunstig voor Dumoulin. Quintana heeft veel sterke mannen vooruit gestuurd, maar weinig in het peloton. Als Quintana vroeg aanvalt, zullen ook Mollema, Nibali, Yates, Pinot en Zakarin moeten reageren.

Ook leuke actie van Kruijswijk. Hopen dat hij goede zaken kan doen voor het klassement (en wie weet de rit).
Slimmerd 23 mei 2017 13:05
Hier voorlopig nog wel beeld, helaas nog erg onduidelijk hoe de situatie nu vooraan al, hoop mooie namen, maar hoe groot is de groep precies? Het wachten is op de Stelvio, dan hopelijk snel de 'mindere' vooraan weg en dan wordt het wachten tot Quintana wat doet om te zien hoe het met alle favorieten gaat.
rustdag 23 mei 2017 13:06
Waarom geen Beeld, neem een stream
Slimmerd 23 mei 2017 13:11
Aldus Sporza is dit de huidige kopgroep:

Amador, Kruijswijk, De Plus, Stuyven, Ten Dam, Costa, Rolland, Dombrowski, Luis Leon Sanchez, Bilbao, Senni, Mendes, Grossschartner, Tratnik, Hirt, Foliforov, Izagirre, Anton, Berhane, Fraile, Deignan, Kirijenka, Landa en Henao
Heisenberg 23 mei 2017 13:14
Moet ook af en toe doen alsof ik werk vandaag.
Slimmerd 23 mei 2017 13:16
In de aanloop naar de Stelvio is het Movistar tegen Sunweb, op 120km van de streep is het verschil 1'45
Slimmerd 23 mei 2017 13:18
Mollemal voelt zich al bedreigd door Amador en Kruijswijk en dus zet Trek een mannetje bij in de achtervolging.
merijntje mortirolo 23 mei 2017 13:21
Tanel Kangert zes maanden out, zegt die Brit.

Damn.

(Misschien wisten jullie het al, ik lag gister op het strand).
Slimmerd 23 mei 2017 13:21
Prikdude 23 mei 2017 13:24
Ik lag gister op het strand.

Tanel Kangert de komende zes maanden ook.
Slimmerd 23 mei 2017 13:25
Op 40'' rijden nog Siutsou, JvdB en Jauregui
rustdag 23 mei 2017 13:26
Oke op die manier winking smiley
Andere Peter 23 mei 2017 13:27
Je ziet een afmaker in hem? Heeft hij ooit wel eens een rit in lijn gewonnen? Ik heb er geen herinnering van. Waarom zou het op zijn 34e gaan lukken?
merijntje mortirolo 23 mei 2017 13:28
Slimmerd 23 mei 2017 13:30
In de kopgroep zitten volgens mij 26 man, dus dat zou betekenen dat we nog twee namen missen. Ik dacht een Orica-renner te zien, leek me postuur van Plaza te zijn.
Prikdude 23 mei 2017 13:32
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 13:32 door Prikdude.
Luijt 23 mei 2017 13:35
Fijn dat die jongens van Trek ook wat doen. Mollema heeft z'n zinnen op de etappezege gezet!
Slimmerd 23 mei 2017 13:36
JvdB heeft zich inmiddels laten inlopen, de andere twee rijden nog op 50''. Verschil tussen de kopgroep en de groep Dumoulin 1'56
Slimmerd 23 mei 2017 13:36
Haha, Mollema is gewoon weer ouderwets harken en hopelijk 6e te blijven.
Slimmerd 23 mei 2017 13:41
Nu Kiryienka en Movistar flink gas geven vooraan, loopt de voorsprong gestaag op, inmiddels 2'15.
De klim naar de Stelvio begint over 3 km voor de kopgroep
Luijt 23 mei 2017 13:41
JvdB. Kruis erdoor!
Luijt 23 mei 2017 13:43
die Kyrienka, fijn voor Kruijswijk. Over 2 km haakt ie af
Slimmerd 23 mei 2017 13:46
De kopgroep passeert al eens de finishlijn en begint aan de lokale ronde van 100km (met 2 topbeklimmingen) spinning smiley sticking its tongue out
Slimmerd 23 mei 2017 13:49
Groep roze trui, renner of 60 groot, passeert de lijn op 2'54

Dumoulin heeft vier ploeggenoten om zich heen.
Jacco Banaan 23 mei 2017 14:02
Mollema kan niet afdalen, dus die gaat vandaag never nooit winnen.
Andere Peter 23 mei 2017 14:05
Verklap het nou niet
veluweracer 23 mei 2017 14:05
Engelse verslaggeving redt mijn dag.

Waarom heeft Domme Bobbie het nog steeds over ene Demelin?
ton duk 23 mei 2017 14:18
Wat op zich goed zou zijn in dit deelnemersveld....
gr
Luijt 23 mei 2017 14:23
Je bent niet op de hoogte
Slimmerd 23 mei 2017 14:25
Nog een kilometer of 10 km op de Stelvio, de kopgroep dunt uit en Trek doet goed werk in de achtervolgende groep, verschil 1'51
Slimmerd 23 mei 2017 14:27
Helaas geen duidelijk beelden van vooraan, maar de groep wordt serieus uitgedund. o.a. gelost Woods, Kiryienka, Henao, de Plus, Senni
Lobsen 23 mei 2017 14:27
Alle helpers voor Dumoulin zijn nu weg. Alleen Ten Dam nog vooruit natuurlijk. Tricky
Slimmerd 23 mei 2017 14:28
Fraile, Rolland en Costa kunnen ook niet meer mee, evenals Anacona.

Allemaal door tempo van Deignan, LLSG, Landa, Izagirre, Amador, Kruijswijk nog mee.
Slimmerd 23 mei 2017 14:30
Hirt en Anton ook nog vooraan
Slimmerd 23 mei 2017 14:32
Deignan, Landa, Amador, Izagirre, Kruijswijk, LLSG, Hirt en Anton dus op kop.

Ten Dam, Mendes en Dombrowski rijden op 24'', groep roze trui op 2'16
Slimmerd 23 mei 2017 14:33
De eerste achtervolgers zojuist ingelopen door groep met o.a. Anacona, Rolland, Costa
Fashionisto 23 mei 2017 14:35
Grote kans dat Dumoulin nog Ten Dam bij zich heeft na de top van de Stelvio!
Fashionisto 23 mei 2017 14:38
Bevindt Stef Clement zich in de groep der favorieten???
Slimmerd 23 mei 2017 14:40
Anacona probeert weer de oversteek naar de voorste groep te maken, rijdt op 33''
Slimmerd 23 mei 2017 14:42
Nog 3,5km klimmen voor de kopgroep, terwijl Fraile al wordt opgeraapt door het peloton
Jacco Banaan 23 mei 2017 14:42
Kelderman wordt gemist, zonde dat ie op zijn muil ging. Op Ten Dam na, mits hij ook niet valt is het bergop qua knechten miniem voor Dumoulin.
ton duk 23 mei 2017 14:44
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Grote kans dat Dumoulin nog Ten Dam bij zich heeft
> na de top van de Stelvio!

Ik had ook niks anders verwacht
gr
rustdag 23 mei 2017 14:50
Jacco Banaan 23 mei 2017 14:50
Wel een hoop sneeuw op de top, leuke omgeving voor Kruiswijk, vorig jaar allemaal is gebeurd met de sneeuw
Slimmerd 23 mei 2017 14:51
Anacona sluit op 1km van de top weer aan.

In de groep roze trui, nog een man of 25, geen helpers meer van Mollema, het is nu Capecchi (in dienst van Jungels) die de kop neemt. Is wel weer op 2'30
Andere Peter 23 mei 2017 14:54
Weet iemand of Amador of Anacona toevallig een daalspecialist is? De Movisterren maken vaak dat soort plannetjes.
Slimmerd 23 mei 2017 14:54
Landa passeert als eerste de top, volgens de commentatoren geen dubbel punten maar wel wat extra, voor Anton
Slimmerd 23 mei 2017 14:55
Er lijkt compleet niks te gebeuren bij de favorieten, op een slappe aanval van ooit een favoriet na (Van Garderen)
Slimmerd 23 mei 2017 14:57
Rolland, Ten Dam en Foliforov op 1'40 boven
Groep roze trui volgt daar op 2'35
Wanny 23 mei 2017 14:58
Gaat goed zo voor Dumoulin. En Kruijswijk kan zo met relatief beperkte inspanningen ook nog wel een aardige zaak doen.
ton duk 23 mei 2017 14:59
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anacona sluit op 1km van de top weer aan.
>
> In de groep roze trui, nog een man of 25, geen
> helpers meer van Mollema, het is nu Capecchi (in
> dienst van Jungels) die de kop neemt. Is wel weer
> op 2'30

Missen we bij die 25 (en de kopgroep) al iemand die door het "ijs"gegaan is ?
gr

ps: ja, ik ben volledig afhankelijk van jullie info?DANK
Andere Peter 23 mei 2017 15:01
Dacht het niet. In elk geval geen top-10-jongens.
Kuiperinho 23 mei 2017 15:02
Nope, alle favorieten bij elkaar
Sub Culture 23 mei 2017 15:10
onzin, calimero.
rustdag 23 mei 2017 15:11
,



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 15:12 door rustdag.
rustdag 23 mei 2017 15:12
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 15:12 door rustdag.
Luijt 23 mei 2017 15:13
Kom op Kruijswijk, niet te ver achterop raken bij die 2...
Fashionisto 23 mei 2017 15:15
Half minuutje achterstand voor Kruijswijk: das niet goed!
aartstyle 23 mei 2017 15:15
Wordt er niet getraind op afdalen bij de Nederlanders ofzo? Het is altijd hetzelfde! Gesink, Mollema, ten Dam,Kruijswijk. Ze kunnen allemaal niet dalen.

Hoe is het met de daalcapiciteiten van TD?
ton duk 23 mei 2017 15:21
Deze info maakt me toch wat zenuwachtig....
gr
rustdag 23 mei 2017 15:23
Dit is echt kopman onwaardig.
ton duk 23 mei 2017 15:25
Dit maakt me nog zenuwachtiger....
gr
Kuiperinho 23 mei 2017 15:27
Kruiswijk bijna terug bij landa en amador
AK 23 mei 2017 15:28
Rustig maar, Kruijswijk rijd terug
Fashionisto 23 mei 2017 15:28
Ik vraag me in dit soort achtervolgingssituaties waarom een renner in de positie van Kruijswijk zo'n renner als Anton niet probeert te overtuigen om ook op kop te komen rijden. Iemand?
Luijt 23 mei 2017 15:29
@Ton, Kruijswijk is ijzersterk!
ton duk 23 mei 2017 15:29
Toch niet naar Rovetta...

Dank,heren...
gr
aartstyle 23 mei 2017 15:29
AK Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rustig maar, Kruijswijk rijd terug


Er komt straks nog een afdaling!
Fashionisto 23 mei 2017 15:29
Waar zijn Sanchez, Gorka Izagirre en Anacona gebleven? Is er een valpartij geweest?
Kuiperinho 23 mei 2017 15:37
Izagirre zich terug laten zakken. Anacona nog voorin
Luijt 23 mei 2017 15:40
Campenaerts out: stappen met die chick
Blueprint 23 mei 2017 15:45
Mooi commentaar op de Sporza ticker:
Quote

Na Hermans en De Bie gooit er een 3e Belg de handdoek in de ring: Victor Campenaerts. Hij kan zich nu klaarstomen voor zijn date met Carlien.
Heisenberg 23 mei 2017 15:47
In het dal werd de voorsprong van Kruijswijk en Amador snel minder. De teams van Yates, Nibali en Zakarin doen het werk. Voorlopig gaat alles naar wens voor Dumoulin.
Heisenberg 23 mei 2017 15:51
Kruijswijk werd in 2015 twee keer 2e en vorig jaar drie keer. Vandaag een mooie kans om achter Landa als 2e te eindigen, maar doen moet het peloton niet te dichtbij komen natuurlijk.
Eindhovuh 23 mei 2017 15:52
Die belgen zijn een krachtig volkje.
Lobsen 23 mei 2017 15:58
Kruijswijk in de aanval!!!
Luijt 23 mei 2017 15:58
Kruijswijk vertrekt
Lobsen 23 mei 2017 15:58
Kruijswijk in de aanval
rustdag 23 mei 2017 16:02
wat een Kut dag
Lobsen 23 mei 2017 16:02
Dumoulin grote boodschap sad smiley
De zwarte trui 23 mei 2017 16:04
Tactiek! Zo licht mogelijk aan de klim beginnen.
Sub Culture 23 mei 2017 16:06
Bescheten tactiek.
aartstyle 23 mei 2017 16:07
pff zonde hoor. Dan zal het ook wel niet goed zitten met de gezondheid. Maar we gaan het zien.
Carlos Danger 23 mei 2017 16:07
Eazster 23 mei 2017 16:08
Beelden voor de eeuwigheid ,maar potverdomme waarom gebeurd dit weer..
Horsie is back 23 mei 2017 16:08
C'est drôle, zeggen de Fransen. confused smiley
Eindhovuh 23 mei 2017 16:09
Ligt het nu aan mij of gebeuren dit soort vreemde dingen alleen wanneer er een Nederlander in de leiderstrui rijdt?
aartstyle 23 mei 2017 16:09
Het is klaar. Ze lopen alleen maar uit.
rustdag 23 mei 2017 16:09
die traksel lijkt het allemaal niet zo erg te vinden. wat een kutje
Heisenberg 23 mei 2017 16:09
Nu weet ik het zeker: we gaan nooit meer een grote ronde winnen. Of ze moeten die voortaan een week korter maken.
De zwarte trui 23 mei 2017 16:09
Hij ziet er grauw uit.
Hangmat 23 mei 2017 16:10
Hij lijkt ziek...
Jacco Banaan 23 mei 2017 16:12
Kon ie gewoon niet zijn hand in de broek doen en de schijt op straat flikkeren? Geen tupperware voedsel meer voor Dumoulin!
Lobsen 23 mei 2017 16:13
kruipt dichterbij 1:23
Lobsen 23 mei 2017 16:13
Hij kruipt dicterbij 1:22
Jacco Banaan 23 mei 2017 16:14
Dumoulin wil het weer spannend maken pfffff, op deze manier gaan we de komende jaren nooit meer een grote ronde winnen #anticlimax
Carlos Danger 23 mei 2017 16:15
De duivel schijt altijd op dezelfde hoop.
Lobsen 23 mei 2017 16:15
Jacco Banaan 23 mei 2017 16:15
Quintana wacht uiteraard niet op Dumoulin, ja, achteraf gezien had Dumoulin eergisteren beter vol door kunnen rijden toen Quintana op zijn muil ging
Andere Peter 23 mei 2017 16:17
Als hij ziek is dan is het natuurlijk afgelopen. Maar precies zoals er een week geleden te vroeg victorie werd gekraaid: zullen we even afwachten wat er aan de hand is? Dumoulin stabiliseert nu het verschil op ca 1.20 - 1.25. Forceert hij zich? Of pakt hij het verstandig aan? Nu naar 1.15.

Ik heb zelden renners die plots echt ziek werden het verschil met de concurrentie zien verkleinen.

Traksel denkt dat het nu vooral mentaal is maar dat lijkt mij de grootst denkbare onzin. Zelden zoiets lichamelijks gezien als dit, maar zelfs nu komen ze aanzetten met mentaal.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2017 16:17 door Andere Peter.
Fashionisto 23 mei 2017 16:17
Ik denk dat die renners niet veel overhebben, anders waren ze nu wel gegaan.
Prikdude 23 mei 2017 16:22
Jammerlijk accurate glazen-bol-referentie van Bromertá eerder in dit topic.

Twee vragen: waarom duurde het zo lang dat Ten Dam bij hem kwam en had hij niet de last niet beter in zijn koersbroek kunnen kwijten?
Eindhovuh 23 mei 2017 16:23
Ik heb dringend behoefte aan een update?
Hoe ver nog klimmen? Wordt er in de groep favorieten doorgereden?
Zit Dumoulin alleen en hoe ver achter?
De zwarte trui 23 mei 2017 16:23
Hij houdt voorlopig stand op 1.17. Pff knap!
Dennis 23 mei 2017 16:23
Groep favo en Dumoulin lopen snel in op kopgroep
1.00 nog op groep favo en 2,20 op dumoulin
rustdag 23 mei 2017 16:24
op 1,17 6 km te klimmen
De zwarte trui 23 mei 2017 16:24
Amador nog steeds op kop bij favorieten.
De zwarte trui 23 mei 2017 16:24
De zwarte trui 23 mei 2017 16:25
Nog een teleurstelling dat Kruis niet mee kan
Abraham Olano 23 mei 2017 16:26
al mijn streams zijn er ook ineens mee gestopt.
Andere Peter 23 mei 2017 16:26
Hij blijft het verschil met Nibali/Quintana stabiliseren op 1.10
rustdag 23 mei 2017 16:26
Prikdude 23 mei 2017 16:26
Landa, Kruijsje en Hirt
Vrijwel alle overige favorieten op 1'03 (waar Bahrein en Movistar tempo maken)
Dumoulin op ('alleen' met ballast in wiel en op 2'07 van Landa die er alleen vandoor gaat)
Dennis 23 mei 2017 16:26
Landa srpingt weg
Hirt erachter
Kruiswijk lost
Jacco Banaan 23 mei 2017 16:26
Lekker afstappen en op de Tour richten
rustdag 23 mei 2017 16:26
Andere Peter 23 mei 2017 16:26
Voorin Landa, dan Hirt, dan Kruijswijk
Pyama 23 mei 2017 16:27
Mentale reacties kunnen grote lichamelijke gevolgen hebben. Ooit stress/burnout ervaren?
Dennis 23 mei 2017 16:27
Dumoulin nog 1 minuut
De zwarte trui 23 mei 2017 16:29
Nibali en Quintana wederom. Maar gaan niet door. Tom op 1.11 5 km klimmen nog.
Eindhovuh 23 mei 2017 16:29
Hoeveel km nog klimmen? Dan zou het mee kunnen vallen als hij niet echt ziek is?
De zwarte trui 23 mei 2017 16:30
Quintana, Nibali, Zakarin en Pozzovivo licht voorop nu.
Kuiperinho 23 mei 2017 16:30
Stress lijkt me inderdaad een logische verklaring. Wel heel bizar dit. En heel jammer
Andere Peter 23 mei 2017 16:33
Verschil met Nibali/Quintana blijft ca 1:10, 1:20

De verschillen in beeld zijn GPS-verschillen en daardoor niet altijd betrouwbaar. Het zijn de verschillen tussen de motoren. En die laten wel eens een gaatje nu het verbrokkelt.
rustdag 23 mei 2017 16:33
rustdag 23 mei 2017 16:35
Andere Peter 23 mei 2017 16:36
In de klim valt op dat de alleen achtervolgende Dumoulin veel at en dronk. Dat lukt niet als je heel ziek bent. Misschien een beetje diarree en advies vanuit de volgauto om extra te eten en drinken wegens de verhoogde kans op uitdroging?
Andere Peter 23 mei 2017 16:37
Yep. Verliest na lange stabilisatie nu wel steeds meer terrein, naar 1:40.
aartstyle 23 mei 2017 16:39
Helaas toch een teleurstellende dag voor de Nederlanders vandaag. Het zag er prima uit tot aan de voet van de laatste klim. Er kan natuurlijk nog wat gebeuren in de afdaling, maar meestal is dat niet in ons voordeel sad smiley.

We gaan het zien.
Sub Culture 23 mei 2017 16:39
2 imodiumpilletjes
Johan 23 mei 2017 16:39
Een goede Quintana was allang weg geweest.
Dat is dan in het voordeel van Tom.
Andere Peter 23 mei 2017 16:40
Dumoulin verliest nu ook tov koploper Landa, een teken aan de wand.dat verschil is nu 2:35 dus als Quintana naar Landa toerijdt dan zit hij min of meer in het ro
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen