Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jan Ullrich niet welkom bij tourstart

Gepost door Luijt 
Luijt 28 juni 2017 17:01
Van mij had ie mogen komen. Levenslang is niet op zijn plaats.
Krampachtig land en dito mensen.
Johan 28 juni 2017 17:13
Duitsland bedoel je? Lijkt me toch de Tourorganisatie die hier krampachtig is.
Maar wel consequent gezien ook LA.
Belachelijk is het even goed wel, ja.
Inigo 28 juni 2017 17:16
Hypocriet gedoe. Virenque is toch ook nog steeds welkom, om maar iemand te noemen...
Koppi 28 juni 2017 18:24
Als tv-analist is hij ook niet gewenst. 'Het verleden haalt hem steeds weer in.' Der Jan snapt het zelf ook niet: [www.sport.de]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2017 18:24 door Koppi.
Luijt 28 juni 2017 20:20
Vooral ook de plaatselijke Behörden wilden niet dat ie kwam....
cyclingfreakske 28 juni 2017 20:39
inderdaad........ die mag zelfs mee een praatje doen voor de camera in het VIP dorp.

die hypocrisi was ook de reden waarom Van Impe zijn moddenvinger opstak naar ASO, toen ze hem uitnodogden voor de 100e editiie.
Van Impe was pas consequent !

Ulrich niet welkom.... is echt belachelijk. Moeten ze alle oud tourwinnaars ook maar thuislaten, zeker die tussen 1987 en 2010
Andere Peter 28 juni 2017 21:19
Duitsland en dopingreflexen. Dan moet je er altijd even aan herinneren dat de DDR-doping nog altijd een open wond is. Dan zeg ik graag even dat de DDR-dopinggeschiedenis daar gevoelig ligt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2017 21:27 door Andere Peter.
merijntje mortirolo 28 juni 2017 21:22
Jezus, Peter, die tweede zin doet pijn aan mijn ogen.
Horsie is back 28 juni 2017 21:43
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Duitsland en dopingreflexen. Dan moet je er
> altijd even aan herinneren dat de DDR-doping nog
> altijd een open wond is.
Dan zeg ik graag even
> dat de DDR-dopinggeschiedenis daar gevoelig ligt.

"D'ont mention the war", met een hilarische hoofdrol voor de hotelmanager, komt in mijn hoofd opborrelen.
Horsie is back 28 juni 2017 21:45
De wessies deden ook mee al was het niet zo scrupuleus daarmee al heel jong te beginnen.
merijntje mortirolo 28 juni 2017 23:18
-
Zou dat er daadwerkelijk mee te maken hebben? Volgens mij is een dergelijke reactie typisch iets quasi-moralistisch wat je helaas veel tegenkomt in de enige twee verlichte landen ter wereld. Iets met braafste jongetje en klas en willen en zijn.

Ennuh, Horsie: you started it, you invaded Poland.

Ennuh, Luijt, Duitsland een krampachtig land en dito mensen? Ben je blind? Doof? Dom? (Deaf, dumb and blind like Anne Frank? (Voor de Clerksfans)). Duitsland en Nederland hebben hun kuren (Kirchensteuer, twintig regeltjes voor één dingske (moet je hier eens kijken: [www.khn.nl] (iets naar benden scrollen voor een prachtig schemaatje (vooral die *** zijn mooi, begrijpelijk Hollands)))), maar blijven de beste landen om in te wonen. Dat ik hier zo snel mogelijk weg wil is een andere kwestie, want ikzelve spoor namelijk niet en ik heb een hekel aan het-leven-onmogelijk-makende-regeltjes.

HUP Der Jan!
Luijt 29 juni 2017 09:55
Mortirolo met je mooie voornaam (achternaam mag er trouwens ook wezen), heb je al wijn nou weer zelf op gezopen? Doe dat nou niet.
merijntje mortirolo 29 juni 2017 10:00
Je vergeet een woordje, ouwe moffenhater. drinking smiley
D. Marrage 29 juni 2017 11:26
Quote
NOS
Jan Ullrich niet welkom bij start Tour de France

Hij won als enige Duitse wielrenner ooit de Tour de France, maar toch is Jan Ullrich niet uitgenodigd om zaterdag in Düsseldorf de start van de Ronde van Frankrijk bij te wonen.

Vanwege zijn dopingverleden hebben de ASO, de organisatie van de Tour de France, de Duitse wielerbond en de plaatselijke organisatie de 43-jarige Ullrich niet op de lijst van genodigden geplaatst. Andere oud-renners als Marcel Wüst en Jens Voigt zijn wel welkom.

Ullrich baalt ervan dat hij door zijn verleden niet gewenst is bij de Tourstart. "Ik ben al tien jaar uit de wielerwereld, maar het gaat nog altijd over mijn dopinggebruik. Ja, ik heb fouten gemaakt. Ik ben bestraft, heb boete gedaan. Iedereen verdient toch een tweede kans?", zei hij tegen de Duitse krant Bild.

Lance Armstrong nam het op Twitter op voor zijn voormalige rivaal. De Amerikaan moest zelf zeven Tour-titels inleveren wegens dopinggebruik.

Volgens Armstrong meet ASO met twee maten door "de rode loper uit te rollen" voor oud-renners als Laurent Jalabert en Richard Virenque, die eveneens een dopingverleden hebben.

Rolling out the red carpet for the likes of Jalabert, Virenque, Hinault (and many others) yet not inviting Jan? Pfft. Fuck ASO!
[t.co]
Lance Armstrong (@lancearmstrong) June 28, 2017

Ullrich werd in 1997 de eerste en tot nu toe enige Duitse Tourwinnaar. Hij haalde zeven keer het podium in Parijs: één keer eerste, vijf keer tweede en een keer derde. Hij werd olympisch kampioen (2000), won de Vuelta (1999) en veroverde goud bij het WK tijdrijden (1999 en 2001).

In 2006 werd zijn genoemd in het grote dopingschandaal rond de Spaanse sportarts Eufemiano Fuentes. Jarenlang ontkende Ullrich dopinggebruik, maar in 2013 legde hij toch gedeeltelijke bekentenissen af.

Ullrich: klaar met professionele wielrennen
Daardoor is Ullrich verre van populair in de (Duitse) wielerwereld. Eerder dit jaar besloot hij na een stroom van negatieve berichten af te zien van een functie als sportief directeur van de Ronde van Keulen.

"Ik ben wel klaar met het professionele wielrennen. Ik bekommer me liever om de amateursport, daar haal ik plezier uit", zegt Ullrich nu.

Ullrich is komende vrijdag wel welkom in Bocholt. "Jan zal een liefdadigheidswedstrijd rijden om zijn overwinning in de Tour, twintig jaar geleden, te eren", vertelde Andreas Klöden, een voormalig ploeggenoot van Ullrich, aan de Duitse krant Frankfurter Allgemeine.

[nos.nl]
valse trage 29 juni 2017 15:48
Waaaat!!? Jan Ullrich niet welkom?!? Dan kom ik ook niet.
El Mik 29 juni 2017 16:01
Ik kom ook niet, maar vooral omdat het regent en ik lui ben.
Andere Peter 29 juni 2017 18:48
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2017 18:48 door Andere Peter.
DopingKopen 02 juli 2017 22:18
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen